Autor |
Wiadomość |
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 587 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 22:12, 30 Gru 2021 |
|
Tak dodam, Studebaker ma identyczne tablice jak zdjęcie przykładu tablic z 1946/IV z odwrotnymi kolorami które można znaleźć na wptr.pl |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 22:55, 30 Gru 2021 |
|
JarekS napisał: |
O mostach portalowych ze zwolnicami w Pragach rozmawialiśmy już ładnych parę lat temu, kiedy pojawiła się Praga z Atlas Verlag (tu jest porównanie Dziwnego Maga: KLIK) |
Widziałem wtedy to porównanie ,dla mnie zaskoczeniem jest to , że było to aż 9 lat temu
A od tego czasu trochę się zmieniło i model z naszej serii jest o niebo lepiej wykonany niż Atlas (koła i podwozie jest o niebo lepsze i praktycznie abrexowi nie ustępuje)
Tym bardziej model z naszej serii mi się podoba i jestem z niego naprawdę zadowolony |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pią 10:45, 31 Gru 2021 |
|
Czy we wszystkich modelikach Pragi nie macie z tyłu lewego światła?
A może taki układ lamp występował? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 100 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:01, 31 Gru 2021 |
|
Dwie strony wcześniej jest fotografia, na której brak jest tego światła, jeśli o to chodzi? Taki był chyba układ oświetlenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 94 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 11:45, 31 Gru 2021 |
|
artemis, to prawda, Praga z Atlas Verlag była słaba... Ta, z Kultowych Ciężarówek jest znacznie lepsza, ale do Abrex'owej jeszcze jej trochę brakuje - jak wspomniałem wcześniej, Praga z Abrex jest bardziej finezyjna - ma więcej szczegółów kabiny i zderzaka, lepszy lakier (nie jest tak zalana farbą), widoczną deskę rozdzielczą (w jasnych kolorach). No ale oczywiście jest droższa...
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 11:25, 01 Sty 2022 |
|
Jakoś nie skomentowano Studebakera. Nastawiłem się na jego zakup, ale teraz się waham. Szkoda, że zrobiono wersję z wyciągarką. Takich samochodów było tylko ok 10 procent. Nie wiem czy w WP takie były. No i to podwyższenie burt, zrobione bez przerw między deskami. Trzeba by to zrobić od nowa. Poprawienie tego wymagać będzie przemalowania modelu, a to już sporo roboty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jacek_C5
User
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 428 Przeczytał: 99 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia/ Gdynia
|
Wysłany:
Sob 13:17, 01 Sty 2022 |
|
Oprócz poprawy tylnych burt, na pierwszy ogień niezbędne jest także przerobienie przednich osłon (kratownic) na reflektory ponieważ są zdecydowanie za grube, bardzo to psuje odbiór modelu. Reflektory z tego co widzę, także wymagają delikatnej korekty, bo wystają poza ich obudowę, w oryginale tak nie ma. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1412 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 13:54, 01 Sty 2022 |
|
A ja uważam, że to całkiem niezły model JAK ZA TAKĄ CENĘ. Wykonanie w porządku, wnętrze też malowane. Jak ktoś się waha to polecam zaryzykować i kupić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 13:55, 01 Sty 2022 |
|
Lublina miałem zamiar sobie odpuścić, ale zapowiedź wygląda bardzo ładnie
meteor1983 napisał: |
|
Pokazany tu na forum (kilka stron wcześniej) oryginał stoi w muzeum w Nieborowie, z którym ja mam pewien kłopot. 3 lata temu pojechaliśmy w długi majowy weeknd do Nieborowa. Najpierw zwiedzanie pałacu, potem parku (a jest spory). Na koniec wizyta (przy okazji) na cmentarzu w rodzinnym Żyrardowie i na muzeum czasu nie starczyło. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Historyk1985
User
Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 339 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork
|
Wysłany:
Nie 0:53, 02 Sty 2022 |
|
Co do Studebakera US6 - właściwie to powinien być on podpisany: "Studebaker US6 U4"
Mam już swój egzemplarz z prenumeraty "Kultowych" i mogę stwierdzić na 100%, że jest to model, który ukazał się już kiedyś we włoskiej serii pojazdów z II wojny światowej - to jest dokładnie ten model, ale w innym wymalowaniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam oba modele w ręku (tamten - gablotkowy i "nasz") i to jest dokładnie to samo - jedynie różnice w oznakowaniach. Choć nawet i nasz model ma coś z oznakowań z tamtego z Northampton z 1944 - napis na tylnej burcie:
"CAUTION LEFT HAND DRIVE"
Historycznie się doczepić do tego napisu nie można, bo po wojnie niektóre auta były ściągane do PRL-u z zachodniego demobilu i ten modelik robić może za takiego właśnie - ściągniętego z angielskiego demobilu (???)
Co do samego wykonania - owszem model ma "skopane":
a) okratowanie przednich reflektorów
b) "haki" przy przednim zderzaku, które wyglądają jak jakieś dziwaczne półkola
c) górną część skrzyni ładunkowej
Skrzynię można np naprawić poprzez odcięcie "skopanej" góry i zastąpienie jej elementami z KIT-ów modeli: ZIS-ów 151, ZIŁ-ów 157 oraz Studebakerów...
Niektóre firmy np. AVD robiły KIT-y ZIŁ-ów 157 i ZIS-ów 151 z nadwoziami specjalnymi i w tych modelach były w ramkach z elementami podwozia również górne części burt (nie opłacało się im przerabiać wtryskarek i matryc więc dodawali takie "gratisy") - te elementy pasują do naszego Studebakera - sprawdzone!!! i możecie mieć poprawne już burty z prześwitem między dechami i podniesionymi ławkami.
Ukraiński Mini Classic miał np Studebakera U3 z nadwoziem warsztatowym i tam zaś były "w gratisie" ławki opuszczone - do przewozu osób...
Dokładnie to komplet ławek z tego modelu:
[link widoczny dla zalogowanych]
(tylko uwaga bo te ukraińskie były z bardziej kruchego plastiku niż te z AVD, które choć też "ażurowe", ale mniej łamliwe)
...kolorem się też nie przejmujcie - wystarczy podmalować pędzelkiem farbą pactra A29 i kolor niemal ten sam.
Doobra - tyle z moich spostrzeżeń odnośnie modelu i własnej wiedzy na jego temat, a teraz możecie mnie już tradycyjnie zgnoić za offtop |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Historyk1985 dnia Nie 1:03, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 100 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 9:18, 02 Sty 2022 |
|
Moim zdaniem cenne uwagi dot. modeliku, na który ja akurat czekam, posiadam inne wersje, a skrzyniowej akurat nie. Na końcu przedostatniego wpisu tylko skrzaty się tak niepotrzebnie gimnastykują. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Nie 10:11, 02 Sty 2022 |
|
(fot. Kazik353)
Taki mały niuans w przypadku Lublina 51 - sanitarki - pojazd posiada rejestrację (wojskową) z lat 1950-1956, natomiast data (produkcji/powstania) na okładce gazetki to 1962 r.
Poza tym, o ile się nie mylę, nadwozie sanitarne (zmodernizowane) w przypadku naszego modelu to typ N-444 (z JZS), który w zasadzie był montowany na podwoziu GAZ-63 (4x4) w latach 60.XXw. Natomiast Lublin 51 posiadał nadwozie sanitarne typu N-243.
Obie wersje w konfiguracji LUBLIN 51 N-243 i GAZ 63 N-44 produkowano do 1965 r.
Jeżeli się mylę - niech mnie ktoś poprawi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:02, 02 Sty 2022 |
|
Jeszcze dwa słowa w temacie Praga
Jak napisałem kilka stron wcześniej: W "kultowym" skrzynię można bez problemu odkręcić, a jak już to w wolnym czasie można z tym coś zrobić.
Mam dwie wiadomości (dobrą i złą)
Imitacją ładunku jest przyklejona do skrzyni na 4 małych bolcach, które trzeba od spodu skrzyni rozwiercić (wiertłem 1.5 mm) i wtedy da się to od skrzyni oderwać. U mnie na skrzyni zostały ślady po kleju bardzo małe w okolicach dziur po bolcach (jeden ma 4 x1 mm drugi ma 3x1 mm , obydwa są regularne, z przodu skrzyni, w pobliżu burt i nie są specjalnie widoczne.
Zła wiadomość jest taka, że demontaż i wyjęcie ładunku drewna odsłania i uwidacznia krzywe (wklęsłe) burty skrzyni , a patrząc od tyłu totalnie krzywo wklejony pojemnik z kołami zapasowym, który z lewj strony kończy się na równo z przednią burtą a z prawej wystaje ponad nią 2 mm (co wygląda fatalnie) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kazik353
User
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
|
Wysłany:
Nie 18:04, 02 Sty 2022 |
|
Jeśli tablice są z lat 1950-1956, to by się zgadzało. Na stronie dea Lublin jest z 1951 roku.
Poza tym Lubliny były produkowane do 1959 roku, więc nie możliwe żeby był to rok 1962. Wydaje mi się, że przez pomyłkę podali złą datę na zdjęciu z zapowiedzi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RICA
User
Dołączył: 10 Lut 2021
Posty: 271 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 19:00, 02 Sty 2022 |
|
Odnośnie Lublina sanitarki. Nadwozie sanitarki N-243 zostało zaprojektowane BKPMot w Warszawie w 1951 roku i skierowane do produkcji w JZS w 1952 roku i był to pierwszy produkowany w JZS pojazd. Zapowiadana wersja jest już po modernizacji, którą produkowano razem nadwoziem N-444 na podwoziu GAZ-63. I nie jest to sanitarka jako taka tylko noszowóz do przewożenia rannych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|