FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 99 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 20:29, 18 Sty 2023 Powrót do góry

Rzeczywiście rury wydechowe w Tatrach w droższych modelach (SSM/AIST/PC) są zrobione podobnie kiepsko, jak w DeAgostini. Ja we wszystkich swoich modelach Tatry rozwierciłem końcówki rur wydechowych i teraz wyglądają właściwie. Podobny zabieg polecam wykonać w Tatrze z Deagostini, zamiast bawić się w malowanie kropek. Takie rozwiercenie nie jest żadnym skomplikowanym zabiegiem...
Pzodrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1850
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:47, 18 Sty 2023 Powrót do góry

W126 napisał:
Kiper ma otwieraną tylko tylną burtę. Nie zrobisz otwieranych dwóch pozostałych bez budowania całego kipra praktycznie od nowa, więc wywrot na boki będzie wyglądał źle. Żeby zrobić trójstronny siłownik, to musiałbyś mieć taki gotowy element, bo z tym co jest, nie bardzo da się cokolwiek przerobić.

Ktoś już odkręcał kabinę? Patrzę jak się do niej dobrać od spodu, ale póki co nie widzę żadnego dojścia, a nie chcę na siłę wyłamywać z ramy przedniego zawieszenia.


Info z jednej grupy z FB

"Garść cennych informacji dla ludzi robiących konwersje - w celu zdjęcia kabiny w Tatrze należy podważyć przednia czesc zawieszenia a następnie ją obrócić - wówczas pojawi się nam dostęp do sruby mocującej. Lusterka i wycieraczki są mocno zalane klejem, nie ma sensu ratować bolców mocujących. Najlepiej podciąć je na rowno z kabiną. Tak samo boczne owiewki przód oraz drabinki z tylu kabiny. Należy bardzo mocno uważać na zawiasy tylnej klapy - są mniej wiecej tak samo fatalnej jakości jak w Romanie. Błotniki tył zabudowy najlepiej zachować przyklejone - jeden próbowałem podważyć i niestety uległ zniszczeniu. S. Kołodziej"


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3499
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 21:24, 18 Sty 2023 Powrót do góry

A u mnie znów duże trudności z zakupem modelu. W kiosku, w którym kupuję zawsze był jeden model i to uszkodzony. Połamane zaczepy klapy tylnej... Confused i brak jednego złamanego zaczepu...
Wziąłem, bo innego nie było. Cenzura
Muszę chyba zrobić tą klapę od nowa. Najtrudniej będzie dobrać odpowiedni kolor lakieru. Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Voycik
User



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 169
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Małopolska Zachodnia

PostWysłany: Śro 21:49, 18 Sty 2023 Powrót do góry

Wielu z Was zastanawia się nad pogiętą dolną poprzeczką osłony chłodnicy w kabinie Tatry. Wgięcie elementów odlewów - zwłaszcza drobnych, jak elementy modeli - nie bierze się z wad formy albo procesu technologicznego.
Musicie wiedzieć, że produkcja takich elementów odbywa się masowo, w setkach egzemplarzy na godzinę. Czas to pieniądz. A w tym przypadku operator wyjmując odlew z formy nie obchodzi się z nim pieczołowicie i z delikatnością. Każdy element jest wrzucany do kontenera, gdzie poszczególne elementy uderzają o siebie i uszkadzają, po czym cały kontener "leci" w dalszy proces.
Na YT jest wiele filmów z produkcji modeli, zwłaszcza tych tańszych, gazetowych. Warto zobaczyć i zrozumieć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Voycik dnia Śro 21:52, 18 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Jakub
User



Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:53, 18 Sty 2023 Powrót do góry

mafo napisał:
A u mnie znów duże trudności z zakupem modelu. W kiosku, w którym kupuję zawsze był jeden model i to uszkodzony. Połamane zaczepy klapy tylnej... Confused i brak jednego złamanego zaczepu...
Wziąłem, bo innego nie było. Cenzura
Muszę chyba zrobić tą klapę od nowa. Najtrudniej będzie dobrać odpowiedni kolor lakieru. Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia.


Spróbuj reklamować. Ja kilka razy reklamowałem u nich Legendy FSO kupione w kiosku i zawsze przysyłali nowy model bez odsyłania uszkodzonego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 552
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:14, 19 Sty 2023 Powrót do góry

mafo napisał:
Szkoda, że DeA nie ma strony z częściami zamiennymi do kupienia.


A jak sobie to wyobrażasz? Część nakładu modeli zamiast być złożona i skręcona w fabryce, przyjedzie do Polski w pojedynczych elementach? No tak, przecież DeA bardzo chętnie wyłoży pieniądze na to, by elementy leżały i czekały cierpliwie, aż ktoś w końcu będzie chciał kupić model "na części"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 9:53, 19 Sty 2023 Powrót do góry

Voycik-ma ten operator wtryskarki oko, skoro tyle razy trafia akurat w tą samą poprzeczkę. Litości!


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Nemo1
User



Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 95
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 23:16, 22 Sty 2023 Powrót do góry

Dla ten model jak i pozostałe Tatry ma istotny feler, a mianowicie Tatry nie miały sztywnych mostów, a zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych, co się objawiało dodatnim kątem pochylenia kół zwłaszcza w tylnych osiach. Wyglądało to kuriozalnie bo wewnętrzne opony praktycznie nie dotykały asfaltu. Załadowane wyglądały już "normalnie".
Szkoda, że tego nie ma w modelach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 99 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 23:21, 22 Sty 2023 Powrót do góry

Nemo1 napisał:
[...] Tatry nie miały sztywnych mostów, a zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych
[...] Szkoda, że tego nie ma w modelach.

Jest.
W modelach Tatr z SSM, PC czy Kaden.
Przykładowo: KLK, KLIK, KLIK, KLIK
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Nie 23:43, 22 Sty 2023, w całości zmieniany 5 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:34, 23 Sty 2023 Powrót do góry

Nemo1 napisał:
(...) Tatry (...) miały (...) zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych (...).

Owszem, Tatry miały zawieszenie niezależne - tyle że nie na wahaczach poprzecznych - lecz tzw. półosie wahliwe.
Zawieszenie niezależne na wahaczach poprzecznych miał np. SKOT, BTR 60/70/80, MAZ 543/7310 itd...


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
DawidWD
User



Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 131
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:04, 23 Sty 2023 Powrót do góry

Czy Szanowni koledzy nie uważają ze reflektory przednie w Tatrze są ciut za duże?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:36, 23 Sty 2023 Powrót do góry

Owszem, nieco 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 18:49, 23 Sty 2023 Powrót do góry

Ja właśnie nie wiem jak to mogło się stać, że zeszpecili przez zbyt duże reflektory tak zgrabny model. Właśnie te reflektory i wygięte żebro atrapy zdecydowały o rezygnacji z zakupu modelu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jakub
User



Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 302
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:53, 23 Sty 2023 Powrót do góry

Nie chciałbym zaśmiecać tematu, ale czy tatrowskie półosie wahliwe to to samo co oś łamana znana chociażby ze starych Skód Octavi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jakub dnia Pon 18:53, 23 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:58, 23 Sty 2023 Powrót do góry

BUSSING napisał:
(.....) Właśnie te reflektory i wygięte żebro atrapy zdecydowały o rezygnacji z zakupu modelu

Szkoda, że nie wiedziałem, a masz jeszcze możliwość kupna tego modelu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin