FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mulek
User



Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo

PostWysłany: Wto 13:55, 22 Wrz 2015 Powrót do góry

Zgadza się - wszystkie są pomalowane na srebrno


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 15:33, 22 Wrz 2015 Powrót do góry

To co na gorąco można powiedzieć : nieprawidłowy wykrój przednich błotników, za duże koła...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

zródło:www.carscoops.com

[link widoczny dla zalogowanych]
zródło: mulek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mistrz1-43 dnia Wto 18:17, 22 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:24, 22 Wrz 2015 Powrót do góry

mistrz1-43 napisał:
...nieprawidłowy wykrój przednich błotników ...


Cóż, oczy patrzą różnie. Dla mnie te zdjęcia dowodzą przeciwnej tezy tj. że błotniki mają raczej prawidłowy wykrój.

mistrz1-43 napisał:
...za duże koła...


Raczej podejrzewam stałą wadę modeli IXO - koła są dobre w zewnętrznym wymiarze (czyli średnica zewnętrzna opony), natomiast felga jest za duża. Dla równowagi opony bardziej spłaszczone, "niskoprofilowe", że się tak wyrażę.
W prawdziwych samochodach jest ten sam efekt, jeśli wstawi się większą felgę z bardziej spłaszczonymi oponami, koła wyglądają na większe. Natomiast z zestawienia zdjęć wydaje się, że tył 504-i trzeba trochę podnieść.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:45, 22 Wrz 2015 Powrót do góry

Ja nie widzę żadnych dysproporcji pomiędzy felga i oponą, i moim zdaniem stanowią one spójna całość. niestety w innej niż 1/43 skali.
Koła są zdecydowanie za duże. A przedni wykrój w błotniku nadkola pasuje być może do przeskalowanego koła, ale na pewno nie do nadwozia.

Warto zobaczyć jak poradził sobie z 504 minichamps, wówczas łatwiej zauważyć że koła są jedak do D...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Śro 10:51, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Widać za duże koła to problem większości starych wyrobów IXO Wink Przypomnieć wystarczy choćby Fiata 600, 600 Multipla i wiele innych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:39, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Model jest rzeczywiście trudny. Mam go w ręku i próbuję znaleźć, czemu nie do końca wygląda jak powinien. Bo – wbrew uwagom Kolegów – nie widzę wady w wykroju nadkola.
Zdjęcia Peugeota 504 od Minichamps odpowiedzi nie przynoszą, ale też nie znalazłem zdjęcia w rzucie całkiem z boku.

Oryginalne koła IXO są rzeczywiście za duże o 0,7 mm. Powinny mieć 14,8 a mają 15,5 mm. Felga oczywiście też za duża, co optycznie koła jeszcze powieksza. Problem w tym że zmiana kół na poprawną średnicę (użyłem kół od Peugeota 404 IXO – mają średnicę 15 mm) nie poprawia wyglądu modelu. Dalej koła wyglądają na za duże. Może to być też efekt za dużego rozstawu kół w modelu. Sęk w tym, że pomiar suwmiarką przynosi odpowiedź, że rozstaw kół w modelu jest prawidłowy.
Więc mam już dobre koła a modelik dalej „nie wygląda”.

Atrapa z reflektorami też jest „trudna”. Chciałem wysunąć reflektory, ale trzeba to zrobić z całą atrapą, bo to jednolity element z przezroczystego tworzywa. Czyli poprawienie przednich reflektorów tylko przez naklejenie nakładki na wierzch.
Bo sama atrapa jest dobrze umiejscwiona, więc jej wysunięcie razem z lampami spowoduje nowy problem.

Nie mam też pomysłu jak „zmniejszyć” kierunkowskazy. Są ładne w kształcie, ale powinny wtopić się w karoserię, a wystają. Miałem już pomysł całkowitego ich wyrzucenia i naklejenia imitacji kierunkowskazów. Jednak pod te kierunkowskaxy są wnęki, więc trzeba by je najpierw zaszpachlować. A poza tym szkoda, bo jak wsponiałem kierunkowskazy są ładne.

Ogólnie modelik prezentuje się lepiej niż na zdjęciach i po zmianie kół na mniejsze robi niezłe wrażenie. Wydaje mi się, że słupek A i przednia szyba trochę są za wysoko, co deformuje nieco wygląd modelu (za duża szyba przednia boczna w stosunku do płata drzwi) . Ale różnica jest na tyle niewielka, że nie jestem w stanie jej udowodnić. Zdjęcia tego nie pokażą z powodu wad perspektywy.

Pozdrawiam

============-
Dopisek:
Sporą różnicę w optycznym odbiorze uzyskałem przez zmianę opon na węższe. Te z IXO są bardzo szerokie. Oryginał ma 5,5 mm a tymczasem powinny być grube na 4 mm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Śro 18:49, 23 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Stratos2000
User



Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife

PostWysłany: Śro 19:03, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Podoba mi się ta opadająca linia tylnego nadwozia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 19:38, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

promens napisał:

... nie widzę wady w wykroju nadkola...
.


To widac wyraznie na zdjęciach Piotra 1-60 na motonews.pl:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
zrodło: carscoops.com i motonews.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Highway61
User



Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:05, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

promens napisał:
Model jest rzeczywiście trudny. Mam go w ręku i próbuję znaleźć, czemu nie do końca wygląda jak powinien.
Zdjęcia Peugeota 504 od Minichamps odpowiedzi nie przynoszą, ale też nie znalazłem zdjęcia w rzucie całkiem z boku.


Może te zdjęcia pomogą rozwiązać zagadkę.

Image
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło: automodellbaus.blogspot.com


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kazik353
User



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 799
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Śro 20:19, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Nie postarali się z tym peugeotem szczerze powiedziawszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kazik353 dnia Śro 20:28, 23 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
pavellz
User



Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 435
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 20:22, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Przede wszystkim widać że błotniki są za wysoko wcięte względem błotnika. Druga sprawa to jednak profil. Powinny być nieco bardziej okrągłe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:32, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

No cóż, polecam Minichampsa, chociaż to też stara forma:
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fogarty dnia Śro 21:32, 23 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:39, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

Cóż, są auta, które zasługują na dobry model. 504 takim z pewnością jest. Jego nadwozie zaprojektowała Pininfarina i jak na końcówkę lat 60-tych było nie tyko ładne,ale też bardzo nowoczesne i wyglądało świeżo. Pisząc dobry model mam na myśli minichampsa. Szkoda tylko, że to trochę kosztuje.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 23:48, 23 Wrz 2015 Powrót do góry

W modelu Peugeota dla mnie przynajmniej jest pewna ciekawostka. Pomijam kwestię czy dobrze odwzorowany czy nie. Jako że zbieram tylko modele z byłego RWPG i ten model mnie nie interesował, to mój kolega kupuje wszystkie i mam okazję zawsze mu się przyjrzeć. Gdy chcieliśmy poprawić osadzenie opon na felgach, spotkała nas mała niespodzianka. Opony przyklejone do felg. Jako że jeszcze się nie spotkałem się z tym w moich kapach to mam pytanie czy w którymś z poprzednich tak było ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Czw 1:35, 24 Wrz 2015 Powrót do góry

Dość często modele francuskich aut ogólnie z IXO, mają opony tylko nasuwane na felgi. Felga nie ma grzbietu pośrodku i taką oponę łatwo zgubić. Możliwe, że dla bezpieczeństwa przykleili.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Czw 13:33, 24 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin