Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Śro 15:14, 31 Sie 2016 |
|
Skoro stronka poświęcona modelom 1/43 porusza tematy prawdziwych pojazdów ,to wspomnę ,że "ogórkiem" z silnikiem "Leylanda" pierwszy raz przekraczałem granicę Polski. Była to wycieczka w ramach wymiany z uczniami z NRD, jeszcze przed oficjalnym otarciem granic. /październik 1971 r/ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 13:24, 02 Wrz 2016 |
|
Dyskusja się rozrasta.
Ja chciałbym jednak wrócić do modelu Jelcza 043. Porównałem oba egzemplarze (Atlas i KAP) i okazało się , że karoserie nie są identyczne (inne formy ?), różnią się szczegółami . Jak już pisano , w modelu NS są inne lusterka i wycieraczki , ale również nie ma delikatnych wypustek świateł odblaskowych przy lukach bagażników . Podwozie praktycznie identyczne , ale są wyraźne ślady usuwania poprzedniego napisu , jakby ta część ta pochodziła od MEXa lub Skody . Generalnie model jest czysto i dokładnie spasowany i polakierowany , nie ma paprochów i purchli (przynajmniej w moim egzemplarzu . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Pią 13:34, 02 Wrz 2016 |
|
Wrzucisz fotorelacje z porownania tych modeli?
Pozdrowienia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Skuderia dnia Pon 7:20, 29 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 14:57, 02 Wrz 2016 |
|
Oglądałem model Jelcza 043 w emkipu i na tym przykładzie mogę stwierdzić, że model z Atlasa jest lepiej wykonany. Mam na myśli malowanie, malowane elementy typu światła i inne dodatki. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ceru
User
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 282 Przeczytał: 91 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 11:43, 03 Wrz 2016 |
|
Witam.Zastanawia mnie tylko dlaczego atlas i kap mają dwa wlewy paliwa a mex żadnego.Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zizi
User
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 212 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany:
Wto 14:31, 08 Lis 2016 |
|
Może mi ktoś przypomnieć, jak wyglądała sprawa z pojawieniem się Trabanta 1.1 Limousine w KAP? Widziałem go ostatnio na aukcji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
arcyciekawy
User
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 20 Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Wto 14:41, 08 Lis 2016 |
|
Regulamin pkt 7. Mod
W polskiej serii ostatecznie się nie pojawił, lecz był na pewno w czeskiej. Z niej właśnie pochodzą te 1.1 sprzedawane na aukcjach |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Śro 1:15, 09 Lis 2016 |
|
mulek napisał: |
Raf napisał: |
mulek napisał: |
A ja jeszcze dodam informacje od mojego taty, byłego kierowcy WPK Poznań, że WPK Poznań używało Ogórków z silnikiem Leylanda, ale sprzężonych z oryginalną skrzynią biegów Skody. Takie wozy były wyjątkowo szybkie jak na autobus, ale niestety ciężko schodziły z obrotów. Na starcie spod świateł Leylandem można było porobić Dużego Fiata (normalnie Ogórkiem ruszało się z "dwójki", natomiast Leyland był na tyle silny, że można było ruszyć z "trójki") - co też się tacie udało na ul. (...) |
Lubie takie "historie".
Ogorkiem mozna bylo "porobic" Duzego Fiata - chyba na pierwszych trzech metrach.
Nie robmy sobie jaj ...chociaz |
Raf - to jest możliwe, zwłaszcza gdy za kierownicą Dużego Fiata siedzi jełop bez refleksu (czyli jak większość kierowców-amatorów). Zapomniałem jeszcze dodać, że gdy mój tata i ten pajac z Fiata stali na czerwonym, to koleś z Fiata bawił się w przegazówkę.
Raf napisał: |
Swoja droga - jesli pojazd normalnie rusza z dwojki, to bez problemu ruszy i z trojki, ale duzo wolniej. Swego czasu na 1/4 roznioslem w pyl Peugeota 406 HDi, ktory ruszal z jedynki, a ja ruszalem z trojki, ale M3 3.0. Pierwsze kilkadziesiat metrow rzeczony ...PUG ...byl na prowadzeniu. A potem przepadl. |
Ten Fiat później tatę wyprzedził, ale po prostu ta sytuacja potwierdziła, że ojciec był lepszym kierowcą. Nie sztuką jest mocniejszym wozem pokonać słabszy - sztuką jest słabszym wozem pokonać mocniejszy.
(...). |
Nie, ta sytuacja niczego nie potwierdzila,
moze jedynie poza tym, ze tam - zadnego wyscigu nie bylo
i rownie dobrze mozna znalezc przyklady z zycia,
ze np. Lamborghini Galardo przegralo z Golfem itd. itp.
A koles bawil sie w przegazowke... hm... moze mu gasl?
Nie wiem co maja wnosic takie przyklady... bo osiagi
tych pojazdow sa nieporownywalne.
Rownie dobrze mozna porownywac bieg z przeszkodami
kogos kto nie ma nogi z tym, ktory ma obie... I tyle.
zizi napisał: |
Może mi ktoś przypomnieć, jak wyglądała sprawa z pojawieniem się Trabanta 1.1 Limousine w KAP? Widziałem go ostatnio na aukcji. |
Interesujesz sie tematem,
ale d... nie chce sie ruszyc, zeby rzucic okiem,
czy byl na liscie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Grunt, ze temat zyje |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Raf dnia Śro 1:23, 09 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 534 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pią 8:47, 02 Gru 2016 |
|
Kultowe Auta PRL Wydania Specjalne będą dalej kontynuowane. A Kultowe autobusy PRL-u nie będzie tej serii. Czyli zamiast 30 zł będą brać 42 zł za model. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 8:51, 02 Gru 2016 |
|
skąd masz takie informacje ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 534 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pią 8:54, 02 Gru 2016 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kubaszko
User
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 200 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koło
|
Wysłany:
Pią 10:37, 02 Gru 2016 |
|
tom18 napisał: |
Kultowe Auta PRL Wydania Specjalne będą dalej kontynuowane. A Kultowe autobusy PRL-u nie będzie tej serii. Czyli zamiast 30 zł będą brać 42 zł za model. |
Niestety ale chyba Wydania Specjalne rowniez NIE beda kontynuowane z informacji przeczytanej na fanpage'u |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1849 Przeczytał: 52 tematy
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Pią 11:24, 02 Gru 2016 |
|
Co za dziady, jest zapotrzebowanie na towar, ale po co go produkować i sprzedawać |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Pią 19:57, 02 Gru 2016 |
|
Prawda jest taka, że oni wiedzą tylko to, co jest tu i teraz.
Przecież pisali, że zainteresowanie Kultowymi Autobusami PRL-u przekroczyło ich oczekiwania, a teraz nie planują wydawania tej serii? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stratos2000
User
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife
|
Wysłany:
Sob 11:11, 03 Gru 2016 |
|
Dea zmienia swoje zdanie szybciej niż zmienia się nasza pogoda...
Nie rozumiem ich decyzji, bo tak jak Gryngol wyżej napisał, zainteresowanie było |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stratos2000 dnia Sob 11:12, 03 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|