Autor |
Wiadomość |
cichy555
User
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Pią 10:12, 02 Paź 2015 |
|
Panowie, sprawdzałem bazę IMCDB.org i już pod koniec lat 80. Escorty MKIII jeździły po polskich drogach
[link widoczny dla zalogowanych] - tu kadr z filmu Czarodziej z Harlemu z 1988 roku
[link widoczny dla zalogowanych] - tu kadr z filmu Zakole z 1988 roku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 10:15, 02 Paź 2015 |
|
Jak widać jeździło nawet Porsche 911 - czy to znaczy że muszą je dać w serii ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cichy555
User
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Pią 10:17, 02 Paź 2015 |
|
EDIT: regulamin pkt 7. Mod.
nie nie o to mi chodziło. Na poprzedniej stronie kolega Wojciech zadał pytanie czy fordy były w Polsce przed rokiem 1990. Tak były.
Ford Orion również:
[link widoczny dla zalogowanych] - kadr z Zakola
czy
[link widoczny dla zalogowanych] - kadr z 1987 roku z Zabij mnie glino
[link widoczny dla zalogowanych] - kadr ze Zmienników czy
[link widoczny dla zalogowanych] - z Piłkarskiego Pokera
Podobnie sierry czy fiesty (fiesty chyba nawet na początku lat 80. się pojawiły z tego co wiem), a escorty to jeszcze w wersji MKII.
i oczywiście nie twierdzę, że Escort musi być w serii nie taki był sens mojej wypowiedzi. Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cichy555 dnia Pią 11:04, 02 Paź 2015, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 97 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 15:59, 02 Paź 2015 |
|
A ja we wczesnych latach 80-tych widziałem kilka razy Corvettę na drodze.
Należy ją umieścić w serii, bo niewątpliwie była Kultowym Autem PRLu! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 16:12, 02 Paź 2015 |
|
Nie łamcie się, prędzej nastąpi jednak koniec KaP niż koniec świata i problem zniknie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cichy555
User
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 194 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice
|
Wysłany:
Pią 16:18, 02 Paź 2015 |
|
I tak chyba lepszy taki ford niż kilkanaście innych aut serii, których w prlu nie widziałem. Co nie zmienia faktu, że wrzucanie nawet i tego forda jest bez sensu trochę, ale w porównaniu do takich izow i melkusow bardziej zasadne. A chyba najbardziej rozchodzi się o sam tytuł serii, ale o tym napisano już dziesiątki postów. Wystarczyło nie nazywać ją kultowa. Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
660
User
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 184 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lędziny
|
Wysłany:
Pią 17:07, 02 Paź 2015 |
|
Wyraźnie widać, że wydawnictwo już całkiem odpuściło regularną serię. Kolejny numery KAP-u są jakbym tłem dla wydań specjalnych, które sprzedawane są za 40 zł z hakiem. W ich przypadku jakoś da się wyczarować interesujące modele pokroju Jelcza 315. A w regularnej serii wrzucane będą wtórne modele, produkowane już przez IXO, celem sztucznego wydłużenia kolekcji i zbudowania sobie furtki dla wydania kolejnych modele w cenie powyżej 40 zł...
Widać to przede wszystkim po nakładzie serii regularnej vs. wydania specjalne: o ile tych pierwszych jest z reguły w kioskach jak na lekarstwo, o tyle tych w przypadku drugich można dosłownie przebierać pomiędzy poszczególnymi ezgemplarzami. Ot, biznes i tyle |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 17:42, 02 Paź 2015 |
|
skończmy tę dyskusję o fordach, drodze kapu w dół i innych truizmach.. wiadomo już dawno że poza małymi wyjątkami to już jest koniec. Ciekawe tylko co dalej - co będzie w zamian. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
j.jacek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 584 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 20:35, 02 Paź 2015 |
|
Nic nie będzie...sorry,będzie ,Złota kolekcja aut PRL,przez najbliższe ...50 Nr.to samo co w KAP tylko w innych kolorach,a i zapomniał bym dodać,podstawka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 48 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:39, 02 Paź 2015 |
|
QLIG napisał: |
Nie łamcie się, prędzej nastąpi jednak koniec KaP niż koniec świata i problem zniknie |
A co jeśli odwrotnie ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Pią 23:42, 02 Paź 2015 |
|
troche chyba pitolicie chłopaki.
Póki będą nabywcy, seria będzie. Spółka po to ją wprowadziła aby zarabiać... anie żeby zbieracz robił ochy i achy...
A co do Forda, mnie osobiście pasuje (może lepszy byłby srebrny.)
Nie obrażę się też na Omege A i ostatniego Kadeta, w przeciwieństwie do np ostatniej Simki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Raf
Moderator
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 174 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa
|
Wysłany:
Sob 0:01, 03 Paź 2015 |
|
Golf ...Kadett ...Escort.
Pomylilem cos?
Taka byla kolejnosc aut zachodnich w segmencie hatchback
w Polsce, w koncowych latach PRL-u.
Ba, inaczej - o takich sie snilo
Dzis KUPA - wtedy MARZENIE.
Skad, qzwa, to zdziwko, ze Escort MK III trafia do KAPu ?
Byly juz w tej serii naprawde rzadkie okazy, cholera wie jak i przez kogo - umotywowane,
Ford jest duzo bardziej uzasadniony niz wiele tych tam "unikatow"
Zreszta, racja, znowu pitolenie dla pitolenia, bywaly "glupsze"
modele niz akurat ten teraz... Ech... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2696 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Sob 6:51, 03 Paź 2015 |
|
Masz rację, że nie takie okazy już się pojawiały, ale "apetyt rośnie w miarę jedzenia". Więc (przynajmniej ja) chciałbym widzieć więcej polskich aut. Skoro DeA było w stanie wpasować w tę serię Fiata 4x4 czy Bombla, to nic nie stało na przeszkodzie żebyśmy na koniec zostali "nakarmieni" czymś naszym. Poza tym te wszystkie Escorty, Kadetty itp. można kupić wszędzie, a tych naszych żadne PMA raczej nie wyprodukuje... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Sob 20:30, 03 Paź 2015 |
|
Panowie, Wasze dywagacje są całkiem rzeczowe, i jeżeli DeA faktycznie chce zakończyć tą kolekcje, to ewidentnie brakuje mi w serii Nysy 501 w jakiejlkowiek wersji. To jest chyba jedyny typ marki, który nie był zobrazowany w postaci modelu pojazdu produkowanego w PRL-u. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 9:43, 05 Paź 2015 |
|
Pomarzyć- piękna rzecz...
Też chciałbym sie doczekać takiego modelu i wielu innych...
Ostatnio przeglądałem moje stare tygodniki MOTOR.
Oto fragment okładki jednego z nich:
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoro doczekaliśmy sie SYRENY Sport to może Beskid też ozdobi półkę z polskimi prototypami w skali 1:43.
Pozdrawiam Kolegów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|