|
Autor |
Wiadomość |
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 17:37, 27 Sty 2016 |
|
Jeśli mowa o przeszczepach z innych serii, to i tak mieli spore pole do popisu. Jak wiemy ukazało się wiele ciekawszych zagranicznych modeli niż te, które nam dano w KAP. Tylko chęci zabrakło |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Śro 23:15, 27 Sty 2016 |
|
Se la vie (jak kiedyś śpiewał śp. Andrzej Zaucha). Cóż wszystko się kiedyś kończy.
Kiedy seria startowała, na spotkaniu firmowym napomknąłem o nej koledze kolekcjonerowi (skali 1:43) z mojej firmy i zapytałem czy też coś już kupił. Ten popatrzył na mnie "jak na głupa" i pewnym siebie głosem powiedział, że wie, ale "to chłam, jakiego świat nie widział" . Od tej pory w trakcie rzadkich kontaktów służbowych nie rozmawiam z nim już na temat modeli. Fakt, KaP nie BBR, ale mnie "cholera" cieszy.
Z serii jestem zadowolony, nawet bardzo. Nie kupowałem nigdy "wszystkiego jak leci". Kilka pierwszych numerów kupiłem nawet podwójnie, a pierwszą M20 jeszcze z serii testowej na Allegro. Na początku, po większość "leciałem" w środę rano do kiosku. Na niektóre musiałem nawet "polować". Kilkanaście dokupiłem "okazyjnie' na giełdzie czy Allegro, a dwa ostatnie w MM "po taniości".
Na koniec miałem zamiar kupić Escorta i Corsę. Escorta nie kupiłem, bo długo jeździłem kiedyś MK4 MR'89, a przeróbka kultowego na właśnie taki, byłaby zbyt pracochłonna. Corsy też nie kupiłem, bo po świętach wiadomo, każda złotówka się liczy, a na początku stycznia od razu wydałem na 3 modele 140 zł i na Corsę już nie starczyło.
"Na pożegnanie" kupiłem dziś Fiata 1500. Nie byłem do tego zupełnie przekonany i zrobiłem to w drugim saloniku (gdzie był wybór). Może na kolana nie rzuca, ale trochę się go podszykuje i fajny będzie.
Wszytkiego razem z KAP (z wydaniami specjalnymi) zebrało się dokładnie 111 sztuk. Gdyby mi się nie podobały, albo nie miałbym pomysłu na ich podrasowanie, na pewno bym ich nie kupił. W końcu w tej skali "siedzę" już 32 lata.
A że kilka rzeczy mogło by jeszcze wyjść, a nie wyszło, cóż takie jest życie i wszystkiego mieć nie można.
Adieu KaP. Nie będziemy cię wspominać, bo przecież modele stoją na półkach, w każdej chwili można po nie sięgnąć i po prostu cały czas cieszą.
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Śro 23:35, 27 Sty 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 100 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 6:57, 28 Sty 2016 |
|
R.I.P.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 1:19, 01 Lut 2016 |
|
A oto i jeden z ostatnich już moich "kultowych" nabytków, nie "regularny" z kiosku, tylko z MM (kupiony na początku grudnia "po taniości"
Żuk z wydłużoną i poszerzoną skrzynią i wydłużoną "zdobyczną" plandeką od tarpana 239D
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 1:20, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 7:09, 01 Lut 2016 |
|
Ale kabina jest nadal za wąska... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 21:00, 01 Lut 2016 |
|
Skrzynię wydłużyłem odcinając burty boczne i tylną. Burty wydłużyłem na końcach, platformę skrzyni wydłużyłem o ok 2 mm z tyłu i po 1 mm na stronę z boku. Potem przykleiłem burty z powrotem (kropelka żel)
Przypadkiem już po przeróbce okazało się, że "zdobyczna" plandeka od modelika Tarpana 2379 D na szerokość pasuje wręcz idealnie. Trzeba ją było tylko wydłużyć o 11 mm.
Wszytko pokażę na blogu, jak znajdę na to czas.
Co do szerokości kabiny:
Żuk jest jaki jest. Kosztował całe 15 zł. Nie zwróciłem uwagi na to, że kabina jest za wąska, a wątku o nim nie śledziłem na forum kiedy się ukazał. Nie kupiłem go wtedy, bo mi się nie podobał.
Porównałem go z modelikiem A05 (bo taki miałem pod ręką).
Rzeczywiście kabina niebieskiego jest węższa .
W A11B ma szerokość 40,4 mm w A05 40,8 mm. Ile być powinno
(na razie nie wiem).
P.S.
Znalazłem taki oto obrazek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Który wymiar jest prawidłowy ?
1820 czy 1740 ?
Pierwszy może być mierzony np na zderzaku przednim lub razem z wystającymi z nadwozia zawiasami drzwi. Drugi, to szerokość samego pudła (bez wystających elementów) Tak też zmierzyłem szerokość kabiny.
Wg tego drugiego kabina na szerokość kabiny jest OK.
1740/43 = 40,465..
Szerokość zderzaka przedniego w modeliku to 41,2 mm (co jest bliższe wymiarowi drugiemu - 1820)
Pomysł na inną plandekę był prezentowany tutaj :
http://www.motoshowminatura.fora.pl/relacje-i-prezentacje,21/moje-zuczki,11033.html
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 21:04, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 22:10, 01 Lut 2016 |
|
Szerokość kabiny Żuka:
1820mm to szerokość od klamki do klamki.
1740mm to szerokośc nadwozia bez klamek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zewnętrzna szerokość skrzyni ładunkowej (drewnianej) w Żuku: 1875mm.
Co zaś do modelików - nie mierzyłem suwmiarką, ale pierwszy Żuk wydany w KAPie - czyli towos A07 i póxniej strażacki A15 - mają poprawne, praktycznie idealne proporcje.
Skrzyniowy A11 jest za wąski w stosunku do innych wymiarów.
"Smutki" - czyli blaszak A05 i pick-up A03 - są OK pod względem bryły. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Pon 22:13, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 22:23, 01 Lut 2016 |
|
Dzięki wielkie !
Drogi Magu jesteś wielki !
A więc kabina ma raczej prawidłową szerokość.
Ja poszerzyłem skrzynię, ale wiadomo, że przy takich przeróbkach czasem trudno trafić w wymiar. Poza tym o ile tworzywo plandeki od tarpana dało się kleić zwykłym klejem modelarskim (do polistyrenu), to już skrzynia "ni cholery" i musiałem używać kropelki.
Moja "poszerzona" skrzynia ma szerokość (mierzoną na burtach bez pionowych poprzeczek) od 43,0 do 43,2 mm .
Pomiar na zawiasach burt wyszedł 44 mm (to max)
Widziałem rysunek ofertowy z wymiarem 1875, ale nie byłem pewny do końca, w którym to jest miejscu.
Swoją drogą dopiero po pomierzeniu modelika okazało się, że skrzynia jest za wąska. Pierwotnie miałem ją zamiar tylko wydłużyć o ok 2 mm.
Burty boczne wydłużyłem na wymiar 2640/43 uzyskałem 61,2 mm
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 22:45, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:48, 02 Lut 2016 |
|
Skoro jest to ŻUK A11, więc ma raczej nieprawidłową szerokość kabiny, przeczytaj wyjaśnienie Maga.
A11 kabiny są skopane, "wysmoktane", dlatego nawet jako oryginał-kolejny numer KAPu nie chcę go na półce.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:06, 07 Lut 2016 |
|
Odpowiadam !
Mag napisał :
Szerokość kabiny Żuka:
1820mm to szerokość od klamki do klamki.
1740mm to szerokośc nadwozia bez klamek.
Co to oznacza :
Wymiaru A na modeliku nie da się smierzyć, bo klamek praktycznie nie ma.
Wymiar B można zmierzyć za to bez problemu.
Ile on wynosi też napisałem powyżej :
1740/43 = 40,465.. (1740 podzielone przez 43 daje 40,465 mm
Ile jest :
Z pokazanego powyżej zdjęcia wynika, że 40,4 czyli tyle ile być powinno
SZEROKOŚĆ KABINY jest zatem nie tylko jak napisałem "raczej prawidłowa"
KABINA MA PRAWIDŁOWĄ SZEROKOŚĆ ! |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Nie 17:10, 07 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 109 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 20:45, 07 Lut 2016 |
|
Swego czasu mierzyłem szerokość kabin wszystkich Żuków z KAPu i niestety A11 był za wąski, zresztą na pierwszy rzut oka widać, że nie pasuje do reszty rodziny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 22:39, 07 Lut 2016 |
|
Panowie, proste pytanie - co ze zderzakami? Jak jest mierzona ta szerokość? Jak dla mnie, to zderzaki są szersze niż sama szerokość kabiny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 0:32, 08 Lut 2016 |
|
Zerknij:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 16:32, 08 Lut 2016 |
|
Poldi napisał: |
Swego czasu mierzyłem szerokość kabin wszystkich Żuków z KAPu i niestety A11 był za wąski, zresztą na pierwszy rzut oka widać, że nie pasuje do reszty rodziny. |
Rozumiem w pełni twoje wątpliwości. Ja mierzyłem tylko A11 i A05 (W A11B ma szerokość 40,4 mm w A05 40,8 mm.) Pozostałych trzech jeszcze nie ale też mam zamiar to zrobić.
Kabina w A11 może wydawać się zbyt wąska również dlatego, że pozostałe modele są pomalowane na jaskrawe żółte kolory, a ten na "smutny" niebieski.
Co do prawidłowości oceny i wykonania modeli (zawłaszcza polskich samochodów) jest z tym spory problem, bo fabryki poupadały , a oryginalna "papierowa" dokumentacja techniczna się nie zachowała, więc opierać się można tylko na tym co jest, a nie zawsze są to źródła wiarygodne.
pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 17:02, 08 Lut 2016, w całości zmieniany 8 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 23:02, 08 Lut 2016 |
|
Hmmmm, na pewno, jak pojawił się A07 i A15, to ogólnie uznałem je za bardzo dobre i w pełni zachowujące proporcje - ale "na oko", porównując do zdjęć itp, bez suwmiarki.
Gdy pojawił się A11, coś mi nie pasowało... Teraz tylko już nie wiem, czy to, że był węższy od wcześniej wydanych Żuków, i dlatego uznałem go za "zwalony", czy coś z długością drzwi... Takie "hece" z postzreganiem - bo oglądma teraz wszystkie kapowe Żuki, i wszystkie, względem oryginału, bez pomiarów, są całkiem OK, w pełni akceptowalne, w każdym przy szczegółowej analizie mogę się dowalić do za krótkiego "noska", za ostrego albo za obłego kąta przy podszybiu, minimalnie nie takiego wykroju drzwi w wycieciu na koło... wariactwo :roll:
Wychodziłoby na to, że A11B ma zgodne ze skalą wymiary, zaś prawie wszystkie pozostałe Zuki i Nysy oraz Tarpany są minimalnie "powiększone" - ale w grupie to A11 odstaje...
Ma ktoś siłę to sprawdzić?
Cały ten post to glośne myślenie i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jak to się, kurde, stało, że ten "najbrzydszy" skrzyniowy Żuk ma idealnie zgodną ze skalą szerokośc kabiny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|