Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 99 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 20:29, 18 Sty 2023 |
|
Rzeczywiście rury wydechowe w Tatrach w droższych modelach (SSM/AIST/PC) są zrobione podobnie kiepsko, jak w DeAgostini. Ja we wszystkich swoich modelach Tatry rozwierciłem końcówki rur wydechowych i teraz wyglądają właściwie. Podobny zabieg polecam wykonać w Tatrze z Deagostini, zamiast bawić się w malowanie kropek. Takie rozwiercenie nie jest żadnym skomplikowanym zabiegiem...
Pzodrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1850 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Śro 20:47, 18 Sty 2023 |
|
W126 napisał: |
Kiper ma otwieraną tylko tylną burtę. Nie zrobisz otwieranych dwóch pozostałych bez budowania całego kipra praktycznie od nowa, więc wywrot na boki będzie wyglądał źle. Żeby zrobić trójstronny siłownik, to musiałbyś mieć taki gotowy element, bo z tym co jest, nie bardzo da się cokolwiek przerobić.
Ktoś już odkręcał kabinę? Patrzę jak się do niej dobrać od spodu, ale póki co nie widzę żadnego dojścia, a nie chcę na siłę wyłamywać z ramy przedniego zawieszenia. |
Info z jednej grupy z FB
"Garść cennych informacji dla ludzi robiących konwersje - w celu zdjęcia kabiny w Tatrze należy podważyć przednia czesc zawieszenia a następnie ją obrócić - wówczas pojawi się nam dostęp do sruby mocującej. Lusterka i wycieraczki są mocno zalane klejem, nie ma sensu ratować bolców mocujących. Najlepiej podciąć je na rowno z kabiną. Tak samo boczne owiewki przód oraz drabinki z tylu kabiny. Należy bardzo mocno uważać na zawiasy tylnej klapy - są mniej wiecej tak samo fatalnej jakości jak w Romanie. Błotniki tył zabudowy najlepiej zachować przyklejone - jeden próbowałem podważyć i niestety uległ zniszczeniu. S. Kołodziej" |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Śro 21:24, 18 Sty 2023 |
|
A u mnie znów duże trudności z zakupem modelu. W kiosku, w którym kupuję zawsze był jeden model i to uszkodzony. Połamane zaczepy klapy tylnej... i brak jednego złamanego zaczepu...
Wziąłem, bo innego nie było.
Muszę chyba zrobić tą klapę od nowa. Najtrudniej będzie dobrać odpowiedni kolor lakieru. Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Voycik
User
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia
|
Wysłany:
Śro 21:49, 18 Sty 2023 |
|
Wielu z Was zastanawia się nad pogiętą dolną poprzeczką osłony chłodnicy w kabinie Tatry. Wgięcie elementów odlewów - zwłaszcza drobnych, jak elementy modeli - nie bierze się z wad formy albo procesu technologicznego.
Musicie wiedzieć, że produkcja takich elementów odbywa się masowo, w setkach egzemplarzy na godzinę. Czas to pieniądz. A w tym przypadku operator wyjmując odlew z formy nie obchodzi się z nim pieczołowicie i z delikatnością. Każdy element jest wrzucany do kontenera, gdzie poszczególne elementy uderzają o siebie i uszkadzają, po czym cały kontener "leci" w dalszy proces.
Na YT jest wiele filmów z produkcji modeli, zwłaszcza tych tańszych, gazetowych. Warto zobaczyć i zrozumieć. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Voycik dnia Śro 21:52, 18 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 23:53, 18 Sty 2023 |
|
mafo napisał: |
A u mnie znów duże trudności z zakupem modelu. W kiosku, w którym kupuję zawsze był jeden model i to uszkodzony. Połamane zaczepy klapy tylnej... i brak jednego złamanego zaczepu...
Wziąłem, bo innego nie było.
Muszę chyba zrobić tą klapę od nowa. Najtrudniej będzie dobrać odpowiedni kolor lakieru. Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia. |
Spróbuj reklamować. Ja kilka razy reklamowałem u nich Legendy FSO kupione w kiosku i zawsze przysyłali nowy model bez odsyłania uszkodzonego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Pan_Samochodzik
User
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 552 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 9:14, 19 Sty 2023 |
|
mafo napisał: |
Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia. |
A jak sobie to wyobrażasz? Część nakładu modeli zamiast być złożona i skręcona w fabryce, przyjedzie do Polski w pojedynczych elementach? No tak, przecież DeA bardzo chętnie wyłoży pieniądze na to, by elementy leżały i czekały cierpliwie, aż ktoś w końcu będzie chciał kupić model "na części"... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Czw 9:53, 19 Sty 2023 |
|
Voycik-ma ten operator wtryskarki oko, skoro tyle razy trafia akurat w tą samą poprzeczkę. Litości! |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Nemo1
User
Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 95 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 23:16, 22 Sty 2023 |
|
Dla ten model jak i pozostałe Tatry ma istotny feler, a mianowicie Tatry nie miały sztywnych mostów, a zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych, co się objawiało dodatnim kątem pochylenia kół zwłaszcza w tylnych osiach. Wyglądało to kuriozalnie bo wewnętrzne opony praktycznie nie dotykały asfaltu. Załadowane wyglądały już "normalnie".
Szkoda, że tego nie ma w modelach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 99 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 23:21, 22 Sty 2023 |
|
Nemo1 napisał: |
[...] Tatry nie miały sztywnych mostów, a zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych
[...] Szkoda, że tego nie ma w modelach. |
Jest.
W modelach Tatr z SSM, PC czy Kaden.
Przykładowo: KLK, KLIK, KLIK, KLIK
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 23:43, 22 Sty 2023, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 15:34, 23 Sty 2023 |
|
Nemo1 napisał: |
(...) Tatry (...) miały (...) zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych (...). |
Owszem, Tatry miały zawieszenie niezależne - tyle że nie na wahaczach poprzecznych - lecz tzw. półosie wahliwe.
Zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych miał np. SKOT, BTR 60/70/80, MAZ 543/7310 itd... |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
DawidWD
User
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 131 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 18:04, 23 Sty 2023 |
|
Czy Szanowni koledzy nie uważają ze reflektory przednie w Tatrze są ciut za duże? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:36, 23 Sty 2023 |
|
Owszem, nieco 😉 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 18:49, 23 Sty 2023 |
|
Ja właśnie nie wiem jak to mogło się stać, że zeszpecili przez zbyt duże reflektory tak zgrabny model. Właśnie te reflektory i wygięte żebro atrapy zdecydowały o rezygnacji z zakupu modelu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:53, 23 Sty 2023 |
|
Nie chciałbym zaśmiecać tematu, ale czy tatrowskie półosie wahliwe to to samo co oś łamana znana chociażby ze starych Skód Octavi? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jakub dnia Pon 18:53, 23 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 18:58, 23 Sty 2023 |
|
BUSSING napisał: |
(.....) Właśnie te reflektory i wygięte żebro atrapy zdecydowały o rezygnacji z zakupu modelu |
Szkoda, że nie wiedziałem, a masz jeszcze możliwość kupna tego modelu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|