Autor |
Wiadomość |
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:12, 24 Wrz 2014 |
|
Model nie licząc kół jest naprawdę ok. Dla kogoś kto traktuje go tylko jako model peugeota nie nawiązując do PRLowego niby tła kolekcji jak najbardziej wart swojej ceny. Drażni mnie tylko to, że mimo naprawdę sensownego wyboru w około 90% modeli samochodów pochodzenia zachodniego do tej kolekcji. Często jednak cos nie do końca jest z nimi tak patrząc przez pryzmat dróg PRLU. Czy to np. detale charakterystyczne dla pewnych roczników czy też kolor. Np. poliftingowy Passat B2. niby fajnie ale nie do końca.
Boje się że jak przyjdzie czas na nowszą Corolle to zamiast popularnego u nas sedana dadzą niemal niespotykanego u nas liftbacka i w dodatku w kolorze fioletowym. A charade walną GTI w czerwieni. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Pią 20:23, 26 Wrz 2014 |
|
Tatra T600. Wydaje się być jednym z mocniejszych punktów serii. Matowy metallik jest równie odważny, jak cały design auta. Pomalowany jest bardzo starannie, bez zarysowań czy zalania. Wymiarowo mieści się w standardzie, po pomiarach model jest ok. 2 mm za krótki i około 1 mm na niski, za to bryła wydaje się być idealnie odwzorowana. Widząc model wcześniej na fotkach, najbardziej rzucił mi się w oczy brak logo z boku. Tutaj prawdopodobnie wystarczy kalkomania z czerwonym napisem, taka jak na felgach (a jednak można). Największym mankamentem jest kompletny brak chromowanego grilla. Zrobiono chromowaną klamkę od bagażnika, a same listwy są częścią nadwozia. Do braku głębi grilla już się przyzwyczaiłem w gazetowych seriach, lecz nie do braku samego grilla, czego nie usprawiedliwia srebrny kolor modelu. Wyodrębnione obramowanie okien dodaje modelowi elegancji i lekkości.
Wnętrze standardowo czarne, widziałbym w kolorze ciemnej czerwieni. Opony zdecydowanie do wymiany, tutaj wyjątkowo nie pasuje żaden crossover. Mimo wszystko, a to "wszystko" to tylko detale, model godny polecenia.
Kilka stron wcześniej ktoś zaprezentował fotografie starszej i nowszej Skody 1000 MB. [link widoczny dla zalogowanych] pośrednia, z panoramiczną tylną szybą i uproszczonym wlotem z boku.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 20:24, 26 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 0:20, 27 Wrz 2014 |
|
Zastanawiało mnie swego czasu czy mixy detali wczesnych i późnych MB to wynik jakiś przejściowych modeli czy te bardziej wynik unowocześniania swoich samochodów przez ich właścicieli. I do dziś nie jestem pewien czy występowały tzw. przejściówki w MB jak choćby w naszych wyrobach by FSO. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 6:54, 27 Wrz 2014 |
|
Na zdjęciu pokazanym przez Abrimala jest Skoda 1000MB de Luxe z 1967 roku.
Tutaj więcej o Skodzie 1000MB : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1964 : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1967 : [link widoczny dla zalogowanych]
model 1969 : [link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 9:18, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 8:41, 27 Wrz 2014 |
|
Ta strona się u mnie nie wyświetla - blokuje ją filtr antywirusowy. Z czego wynika, że to jest wersja De Luxe z 1967r? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 9:26, 27 Wrz 2014 |
|
To wstawię fotki z tej strony. Są to zdjęcia prospektów :
Rok 1964
[link widoczny dla zalogowanych]
Rok 1967
[link widoczny dla zalogowanych]
Rok 1969
[link widoczny dla zalogowanych]
EDIT : jeszcze jedna fotka prospektu - model MBT ( tourist) z 1967 roku
[link widoczny dla zalogowanych]
klik powiękssza
źródło : [link widoczny dla zalogowanych]
Czyli to raczej będzie wersja MBT , Skoda na fotce Abrimala nie ma chromowanej listwy progu , która wystepuje w wersji de luxe.
ps. aby nie robic OT w wątku o kultowych proponuję przenieść dyskusję o wersjach modelowych do tematu " Gadamy o samochodach " |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 9:49, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 9:45, 27 Wrz 2014 |
|
Dzięki za zdjęcia. To może być Skoda 1000 MB De Luxe z 1967r, ale po przejściach Albo wersja Standard z drugiej połowy tego roku. Ze zdjęć to jednoznacznie nie wynika.
Myślałem, że znasz to auto - ten konkretny egzemplarz bo mam parę pytań nt Skody 1000 MB. W każdym razie dziękuję.
Wersja MBT to nie jest na pewno Możemy o tym podyskutować po przeniesieniu tematu. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 10:05, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mulek
User
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo
|
Wysłany:
Sob 11:05, 27 Wrz 2014 |
|
Mój tata miał 1000MB z 1969 roku. Rocznik 1969 tzw. przejściówka wyróżniała się m.in. brakiem charakterystycznego garba na dachu, wlotami powietrza w błotnikach takimi jak w S100, szerokimi słupkami C (brak panoramicznej szyby znanej z poprzednich roczników), a z przodu poziomą listwą z napisem Skoda biegnącą pomiędzy kierunkowskazami.
1000MB była dość często przerabiana na S100, ale tylko przy rocznikach 1969 z zewnątrz nie było widać różnicy, bo egzemplarze z lat 1964-68 miały garba na dachu i to zdradzało przeróbkę. Oblachowanie pasowało - zarówno przednie jak tylne błotniki montowane na śruby. Jedynie z przodu przy podszybiu trzeba było wspawywać trójkąty z blachy, aby to wszystko pasowało. No i oczywiście wnętrze zdradzało przeróbkę |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mulek dnia Sob 11:16, 27 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Sob 22:43, 27 Wrz 2014 |
|
Tamta z 1967 nie była deLuxe. Przód miała zwykły
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 23:40, 27 Wrz 2014 |
|
mulek napisał: |
1000MB była dość często przerabiana na S100, ale tylko przy rocznikach 1969 z zewnątrz nie było widać różnicy, bo egzemplarze z lat 1964-68 miały garba na dachu i to zdradzało przeróbkę. Oblachowanie pasowało - zarówno przednie jak tylne błotniki montowane na śruby. Jedynie z przodu przy podszybiu trzeba było wspawywać trójkąty z blachy, aby to wszystko pasowało. No i oczywiście wnętrze zdradzało przeróbkę |
No to teraz cos zaczynam rozumieć.. Kiedyś zobaczyłem właśnie S100 z panoramiczną tylną szybą. ( w sprawę garba nie byłem wtajemniczony ) i już nie wiedziałem o co chodzi, bo skoro ostatnia MB miała tylna szybę juz płaską , to jak tu nagle S100 z panoramiczną. Wówczas poddałem się w rozkminianiu chronologii tych samochodów. Teraz wiem że była to przeróbka starszej MB. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 85 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 14:59, 28 Wrz 2014 |
|
Abrimaal napisał: |
Tamta z 1967 nie była deLuxe. Przód miała zwykły |
Skoda na zdjęciu jest po przejściach, widać to po kilku szczegółach więc trudno określić jaka to była pierwotnie wersja - De Luxe czy Standard. Zdecydowanie nie Tourist. Proponuję zakończyć dyskusję lub przenieść bo temat tego wątku jest inny. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Nie 17:34, 28 Wrz 2014 |
|
Ok, wracamy do modeli. Próba podmiany opon Tatra 600 - Moskwicz 402. Opony są tych samych rozmiarów. Wydawałoby się, że jeden i drugi na tym zyska. Jednak terenowe opony sprawiają wrażenie, że mają niższy profil i wcale nie jest tak ciekawie. Tatra staje się zbyt pękata, a w Moskwiczu koła wyglądają na za małe.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Prezes_XJ
User
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 399 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 20:06, 28 Wrz 2014 |
|
Może na zdjęciu zbytnio nie widać tego co opisujesz, ale jak dla mnie opona w Tatrze wygląda bardzo dobrze
Swoją drogą już się nie mogę doczekać Merca W123 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 8:54, 02 Paź 2014 |
|
Wrócę do Peugeota.
Jeżeli komuś strasznie przeszkadzają za wielkie koła a nie chce tracić fabrycznych felg z logiem Peugeota - polecam zmianę opon z Fiata 132p ( jak ktoś ma ). W obu opony są nieco inne niż w pozostałych modelach serii ( rant na feldze jest na zewnątrz - w większości na środku felgi ) przez co pasują "na zamianę".
Ta sama średnica, ale fiatowskie mają mniejszy profil - przez co po założeniu na felgi Peugeota nadkola nie są "wypchane". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 54 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 10:16, 02 Paź 2014 |
|
QLIG napisał: |
Wrócę do Peugeota.
.. nie chce tracić fabrycznych felg z logiem Peugeota - polecam zmianę opon z Fiata 132p ...
Ta sama średnica, ale fiatowskie mają mniejszy profil - przez co po założeniu na felgi Peugeota nadkola nie są "wypchane". |
Świetny pomysł ! No i Fiat 132 zyska, powinien mieć nieco większe ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|