FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 16:10, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Czyli jednak się stało. Życie nie lubi próżni, więc zobaczymy co nam los przyniesie i czy któreś z wydawnictw przeskoczy o poziom wyżej oferując coś w stylu MB Story czy Opel Collection.
Swoją drogą cieszę się, że KAP się pojawił, bo tak zaczęła się moja przygoda kolekcjonerska, a teraz mam nadzieję, że idzie nowe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:16, 17 Lis 2015 Powrót do góry

A ja jestem ciekaw o ile wzrośnie liczba prenumeratorów ZKAP po zamknięciu KAP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 16:20, 17 Lis 2015 Powrót do góry

I o ile skurczy się liczba forumowiczów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stratos2000
User



Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife

PostWysłany: Wto 17:03, 17 Lis 2015 Powrót do góry

To już jest koniec...Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625
Przeczytał: 56 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone

PostWysłany: Wto 18:53, 17 Lis 2015 Powrót do góry

sprzewo napisał:
I o ile skurczy się liczba forumowiczów ;-)


Jest pelno innych, rownie ciekawych watkow zwiazanych z modelami na naszym forum. Koniec kolekcji KAP to nie katastrofa. Cos sie konczy, cos sie zaczyna. Nie dziwi mnie ani koniec kolekcji ani to ze nie ma tego co podawal kolega Sroczka. Jest to co byc mialo i z tego sie cieszmy. Mamy jeszcze radiowozy i ZK. W miejsce KAP napewno cos innego wejdzie wiec bez obaw.

Pozdrowki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Wto 20:01, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Dlatego napisałem to z przymrużeniem oka Wink jestem daleki od tego żeby rozpaczać po KAP-ie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RDK
User



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 20:08, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Cóż, mogli wypuścić jeszcze wiele ciekawych aut, w tym polskich.
Ostatnim polskim samochodem będzie SYRENA 102S.
102 od 103 można odróżnić, ale w wersji S? Ktoś wie czym ona się różniła 102S od SYRENY 103S?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1412
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:15, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Nie miała czasem któraś z nich silnika od Wartburga? Z zewnątrz wersje S rożnią się listwami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:34, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Właśnie te "s" miały silniki Wartburga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
walus025
User



Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 339
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek-Kalisz-Wrocław

PostWysłany: Wto 21:51, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Moje odczucia odnośnie KAP ?

Dzięki niemu zacząłem kolejną częśc mojego kolekcjonerstwa. Od dziecka zbierałem różne rzeczy od kapsli z czpisów po monety. Na początku był u mnie KAP (od Poloneza Trucka), a potem poznałem m.in serię Opla, NAP, AIST, modele Kamazów z Elecona, Abrex. KAP był dla mnie początkiem, ale na pewno nie będzie końcem modelarstwa 1:43.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
drabik
User



Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 75
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia

PostWysłany: Wto 23:30, 17 Lis 2015 Powrót do góry

Wersja "S" powstawała na bazie modeli 102 i 103; do których zaadaptowano trzycylindrowe silniki Wartburga 1000 i pochodzące od niego skrzynie biegów. Od Syreny 104 pojawił się "rodzimy silnik 3-cylindrowy.
Seria "S" wyróżniała się innymi listwami z jasnym pasem między nimi i, o ile dobrze kojarzę, innymi atrapami wlotu powietrza (choć nie jestem pewien, czy już w 102)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jacek j
User



Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 7:44, 18 Lis 2015 Powrót do góry

W sumie z tymi stwierdzeniami, że na pewno koniec trzeba by poczekać na styczeń ;-P . W dwa miesiące może się wiele wydarzyć .
A swoją droga klub prenumeratorów też nieźle zaoszczędził . wszystkie model po 21,90 - choć wolę nie mnożyć i nie przyznawać się ile wydane na Kapy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 10:56, 18 Lis 2015 Powrót do góry

a ja podsumuję jeszcze tak: jeśli koniec KAP oznacza, że od tej pory jedynymi nowymi modelami polskich pojazdów to będą wypusty w jakości ostatnich daffi, welly i burrago to koniec tej serii oznacza porażkę.
Jeśli będzie inaczej to nic się nie stało Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 14:25, 18 Lis 2015 Powrót do góry

jacek j napisał:
A swoją droga klub prenumeratorów też nieźle zaoszczędził

Przepraszam, że zaoszczędziłem...
Ale na przyszłość będę mądrzejszy i zaoszczędzę jeszcze więcej - nie będę już kupował gazetówek...

Seria miała swoje miejsce i czas, wpisała się trwale w polskie tradycje kolekcjonerskie. Ale powinna się skończyć dawno temu, a nie trwać w agonii, na zasadzie upychania w niej czegokolwiek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RDK
User



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 15:24, 18 Lis 2015 Powrót do góry

Nie wiem, czy nie ciągnę offtopu teraz, niemniej omawianie różnic Syrenki wydaje mi się na rzeczy. Otóż w linku [link widoczny dla zalogowanych]
Widać aż 3 rodzaje grilla w Syrenie 102S. Jeden z zwykłej 102(bez S), drugi charakterystyczny chyba tylko dla S-ki (pionowe żeberka) oraz grill wyglądający jak z 103.
W syrenie 103S znów mamy 2: taki jak w zwykłej 103 oraz typowy dla wersji S, taki jak w 102S. Obie miały ozdobny pasek w innym kolorze taki sam, obie miały też silnik z wartburga więc tym chyba się nie różniły. Z resztą w modelu i tak nie będzie tego widać silnika.
Ktoś jest w stanie powiedzieć jaka była różnica między 102S a 103S?
Bo zakładając, że grill w modelu będzie mieć pionowe żeberka, to będzie mógł robić za obie 102S i 103S. Na stronie KAP właściwie nie można być pewnym jaki jest grill.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin