Autor |
Wiadomość |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:10, 26 Wrz 2024 |
|
Prototypy i pierwsze serie odchylanej kabiny Liaza 110 też miały tylne, boczne okna zaokrąglone - takie same jak Liaz 100. Ale podnoszona kabina poddawana jest znacznie większym naprężeniom i te narożne okna pękały. Kabina została przeprojektowana, otrzymała m.in. stalowe narożniki i dostosowane do tych zmian oszklenie, przez co stała się sztywniejsza. I tak problem został rozwiązany. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 7:47, 29 Wrz 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 21:06, 26 Wrz 2024 |
|
W sieci znalazłem takie oto zdjęcie
[link widoczny dla zalogowanych]
Malowanie się zgadza tylko kontener (jak na furgon przystało) miał jeszcze dodatkowe drzwi po prawej stronie
I teraz wypadałoby zdobyć drugi kontener od Liaza i wyrzeźbić przyczepę.
A w ogóle fajnie byłoby gdyby np. DeA przy przedłużaniu serii wypuściło na bazie już wyprodukowanych zabudów przyczepy ze skrzyniami od Volvo F89, Fiata 190 NC czy teraz Liaza 110. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Czw 21:15, 26 Wrz 2024, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 21:09, 26 Wrz 2024 |
|
Problem w tym, że kontener w modelu DeA jest strasznie toporny |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 21:16, 26 Wrz 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:34, 27 Wrz 2024 |
|
artemis napisał: |
(.....)I teraz wypadałoby zdobyć drugi kontener od Liaza i wyrzeźbić przyczepę.(.....) |
Tylko, że to furgonowe nadwozie ("kontener") w przyczepie jest dłuższe niż w samochodzie...
Podobnie zresztą jak w przyczepach innych samochodów, wymienionych przez Ciebie 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 8:37, 27 Wrz 2024, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
przemotz280
User
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 49 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 21:14, 30 Wrz 2024 |
|
artemis napisał: |
I teraz wypadałoby zdobyć drugi kontener od Liaza i wyrzeźbić przyczepę. |
Mam dwa na zbyciu. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:18, 01 Paź 2024 |
|
Stronę wcześniej była informacja, że nr 92 to Star 266 z koparką, bo taką informację widzą u siebie prenumeratorzy. Dziś zerknąłem na stronę De Agostini i tam też jest ten model jako numer 92. Czyli Jelcz piaskarka odsuwa się jeszcze dalej.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
James
User
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 249 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:13, 01 Paź 2024 |
|
Piaskarka ma być w nr 99:
92
STAR 266 Warynski excavator
93
TATRA 138 VN
94
STAR 266 6x6 PICKER
95
TATRA 813 8x8
96
LIAZ 110.850-SA8
97
JELCZ SK-82
98
STEYR 1491
99
Jelcz 315 SAND PLOW
100
STAR 660 ONZ |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:35, 01 Paź 2024 |
|
Takiej poprzestawianej wersji kolejności listy nie znałem. Przy okazji jeszcze jedno mi się rozjaśniło. Tatra 813, to na 99% Kolos, a nie żuraw z premium. Były co do tego wątpliwości, bo wcześniej nie mieliśmy dopisku 8x8. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:24, 01 Paź 2024 |
|
Ciekaw jestem tego Steyra. Niestety to typ 1491, a nie 1490. Szkoda bo to 1490 był przedmiotem współpracy polsko-austriackiej. Kupiono bardzo duże ilości tych pojazdów oraz licencje na produkcję ich podzespołów. Steyry 1490 pracowały na wszystkich dużych budowach PRL, a na ich podzespołach powstał cały szereg typów ciężarowych Jelczy. Znowu ktoś w DeA nie odrobił lekcji. Naprawdę szkoda bo Steyr 1490 jak mało który samochód, zasługuje na miano kultowej ciężarówki PRL. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:56, 01 Paź 2024 |
|
Mnie jedno niepokoi przy tym Steyrze. Mają gotową kabinę od Jelcza 006. Czy oni czasem ze względów ekonomicznych nie będą chcieli jej użyć do zrobienia jakiejś rzadkiej wersji Steyra 1491 z długą kabiną? Nikt nie napisał, że to na 100% będzie wywrotka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:56, 01 Paź 2024 |
|
Miejmy nadzieję, że jednak wywrotka.
Chociaż 1491 w przeciwieństwie do 1490, importowany był w znacznie mniejszej ilości ale w wielu różnych odmianach. Kto wie...😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 179 Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:07, 01 Paź 2024 |
|
W126 napisał: |
Mnie jedno niepokoi przy tym Steyrze. Mają gotową kabinę od Jelcza 006. Czy oni czasem ze względów ekonomicznych nie będą chcieli jej użyć do zrobienia jakiejś rzadkiej wersji Steyra 1491 z długą kabiną? Nikt nie napisał, że to na 100% będzie wywrotka. |
Ja mam nadzieję że będzie to jednak wywrotka i najlepiej w kolorze kremowym. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:22, 01 Paź 2024 |
|
Może Twoje marzenie się spełni...
Chociaż w serii pojawiły się już różne wynalazki, a ciągle nie ma i nie zanosi się żeby pojawiły się tak charakterystyczne ciężarówki lat 70/80 jak Jelcz W640 JS, Steyr 1490, GAZ 53, MAZ 500 czy np. Mack DM 600 i Unic Izoard.
Może jednak warto marzyć...? 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3500 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 19:28, 01 Paź 2024 |
|
Mam nadzieję kolego meteor1983, że masz wiadomości z pierwszej ręki...
Też chciałbym żeby ten Steyr to była wywrotka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Wto 20:06, 01 Paź 2024 |
|
MAX - zapomniałeś o jeszcze bardziej popularnych - STAR 28/29: wywrotka, czyli popularna "Kaczka", chłodnia MS-3, furgon N-110 oraz najpopularniejszy - skrzynia z plandeką, STAR 200, ale z pierwszym typem przodu ( to samo 244) z różnymi zabudowami itp, itd.
Tak na dobrą sprawę DeA - gdyby tylko chciała - spokojnie może wydłużyć tą kolekcje do 200 numerów - bez problemu mają w czym wybierać, zarówno z naszego podwórka, jak i z czeskiego, radzieckiego, węgierskiego, wschodnio niemieckiego - generalnie z grupy dawnych państw bloku wschodniego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|