FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 21:00, 05 Wrz 2021 Powrót do góry

I "siłą rozpędu" - kolejny hit, czyli Praga V3S. Byłem ostatnio zaskoczony jak dużo jeszcze jeździ w Czechach tych samochodów. Przede wszystkim w leśnictwie, drogownictwie, budownictwie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kędzior
User



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1047
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz

PostWysłany: Nie 21:28, 05 Wrz 2021 Powrót do góry

Od kilku lat już nie widziałem, ale Praga jako ciągnik w wojskowym malowani woziła drewno do miejscowego tartaku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319
Przeczytał: 118 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:43, 05 Wrz 2021 Powrót do góry

U mnie czasami widywana jest w wersji dźwig, właścicielem jest elektrownia.
Ale w Czechach i na Słowacji to powszechny widok, nie wiem co w tym takiego dziwnego? Właśnie wróciłem z jednej z baz wojskowych - widziałem tam ich kilka. Po drodze również, podobnie jak 815, Liazy czy Skodę RTO. Wszystkie te ciężarówki były dobre i służą po dzień dzisiejszy - nie widzę w tym sensacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 8:38, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

Mnie zawsze bardzo cieszy widok weteranów motoryzacji "na służbie" a nie tylko w muzeum. Dlatego o tym wspomniałem bo było to zjawisko powszechne.

Czy w tych bazach te Pragi były jeszcze w bieżącej eksploatacji czy już na "ZN"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:43, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

Sensacji chyba nikt się tutaj nie doszukuje. Ale mierzymy rzeczywistość własnymi doświadczeniami a u nas Starów i Jelczy z tamtych czasów pozostało bardzo niewiele. Może więc budzić zdziwienie ile starych pojazdów użytkowych zachowało się w Czechach ale też na Słowacji.
Główny powód jest taki jak napisałeś - to są dobrze skonstruowane, i porządnie wykonane maszyny. A drugi powód to wyższa kultura obsługi i właściwy serwis. Przy tym Czesi są pragmatycznym narodem, potrafiącym właściwie wykorzystać posiadany potencjał - również techniczny.
Ot i wszystko. Tak niewiele i tak dużo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 9:17, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

W pełni się zgadzam. Dlatego widok takich weteranów zagranicą zarówno cieszy jak i smuci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krecik78
User



Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 24
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:50, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
W Polsce też pracują.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msch00
User



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 657
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg

PostWysłany: Pon 21:23, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

Zapowiedź ZIS 150:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez msch00 dnia Pon 21:50, 06 Wrz 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1856
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 21:43, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

a coś dla nieposiadających tam konta ?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Pon 22:58, 06 Wrz 2021 Powrót do góry

Ja nie mam tam konta a widziałem to zdjęcie. ZiS 150 ładny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
meteor1983
User



Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 180
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:23, 09 Wrz 2021 Powrót do góry

Kolega Kędzior ma jakieś nowe informację??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kędzior
User



Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1047
Przeczytał: 93 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz

PostWysłany: Czw 21:27, 09 Wrz 2021 Powrót do góry

Ja nie mam, ale jak tylko wyjdzie to sobie taką spróbuję wystrugać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 11:07, 11 Wrz 2021 Powrót do góry

Witam,
zastanawiam się dlaczego kabina ostatnio wydanego Stara 20 /N 23/
została tak zasadniczo zmieniona na niekorzyść w stosunku do poprzedniej kabiny n 23 w wozie asenizacyjnym...
Mając w poprzednim modelu atrapę jako element wymienny pokusili się na nowy projekt powiększając okna przednie i boczne .
Okna boczne są nienaturalnie wielkie a ich dolna krawędź jest na poziomie przednich szyb. Powinna być oczywiście znacząco wyżej./patrz zdjęcie w gazetce na str. 8 /.
Wg. mnie niezgodny z oryginałem jest także zbyt duży skos zewnętrznych krawędzi przednich szyb /por. zdjęcie na str. 4 gazetki/.
Pozdrawiam i zapraszam na zblizającą się giełdę w Warszawie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1413
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:03, 11 Wrz 2021 Powrót do góry

Szanowny Kolego, nurtowało mnie to samo zagadnienie, więc sięgnąłem do materiałów źródłowych. Mianowicie, obie kabiny w rzeczywistości posiadały wspomniane odrębności. Tak więc oba modele odwzorowano należycie.

Poniżej zamieszczam zdjęcia, na których można samodzielnie podrównać chociażby wysokości okien.

Image

Image


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojciech1500 dnia Sob 15:05, 11 Wrz 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 22:17, 11 Wrz 2021 Powrót do góry

Drogi Wojciechu1500,
bardzo dziękuję za materiały zdjęciowe i wyjaśnienie różnic w modelach.
Jeśli możesz, czy mógłbyś wymienić wszystkie typy kabin N 23 stosowanych w Starach ? Czym one się różniły ?
Przeglądając zdjęcia zamieszczone w internecie widzę teraz ,że było kilka odmian /uchylne przednie szyby z szeroką ramką okienną, nie otwierane- z wąską ramką okienną ,dolna krawędz bocznych okien na poziomie dolnej krawędzi przednich szyb, dolna krawędz bocznych okien powyżej dolnej krawędzi przednich szyb, wywietrzniki na czołowej scianie, brak wywietrzników,lampy kierunkowskazów, kierunkowskazy wychylne,wycieraczki z osią obroty u góry okna, u dołu okna .../
Czy ktoś z Kolegów dałby radę to usystematyzować ??
Pozdrawiam !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin