Autor |
Wiadomość |
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 14:31, 09 Cze 2015 |
|
Model z serii francuskiej sprzed kilku lat dokładnie tak samo wygląda. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
gorset84
User
Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 634 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój
|
Wysłany:
Wto 14:32, 09 Cze 2015 |
|
Na stronie internetowej kultowych ów Renault ma dwie (lampy=klaksony?) więc chyba to zdjęcie jest odnośnikiem do finalnego modelu (choć jak wiemy nie zawsze tak było...) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
z!x
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Wto 19:52, 09 Cze 2015 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
Świetne fotki! Ten wątek kojarzy mi się z biedą fotograficzną, a tutaj proszę jakie zaskoczenie! W przyszłości proszę o więcej takiej jakości |
Dziękuję bardzo!
Co do tego klaksonu/lampki, ja również sugerowałem się zdjęciem ze strony, gdzie wyraźnie widać, że są dwie.
Ponadto w moim egzemplarzu, oprócz śladu odłamania jest jeszcze jakby plama kleju...
Czyli wychodzi na to, że model został najpierw złożony z dwoma klaksonami/lampkami, a potem jeden był hurtowo obrywany? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez z!x dnia Wto 20:03, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
dkrystian
User
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 59 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 20:40, 10 Cze 2015 |
|
Paczkę z T2 i 4CV otrzymałem w zeszłym tygodniu w piatek.
Też chciałem reklamować ze względu na brak lampy z prawej strony ale okazuje się, że postanowili zrobić ją klaksonem i zostawili tylko z lewej po stronie kierowcy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:23, 11 Cze 2015 |
|
Renault 4cv miał zdaje się na przedniej części tylnego nadkola wloty powietrza. Powinni byli chyba to jakoś zaznaczyć. Tak myślę.
A na zdjęciu w linku takie Renault z jednym klaksonem
źródło - Internet - [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Czw 20:25, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Śro 9:39, 17 Cze 2015 |
|
na marginesie chciałem tylko dopisać do Renault, iż w mojej ocenie w gazetce piszą bzdury. (ten numer tylko mnie w tym utwierdził)
Autor tekstu napisał, iż nie możliwe było włączenie biegu 1 podczas jazdy, bowiem skrzynia była niezsynchronizowana. Bzdura. Nie jest to łatwe, ale jest coś takiego jak tzw "międzygaz"
Polega to na wyłączeniu biegu, dodaniu gazu (tak, aby obroty trybów zrównały się z obrotami silnika), sprzęgło i bieg.
Osobiście tak jeździłem w naszym maluchu (tam też 1 bez synchronizatora). Co więcej ta metodą można nawet nie używać sprzęgła. Osobiście miałem Gaza 69, którym przez jakiś czas jeździłem nie mając sprzęgła. Dawało rade. Co jedynie ruszanie było z rozrusznika, a potem międzygaz i zmiana biegów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2623 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:47, 18 Cze 2015 |
|
W tych gazetkach zdarzają się znacznie większe bzdury . Ale jeśli chodzi o niezsynchronizowaną jedynkę (i wsteczny) np. w R 4CV lub Fiacie 126 to producenci sprawę ustalili jednoznacznie. Biegi te można zapinać po całkowitym zatrzymaniu pojazdu żeby nie uszkodzić skrzyni biegów. Oczywiście, że można włożyć jedynkę w czasie jazdy stosując tzw. międzygaz. Można też to zrobić bezpiecznie nawet bez międzygazu, stosując inną technikę. Robiłem to wielokrotnie przy prędkości licznikowej do 30 km/h bez żadnych negatywnych następstw. Ale trzeba pamiętać, że samochody te przeznaczone był dla tzw "zwykłego Kowalskiego" od którego trudno wymagać stosowania takich technik. Podobnie rzecz wyglądała z innymi małymi samochodami popularnymi w latach 50/60/70. W tym kontekście zapis z tej gazetki nie jest tak kontrowersyjny jak bzdury z innych egzemplarzy |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 8:50, 19 Cze 2015 |
|
to, że nie zazgrzytało - to nie znaczy, że bez szkody dla skrzyni. |
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pią 9:38, 19 Cze 2015 |
|
Kol. jacek j - jeżeli robiłeś tak jak piszesz to byłeś "katem dla samochodów". Możliwa jest/była opcja jeżdżenia BEZ SPRZĘGŁA i z MIĘDZYGAZEM , ale tylko zmieniając biegi na "wyższe" (np. z "jedynki" na "dwójkę").
Międzygaz był powszechnie stosowany w samochodach z niezsynchronizowaną skrzynią biegów (w ciężarówkach czy autobusach z dawnych lat).
Przejeździłem wiele milionów kilometrów i nigdy bym nie ośmielił się "wrzucić" pierwszego biegu w poruszającym się pojeździe. Przychylam się do opinii kol. max-a.
Przepraszam za OT. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 10:44, 19 Cze 2015 |
|
Kontynuując OT, fajne są skrzynie z zsynchronizowanym biegiem wstecznym - mam taką w bmw 323ti e36. podczas manewrowania, jadąc do przodu na jedynce, można bez zatrzymywania pojazdu wrzucić bieg wsteczny |
|
|
|
|
mvs
User
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 11:34, 19 Cze 2015 |
|
A z mojej praktyki wynika że biegi w skrzyni niesynchronizowanej najlepiej zmieniało się tak. W górę biegi zmieniało się podwójnie wysprzęglając -sprzęgło-luz -puszczamy sprzęgło -wyrównujemy obroty i zapinamy bieg. A redukcja tak jak koledzy pisali wcześniej -wysprzęglamy -przegazówka -podnosimy obroty i załączamy niższy bieg. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pią 21:33, 19 Cze 2015 |
|
Najpierw napiszcie jak otworzyć drzwi w tym R4CV, są chyba zaspawane. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Sob 8:28, 20 Cze 2015 |
|
Kol. mvs: ...ale tutaj chodziło o zmiany biegów BEZ UŻYCIA SPRZĘGŁA. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fogarty
Moderator
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 21:15, 28 Cze 2015 |
|
Felicja by IXO/KAP
Reszta fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla porównania stara galeria (fotki z 2010 roku) Felicji by Abrex
Reszta fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Żaden przysłowiowej "d..y nie urywa", a oryginał zasługuje na porządny model - może kiedyś doczekam się jakiegoś Neo.
P.S.
Od tygodnia cisza w temacie - chyba wszyscy mają dość "kultowych" . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1230 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 22:10, 28 Cze 2015 |
|
Tak jak mówisz d... nie urywa, ale na półce razem z starszą siostrą zagości. Czekam z niecierpliwością do środy, choć zdaje mi się że grill za bardzo wystaje w Kapie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|