FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Śro 21:04, 04 Lut 2015 Powrót do góry

Skuderia napisał:
arekgru - kupiles swojego poloneza w kiosku czy dostales poprzez prenumerate?


W kiosku...niestety drugi był jeszcze gorszy....


Lucanero napisał:
arekgru - zmniejsz zdjęcia bo rozciągają forum.
Dzięki.


Zdjęcia podmienione Wink ...... dałem duże by ten syf było lepiej widać... Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arekgru dnia Śro 21:12, 04 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1625
Przeczytał: 66 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Corleone

PostWysłany: Śro 21:29, 04 Lut 2015 Powrót do góry

Akurat w kiosku czy w emipkach mozna sobie wybrac z posrod kilku/kilkunastu sztuk, choc czasem ciezko nawet i z tym. Moze trafisz gdzies jeszcze na dobry egzemplarz.

Pozdrowki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:29, 04 Lut 2015 Powrót do góry

Radoslav1986 napisał:
Pod wieloma względami Caro z "KAP-u" jest lepsze od wersji gablotkowej IST. To co mi się rzuciło w oczy:
- gazetkowy ma białe kierunkowskazy z widocznymi pomarańczowymi żarowkami w głębi kierunkowskazu; gablotkowy ma pomarańczowe kierunki
- gazetkowy ma chwyt powietrza na masce
- jest oklejony bardzo ładnymi kalkami "Caro"
- gablotkowy ma kołpaki z późniejszego okresu produkcji; gazetkowy ma standardowe kołpaki, które miała większość Polonezów


- Polonez z KAP to wersja z 1991 roku i pomarańczowe kierunki byłyby bardziej odpowiednie dla wczesnych Caro.
Caro nie miały pomarańczowych żarówek , a przeźroczysty klosz kierunkowskazów składał się z dwóch części w tym pomarańczowej nakładki na białą żarówkę.
- Plastykowa osłona otworów na masce nie była w standardzie , a jeżeli już to nie w każdym i przynajmniej połowa Polonezów opuściła fabrykę bez nich
- Kalki Caro popieram duży plus
- Kołpaki , raczej na plus . Te z IST też nie są złe, ponieważ kołpaki były za dopłatą i to niemałą i część użytkowników z nich rezygnowała ,a po jakiś czasie dokupowała jakie chciała. Tak jak felgi aluminiowe . Które są prawidłowe 3 ramienne , 4 ramienne ,czy 5 ramienne, a może ze szprychami ? Bo takie też oferowano w niezliczonych wersjach , a z silnikami 1,4 to chyba tylko alufelgi . Na zimę w wersji 1,4 miałem felgi stalowe z kołpakami jak w IST , a letnie na alufelgach 3 ramiennych.Ciekawe jakie wnioski by wysnuł ktoś dociekliwy widząc dzisiaj zdjęcie Poloneza 1,4 na felgach stalowych- że takie były wersje ? Fabrykę opuścił na alusach, a stalowe sobie dokupiłem . Podobnie z oponami , felgi 13" - opony max 165/ 13 , ale można było założyć felgi 14" i opony niskoprofilowe i nie dam ręki uciąć ,czy w wersjach eksportowych takowych nie oferowano w standardzie.
- Na minus - toporne wycieraczki i tylne lampy w modelu KAP
- Na minus w obu modelach zbyt wysoki pas przedni chociaż w KAP wizualnie wydaje się trochę niższy

Reasumując i pomijając jakość wykonania , oba modele z merytorycznego punktu widzenia są prawidłowe ,a który lepiej pasuje do wersji z lat 91 - 92 to już kwestia gustu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
speedwayer
User



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice

PostWysłany: Śro 22:11, 04 Lut 2015 Powrót do góry

jak pokazał kolega - arekgru - również mam kropki i pierdutny ślad czarnej farby na lewych przednich drzwiach. Oglądałem dziś 4 modele w kioskach (w empiku ponoć wszystkie kupił pewien pan) i wszystkie 4 miały wady: jeden brak tylnej wycieraczki (lub jej nie zamontowanie i być może latała luzem), inny czarne mazy na masce, następny na drzwiach przednich lewych i prawych, a kolejny odstające przednie reflektory na kilometr.
Wybrałem ten z mazem na przednich lewych drzwiach i najmniej odstającymi kloszami przednimi.
Frustrujące zdepke że bryła jest ok, świetne kołpaki i kalkomania , a przez chiński tandetny montaż mamy ohydne mazy i odstające klosze.
Modele przez to znacznie mniej cieszy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Śro 22:12, 04 Lut 2015 Powrót do góry

Skuderia napisał:
Akurat w kiosku czy w emipkach mozna sobie wybrac z posrod kilku/kilkunastu sztuk, choc czasem ciezko nawet i z tym. Moze trafisz gdzies jeszcze na dobry egzemplarz.

Pozdrowki.


Były dwie sztuki.....
Drugi już przez blister widać było, że jest znacznie gorszym stanie.... Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:28, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Zeppelin napisał:
- Polonez z KAP to wersja z 1991 roku i pomarańczowe kierunki byłyby bardziej odpowiednie dla wczesnych Caro.

- Plastykowa osłona otworów na masce nie była w standardzie , a jeżeli już to nie w każdym i przynajmniej połowa Polonezów opuściła fabrykę bez nich

- Kołpaki były za dopłatą i to niemałą i część użytkowników z nich rezygnowała ,a po jakiś czasie dokupowała jakie chciała.
silnikami 1,4 to chyba tylko alufelgi .
.Ciekawe jakie wnioski by wysnuł ktoś dociekliwy widząc dzisiaj zdjęcie Poloneza 1,4 na felgach stalowych- że takie były wersje ? Fabrykę opuścił na alusach, a stalowe sobie dokupiłem . Podobnie z oponami , felgi 13" - opony max 165/ 13 , ale można było założyć felgi 14" i opony niskoprofilowe i nie dam ręki uciąć ,czy w wersjach eksportowych takowych nie oferowano w standardzie.


.



Przepraszam bardzo , ale mam wrażenie że mocno improwizujesz z tymi mądrościami.
- kierunkowskazy,
- łapacz powietrza,
- kołpaki...
- co do Poloneza 1.4 . W AUTO INTERNATIONAL (numer chyba 7/94), tak się kiedyś nazywał AUTO MOTOR i SPORT ( info dla młodszych). był test poloneza 1.4 na kołpakach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RDK
User



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 0:58, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Ja upolowałem chyba ostatniego Poldolota w Katowicach, za to z takim fehlerem, jaki tu jeszcze nie padł. Nie zauważyłem go, bo nawet mi nie przyszłoo do głowy, że zamiast tylnej wycieraczki mogą dać przednią. Rozumiem jakby była krzywa, albo wcale, ale teraz nie wiem ja ją w drugą stronę odegnę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Czw 1:05, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Kierunkowskazy zwłaszcza w pierwszych Caro - były białe. Pomarańczowe pojawiły się bardziej już za czasów "szerokiego" Caro i były montowane "losowo", naprzemiennie z białymi.

Plastikowe kołpaki faktycznie wymagały dopłaty, ale o ile na początku można jeszcze było kupić auto bez nich, to z czasem, choć były "za dopłatą", nie można było z nich zrezygnować.

Felgi w osobowym Polonezie fabrycznie zawsze tylko 13''
Alufelgi zawsze za dopłatą, na życzenie (w krajowych wersjach).

Silnik Rovera to silnik - cala reszta, w tym koła - standardowo jak w innych wersjach.

Fotele "sportowe", elektryczne szyby z przodu, elektryczne lusterka - za dopłatą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Czw 7:13, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Zeppelin napisał:

- Polonez z KAP to wersja z 1991 roku i pomarańczowe kierunki byłyby bardziej odpowiednie dla wczesnych Caro.
Caro nie miały pomarańczowych żarówek , a przeźroczysty klosz kierunkowskazów składał się z dwóch części w tym pomarańczowej nakładki na białą żarówkę.
- Plastykowa osłona otworów na masce nie była w standardzie , a jeżeli już to nie w każdym i przynajmniej połowa Polonezów opuściła fabrykę bez nich
O ile zgadzam się z Tobą w pierwszym punkcie, o tyle w części dotyczącej kołpaków już nie. Po pierwsze, odbierałem bardzo często Polonezy z Żerania.... i każdy miał kołpaki (myślę o odmianie CARO) bez żadnych dopłat. Po drugie u mnie w mieście (Częstochowa) jest firma produkująca kołpaki. W tatch 90-siątych ub.w. współpracowała m.in. z FSO na Żeraniu i dostarczała tam swoje produkty. W owym czasie można było także w tej firmie (LEOPLAST) dokupić kołpaki "polonezowskie" każdego rodzaju - nawet pojedyńczo. Ich koszt był naprawdę znikomy. Z tego co pamiętam odpowiadał dzisieszym 50 zł. Sam dokupowałem do swojego PN troszkę nowszą wersję kołpaków bo miałem takie jak model z KAP. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1851
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:48, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Kurcze. Faktycznie jak się dobrze przyjrzałem mojemu egzemplarzowi, to przedni prawy błotnik ma te "krechę". Na szczęście jest to jedyna [link widoczny dla zalogowanych] na moim Poldku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gryngol dnia Pon 14:29, 25 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MrCat313
User



Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:08, 05 Lut 2015 Powrót do góry

@Piotr1-60
Też z Częstochowy?
A teraz o Polonezie, na lewym błotniku też jest ta krecha , tylko praktycznie niewidoczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 10:34, 05 Lut 2015 Powrót do góry

A jak się ma sprawa z montażem przednich świateł głównie z dopasowaniem prawego kierunkowskazu ?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 10:34, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
arekgru
User



Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz

PostWysłany: Czw 10:46, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Oczywiście też do poprawki - kompleksowo do remontu... poldek leci....
Image
Muszę zdobyć kalki z logiem CARO i naklejkami tylnej klapy...
Może ktoś wie gdzie można takowe nabyć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 11:30, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Przeglądałem fora oraz Alle i OLX i chyba na każdym jest ta krecha z prawej strony od montażu ale światła to różnie bywa. Ok to czekam na prenumeratę z Fiatem i może jakoś to będzie.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 11:31, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2796
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:31, 05 Lut 2015 Powrót do góry

Pokazalibyście tą kreche konkretnie na zdjęciu, jak tutaj reflektor? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abarth098 dnia Czw 11:31, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin