FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:12, 24 Wrz 2014 Powrót do góry

Model nie licząc kół jest naprawdę ok. Dla kogoś kto traktuje go tylko jako model peugeota nie nawiązując do PRLowego niby tła kolekcji jak najbardziej wart swojej ceny. Drażni mnie tylko to, że mimo naprawdę sensownego wyboru w około 90% modeli samochodów pochodzenia zachodniego do tej kolekcji. Często jednak cos nie do końca jest z nimi tak patrząc przez pryzmat dróg PRLU. Czy to np. detale charakterystyczne dla pewnych roczników czy też kolor. Np. poliftingowy Passat B2. niby fajnie ale nie do końca.
Boje się że jak przyjdzie czas na nowszą Corolle to zamiast popularnego u nas sedana dadzą niemal niespotykanego u nas liftbacka i w dodatku w kolorze fioletowym. A charade walną GTI w czerwieni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 20:23, 26 Wrz 2014 Powrót do góry

Tatra T600. Wydaje się być jednym z mocniejszych punktów serii. Matowy metallik jest równie odważny, jak cały design auta. Pomalowany jest bardzo starannie, bez zarysowań czy zalania. Wymiarowo mieści się w standardzie, po pomiarach model jest ok. 2 mm za krótki i około 1 mm na niski, za to bryła wydaje się być idealnie odwzorowana. Widząc model wcześniej na fotkach, najbardziej rzucił mi się w oczy brak logo z boku. Tutaj prawdopodobnie wystarczy kalkomania z czerwonym napisem, taka jak na felgach (a jednak można). Największym mankamentem jest kompletny brak chromowanego grilla. Zrobiono chromowaną klamkę od bagażnika, a same listwy są częścią nadwozia. Do braku głębi grilla już się przyzwyczaiłem w gazetowych seriach, lecz nie do braku samego grilla, czego nie usprawiedliwia srebrny kolor modelu. Wyodrębnione obramowanie okien dodaje modelowi elegancji i lekkości.
Wnętrze standardowo czarne, widziałbym w kolorze ciemnej czerwieni. Opony zdecydowanie do wymiany, tutaj wyjątkowo nie pasuje żaden crossover. Mimo wszystko, a to "wszystko" to tylko detale, model godny polecenia.

Image

Image

Image

Kilka stron wcześniej ktoś zaprezentował fotografie starszej i nowszej Skody 1000 MB. [link widoczny dla zalogowanych] pośrednia, z panoramiczną tylną szybą i uproszczonym wlotem z boku.

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 20:24, 26 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:20, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Zastanawiało mnie swego czasu czy mixy detali wczesnych i późnych MB to wynik jakiś przejściowych modeli czy te bardziej wynik unowocześniania swoich samochodów przez ich właścicieli. I do dziś nie jestem pewien czy występowały tzw. przejściówki w MB jak choćby w naszych wyrobach by FSO.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 6:54, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Na zdjęciu pokazanym przez Abrimala jest Skoda 1000MB de Luxe z 1967 roku.
Tutaj więcej o Skodzie 1000MB : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1964 : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1967 : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1969 : [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 9:18, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:41, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Ta strona się u mnie nie wyświetla - blokuje ją filtr antywirusowy. Z czego wynika, że to jest wersja De Luxe z 1967r?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 9:26, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

To wstawię fotki z tej strony. Są to zdjęcia prospektów :
Rok 1964
[link widoczny dla zalogowanych]
Rok 1967
[link widoczny dla zalogowanych]
Rok 1969
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT : jeszcze jedna fotka prospektu - model MBT ( tourist) z 1967 roku
[link widoczny dla zalogowanych]
klik powiękssza
źródło : [link widoczny dla zalogowanych]
Czyli to raczej będzie wersja MBT , Skoda na fotce Abrimala nie ma chromowanej listwy progu , która wystepuje w wersji de luxe.

ps. aby nie robic OT w wątku o kultowych proponuję przenieść dyskusję o wersjach modelowych do tematu " Gadamy o samochodach "


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 9:49, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:45, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Dzięki za zdjęcia. To może być Skoda 1000 MB De Luxe z 1967r, ale po przejściach Wink Albo wersja Standard z drugiej połowy tego roku. Ze zdjęć to jednoznacznie nie wynika.
Myślałem, że znasz to auto - ten konkretny egzemplarz bo mam parę pytań nt Skody 1000 MB. W każdym razie dziękuję.

Wersja MBT to nie jest na pewno Wink Możemy o tym podyskutować po przeniesieniu tematu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 10:05, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mulek
User



Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo

PostWysłany: Sob 11:05, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Mój tata miał 1000MB z 1969 roku. Rocznik 1969 tzw. przejściówka wyróżniała się m.in. brakiem charakterystycznego garba na dachu, wlotami powietrza w błotnikach takimi jak w S100, szerokimi słupkami C (brak panoramicznej szyby znanej z poprzednich roczników), a z przodu poziomą listwą z napisem Skoda biegnącą pomiędzy kierunkowskazami.

1000MB była dość często przerabiana na S100, ale tylko przy rocznikach 1969 z zewnątrz nie było widać różnicy, bo egzemplarze z lat 1964-68 miały garba na dachu i to zdradzało przeróbkę. Oblachowanie pasowało - zarówno przednie jak tylne błotniki montowane na śruby. Jedynie z przodu przy podszybiu trzeba było wspawywać trójkąty z blachy, aby to wszystko pasowało. No i oczywiście wnętrze zdradzało przeróbkę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mulek dnia Sob 11:16, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Sob 22:43, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

Tamta z 1967 nie była deLuxe. Przód miała zwykły
[link widoczny dla zalogowanych]

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:40, 27 Wrz 2014 Powrót do góry

mulek napisał:


1000MB była dość często przerabiana na S100, ale tylko przy rocznikach 1969 z zewnątrz nie było widać różnicy, bo egzemplarze z lat 1964-68 miały garba na dachu i to zdradzało przeróbkę. Oblachowanie pasowało - zarówno przednie jak tylne błotniki montowane na śruby. Jedynie z przodu przy podszybiu trzeba było wspawywać trójkąty z blachy, aby to wszystko pasowało. No i oczywiście wnętrze zdradzało przeróbkę


No to teraz cos zaczynam rozumieć.. Kiedyś zobaczyłem właśnie S100 z panoramiczną tylną szybą. ( w sprawę garba nie byłem wtajemniczony ) i już nie wiedziałem o co chodzi, bo skoro ostatnia MB miała tylna szybę juz płaską , to jak tu nagle S100 z panoramiczną. Wówczas poddałem się w rozkminianiu chronologii tych samochodów. Teraz wiem że była to przeróbka starszej MB. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:59, 28 Wrz 2014 Powrót do góry

Abrimaal napisał:
Tamta z 1967 nie była deLuxe. Przód miała zwykły


Skoda na zdjęciu jest po przejściach, widać to po kilku szczegółach więc trudno określić jaka to była pierwotnie wersja - De Luxe czy Standard. Zdecydowanie nie Tourist. Proponuję zakończyć dyskusję lub przenieść bo temat tego wątku jest inny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Nie 17:34, 28 Wrz 2014 Powrót do góry

Ok, wracamy do modeli. Próba podmiany opon Tatra 600 - Moskwicz 402. Opony są tych samych rozmiarów. Wydawałoby się, że jeden i drugi na tym zyska. Jednak terenowe opony sprawiają wrażenie, że mają niższy profil i wcale nie jest tak ciekawie. Tatra staje się zbyt pękata, a w Moskwiczu koła wyglądają na za małe.

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prezes_XJ
User



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:06, 28 Wrz 2014 Powrót do góry

Może na zdjęciu zbytnio nie widać tego co opisujesz, ale jak dla mnie opona w Tatrze wygląda bardzo dobrze Smile

Swoją drogą już się nie mogę doczekać Merca W123 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 8:54, 02 Paź 2014 Powrót do góry

Wrócę do Peugeota.

Jeżeli komuś strasznie przeszkadzają za wielkie koła a nie chce tracić fabrycznych felg z logiem Peugeota - polecam zmianę opon z Fiata 132p ( jak ktoś ma ). W obu opony są nieco inne niż w pozostałych modelach serii ( rant na feldze jest na zewnątrz - w większości na środku felgi ) przez co pasują "na zamianę".

Ta sama średnica, ale fiatowskie mają mniejszy profil - przez co po założeniu na felgi Peugeota nadkola nie są "wypchane".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:16, 02 Paź 2014 Powrót do góry

QLIG napisał:
Wrócę do Peugeota.

.. nie chce tracić fabrycznych felg z logiem Peugeota - polecam zmianę opon z Fiata 132p ...
Ta sama średnica, ale fiatowskie mają mniejszy profil - przez co po założeniu na felgi Peugeota nadkola nie są "wypchane".


Świetny pomysł ! No i Fiat 132 zyska, powinien mieć nieco większe !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin