Autor |
Wiadomość |
przemashubi
User
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 11 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: GOLUB-DOBRZYN
|
Wysłany:
Sob 19:28, 25 Sty 2014 |
|
ursus jest super oby tak dalej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 1:35, 26 Sty 2014 |
|
To może ja przerwie przerwę (mod.)wątek Ursusa i jego ośki.
Jak by się nie rozwodzić nad ostatnią aktualizacją KAPu. i mnogości samochodów produkcji zachodniej, to nie można zaprzeczyć że samochody zachodnie pojawiające się w serii mają w 90% jakieś uzasadnienie i faktycznie są te, które na swój sposób były spotykane/popularne/ możliwe do nabycia w PRLu. Zabawne jest jednak to że wszystkie te modele są później wrzucane do serii czeskiej i węgierskiej. A to że Simca Aronde była popularna na drogach PRLu nie oznacza że było tak samo np. w Czechach. W których z kolei dość często spotykanym był swego casu model Simci 1307 sprzedawany w ichniejszym pewexie.
Już sobie wyobrażam węgierskie wydanie z Humberem, i jakieś wypociny uzasadniające jego byt w serii w ichniejszej gazetce.
Tak więc cieszmy się że modele zachodnie i tak przede wszystkim wybierane są z myślą o naszej serii. a nie dostajemy jakeś modele ,.Ni zgruchy ni pietruchy,, jak Czesi i Węgrzy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 10:20, 26 Sty 2014 |
|
przemashubi napisał: |
ursus jest super oby tak dalej |
Owszem,jakość wykonania jest całkiem niezła.
To co zwraca uwagę na pierwszy rzut oka to niewłaściwe proporcje tylnego koła : zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi.
Nie mam w tej chwili Ursusa 1:1 pod ręką aby dokonać pomiarów dokładnych więc pozostają zdjęcia z netu...
A propos zdjęć : zauważyliście "kardynalny" błąd w podpisie zdjęcia na stronie 8 gazetki ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Nie 10:29, 26 Sty 2014 |
|
marakas napisał: |
Zabawne jest jednak to że wszystkie te modele są później wrzucane do serii czeskiej i węgierskiej. |
Tylko że czeska i węgierska seria jest wydawana przez polskie Dea z oddziałami w Pradze i Budapeszcie. Dlatego mają te same gazetki i modele. Rumuni, Chorwaci i Rosjanie mają swoje odziały dlatego są tam inne modele. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:27, 26 Sty 2014 |
|
mistrz1-43 napisał: |
(...)zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi(...) |
Wikipedia nie wyrocznia ale podaje trzy dostępne rozmiary opon:
12,4-28 (standard)
11,2-28
9,5-32
Ze starej instrukcji też pamiętam, że były takie opcje ale dawno myszy ja zjadły |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 15:17, 26 Sty 2014 |
|
Kupiłem Ursusa i mam nadzieję, że DeA weźmie go za przykład, jak powinny być wykonane modele. |
|
|
|
|
Kamil_KRAKOW1
User
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 15:54, 26 Sty 2014 |
|
Nie wiem czy dobry dział ale jak umieszczę to tutaj to chyba będzie powiązany (jak nie proszę moda o przesunięcie).
Pisałem do kolegi Raf o to czy planują zrobić kalki do Ursusa c330 (napisy boczne plus atrapa) dla zainteresowanych przemalowaniem modelu i moje pytanie brzmi czy i ilu chętnych by było na taki zestaw? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Nie 15:57, 26 Sty 2014 |
|
Zamiast kalki na atrapę, ja bym bardziej widział siateczkę fototrawioną. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kuba96 dnia Nie 15:58, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Kamil_KRAKOW1
User
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 37 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 16:18, 26 Sty 2014 |
|
Taka opcja też była rozważana kwestia zapewne ilości chętnych i jaką kwotę jesteśmy skłonni zapłacić wtedy za taki zestaw. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 16:48, 26 Sty 2014 |
|
Edekyogi napisał: |
mistrz1-43 napisał: |
(...)zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi(...) |
Wikipedia nie wyrocznia ale podaje trzy dostępne rozmiary opon:
12,4-28 (standard)
11,2-28
9,5-32
Ze starej instrukcji też pamiętam, że były takie opcje ale dawno myszy ja zjadły |
Dzięki !
Reasumując :
standardowa felga 28 calowa w naszym modelu powinna mieć
1,65 cm a ma 2,00cm .
W wariancie niestandardowym średnica powinna wynosić 1,89 cm. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Nie 16:52, 26 Sty 2014 |
|
widać to na porównaniach z c325 z UH |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:16, 26 Sty 2014 |
|
No niby tak, tylko że te 28 albo 32 cale to średnica osadcza felgi - czyli wewnętrzna opony. Ta średnica widoczna felgi - to trzeba dodać jeszcze podwójną wysokość rantu (kołnierza). Tylko ile on wynosi dla ciągnika - nie wiem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 18:48, 26 Sty 2014 |
|
kuba96 napisał: |
Zamiast kalki na atrapę, ja bym bardziej widział siateczkę fototrawioną. |
siatka nie załatwia sprawy , nie jest całkiem płaska no i napis też ważny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Nie 19:33, 26 Sty 2014 |
|
Edekyogi napisał: |
No niby tak, tylko że te 28 albo 32 cale to średnica osadcza felgi - czyli wewnętrzna opony. Ta średnica widoczna felgi - to trzeba dodać jeszcze podwójną wysokość rantu (kołnierza). Tylko ile on wynosi dla ciągnika - nie wiem |
Czyli jednak najprościej będzie pomierzyć w naturze.
Może ktoś z Kolegów kto ma w pobliżu Ursusa C-330 nam pomoże... ?
Ale tak patrząc na większość zdjęć w necie to te proporcje są zaburzone...
( opona/felga). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 19:45, 26 Sty 2014 |
|
Jezu,dali Ursusa to się trzeba cieszyc,a nie skomlec nad felgą i oponą. |
|
|
|
|
|