Autor |
Wiadomość |
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 340 Przeczytał: 66 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Wto 10:53, 15 Lut 2022 |
|
Star 28/29 super i myślę, że będzie to dobra baza do przeróbek na wersję skrzyniową, cysternę, osinobusa i wiele wiele innych... - jak dla mnie to będzie jeden z największych hitów w całej kolekcji (chyba, że jeszcze sami wydadzą go w innych zabudowach)
Co do koloru Lublina sanitarki
Ten model ma niemal identyczny kolor, jak farba PACTRA A67 "POLISH KHAKI I"
Ten kolor w wojskowym żargonie nazywano "tropikiem" i kojarzę dokładnie taką farbę z wojskowego sprzętu z czasów II Rzeczpospolitej - przykładałem model naszego Lublinka sanitarki do oryginalnych militariów z epoki - filtra do maski przeciwgazowej wz 1930, pochwy od bagnetu do polskiego Mausera (zarówno "PERKUNA"wz 1924 jak i wz 1929) oraz hełmów francuskich ADRIAN - model 1915 oraz 1926 (używanych w polskiej kawalerii do 1939 roku i malowanych regulaminowo dla WP) i kolor jest niemal IDENTYCZNY !!!
Czyli kolor jako sam kolor z wojskowych regulaminów Wojska Polskiego jest prawidłowy - natomiast pytanie pozostaje takie - czy na ten kolor malowano pojazdy?
Widziałem w muzeum Wojska Polskiego w 2008 roku w Forcie Czerniakowskim kilka ciężarówek Star w podobnym, jaśniejszym "tropikalnym" kolorze - był bodaj Star 266 z nadwoziem Sarna II oraz Star 660 z nadwoziem 117 UAM opisany jako "Stacja WRL-60" - przy czym były obok siebie 2 Stary 660 opisane jako WRL-60 - jeden był jaśniejszy, a drugi ciemniejszy...
Czy ktoś mógłby "realnie na żywo" porównać nasz model Lublinka ambulansu do tamtych Starów z Fortu Czerniakowskiego? Czy jest to podobny kolor, czy może zupełnie inny? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Historyk1985 dnia Wto 10:55, 15 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 84 tematy
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Wto 10:54, 15 Lut 2022 |
|
Star wygląda świetnie. Też mam obawy, że dużo modeli będzie do reklamacji. A w kiosku ciężko będzie go dorwać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2617 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:01, 15 Lut 2022 |
|
gryngol napisał: |
Te dodatkowe kratownice żurawia pewnie były w każdym jak opuszczał fabrykę, albo jako wyp. dodatkowe. A potem pewnie leżały gdzieś za szopą (.....) |
Kratownicowy wysięgnik składał się z kilku segmentów, w modelu są one odwzorowane w położeniu transportowym. Dźwig nie mógł się przemieszczać z wysięgnikiem rozłożonym do pełnej długości bo był za długi, nie pozwalały na to przepisy.
Każdy taki dźwig (żuraw) opuszczał fabrykę z kilkoma segmentami złożonymi w pozycji transportowej, tak się też przemieszczał po drogach publicznych. Segmenty złożone na czas transportu raczej nie "leżały gdzieś pod szopą" 😉 Były integralną cześcią każdego dźwigu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pomian
User
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 80 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:35, 15 Lut 2022 |
|
Nie wiem, może się mylę ale mam takie wrażenie że te elementy wysięgnika leżące z tyłu są dużo potężniejsze niż sam wysięgnik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SE 2647
User
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 239 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Wto 15:16, 15 Lut 2022 |
|
Model Stara 28 zawiera konfigurację kabiny (kilka detali) odpowiadającą przełomowi 1985/1986, czyli tuż przed modernizacją kabiny w 1986 roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 15:18, 15 Lut 2022 |
|
Ktoś wspomniał,że kabina tego żurawia to od Stara 200. I tak i nie. Starachowice oracowywały nowy samochód jako 6-tonową ciężarówkę o symbolu Star 200.Jednak pewne trudności sprawiły ,że w1969 r. wypuszczono modele przejściowe oładowności 5-ton.Star 28 posiadał silnik wysokoprężny a Star 29 silnik benzynowy.Tak więc kabina pierwotnie przeznaczona do modelu 200 stała się de facto kabiną tych modeli przejściowych.Pierwsze modele Stara 200 też pokazywano z praktycznie niezmienionymi kabinami i światłami umieszczonymi tak jak w Starach 28/29.Powoli zaczęto zmieniać te światła na podwójne od fiata 125 p.Zostawiając je jednak w tym samym miejscu.Dopiero przy produkcji seryjnej w 1975 r. światła powędrowały do zderzaka. Tak więc poza światłami zewnętrze Star 200 miał tylko podniesioną do 6 ton ładowność. Pierwsze Stary 200 miały w miejscu lamp poszerzony dolny wlot powietrza,nasępnie przy zmianie dachu otwory po światłach zamaskowano odpowiednimi zaślepkami. Stopniowo kabina tego Stara ewaluowała w stronę kabiny następcy ,czyli Stara 1142. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2232 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:15, 15 Lut 2022 |
|
Nie byłoby ryzyka uszkodzenia kratownicy żurawia i lin, gdyby do środka blistra były włożone dwie wytłoczki plastikowe na kształt foremki obejmującej żuraw z obydwu stron. Takie rozwiązania z powodzeniem stosuje Hachette np. do zabezpieczenia lusterek. Zobaczymy, może tak właśnie będzie i nie dostaniemy tym razem modeli w kawałkach. W betoniarce najsłabszym punktem była oś obrotu gruszki i drabinka. Tam się wszystko łamało najczęściej. Widziałem kilka modeli z identycznym uszkodzeniem. W żurawiu słabych punktów może być jeszcze więcej. DeA nie stosuje z tego co zauważyłem żadnego wypełnienia w paczkach i wrzuca modele luzem do pustego kartonu, więc prenumeratorzy mogą się najeść sporo nerwów.
Cieszy, żę wydawnictwo wybrało malowanie cywilne, a nie wojskowe dla tego modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 180 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 16:37, 15 Lut 2022 |
|
Model zapowiada się rewelacyjnie. Ciekawe czy wydawnictwo zadba również o napis na kabinie operatora.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez meteor1983 dnia Wto 18:42, 15 Lut 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1853 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Wto 16:57, 15 Lut 2022 |
|
Jakieś napisy ma, przynajmniej z przodu kabiny. Napisy przynależności do danego przedsiębiorstwa trzeba będzie sobie samemu nakleić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2232 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:56, 15 Lut 2022 |
|
Z przodu kabiny jest napis "Udźwig - 4t GR.3", czyli zgodnie z oryginałem. Ciekawe, czy na boku będzie ten napis, o którym wspomniał meteor1983, ale myślę, że jest na to duża szansa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jaca
User
Dołączył: 05 Paź 2021
Posty: 448 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:06, 15 Lut 2022 |
|
Jestem pod wrażeniem, co wydanie to lepszy okaz. Szacunek dla Deagostini z mojej strony bo jak do tej pory mam autka z drobnymi pomyłkami w porównaniu ze zdjęciami z neta.
Wracając do stara z zabudową dzwigowa u nas w mieście też jest taka ciężarówka tylko nie wiem czy akurat 29. Poproszę właściciela o możliwość wykonania zdjęcia i wam tutaj wstawię. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
map69
User
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 26 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:49, 15 Lut 2022 |
|
pomian napisał: |
... mam takie wrażenie że te elementy wysięgnika leżące z tyłu są dużo potężniejsze niż sam wysięgnik. |
Przekrój poprzeczny kratownicy jest prostokątny. Elementy dodatkowe są ułożone do transportu pionowo a w przypadku ramienia żurawia kratownica ułożona jest poziomo. Stąd taki efekt.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez map69 dnia Wto 18:53, 15 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 180 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:54, 15 Lut 2022 |
|
Przyglądałem się zdjęciu zapowiedzi. Jest napis o którym wcześniej wspomniałem po zrobieniu zooma pomiędzy dodatkowymi kratownicami. Brawo DeA |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez meteor1983 dnia Wto 19:07, 15 Lut 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
pomian
User
Dołączył: 12 Cze 2020
Posty: 80 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:25, 15 Lut 2022 |
|
map69 napisał: |
pomian napisał: |
... mam takie wrażenie że te elementy wysięgnika leżące z tyłu są dużo potężniejsze niż sam wysięgnik. |
Przekrój poprzeczny kratownicy jest prostokątny. Elementy dodatkowe są ułożone do transportu pionowo a w przypadku ramienia żurawia kratownica ułożona jest poziomo. Stąd taki efekt.
|
Dzięki wielkie za wyjaśnienie, nie wiedzieć czemu byłem przekonany że przekrój kratownic jest kwadratowy.
EDIT: I musisz do tego cytować zdjęcie? Mod. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:01, 16 Lut 2022 |
|
Na naszym forum już niektórzy koledzy wyzbywają się Urala, a w tym wątku ciągle nie było jego zdjęć. Gorąca prośba do naszych znakomitych fotografów o zdjęcia Urala . Nie zbieram tego, ale popatrzeć bardzo bym chciał. Nikt nie zamieszcza w Internecie równie dobrych zdjęć modeli, jak Wy ... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|