Autor |
Wiadomość |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Wto 16:10, 17 Lis 2015 |
|
Czyli jednak się stało. Życie nie lubi próżni, więc zobaczymy co nam los przyniesie i czy któreś z wydawnictw przeskoczy o poziom wyżej oferując coś w stylu MB Story czy Opel Collection.
Swoją drogą cieszę się, że KAP się pojawił, bo tak zaczęła się moja przygoda kolekcjonerska, a teraz mam nadzieję, że idzie nowe... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 16:16, 17 Lis 2015 |
|
A ja jestem ciekaw o ile wzrośnie liczba prenumeratorów ZKAP po zamknięciu KAP. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Wto 16:20, 17 Lis 2015 |
|
I o ile skurczy się liczba forumowiczów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Stratos2000
User
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162 Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife
|
Wysłany:
Wto 17:03, 17 Lis 2015 |
|
To już jest koniec... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 56 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Wto 18:53, 17 Lis 2015 |
|
sprzewo napisał: |
I o ile skurczy się liczba forumowiczów ;-) |
Jest pelno innych, rownie ciekawych watkow zwiazanych z modelami na naszym forum. Koniec kolekcji KAP to nie katastrofa. Cos sie konczy, cos sie zaczyna. Nie dziwi mnie ani koniec kolekcji ani to ze nie ma tego co podawal kolega Sroczka. Jest to co byc mialo i z tego sie cieszmy. Mamy jeszcze radiowozy i ZK. W miejsce KAP napewno cos innego wejdzie wiec bez obaw.
Pozdrowki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Wto 20:01, 17 Lis 2015 |
|
Dlatego napisałem to z przymrużeniem oka jestem daleki od tego żeby rozpaczać po KAP-ie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 20:08, 17 Lis 2015 |
|
Cóż, mogli wypuścić jeszcze wiele ciekawych aut, w tym polskich.
Ostatnim polskim samochodem będzie SYRENA 102S.
102 od 103 można odróżnić, ale w wersji S? Ktoś wie czym ona się różniła 102S od SYRENY 103S? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wojciech1500
User
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1412 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:15, 17 Lis 2015 |
|
Nie miała czasem któraś z nich silnika od Wartburga? Z zewnątrz wersje S rożnią się listwami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Krzysztof
User
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
|
Wysłany:
Wto 21:34, 17 Lis 2015 |
|
Właśnie te "s" miały silniki Wartburga. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
walus025
User
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 339 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek-Kalisz-Wrocław
|
Wysłany:
Wto 21:51, 17 Lis 2015 |
|
Moje odczucia odnośnie KAP ?
Dzięki niemu zacząłem kolejną częśc mojego kolekcjonerstwa. Od dziecka zbierałem różne rzeczy od kapsli z czpisów po monety. Na początku był u mnie KAP (od Poloneza Trucka), a potem poznałem m.in serię Opla, NAP, AIST, modele Kamazów z Elecona, Abrex. KAP był dla mnie początkiem, ale na pewno nie będzie końcem modelarstwa 1:43. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
drabik
User
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 75 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia
|
Wysłany:
Wto 23:30, 17 Lis 2015 |
|
Wersja "S" powstawała na bazie modeli 102 i 103; do których zaadaptowano trzycylindrowe silniki Wartburga 1000 i pochodzące od niego skrzynie biegów. Od Syreny 104 pojawił się "rodzimy silnik 3-cylindrowy.
Seria "S" wyróżniała się innymi listwami z jasnym pasem między nimi i, o ile dobrze kojarzę, innymi atrapami wlotu powietrza (choć nie jestem pewien, czy już w 102) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Śro 7:44, 18 Lis 2015 |
|
W sumie z tymi stwierdzeniami, że na pewno koniec trzeba by poczekać na styczeń ;-P . W dwa miesiące może się wiele wydarzyć .
A swoją droga klub prenumeratorów też nieźle zaoszczędził . wszystkie model po 21,90 - choć wolę nie mnożyć i nie przyznawać się ile wydane na Kapy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 10:56, 18 Lis 2015 |
|
a ja podsumuję jeszcze tak: jeśli koniec KAP oznacza, że od tej pory jedynymi nowymi modelami polskich pojazdów to będą wypusty w jakości ostatnich daffi, welly i burrago to koniec tej serii oznacza porażkę.
Jeśli będzie inaczej to nic się nie stało |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 97 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 14:25, 18 Lis 2015 |
|
jacek j napisał: |
A swoją droga klub prenumeratorów też nieźle zaoszczędził |
Przepraszam, że zaoszczędziłem...
Ale na przyszłość będę mądrzejszy i zaoszczędzę jeszcze więcej - nie będę już kupował gazetówek...
Seria miała swoje miejsce i czas, wpisała się trwale w polskie tradycje kolekcjonerskie. Ale powinna się skończyć dawno temu, a nie trwać w agonii, na zasadzie upychania w niej czegokolwiek. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 15:24, 18 Lis 2015 |
|
Nie wiem, czy nie ciągnę offtopu teraz, niemniej omawianie różnic Syrenki wydaje mi się na rzeczy. Otóż w linku [link widoczny dla zalogowanych]
Widać aż 3 rodzaje grilla w Syrenie 102S. Jeden z zwykłej 102(bez S), drugi charakterystyczny chyba tylko dla S-ki (pionowe żeberka) oraz grill wyglądający jak z 103.
W syrenie 103S znów mamy 2: taki jak w zwykłej 103 oraz typowy dla wersji S, taki jak w 102S. Obie miały ozdobny pasek w innym kolorze taki sam, obie miały też silnik z wartburga więc tym chyba się nie różniły. Z resztą w modelu i tak nie będzie tego widać silnika.
Ktoś jest w stanie powiedzieć jaka była różnica między 102S a 103S?
Bo zakładając, że grill w modelu będzie mieć pionowe żeberka, to będzie mógł robić za obie 102S i 103S. Na stronie KAP właściwie nie można być pewnym jaki jest grill. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|