FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 587
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:12, 30 Gru 2021 Powrót do góry

Tak dodam, Studebaker ma identyczne tablice jak zdjęcie przykładu tablic z 1946/IV z odwrotnymi kolorami które można znaleźć na wptr.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:55, 30 Gru 2021 Powrót do góry

JarekS napisał:
O mostach portalowych ze zwolnicami w Pragach rozmawialiśmy już ładnych parę lat temu, kiedy pojawiła się Praga z Atlas Verlag (tu jest porównanie Dziwnego Maga: KLIK)

Widziałem wtedy to porównanie ,dla mnie zaskoczeniem jest to , że było to aż 9 lat temu
A od tego czasu trochę się zmieniło i model z naszej serii jest o niebo lepiej wykonany niż Atlas (koła i podwozie jest o niebo lepsze i praktycznie abrexowi nie ustępuje)
Tym bardziej model z naszej serii mi się podoba i jestem z niego naprawdę zadowolony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Pią 10:45, 31 Gru 2021 Powrót do góry

Czy we wszystkich modelikach Pragi nie macie z tyłu lewego światła?
A może taki układ lamp występował?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:01, 31 Gru 2021 Powrót do góry

Dwie strony wcześniej jest fotografia, na której brak jest tego światła, jeśli o to chodzi? Taki był chyba układ oświetlenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 11:45, 31 Gru 2021 Powrót do góry

artemis, to prawda, Praga z Atlas Verlag była słaba... Ta, z Kultowych Ciężarówek jest znacznie lepsza, ale do Abrex'owej jeszcze jej trochę brakuje - jak wspomniałem wcześniej, Praga z Abrex jest bardziej finezyjna - ma więcej szczegółów kabiny i zderzaka, lepszy lakier (nie jest tak zalana farbą), widoczną deskę rozdzielczą (w jasnych kolorach). No ale oczywiście jest droższa...
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 11:25, 01 Sty 2022 Powrót do góry

Jakoś nie skomentowano Studebakera. Nastawiłem się na jego zakup, ale teraz się waham. Szkoda, że zrobiono wersję z wyciągarką. Takich samochodów było tylko ok 10 procent. Nie wiem czy w WP takie były. No i to podwyższenie burt, zrobione bez przerw między deskami. Trzeba by to zrobić od nowa. Poprawienie tego wymagać będzie przemalowania modelu, a to już sporo roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek_C5
User



Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 428
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia/ Gdynia

PostWysłany: Sob 13:17, 01 Sty 2022 Powrót do góry

Oprócz poprawy tylnych burt, na pierwszy ogień niezbędne jest także przerobienie przednich osłon (kratownic) na reflektory ponieważ są zdecydowanie za grube, bardzo to psuje odbiór modelu. Reflektory z tego co widzę, także wymagają delikatnej korekty, bo wystają poza ich obudowę, w oryginale tak nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1412
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:54, 01 Sty 2022 Powrót do góry

A ja uważam, że to całkiem niezły model JAK ZA TAKĄ CENĘ. Wykonanie w porządku, wnętrze też malowane. Jak ktoś się waha to polecam zaryzykować i kupić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:55, 01 Sty 2022 Powrót do góry

Lublina miałem zamiar sobie odpuścić, ale zapowiedź wygląda bardzo ładnie

meteor1983 napisał:

Image


Pokazany tu na forum (kilka stron wcześniej) oryginał stoi w muzeum w Nieborowie, z którym ja mam pewien kłopot. 3 lata temu pojechaliśmy w długi majowy weeknd do Nieborowa. Najpierw zwiedzanie pałacu, potem parku (a jest spory). Na koniec wizyta (przy okazji) na cmentarzu w rodzinnym Żyrardowie i na muzeum czasu nie starczyło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 339
Przeczytał: 64 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Nie 0:53, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Co do Studebakera US6 - właściwie to powinien być on podpisany: "Studebaker US6 U4"

Mam już swój egzemplarz z prenumeraty "Kultowych" i mogę stwierdzić na 100%, że jest to model, który ukazał się już kiedyś we włoskiej serii pojazdów z II wojny światowej - to jest dokładnie ten model, ale w innym wymalowaniu:

Image

Image

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam oba modele w ręku (tamten - gablotkowy i "nasz") i to jest dokładnie to samo - jedynie różnice w oznakowaniach. Choć nawet i nasz model ma coś z oznakowań z tamtego z Northampton z 1944 - napis na tylnej burcie:

"CAUTION LEFT HAND DRIVE"

Historycznie się doczepić do tego napisu nie można, bo po wojnie niektóre auta były ściągane do PRL-u z zachodniego demobilu i ten modelik robić może za takiego właśnie - ściągniętego z angielskiego demobilu (???)

Co do samego wykonania - owszem model ma "skopane":

a) okratowanie przednich reflektorów
b) "haki" przy przednim zderzaku, które wyglądają jak jakieś dziwaczne półkola
c) górną część skrzyni ładunkowej

Skrzynię można np naprawić poprzez odcięcie "skopanej" góry i zastąpienie jej elementami z KIT-ów modeli: ZIS-ów 151, ZIŁ-ów 157 oraz Studebakerów...
Niektóre firmy np. AVD robiły KIT-y ZIŁ-ów 157 i ZIS-ów 151 z nadwoziami specjalnymi i w tych modelach były w ramkach z elementami podwozia również górne części burt (nie opłacało się im przerabiać wtryskarek i matryc więc dodawali takie "gratisy") - te elementy pasują do naszego Studebakera - sprawdzone!!! Cool i możecie mieć poprawne już burty z prześwitem między dechami i podniesionymi ławkami.
Ukraiński Mini Classic miał np Studebakera U3 z nadwoziem warsztatowym i tam zaś były "w gratisie" ławki opuszczone - do przewozu osób...
Dokładnie to komplet ławek z tego modelu:
[link widoczny dla zalogowanych]

(tylko uwaga bo te ukraińskie były z bardziej kruchego plastiku niż te z AVD, które choć też "ażurowe", ale mniej łamliwe)

...kolorem się też nie przejmujcie - wystarczy podmalować pędzelkiem farbą pactra A29 i kolor niemal ten sam.

Doobra - tyle z moich spostrzeżeń odnośnie modelu i własnej wiedzy na jego temat, a teraz możecie mnie już tradycyjnie zgnoić za offtop Nasty Nasty Nasty Cool


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Historyk1985 dnia Nie 1:03, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:18, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Moim zdaniem cenne uwagi dot. modeliku, na który ja akurat czekam, posiadam inne wersje, a skrzyniowej akurat nie. Na końcu przedostatniego wpisu tylko skrzaty się tak niepotrzebnie gimnastykują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Nie 10:11, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Image
(fot. Kazik353)
Taki mały niuans w przypadku Lublina 51 - sanitarki - pojazd posiada rejestrację (wojskową) z lat 1950-1956, natomiast data (produkcji/powstania) na okładce gazetki to 1962 r.

Poza tym, o ile się nie mylę, nadwozie sanitarne (zmodernizowane) w przypadku naszego modelu to typ N-444 (z JZS), który w zasadzie był montowany na podwoziu GAZ-63 (4x4) w latach 60.XXw. Natomiast Lublin 51 posiadał nadwozie sanitarne typu N-243.
Obie wersje w konfiguracji LUBLIN 51 N-243 i GAZ 63 N-44 produkowano do 1965 r.
Jeżeli się mylę - niech mnie ktoś poprawi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:02, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Jeszcze dwa słowa w temacie Praga
Jak napisałem kilka stron wcześniej: W "kultowym" skrzynię można bez problemu odkręcić, a jak już to w wolnym czasie można z tym coś zrobić.
Mam dwie wiadomości (dobrą i złą)
Imitacją ładunku jest przyklejona do skrzyni na 4 małych bolcach, które trzeba od spodu skrzyni rozwiercić (wiertłem 1.5 mm) i wtedy da się to od skrzyni oderwać. U mnie na skrzyni zostały ślady po kleju bardzo małe w okolicach dziur po bolcach (jeden ma 4 x1 mm drugi ma 3x1 mm , obydwa są regularne, z przodu skrzyni, w pobliżu burt i nie są specjalnie widoczne.
Zła wiadomość jest taka, że demontaż i wyjęcie ładunku drewna odsłania i uwidacznia krzywe (wklęsłe) burty skrzyni , a patrząc od tyłu totalnie krzywo wklejony pojemnik z kołami zapasowym, który z lewj strony kończy się na równo z przednią burtą a z prawej wystaje ponad nią 2 mm (co wygląda fatalnie)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kazik353
User



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Nie 18:04, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Jeśli tablice są z lat 1950-1956, to by się zgadzało. Na stronie dea Lublin jest z 1951 roku.

Image

Poza tym Lubliny były produkowane do 1959 roku, więc nie możliwe żeby był to rok 1962. Wydaje mi się, że przez pomyłkę podali złą datę na zdjęciu z zapowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RICA
User



Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 19:00, 02 Sty 2022 Powrót do góry

Odnośnie Lublina sanitarki. Nadwozie sanitarki N-243 zostało zaprojektowane BKPMot w Warszawie w 1951 roku i skierowane do produkcji w JZS w 1952 roku i był to pierwszy produkowany w JZS pojazd. Zapowiadana wersja jest już po modernizacji, którą produkowano razem nadwoziem N-444 na podwoziu GAZ-63. I nie jest to sanitarka jako taka tylko noszowóz do przewożenia rannych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin