|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:37, 24 Mar 2021 |
|
Jest też Tatra 148 S1. W niej kiper wywraca się tylko do tyłu. Nic nie stało na przeszkodzie, by zafundować nam taki model. Byłby zapewne prostszy w prawidłowym wykonaniu i uniknęlibyśmy dylematów, czy można przymknąć oko na niewłaściwy siłownik, czy nie. Ale tu wracamy do punktu wyjścia. W wydawnictwie nie ma fachowca, który by to zasugerował na etapie projektu. Za dużo jest kompromisów i uproszczeń. Wcale nie byłyby konieczne, gdyby trochę zmodyfikować temat i dać nieco inny model. Wilk byłby syty i owca cała.
Z zapowiedzi wyglądało, że ten model będzie miał zmiany wyłącznie na plus. Ma jednak też zmiany na minus - brak malowanych uszczelek w oknach po bokach (tylko czy one na pewno powinny tam być?), gorzej wykonane niektóre detale, uproszczenie filtrów powietrza i przednich kierunkowskazów. Takie zmiany są dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Gdybym miał model z Atlasa, to raczej nie ma sensu jego zamiana. Chyba, że komuś bardzo przeszkadza nieprawidłowa atrapa i chce mieć wloty pod skosem. Szkoda tylko, że kosztem innych rzeczy, które w Atlasie były lepsze. Gdybym miał luźne kilka stów do wydania, to pewnie kupiłbym SSM. Tylko jak taki dokładny model z SSM wyglądałby przy uproszczonych Starach i innych modelach z Kultowych? Pewnie trzeba by je było ustawiać z dala od siebie. Kolekcjonowanie tych modeli często polega na wybieraniu mniejszego zła. Chyba nie da się być w 100% zadowolonym. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 18:40, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 18:55, 24 Mar 2021 |
|
W126 napisał: |
Chyba, że komuś bardzo przeszkadza nieprawidłowa atrapa i chce mieć wloty pod skosem. |
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli...
Wloty pod skosem miała Tatra T138, wcześniejsza wersja - ale ona miała nie tylko inną atrapę, ale też inną maskę.
Model Tatry ma prawidłową atrapę, choć... trzeba by to dokładnie przeanalizować. Z tego co znalazłem na czeskim forum, były dwie różne atrapy, w zależności od wersji kabiny:
Dwie wersje kabiny T148 (albo nawet trzy), różniły się nieznacznie kształtem przetłoczeń i zaokrągleń oraz właśnie atrapą.
Temat szerzej poruszony był tutaj (powyższe zdjęcie też pochodzi stąd):
[link widoczny dla zalogowanych]
Niemniej jednak te różnice są niewielkie i można przyjąć, że atrapa jest w modelu prawidłowa.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 19:03, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Śro 19:25, 24 Mar 2021 |
|
To ja tradycyjnie pozwolę sobie ''zaspamować'' swoimi zdjęciami Tatry.
Jak zwykle dodałem tablice ale i zmieniłem te straszne reflektory. Nie do końca wiem czy są zgodne z oryginałem, ale przeglądając zdjęcia w internecie można zauważyć Tatry z lampami z chromowanymi obwódkami. Tak więc uznałem, że tak jest zdecydowanie lepiej niż to co było. Ogólnie model mimo uproszczeń bardzo mi się podoba.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Śro 19:27, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2795 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:28, 24 Mar 2021 |
|
Od czego reflektory wykorzystałeś? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Śro 19:29, 24 Mar 2021 |
|
Abarth098, od Żuka A05. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Śro 19:29, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:30, 24 Mar 2021 |
|
JarekS napisał: |
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli... |
Mam na myśli, że w modelu Atlasa atrapa miała nieprawidłowe wloty. Pisaliśmy
o tym wcześniej z Bartkiem. W Kultowych jest dobrze. Zmiana z Atlasa na Kultowe jest mało sensowna, "chyba, że komuś bardzo przeszkadza nieprawidłowa atrapa". Przeszkadza atrapa w Atlasie, a nie w tym modelu, który dziś wyszedł. W dzisiejszym atrapa jest ok. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 19:32, 24 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2795 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:35, 24 Mar 2021 |
|
Bartek. napisał: |
Abarth098, od Żuka A05. |
Drobna zmiana, a wizualnie wiele zmieniła na plus. Jakość wykonania tych reflektorów od zawsze wydawała mi się dziwna, a po takiej zmianie wygląda to już przyzwoicie i w sumie podobnie jak w modelu od Premium ClassiXXs, gdzie z tego co widzę też zastosowano chromowane obwódki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 19:42, 24 Mar 2021 |
|
W126 napisał: |
Mam na myśli, że w modelu Atlasa atrapa miała nieprawidłowe wloty. |
Ok, teraz rozumiem. Różnica jest tak niewielka, że niemal niezauważalna (przy innych "smaczkach" tej Tatry). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Śro 20:08, 24 Mar 2021 |
|
Bartek. napisał: |
Abarth098, od Żuka A05. |
zmiana ewidentnie na +, a i na Twoich zdjęciach, Tatra wygląda jak by kosztowała co najmniej 179zł a nie 70 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2795 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:14, 26 Mar 2021 |
|
Nawiązując do świetnego pomysłu kolegi Bartek. wrzucam tu jeszcze porównanie oryginalnego reflektora z reflektorem z modelu [link widoczny dla zalogowanych]
Myślę, że dla efektu takiej zmiany warto poszperać w swoich zapasach części i dobrać coś odpowiedniego |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 890 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 154 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 21:02, 26 Mar 2021 |
|
Teraz dobrze widać tę różnicę. 😀 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 22:43, 26 Mar 2021 |
|
JarekS napisał: |
(.....) Z tego co znalazłem na czeskim forum, były dwie różne atrapy, w zależności od wersji kabiny:
Dwie wersje kabiny T148 (albo nawet trzy), różniły się nieznacznie kształtem przetłoczeń i zaokrągleń oraz właśnie atrapą. (.....) |
W uzupełnieniu powyższego.
Tatra 148 początkowo miała atrapę taką jak na zdjęciu po prawej z otworami równoległymi w poziomie i w pionie.
Po modernizacji w roku 1979 wprowadzono atrapę z otworami skośnymi. Wtedy wprowadzono też inne zmiany m.in. zmieniono siłownik o którym tu była mowa. Zastosowano wtedy pojedynczy wzmocniony siłownik do obydwu wersji wywrotek - tylnozsypowej S1 i trzystronnej S3 oraz ich pochodnych. Wcześniej stosowano inne siłowniki, pojedyncze i/lub podwójne w zależności od wersji ale to odrębny temat. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 7:40, 27 Mar 2021 |
|
Ta Tatra 148 "ze stajni" Atlasa, jest w mojej opinii najbardziej interesującym modelem na tle dwóch pozostałych, znanych już hitów ( IFA W50 i Skoda/LIAZ 706 RT ).
Dlatego, że Tatra była powszechna na budowach i szosach Czechosłowacji, Polski i innych bratnich krajów. IFA z Atlasa - z tą skróconą skrzynią ładunkową - mniej mi się podoba. Skoda wywrotka ze skróconą kabiną była powszechnie widywana w Czechosłowacji, NRD czy w innych krajach. W Polsce była rzadkością. Czy zgadza się? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851 Przeczytał: 51 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 9:14, 27 Mar 2021 |
|
Z dzieciństwa najbardziej pamiętam IFY ciągniki z naczepami, chyba do paszy jak i krótkie wywrotki na balonach. Dużo tego się kręciło po Szamotułach i Pniewach. Skoda to najczęściej śmieciarki, polewaczki, a wywrotki takie jak piszesz to dla mnie była rzadkość. Aczkolwiek Hydrobudowa 9 miała na stanie jadą czy dwie, bo przyjeżdżały czasami na "moją" budowę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 9:36, 27 Mar 2021 |
|
Zgadza się. Te IFY W50 dostawały w większych ilościach Państwowe Gospodarstwa Rolne. Jeździły również w PKS. Były w parkach samochodowych rozmaitych przedsiębiorstw państwowych.
Teraz interesujące jest jaka będzie ta Tatra 813 w tej serii? Czy cywilna, w roli ciągnika balastowego czy będzie to Tatra wojskowa 8x8. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|