Autor |
Wiadomość |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 21:00, 05 Wrz 2021 |
|
I "siłą rozpędu" - kolejny hit, czyli Praga V3S. Byłem ostatnio zaskoczony jak dużo jeszcze jeździ w Czechach tych samochodów. Przede wszystkim w leśnictwie, drogownictwie, budownictwie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1047 Przeczytał: 93 tematy
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Nie 21:28, 05 Wrz 2021 |
|
Od kilku lat już nie widziałem, ale Praga jako ciągnik w wojskowym malowani woziła drewno do miejscowego tartaku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 22:43, 05 Wrz 2021 |
|
U mnie czasami widywana jest w wersji dźwig, właścicielem jest elektrownia.
Ale w Czechach i na Słowacji to powszechny widok, nie wiem co w tym takiego dziwnego? Właśnie wróciłem z jednej z baz wojskowych - widziałem tam ich kilka. Po drodze również, podobnie jak 815, Liazy czy Skodę RTO. Wszystkie te ciężarówki były dobre i służą po dzień dzisiejszy - nie widzę w tym sensacji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 8:38, 06 Wrz 2021 |
|
Mnie zawsze bardzo cieszy widok weteranów motoryzacji "na służbie" a nie tylko w muzeum. Dlatego o tym wspomniałem bo było to zjawisko powszechne.
Czy w tych bazach te Pragi były jeszcze w bieżącej eksploatacji czy już na "ZN"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2622 Przeczytał: 88 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 8:43, 06 Wrz 2021 |
|
Sensacji chyba nikt się tutaj nie doszukuje. Ale mierzymy rzeczywistość własnymi doświadczeniami a u nas Starów i Jelczy z tamtych czasów pozostało bardzo niewiele. Może więc budzić zdziwienie ile starych pojazdów użytkowych zachowało się w Czechach ale też na Słowacji.
Główny powód jest taki jak napisałeś - to są dobrze skonstruowane, i porządnie wykonane maszyny. A drugi powód to wyższa kultura obsługi i właściwy serwis. Przy tym Czesi są pragmatycznym narodem, potrafiącym właściwie wykorzystać posiadany potencjał - również techniczny.
Ot i wszystko. Tak niewiele i tak dużo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 9:17, 06 Wrz 2021 |
|
W pełni się zgadzam. Dlatego widok takich weteranów zagranicą zarówno cieszy jak i smuci. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krecik78
User
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 24 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:50, 06 Wrz 2021 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
W Polsce też pracują. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msch00
User
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 657 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg
|
Wysłany:
Pon 21:23, 06 Wrz 2021 |
|
Zapowiedź ZIS 150:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez msch00 dnia Pon 21:50, 06 Wrz 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1856 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pon 21:43, 06 Wrz 2021 |
|
a coś dla nieposiadających tam konta ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Grzesiek Polska
User
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze
|
Wysłany:
Pon 22:58, 06 Wrz 2021 |
|
Ja nie mam tam konta a widziałem to zdjęcie. ZiS 150 ładny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
meteor1983
User
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 180 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:23, 09 Wrz 2021 |
|
Kolega Kędzior ma jakieś nowe informację?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1047 Przeczytał: 93 tematy
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Czw 21:27, 09 Wrz 2021 |
|
Ja nie mam, ale jak tylko wyjdzie to sobie taką spróbuję wystrugać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 11:07, 11 Wrz 2021 |
|
Witam,
zastanawiam się dlaczego kabina ostatnio wydanego Stara 20 /N 23/
została tak zasadniczo zmieniona na niekorzyść w stosunku do poprzedniej kabiny n 23 w wozie asenizacyjnym...
Mając w poprzednim modelu atrapę jako element wymienny pokusili się na nowy projekt powiększając okna przednie i boczne .
Okna boczne są nienaturalnie wielkie a ich dolna krawędź jest na poziomie przednich szyb. Powinna być oczywiście znacząco wyżej./patrz zdjęcie w gazetce na str. 8 /.
Wg. mnie niezgodny z oryginałem jest także zbyt duży skos zewnętrznych krawędzi przednich szyb /por. zdjęcie na str. 4 gazetki/.
Pozdrawiam i zapraszam na zblizającą się giełdę w Warszawie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1413 Przeczytał: 29 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:03, 11 Wrz 2021 |
|
Szanowny Kolego, nurtowało mnie to samo zagadnienie, więc sięgnąłem do materiałów źródłowych. Mianowicie, obie kabiny w rzeczywistości posiadały wspomniane odrębności. Tak więc oba modele odwzorowano należycie.
Poniżej zamieszczam zdjęcia, na których można samodzielnie podrównać chociażby wysokości okien.
|
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Wojciech1500 dnia Sob 15:05, 11 Wrz 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 22:17, 11 Wrz 2021 |
|
Drogi Wojciechu1500,
bardzo dziękuję za materiały zdjęciowe i wyjaśnienie różnic w modelach.
Jeśli możesz, czy mógłbyś wymienić wszystkie typy kabin N 23 stosowanych w Starach ? Czym one się różniły ?
Przeglądając zdjęcia zamieszczone w internecie widzę teraz ,że było kilka odmian /uchylne przednie szyby z szeroką ramką okienną, nie otwierane- z wąską ramką okienną ,dolna krawędz bocznych okien na poziomie dolnej krawędzi przednich szyb, dolna krawędz bocznych okien powyżej dolnej krawędzi przednich szyb, wywietrzniki na czołowej scianie, brak wywietrzników,lampy kierunkowskazów, kierunkowskazy wychylne,wycieraczki z osią obroty u góry okna, u dołu okna .../
Czy ktoś z Kolegów dałby radę to usystematyzować ??
Pozdrawiam !! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|