|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pią 15:36, 17 Kwi 2015 |
|
max napisał: |
Raczej wątpliwe żeby to były opony do samochodu z 1957 roku |
...kolego "max", zajmowałem się zaopatrzeniem. WARSZAWA miała rozmiar ogumienia 6,70-15. Zaznaczam, nie kreuje się na eksperta... ale w kartotece magazynowej opony figurowały pod pozycją dla samochodu Skoda sanitarka.
EDIT: Żuk, Nysa to rozmiar 6.50Rx16C |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Pią 15:38, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:38, 17 Kwi 2015 |
|
Tak się rozwijają bezsensowne offtopowe dyskusje, które mają coraz mniej wspólnego z pierwotnym tematem...
Kolego "Piotr1-60", gdybyś przeczytał uważnie moje posty wiedziałbyś, że nie pisałem o samochodach Warszawa, Nysa ani Żuk. Na pytanie kolegi "promens" o rozmiar kół/opon samochodu Skoda 1201 kombi (STW), wkleiłem skan z książki obsługi tego samochodu z 1957 roku w której podano wymiar 6.00-15. Skan opatrzyłem komentarzem z którego wynika, że taka książka obsługi dołączana była do wszystkich wersji nadwoziowych w tym również do sanitarnej - bo wynika to z treści. I ta wzmianka o sanitarce wzbudziła Twoje zainteresowanie bo uznałeś za stosowne napisać, że w latach 80-tych widziałeś w magazynach opony o rozmiarze 6.00-16. No i bardzo fajnie ale co to ma do rzeczy? Czy to były opony do samochodu Skoda 1201 kombi z 1957 roku? Czy do sanitarki 1201 z tego roku? Czy w ogóle do modelu 1201? A może 1202, który produkowany był dwukrotnie dłużej niż 1201? Itd., Itp., takich pytań można zadać wiele tylko po co??? Starałem się dać do zrozumienia, że nie były to raczej opony do samochodu z 1957 roku o którym napisałem wcześniej, na co Ty odpowiadasz, że pracowałeś w zaopatrzeniu, że Skoda a nie Warszawa, Nysa czy Żuk. Czy naprawdę tak trudno ogarnąć o czym jest dyskusja? Jeśli tak było to mam nadzieję, że teraz jest już jasne o co chodziło w moich poprzednich wpisach. Bez urazy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 17:52, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Pią 20:00, 17 Kwi 2015 |
|
Myślę, kol. "max", że masz rację.... i nasza offtopowa dyskusja może zostać usunięta przez moderatora. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
artemis
User
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 18:18, 18 Kwi 2015 |
|
Zrobiłem "na szybko" poprawki zawieszenia
Z przodu podniosłem nadwozie o ok 0,5 mm z tyłu 0.8 mm, bo więcej się nie bardzo da. (Trzeba by rzeźbić rowek na ośkę w płytce podwozia, ja spiłowałem tylko dwa poprzeczne żeberka pod ośkami)
Opony zostawiłem właściwie w podobnym rozmiarze jak były, mają tylko płaski boczny profil, bo pochodzą z łady samary (KAP). Lepsze byłyby zapewne od pobiedy/warszawy, ale nie bardzo miałem czas na przymiarki.
Myślę też, że wygląd poprawiłoby wymontowanie tylnego zderzaka i zamocowanie go nieco wyżej, ale to bardziej "upierdliwa' przeróbka i nie miałem na nią czasu.
pozdrawiam
Metoda poprawy ośki ta co zwykle
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Sob 18:38, 18 Kwi 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 19:03, 18 Kwi 2015 |
|
Tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
też piszą, że Skoda 1201 miała opony 5,50-16" a użytkowe 6,00-16"
Jej bezpośrednia poprzedniczka - Skoda 1101/1102 też miała koła 16" (5,25-16"-sedan i 5,75-16"-użytkowe). |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 19:04, 18 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 22:52, 18 Kwi 2015 |
|
artemis napisał: |
Zrobiłem "na szybko" poprawki zawieszenia
podniosłem z tyłu 0.8 mm, bo więcej się nie bardzo da. (Trzeba by rzeźbić rowek na ośkę w płytce podwozia, ja spiłowałem tylko dwa poprzeczne żeberka pod ośkami)
|
Zamiast bawić się w rycie/rzeźbienie polecam szybki sposób ,,na gorąco,, Należy rozgrzać nad ogniem jakąś starą ośkę trzymaną np. w kombinerkach , a następnie przełożyć ją przez otwory i dociskać z wyczuciem w dół. Na ciepło tworzywo odkształca się, tak że pozwala to na dużo większe spektrum korekty ,i przekroczenie poziomu który przy ryciu doprowadził by do przepołowienia ,,podwozia,,.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 22:49, 19 Kwi 2015 |
|
Edekyogi napisał: |
Tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
też piszą, że Skoda 1201 miała opony 5,50-16" a użytkowe 6,00-16"
Jej bezpośrednia poprzedniczka - Skoda 1101/1102 też miała koła 16" (5,25-16"-sedan i 5,75-16"-użytkowe). |
Z tymi Skodami nie jest to takie proste. Bezpośrednią poprzedniczką modelu 1201 nie była Skoda 1101/1102 tylko model 1200. Pomimo zewnętrznego podobieństwa do modelu 1201, Skoda 1200 mechanicznie więcej miała wspólnego z modelem 1101/1102 od którego różniła się tylko nowocześniejszym, pontonowym nadwoziem. Po modelu 1200 do produkcji weszła Skoda 1201 o której toczymy dyskusję. W niej wprowadzono znacznie więcej zmian, m.in. mocniejszy o 9 KM silnik. Właściwie można powiedzieć, że ten typoszereg samochodów osobowych Skoda oparty na przedwojennym modelu Popular rozwijany był systematycznie od 1946 roku, zapoczątkowany przez model 1101 (po modyfikacji w 1949 roku z oznaczeniem 1102), 1200 (1952-56), 1201 (1956-1961) po model 1202 produkowany od 1961 do 1973 roku. Ale to na marginesie. Co do rozmiaru kół/opon modelu 1201, niektóre współczesne publikacje rzeczywiście podają średnicę obręczy kół na 16" i być może jest to prawda w odniesieniu do niektórych typów samochodów lub roczników produkcji. Z całą pewnością jednak instrukcja obsługi modelu 1201 wydana w 1957 roku (drugi rok produkcji tego modelu) podaje rozmiar 6.00-15. I ta fachowa publikacja z epoki wydaje się bardzie wiarygodna niż dzisiejsze zestawienia przygotowane przez pasjonatów. Poprzednio posłużyłem się skanem dostępnym w netcie ale okazało się, że mam tę instrukcję obsługi w swoim archiwum. Poniżej zamieszczam pierwszą stronę instrukcji oraz ponownie stronę z informacją o kołach/ogumieniu. W razie zainteresowania udostępnię całość, to dość ciekawa publikacja
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 7:43, 20 Kwi 2015 |
|
Nie zaprzeczam.
W ramach modernizacji koła mogli zmienić w późniejszych seriach. Przecież tak samo zmieniono koła w Warszawie z 16" - M20 i M20-57 (200) na 15" - 201 i dalej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 6:58, 23 Kwi 2015 |
|
Mogło tak być. Ale z poniższego opisu wynika, że jeszcze w 1958 roku koła były w rozmiarze 6.00-15.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jacek j
User
Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 782 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
|
Wysłany:
Wto 8:21, 28 Kwi 2015 |
|
Witam,
Czy są jakieś przecieki co dalej ?
Osobiście liczę na Avię i Aro 243 (czerwone) - były w pobocznych
Kiedyś miał być Trabant 1.1 - więc pewnie wrzucą |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Wto 9:10, 28 Kwi 2015 |
|
|
|
|
Brociu
User
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 16:01, 28 Kwi 2015 |
|
jacek j napisał: |
Witam,
Czy są jakieś przecieki co dalej ?
Osobiście liczę na Avię i Aro 243 (czerwone) - były w pobocznych
Kiedyś miał być Trabant 1.1 - więc pewnie wrzucą |
Pasowałoby lepiej czytać forum, pojawiało się już X razy że Trabant 1.1 pojawi się w numerze 180., w dodatku wyszedł już na Węgrzech |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
zizi
User
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 212 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany:
Pon 20:44, 04 Maj 2015 |
|
Nowe modele w zapowiedziach:
176) RENAULT 4CV
W kioskach 17.06.2015
177) ŠKODA FELICIA
W kioskach 01.07.2015
178) EMW 340
W kioskach 15.07.2015
oraz daty modeli po Ładzie:
174) ŠKODA 105
W kioskach 20.05.2015
175) VOLKSWAGEN T2
W kioskach 03.06.2015
..czyli wszystko wraca do normy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotr1-60
User
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany:
Śro 7:31, 06 Maj 2015 |
|
Kolejny nr KAP
nr 173 - ŁADA 2106
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Skuderia
User
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625 Przeczytał: 59 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone
|
Wysłany:
Śro 12:42, 06 Maj 2015 |
|
Ja tez dzis kupilem Lade, bardzo ladnie wykonany model wolny od wad.
Pozdrowki! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|