Autor |
Wiadomość |
Nemo1
User
Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 22:20, 08 Mar 2023 |
 |
Tu też byli bardziej kolorowi
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3737 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 22:28, 08 Mar 2023 |
 |
Tu też byli bardziej kolorowi
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko że w obu przypadkach są inne felgi. Nie wiem, czy miało to wpływ na kolor przy wyjeździe z fabryki? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1082 Przeczytał: 75 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Śro 22:38, 08 Mar 2023 |
 |
Może oni te felgi okrętówka malowali ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2768 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 7:42, 09 Mar 2023 |
 |
mafo napisał: |
(....)
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko że w obu przypadkach są inne felgi. Nie wiem, czy miało to wpływ na kolor przy wyjeździe z fabryki? |
To jest jeden z pięciu prototypów Stara z 1948 roku. Jedyny zachowany, niestety z kilkoma późniejszymi zmianami.
Wszystkie prototypy były wykonane metodami warsztatowymi z dostępnych części i materiałów. Z czego pochodziły koła i w jakich były kolorach - nie wiadomo bo zachowały się jedynie czarno-białe fotografie.
Natomiast rycina z okładki "Modelika" to czyjaś radosna twórczość, która nie powinna stanowić wzorca dla modelu.
Koła seryjnych samochodów malowane były na kolor podwozia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 7:45, 09 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
imagines7
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 616 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Czw 8:24, 09 Mar 2023 |
 |
Na tym zdjęciu niestety nie widać felg 1949 Star 20 in Polska Kronika Filmowa, Documentary, 1945-1995 źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Nemo1
User
Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 8:40, 09 Mar 2023 |
 |
Można przyjąć, że zderzaki winny mieć kolor ramy, bo ze względów technologicznych mogły być malowane jednocześnie. Choć raczej rama była spawana i malowana, a reszta była dokręcana później, ale w tym samym miejscu, czyli w fabryce.
W kwestii felg na pewno było inaczej, czyli felgi były produkowane przez poddostawcę i na pewno przez niego malowane, być może w kolorze który aktualnie był dostępny, niezależnym od kabiny, czy ramy. Oczywiście najbardziej uniwersalnym wtedy był czarny, ale była też moda na czerwone felgi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1988 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:05, 09 Mar 2023 |
 |
Kędzior napisał: |
Może oni te felgi okrętówka malowali ... |
Co to jest - okrętówka??
Minia - miała kolor ciemnej cegły - nie czerwieni!
Teraz można kupić nawet zielona, ale nie wtedy. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Czw 9:09, 09 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1438 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 12:02, 09 Mar 2023 |
 |
max napisał: |
W oryginale koła i zderzak były w kolorze podwozia, to wynikało z technologii produkcji.
Ale ważne, że Tobie się podoba 😉 |
W czasie eksploatacji zdarzały się czerwone koła oraz malowany na biało dach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2768 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 14:13, 09 Mar 2023 |
 |
Nemo1 napisał: |
(.....) W kwestii felg na pewno było inaczej, czyli felgi były produkowane przez poddostawcę (.....) |
To ciekawe bo do tej pory nie spotkałem się z taką informacją.
Byłem przekonany, że obręcze kół produkowano na miejscu w obręczowni FSC.
To kto był tym poddostawcą? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Czw 15:17, 09 Mar 2023 |
 |
max napisał: |
(...)
To kto był tym poddostawcą? |
...może np. ATS Sp. z o.o. ?
(uśmiech z mrugnięciem okiem oznacza wypowiedź z przymrużeniem oka, czyli taką nie do końca serio). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2768 Przeczytał: 61 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 15:30, 09 Mar 2023 |
 |
😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Nemo1
User
Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 95 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 23:21, 09 Mar 2023 |
 |
Na logikę fabryka by się nie babrała felgami.
No ale może za Komuny to nie było logiki...
Tylko nie piszcie, że opony i dętki też produkowali w FSC
Fajny filmik o Starze W14, z kororowymi zdjęciami
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nemo1 dnia Czw 23:25, 09 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Czw 23:39, 09 Mar 2023 |
 |
Nemo1 napisał: |
Na logikę fabryka by się nie babrała felgami.
No ale może za Komuny to nie było logiki...
(...) |
To jest tak napisane jak byś jednak uważał, że za komuny logika jednak BYŁA ...a fakty są takie, że przeważnie to nie logika stała na pierwszym miejscu właśnie. Bo nie stała. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 310 Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:09, 10 Mar 2023 |
 |
Początkowo założenia były takie, że każda fabryka ma być samowystarczalna i w związku z tym FSO produkowała nawet śrubki do Warszaw (samowystarczalna oczywiście po rozwinięciu w pełni produkcji w FSO w 1956 r.), z zewnątrz miały pochodzić tylko m.in. opony, dętki, zdaje się, że elementy oświetlenia, szyby. Oczywiście nie mówię tu o półfabrykatach. Główną kołownią polskiego przemysłu motoryzacyjnego była lubelska FSC, ale to w późniejszym okresie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3737 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pią 10:05, 10 Mar 2023 |
 |
|
 |
 |
|