FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Pon 12:20, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Tak jak kilku kolegow powyzej napisalo - cena ZAWSZE jest zwiazana z jakoscia.

Lepszy inzynier, wiecej godzin poswieconych na projekt, lepsze materialy,
wiecej detali, lepsze odwzorowanie - bo wiekszy naklad sil i srodkow.
Kto tego nie rozumie - nie powinien sie wypowiadac w kwestiach biznesowych tego przedsiewziecia,
a seria gazetowka - ta, jak i kazda inna, wlacznie z lalkami, zuczkami itd. itp., to wlasnie BIZNES i nic wiecej,
co mozna powtarzac DO ZNUDZENIA, a do nietkorych nie dotrze.

I na koniec - po co biznesmen ma zwiekszac nadklad swoich srodkow
(wspomniane powyzej jakie to srodki), skoro biznes dziala i kwitnie - I ODNOSI SUKCES?

Bylby idiota. A nie jest. Seria "Kultowe Auta PRL-u",
to chyba jedna z najdluzej trwajacych serii tego wydawnictwa w PL,
i raczej ma sie dobrze, a nie - zle,
co wiecej - raz po raz fajnie zaskakuje (Jelcz, Ikarus itd.).

Jaka cena - taka jakosc. Stosunek jednej do drugiej
jest moim zdaniem wystarczajaco dobry,
a gniotow, ktore w tej serii pojawiaja sie raz po raz
- z pelna premedytacja nie kupuje, bo moja kasa, to i moj wybor.
Co ciekawe - dla mnie cos moze byc gniotem,
a ktos inny pieje z zachwytu (i odwrotnie!) Wink
I tyle w temacie.


Pozdrawiam fanow standardow biznesowych rodem z PRLu,
ktorzy te serie dostali dopiero za czasow wrednego kapitalizmu WinkRazz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:45, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Piotr1-60 napisał:
JarekS napisał:
Festiwal narzekań czas zacząć...
...no niestety, my - Polacy - to umiemy robić najlepiej.


Świete słowa ! Czyli nic dodać nic ująć !
(sorry, że zacytowałem całość ale nie chciałem zgubić kontekstu)

A wracając doi meritum. Oglądałęm zdjęcia 4x4 i modelik rzeczywiści wygląda sympatycznie. Ma kilka drobnych błedów powielonych z poprzedników 125p, ale dla mnie jest inna sprawa istotna.

Ja nie zbieram prototypów. Samochód widywałem w latach 80-tych w FSO. Za rozebraną w ubiegłym roku narzędziownią była kiedyś taka szopa czy stary magazyn (generalnie pakamera). W czasach kiedy koledzy z OBR rysowali Warsa, w szpie leżało rozebrane nadwozie Peugeta 104 i (chyba drugie Kadetta D) oraz stał właśnie 4x4 . Było to ponad 30 lat temu, ale 4x4 już nie jeździł i nie przypominam sobie abym raz widział go jeżdżącego nawet po terenie FSO. A wtamtych czasach można bylo zobaczyć na terenie fabryki jeżdżące rózne inne prototypy np. Poloneza sedana (na bazie borewicza) czy całą masę coupe, trucków i innych . Z tego co wiem 4x4 miał "bebechy" od Nivy. Wydaje mi się że wykonano tylko 1 egzemplarz tego "kultowego" pojazdu, ale mogę się mylić.

Ponieważ nie napisałem nic na temat Caro z KAP. Generalnie mi się podoba i cieszę się z niego. Co do wady na błotniku, to wytrawni zbieracze wiedzą, że tego typu wady technologiczne (ślady podziałów formy) były kiedyś na porządku dziennym w każdym niemal modelu mede in Europe: Brumm, Solido, Vitesse , Conrad, NZG i wielu innych, a także występują nagminnie w tańszych modelikach typu Rastar, Cararama, New Ray, High Speed itp. Wad takich nie mają modele Minichamps czy gablotkowe IXO, ale te produkowane wyłącznie w Chnach są najprawdopodobniej w miejscach podziłu form szlifowane przed malowaniem (ale to inna półka cenowa niż KAP). Wada moim zdaniem nie jest tragiczna, bo widać ją praktycznie tylko na prawym błotniku, a ślad podziału nie jest długi (ma ok 3-4 mm). (Ja przez blister w ogóle tej wady nie zauważyłem).
Pozostałe niedoróbki modelika mam nadzieję, że dadzą się niewielkim nakładem czasu poprawić.
I w związku z tym mam pytanie:

Czy ktoś rozbierał już Caro ? Jak jest mocowane podwozie z tyłu ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 12:49, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 13:00, 16 Lut 2015 Powrót do góry

artemis napisał:


Czy ktoś rozbierał już Caro ? Jak jest mocowane podwozie z tyłu ?


Trzeba wyjść tylna rejestrację, tak samo jak w MR79 Wink Tylko o ile w przypadku MR79 wypada mi sama, tak w Caro musiałem sie mocno postarać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pon 13:04, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:23, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Dzięki
Też myślałem, że tak trzeba, ale tablica mocno siedzi i od zewnątrz nie bardzo chce wyjść.
Spróbuję jeszcze raz !
Trójkątne szyby boczne-tylne wepchnałem nieco do środka, siedzą ok, nie wystają, nie popękały.
Po rozebraniu modelika może uda się lepiej dopasować narożniki lamp przednich do wykrojów w blotnikach, podwyższyć zawieszenie tylne i poprawić tylne lampy (które nieco wystają poza powierzcnię tylnego pasa.
Ale najważniejsze, że potwioerdziłeś jak "dobrać" się do modelika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 14:24, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:32, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Po wykręceniu przedniej śrubki z wyczuciem odchylałem podwozie aż do chwili wyskoczenia go z mocowania przy tablicy. Tablicę siłowo wypchnąłem od środka, była zalana klejem. Wszystko nastąpiło bez uszkodzeń. Uwaga, tapicerka również była przyklejona od wewnątrz...Podlana klejem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 279
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 15:02, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Dzięki, za te bardzo przydatne informacje !
Też tak zacząłem, ale bałem się że połaminę podwozie, więc wolałem zapytać.
W PF125p śrubka tylna jest pod zbiornikiem paliwa i obawiałem się, że tu też może być "podobny" wynalazek. Poldka MR'89 schowalem gdzieś głeboko i nie mogę go znaleźć.
Teraz spubuję jeszcze raz (jak napisałeś) "z wyczuciem".
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Pon 15:05, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 16:33, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Jak dla mnie Poldek rewelacja (dziś paczka z prenumeraty), żadnych wad lakierniczych, palców, wgnieceń czy cokolwiek innego, z dużym Fiatem 4x4 tak samo. Rysa na błotniku w polonezie tak widoczna, że gdyby nie to forum to dopiero za kilka miesięcy bym ją pewnie zauważył i to tylko jeżeli bym patrzył pod światło, bo zwyczajnie tego nie widać.
Jedyne "ALE" mam do świateł przednich w Caro, lewy kierunkowskaz jest pomarańczowy, prawy jest żółty. Chodzi mi oczywiście o żarówkę, bo sam reflektor jest przeźroczysty. Czy wasze modele też mają kierunkowskazy w różnych kolorach?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 16:35, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Samuray
User



Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 18:20, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Dzisiaj zabrałem się za poprawki mojego i też zauważyłem różnicę w kolorze żarówek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 19:58, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Jeszcze mi tylko napisz, że różnica w rozstawie kół w Caro (3,4cm z przodu - 3,6cm z tyłu) jest w porządku. Smile


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 20:03, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
grochu71
User



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek/Toruń

PostWysłany: Pon 20:21, 16 Lut 2015 Powrót do góry

Most z tyłu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1657
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:56, 16 Lut 2015 Powrót do góry

I jeszcze się na dodatek trafił jugosłowiański ( tyle aż mieli tego w zapasie? )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Pon 22:31, 16 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:59, 17 Lut 2015 Powrót do góry

Znowu mnie poruszyło, ale odniosę się do wybranego fragmentu. Z tego fragmentu łatwo wywnioskować moje podejście do reszty.

Raf napisał:
………..
to wlasnie BIZNES i nic wiecej,
………


Moje zdanie jest takie, że ci którzy chcą pisać o biznesie powinni przenieść się na forum biznesowe, albo co najmniej założyć sobie wątek pod tytułem np. „Czy mój model wyraża sobą dostatecznie dużo pieniędzy, które na niego wydałem”.

Ja się dopisałem do tego forum, bo miało być modelarskie.

Jak ktoś pisze, że nie warto komentować od strony technicznej zbyt taniego modelu, a szczególnie probuje zablokować wypowiedzi tych, którzy chcą omawiać modeliki nie dość drogie, to naprawdę oni już nie piszą o modelach, tylko o pieniądzach.

Wypowiedź poniżej to już tylko wyzwisko. Określa autora postu.
Raf napisał:

Pozdrawiam fanów standardów biznesowych rodem z PRLu,
którzy te serie dostali dopiero za czasów wrednego kapitalizmu WinkRazz


Bo mój stosunek do PRL wyraziłem w swoim czasie bardzo jednoznacznie:
http://www.motoshowminatura.fora.pl/gdy-zony-juz-spia,51/fotki-fotkami-a-jak-wspominacie-prl,769-30.html#24064


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
xiedzu
Moderator



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć

PostWysłany: Wto 11:36, 17 Lut 2015 Powrót do góry

problemem jest nie ocena modeli pod względem merytorycznym, wymiarowym itd. ale ciągłe i uporczywe twierdzenia typu "ale czego chcesz za tą cenę", "zrobienie dobrego modelu kosztuje tyle samo co złego" itp, itd.
mnie też się marzyło forum, na którym dowiedziałbym się, że fiat ma garba niepotrzebnie, a polonez jest za długi... mnie też się marzyło forum, na którym mógłbym powiedzieć że mimo wad ten model mi się podoba... i mnie też się marzyło forum gdzie wystarczy raz wyjaśnić pewną sytuację i nie będzie ciągłego do niej powrotu...
może kiedyś...
podsumowując:
rozmawiajmy o modelach (ich jakości, dokładności, kolorach, wierności oryginałom) a nie o ich cenach (która zawsze dla kogoś będą za wysokie a dla innego dobre) ... i będzie wtedy git Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 14:55, 17 Lut 2015 Powrót do góry

Masz rację Tomek !
Jak przystało na xiędza : "Święta prawda" ! Smile
Piszmy bez aluzji i osobistych "wycieczek"
Skupmy się na meritum: czyli ocenie modeli !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mistrz1-43 dnia Wto 14:56, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 19:17, 17 Lut 2015 Powrót do góry

szymcio190 napisał:
Czy ktoś miał już oba modele kombi Fiata w rękach i może rozstrzygnąć ten spór? (...) Trudno jednoznacznie odpowiedzieć jak jest z tym słupkiem. Trzeba by zrobić zdjęcie z tyłu, dorobić ramki wokół okien i dopiero porównywać do pozostałych kombi...


Może poniższe zdjęcie pomoże Ci rozstrzygnąć ten dylemat .
Zwróć uwagę na kształt tylnego bocznego okna, a zwłaszcza kąt pochylenia jego prawego boku,(tego bardziej z tyłu samochodu), kąt pochylenia jego lewego boku oraz zaokrąglenie górnego prawego narożnika tego okna.

[link widoczny dla zalogowanych]Fot.mistrz1-43

A teraz porównaj ze zdjęciem 3 modele Polskiego Fiata 125 Kombi jakie wyszły w KAP-ie:
1. brązowy MR'74 ( lub biały IXO),
2 sanitarkę
3. oraz najnowszy PF125p 4x4.

Myślę,że odpowiedz nasunie się sama.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin