Autor |
Wiadomość |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 12:30, 18 Maj 2021 |
|
Udana kabina i podwozie są. Na pewno można spodziewać się w tej serii również "pszczoły" skrzyniowej, z plandeką. Ale prosimy nie zapomnieć o ławkach na "pace". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:57, 18 Maj 2021 |
|
Niektórzy spekulowali, że możemy jeszcze dostać inną wersję Stara 266, na przykład poliftową z nowszą atrapą. Może na nim będzie pełnoprawna wojskowa zabudowa AUM z oknami? Pożyjemy, zobaczymy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Wto 14:05, 18 Maj 2021 |
|
Jak to było? Model do wyrzucenia?
Dobrze, że sprawa zabudowy jest wyjaśniona, chociaż choćby ta zabudowa była z marsa i tak bym go kupił. To model za 70zl... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 15:49, 18 Maj 2021 |
|
Wydaje mi się, że wersji stara 66/660 będzie więcej (i to te bardziej "typowe"), więc potem takiej "dziwnej" jak ta bieżąca nikt by nie kupił. Dlatego zaczęli od tej, bo teraz Star zejdzie na pniu, a później taką skrzynię czy koparkę (to byłby dopiero odjazd!) i tak każdy kupi, mimo że to będzie "3" star na półce... Zaczynają myśleć w tym DeA.
A każdy dodatkowy, opchnięty w 100% nr to odpowiednia kasa na ich koncie. W KAP najpierw były "must have'y" a potem zdarzało się, że się bujali z 5 wersją syrenki czy trabanta... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Wto 15:59, 18 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 17:52, 18 Maj 2021 |
|
W126 napisał: |
(...) inną wersję Stara 266, na przykład poliftową z nowszą atrapą. Może na nim będzie pełnoprawna wojskowa zabudowa AUM z oknami? (...) |
Z poliftingową atrapą - to już nie 117AUM - tylko Sarna-2 (kanciasta, ze ściętymi narożnikami przy dachu). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stratos2000
User
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife
|
Wysłany:
Wto 17:57, 18 Maj 2021 |
|
Mam takie same odczucia, co do strategii jaką opisuje wyżej Falcon.
Nie mniej jednak uważam, że wydawnictwo wykonało do tej pory świetną robotę i progres jaki zauważyłem jest wielki. Nota bene za nami zaledwie 9 numerów z serii. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 587 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:02, 18 Maj 2021 |
|
solaris napisał: |
Nie żebym się wymądrzał , ale w 1982 roku byłem jako żołnierz służby zasadniczej na poligonie w Orzyszu.
Na jednym z pojazdów pamiętam była taka zabudowa lub bardzo podobna.
Wykorzystywany pojazd z tą zabudową był jako poligonowy magazyn części zamiennych |
W sumie to ma sens, po co okna w magazynie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 72 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:03, 18 Maj 2021 |
|
Edekyogi napisał: |
Z poliftingową atrapą - to już nie 117AUM - tylko Sarna-2 (kanciasta, ze ściętymi narożnikami przy dachu). |
Oczywiście masz rację. Tak dużo bym chciał naraz, że pomieszałem 2 życzenia ze sobą i wyszedł mi nieistniejący samochód |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 18:33, 18 Maj 2021 |
|
Takie samochody oczywiście istniały. Zabudowy Jelcz 541 były przeznaczone do szybkiego demontażu. Mogły być instalowane na różnych podwoziach, lub stawiane na podporach. Mam zdjęcia starów 266 z poliftową kabiną i taką zabudową. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jacek83218
User
Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 140 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 18:55, 18 Maj 2021 |
|
W126 napisał: |
Może dlatego, że wykonanie pełnych ścian w modelu jest łatwiejsze i tańsze, niż odtwarzanie okien i drzwi, dodatkowe plastikowe wytłoczki na szyby itd. To pewnie koszt minimalnie wyższy, ale dzisiaj produkcją rządzą ekonomiści, a nie inżynierowie. To oczywiście tylko moje domysły. Równie dobrze mogli się przejść po muzeum, ten eksponat im się spodobał i uznali, że go zrobią bez dochodzenia, czy był popularny, czy niszowy. |
Okna to pół biedy. Musieliby zrobić jakieś chociaż minimalne wyposażenie wnętrza widoczne przez te okna, a tak uprościli sobie zadanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 18:56, 18 Maj 2021 |
|
Przyznaję , że zdjęcia zabudowy bardzo wiele wyjaśniają .
Należy mieć nadzieję , że w realu model nie będzie taki ciemny jak na zdjęciu . |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Wto 19:01, 18 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Pan_Samochodzik
User
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 552 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 19:21, 18 Maj 2021 |
|
Stratos2000 napisał: |
Nie mniej jednak uważam, że wydawnictwo wykonało do tej pory świetną robotę i progres jaki zauważyłem jest wielki. |
No gdyby tak przyrównać Ciężarówki do (obecnie wciąż wydawanych) Autobusów to niebo a ziemia... a nawet i podziemie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Wto 19:23, 18 Maj 2021 |
|
razamanaz napisał: |
Takie samochody oczywiście istniały. Zabudowy Jelcz 541 były przeznaczone do szybkiego demontażu..... |
A nie chodzi czasami o Jelcza 574Z (ruchomy warsztat naprawczy)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 20:17, 18 Maj 2021 |
|
Zdjęcie przedstawia zabudowę typu Jelcz 117 AU |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez razamanaz dnia Wto 20:22, 18 Maj 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 20:44, 18 Maj 2021 |
|
Ludzieee!
Zabudowa (niezdejmowalna) jest typu N-117 albo po prostu 117, z kolejnymi literkami A, AU, AUM - w miarę kolejnych modernizacji. Gotowy ruchomy warsztat naprawczy z tym nadwoziem dla cywili nazywał się Jelcz 574 Z.
Dla wojska był to zawsze STAR-660 z nadwoziem 117, a w zależności od przeznaczenia i wyposażenia mające oznaczenia np: B1/Sam, B2/Sam, MOC/Panc, WSB, WOS, WNAP, WOM, SŁB, PSŁ - to tylko w służbie Panc.-Sam. Inne służby miały swoje warsztaty w tych nadwoziach.
A nadwozie zdejmowalne (wymienne) i pasująca (fabrycznie - bez adaptacji) na każdego skrzyniowego STAR-a 200, 244 i 266 nazywa się SARNA-II. SARNA-I była prototypem i nie weszła do produkcji seryjnej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|