FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:31, 09 Cze 2015 Powrót do góry

Model z serii francuskiej sprzed kilku lat dokładnie tak samo wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gorset84
User



Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 634
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Wto 14:32, 09 Cze 2015 Powrót do góry

Na stronie internetowej kultowych ów Renault ma dwie (lampy=klaksony?) więc chyba to zdjęcie jest odnośnikiem do finalnego modelu (choć jak wiemy nie zawsze tak było...)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 748
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 19:52, 09 Cze 2015 Powrót do góry

Piotrek_EPKK napisał:
Świetne fotki! Ten wątek kojarzy mi się z biedą fotograficzną, a tutaj proszę jakie zaskoczenie! W przyszłości proszę o więcej takiej jakości Smile

Dziękuję bardzo! Smile
Co do tego klaksonu/lampki, ja również sugerowałem się zdjęciem ze strony, gdzie wyraźnie widać, że są dwie. Confused
Ponadto w moim egzemplarzu, oprócz śladu odłamania jest jeszcze jakby plama kleju...
Czyli wychodzi na to, że model został najpierw złożony z dwoma klaksonami/lampkami, a potem jeden był hurtowo obrywany? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez z!x dnia Wto 20:03, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dkrystian
User



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:40, 10 Cze 2015 Powrót do góry

Paczkę z T2 i 4CV otrzymałem w zeszłym tygodniu w piatek.
Też chciałem reklamować ze względu na brak lampy z prawej strony ale okazuje się, że postanowili zrobić ją klaksonem i zostawili tylko z lewej po stronie kierowcy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:23, 11 Cze 2015 Powrót do góry

Renault 4cv miał zdaje się na przedniej części tylnego nadkola wloty powietrza. Powinni byli chyba to jakoś zaznaczyć. Tak myślę.
A na zdjęciu w linku takie Renault z jednym klaksonem Smile

Image

źródło - Internet - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Czw 20:25, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jacek j
User



Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 9:39, 17 Cze 2015 Powrót do góry

na marginesie chciałem tylko dopisać do Renault, iż w mojej ocenie w gazetce piszą bzdury. (ten numer tylko mnie w tym utwierdził)
Autor tekstu napisał, iż nie możliwe było włączenie biegu 1 podczas jazdy, bowiem skrzynia była niezsynchronizowana. Bzdura. Nie jest to łatwe, ale jest coś takiego jak tzw "międzygaz"
Polega to na wyłączeniu biegu, dodaniu gazu (tak, aby obroty trybów zrównały się z obrotami silnika), sprzęgło i bieg.
Osobiście tak jeździłem w naszym maluchu (tam też 1 bez synchronizatora). Co więcej ta metodą można nawet nie używać sprzęgła. Osobiście miałem Gaza 69, którym przez jakiś czas jeździłem nie mając sprzęgła. Dawało rade. Co jedynie ruszanie było z rozrusznika, a potem międzygaz i zmiana biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2623
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:47, 18 Cze 2015 Powrót do góry

W tych gazetkach zdarzają się znacznie większe bzdury Wink. Ale jeśli chodzi o niezsynchronizowaną jedynkę (i wsteczny) np. w R 4CV lub Fiacie 126 to producenci sprawę ustalili jednoznacznie. Biegi te można zapinać po całkowitym zatrzymaniu pojazdu żeby nie uszkodzić skrzyni biegów. Oczywiście, że można włożyć jedynkę w czasie jazdy stosując tzw. międzygaz. Można też to zrobić bezpiecznie nawet bez międzygazu, stosując inną technikę. Robiłem to wielokrotnie przy prędkości licznikowej do 30 km/h bez żadnych negatywnych następstw. Ale trzeba pamiętać, że samochody te przeznaczone był dla tzw "zwykłego Kowalskiego" od którego trudno wymagać stosowania takich technik. Podobnie rzecz wyglądała z innymi małymi samochodami popularnymi w latach 50/60/70. W tym kontekście zapis z tej gazetki nie jest tak kontrowersyjny jak bzdury z innych egzemplarzy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 8:50, 19 Cze 2015 Powrót do góry

to, że nie zazgrzytało - to nie znaczy, że bez szkody dla skrzyni.
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Pią 9:38, 19 Cze 2015 Powrót do góry

Kol. jacek j - jeżeli robiłeś tak jak piszesz to byłeś "katem dla samochodów". Możliwa jest/była opcja jeżdżenia BEZ SPRZĘGŁA i z MIĘDZYGAZEM , ale tylko zmieniając biegi na "wyższe" (np. z "jedynki" na "dwójkę").
Międzygaz był powszechnie stosowany w samochodach z niezsynchronizowaną skrzynią biegów (w ciężarówkach czy autobusach z dawnych lat).
Przejeździłem wiele milionów kilometrów i nigdy bym nie ośmielił się "wrzucić" pierwszego biegu w poruszającym się pojeździe. Przychylam się do opinii kol. max-a.
Przepraszam za OT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 10:44, 19 Cze 2015 Powrót do góry

Kontynuując OT, fajne są skrzynie z zsynchronizowanym biegiem wstecznym - mam taką w bmw 323ti e36. podczas manewrowania, jadąc do przodu na jedynce, można bez zatrzymywania pojazdu wrzucić bieg wsteczny Smile
mvs
User



Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:34, 19 Cze 2015 Powrót do góry

A z mojej praktyki wynika że biegi w skrzyni niesynchronizowanej najlepiej zmieniało się tak. W górę biegi zmieniało się podwójnie wysprzęglając -sprzęgło-luz -puszczamy sprzęgło -wyrównujemy obroty i zapinamy bieg. A redukcja tak jak koledzy pisali wcześniej -wysprzęglamy -przegazówka -podnosimy obroty i załączamy niższy bieg.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 21:33, 19 Cze 2015 Powrót do góry

Najpierw napiszcie jak otworzyć drzwi w tym R4CV, są chyba zaspawane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Sob 8:28, 20 Cze 2015 Powrót do góry

Kol. mvs: ...ale tutaj chodziło o zmiany biegów BEZ UŻYCIA SPRZĘGŁA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
fogarty
Moderator



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 1257
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:15, 28 Cze 2015 Powrót do góry

Felicja by IXO/KAP
Image
Reszta fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dla porównania stara galeria (fotki z 2010 roku) Felicji by Abrex
Image
Reszta fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]

Żaden przysłowiowej "d..y nie urywa", a oryginał zasługuje na porządny model - może kiedyś doczekam się jakiegoś Neo.

P.S.
Od tygodnia cisza w temacie - chyba wszyscy mają dość "kultowych" Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1230
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 22:10, 28 Cze 2015 Powrót do góry

Tak jak mówisz d... nie urywa, ale na półce razem z starszą siostrą zagości. Czekam z niecierpliwością do środy, choć zdaje mi się że grill za bardzo wystaje w Kapie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin