|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
strazaq
Gość
|
Wysłany:
Pon 17:53, 11 Sty 2021 |
|
tom18 napisał: |
Ten Jelcz pokazany na stronie faktycznie istnieje w 1/1 i wersji wywrotka. |
Tak, wiem, ale na pewno nie nazywa się C620. To prędzej jakaś wersja 642. Na pewno w opisie na stronie DeAgostini jest błąd. |
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 96 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 17:57, 11 Sty 2021 |
|
I będzie z powodu tej literki "C" robił ferment?
Model jest poprawny w stosunku do istniejącego pojazdu, a pomyłka DeA w oznaczeniu jest nie po raz pierwsza ani po raz ostatni... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kurkuma
User
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 276 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 18:05, 11 Sty 2021 |
|
Panu moderatoru jest najwyraźniej obojętne co zbiera.
Jak jest pomyłka, to warto ją wyjaśnić nieprawdaż? |
Post został pochwalony 2 razy
|
|
|
|
strazaq
Gość
|
Wysłany:
Pon 18:24, 11 Sty 2021 |
|
Pan moderator zrobił się cięty, bo dostał ode mnie wczoraj wiadomość na priv na temat bezsensownego wywalania postów i teraz wyraża swoje niezadowolenie.
Dla mnie i dla 99% forumowiczów poprawne nazewnictwo ciężarówki jest istotne. Gdyby sprzedawano fiata 125p jako 126p, to też byłaby to nieistotna literówka? Jelcze z literą C przed oznaczeniem cyfrowym modelu to ciągniki siodłowe. To jest podstawowa informacja dla każdego, kto ma pojęcie o ciężarówkach z Jelcza. Na tyle podstawowa, że gdy ktoś jej błędnie używa, to warto o tym wspomnieć. I co ważniejsze, jest to post na temat i w związku z kolekcją, a nie puste bicie piany. |
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:28, 11 Sty 2021 |
|
JarekS napisał: |
max napisał: |
natomiast Jelcz wywrotka, jeśli wyjdzie w takiej postaci to będzie dopiero dziwadło... |
A dlaczego?
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście jest to zdjęcie "pierwsze-lepsze" z netu, mogła to być samoróba, ale auto takie istnieje. |
Prawdopodobnie trafiłeś dokładnie ten pojazd, który posłużył za wzór modelu. To jest jakaś kuriozalna warsztatowa przeróbka, istniejąca prawdopodobnie w jednym egzemplarzu i powstała lata po tym jak PRL dokonał żywota.
Model opisany jest jako Jelcz C620 bo prawdopodobnie taka nazwa pojazdu figuruje wciąż w jego dowodzie rejestracyjnym. To był ciągnik siodłowy, który metodami warsztatowymi przerobiony został na wywrotkę. Ma typową dla dalekobieżnego ciągnika długą kabinę typu 134 i podwozie z trzecią osią wleczoną z pojedynczym ogumieniem - być może z opcją podnoszenia. Z pełnymi błotnikami, które weszły do oferty opcjonalnej ok roku 1993.
Na podwoziu posadowiona został skrzynia, prawdopodobnie konstrukcji "pana Heńka". Niskie burty niefabrycznej konstrukcji uzupełnione są nadstawkami innego pochodzenia.
Jeśli kabina jest oryginalna to jej cechy wskazują na rok produkcji 1991+ czyli mocno po PRL.
Całość w porównaniu do fabrycznych wersji Jelcza wygląda kuriozalnie.
W tej postaci to z pewnością nie jest Jelcz C620. I nie jest to ciężarówka z PRL.
Nie jest to też żadna z produkowanych w Jelczu wywrotek.
To paskudny kundel nie mający odpowiednika w palecie produkcyjnej JZS.
Nie chcę wychodzić na etatowego krytyka nowych modeli bo pamiętam jeszcze jak za żywiczne ulepki Pobiedy i Żuka płaciliśmy w starej gazowni koszmarne pieniądze.
Ale dość mam tej bylejakości, dziadostwa i czasami nie wytrzymuję.
Sorry, najwyżej usuniesz |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 18:32, 11 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
anett
User
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 116 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 18:45, 11 Sty 2021 |
|
prenumerata premium zamówiona od nr. 5 Mam nadzieję znowu poczuć się jak w temacie KAP |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 588 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:08, 11 Sty 2021 |
|
A nie sa to jeszcze zwykle rendery? Ciagnik Star nie wyglada mi na model, a patrzac na np. nienaturalne odblyski w felgach i swiatlach na innych "modelach" oraz szyby, tez moim zdaniem modelami jeszcze nie sa. Do czasu pojawienia sie owego Jelcza w prezencie jest jeszcze mnostwo czasu, moze jest jeszcze szansa na zdzialanie czegos u DeA, tak jak z Golfem w Kapie? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 177 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:13, 11 Sty 2021 |
|
Jestem mega zaskoczony informacja o starcie kolekcji ciężarówek. Żałuję że Jelcz Hydros nie pojawi się w regularnej kolekcji. Jakich modeli się spodziewacie drodzy Panowie?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 96 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pon 19:30, 11 Sty 2021 |
|
Dzięki max za merytoryczne wyjaśnienie.
Jeśli to warsztatowa przeróbka, to było ich więcej, np taka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Skrzynia bardzo podobna do tej pierwszej.
Nawet jeśli wydadzą takiego "kundla", to zawsze można zdjąć kiper, założyć siodło i mamy model poprawny historycznie.
strazaq, dostałeś odpowiedź, gdzie masz zgłaszać uwagi na temat moderacji. Za kolejne zdanie nie związane z tematem, dostaniesz ostrzeżenie. I nie ważne czy będzie to przytyk pod moim adresem, kogoś innego lub nie związany z tematem offtop. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1444 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 19:45, 11 Sty 2021 |
|
To samo chciałem do znawcy maxa napisać, trafiłem również na inne :
[link widoczny dla zalogowanych]
Widocznie pan Heniek miał duży warsztat |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:04, 11 Sty 2021 |
|
autobusy_prl napisał: |
To samo chciałem do znawcy maxa napisać (.....) |
Zanim zaczniesz się silić na dalsze dowcipy, poczytaj trochę o historii Jelcza. Może się dowiesz co i kiedy produkował a skąd brały się takie warsztatowe przeróbki. Wtedy pogadamy.
JarekS napisał: |
(.....) Jeśli to warsztatowa przeróbka, to było ich więcej (.....) |
Na pewno różnych takich "szczepów" było więcej. Ten ostatni wykorzystuje podwozie z silnikiem Steyr i skrzynią ZF. Na pewno budowano metodami warsztatowymi inne wywrotki na różnych podwoziach. Szczególnie w czasie boomu budowlanego lat 90-tych. Może nadal powstają. Ale to jest chałupnicza, jednostkowa "produkcja". I to nie jest materiał na modele do kolekcji ciężarówek PRL |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 20:25, 11 Sty 2021, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
strazaq
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:12, 11 Sty 2021 |
|
Wszystkie te przerabiane z ciągników ulepy najprościej odróżnić od seryjnych 3-osiowych wywrotek po kołach ostatniej tylnej osi. Raz, że tam są pojedyncze koła wleczone, a powinny być bliźniaki, a dwa, że felga powinna być taka sama, jak na osi obok, a nie taka, jak na kołach z przodu. Już nie wspominam o długiej kabinie, bo to też nie jest standard w wywrotkach. Model może i fajny, bo niestandardowy, ale nie produkowano takich w Jelczu.
Tak wygląda seryjna wywrotka Jelcz 6x4 z tej generacji [link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez strazaq dnia Pon 20:14, 11 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
sk2011
User
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 97 Przeczytał: 104 tematy
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
|
Wysłany:
Pon 20:42, 11 Sty 2021 |
|
autobusy_prl napisał: |
To samo chciałem do znawcy maxa napisać, trafiłem również na inne :
[link widoczny dla zalogowanych]
Widocznie pan Heniek miał duży warsztat |
To to jeszcze inny wariant przeróbki, nawet nie jest to Jelcz C 620. W pełni zgadzam się z przedmówcami że model nic nie ma do seryjnej ciężarówki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 20:58, 11 Sty 2021 |
|
Mnie podoba się, że na pewno będzie o czym dyskutować. Jak za czasów KAPu to oczekiwanie na aktualizację i... zachwyty lub narzekania. Do tego dojdą zapewne bardziej lub mniej merytoryczne spory na tematy konkretnych modeli i ich odpowiedników w rzeczywistości. Będzie ciekawie jakaby ostatecznie kolekcja nie była |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
et22
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:52, 11 Sty 2021 |
|
Wywrotka z długą kabiną ale prawidłowym podwoziem (dwie tylne osie z bliźniakami) przedstawiona jest nawet na okładce "Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1990 -1994". Z treści na szybko wyczytanej było to podwozie do zabudowy wywrotki Jelcz W 642 DT, z silnikiem Steyr WD 615.68 (320 KM turbo) oraz skrzynią ZF typ 16S-130.
Była też wersja z kabiną krótką, silnikiem SW680/101/4 (243 KM turbo) i skrzynią S6-90. Natomiast jest informacja że "produkcji (...) nie rozwinięto na szerszą skalę".
Zgodnie z tą monografią wykonano również około 10 sztuk (potwierdzono 7) Jelcza SHL 3W 642-825.5 z długą kabiną. Odbiorcą był PKS Lubań Śląski. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|