|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
miki rempejcz.
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany:
Pią 10:40, 31 Maj 2013 |
|
Dzięki Magu za wyjaśnienie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Pią 10:59, 31 Maj 2013 |
|
Do Bombla i jego koloru wracając - czort wie, czy nie było żółtego bez szyb. Wg róznych danych powstało tego kilkanaście sztuk, więc może były rózne kolory...Ale to tylko gdybanie. Może jest ktoś, kto widział/szłyszał o innych ?
Ja znalazłem zdjęcie np takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak byk na bazie FL. Nie wygląda na samoróbkę a wątpię, aby komuś się chciało wprowadzać tyle zmian ( koła z innym rozstawem śrub chociażby )
Dziś wysłałem maila do Bielskiego Bosmala, czy sa w stanie odpowiedzieć na pytanie ile mniej więcej "Bombli" zostało wypuszczonych i w jakich kolorach. Może odpowiedzą...Z Fiat Auto Poland odpowiadali, więc może oni też Na razie "odpowiedzieli" tyle:
Cytat: |
Drogi Nadawco,
W związku z długim weekendem (30.05– 31.05.2013) nasz dział rozpocznie pracę
od 03.06.2013. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pią 14:24, 31 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 11:10, 31 Maj 2013 |
|
simon2107 napisał: |
Ja wrócę do Bombla. Otóż właśnie go zakupiłem, rozpakowałem i...cóż.
- po pierwsze-tylny zwis jest rzeczywiście zbyt pionowy-widać to niestety wyraźnie porównując do dobrych zdjęć... |
Wszyscy wiemy co miałeś na myśli lecz troszkę pomyliłeś pojęcia gdyż zwis tylny to : "...odległość w rzucie poziomym między linią łączącą środki kół tylnych a skrajnym tylnym punktem pojazdu." Więc jest to odległość i widać na pierwszy rzut oka ,że jest za duża! A cytując gazetke dołączoną do modelu ( tym razem dość fajną !) :"...konstrukcja BOMBLA powstała przez prostą amputację górnej cz.tyłu nadwozia: tylnych słupków,fragmentu dachu i okien.Zmieniono kształt klapy komory silnika,która stała sie pionowa." Uściślając : pionowa stała się jej część ażurowa,ze szczelinami do cyrkulacji powietrza bo to co bylo poniżej,czyli płaszczyzna na ktorej mocowano tablice rejestracyjne byla w normalnych wersjach 126p pionowa i zgodnie z opisem zawartym w cytacie powyżej nie uległa zmianie. POZDRAWIAM serdecznie Kolegę ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
LGD
User
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 1080 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 106 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
|
Wysłany:
Pią 11:25, 31 Maj 2013 |
|
W AUTOMOBILIŚCIE nr 4/2013 jest fajny artykuł o rajdowych 126 p na jednym ze zdjęć fabrycznego zespołu jest Bombel jako serwisówka.
Może ktoś wie coś więcej albo ma jakieś fotki ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 17:55, 31 Maj 2013 |
|
Kazik353 napisał: |
Jak kupię ten model to tylne światła zaraz lądują w koszu a na ich miejsce daje dobrze wykonane światła z pierwszego Fiata. |
I to się może nie udać. W starym Fiacie pod obudowy świateł było zrobione wgłębienie. Tu go nie ma. Nałożenie starych świateł "na wierzch" da pewnie trochę toporny efekt, który będzie niewiele lepszy niż dotychczas.
Rozwiązaniem byłaby pewnie wymiana całego pasa tylnego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 19:08, 31 Maj 2013 |
|
mistrz1-43 napisał: |
simon2107 napisał: |
Ja wrócę do Bombla. Otóż właśnie go zakupiłem, rozpakowałem i...cóż.
- po pierwsze-tylny zwis jest rzeczywiście zbyt pionowy-widać to niestety wyraźnie porównując do dobrych zdjęć... |
Wszyscy wiemy co miałeś na myśli lecz troszkę pomyliłeś pojęcia |
Mysle, ze simon2107 mial na mysli, ze tylny zwis jest zakonczony nie po skosie, lekkim lukiem, jak to powinno byc, tylko karoseria schodzi pionowo w dol az za zderzak i pod katem prostym do blotnika. ByloOTymMowione pare stron temu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
idoneo1
User
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 884 Przeczytał: 90 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil
|
Wysłany:
Pią 21:18, 31 Maj 2013 |
|
Wydaje się, że tylni zwis jest taki, jak w kombi:
Rozstaw osi w kombi większy o 10cm, a tylni zwis o 7 cm i poprowadzony właśnie poziomo.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mistrz1-43
User
Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Sob 16:28, 01 Cze 2013 |
|
smigi napisał: |
mistrz1-43 napisał: |
simon2107 napisał: |
Ja wrócę do Bombla. Otóż właśnie go zakupiłem, rozpakowałem i...cóż.
- po pierwsze-tylny zwis jest rzeczywiście zbyt pionowy-widać to niestety wyraźnie porównując do dobrych zdjęć... |
Wszyscy wiemy co miałeś na myśli lecz troszkę pomyliłeś pojęcia |
Mysle, ze simon2107 mial na mysli, ze tylny zwis jest zakonczony nie po skosie, lekkim lukiem, jak to powinno byc, tylko karoseria schodzi pionowo w dol az za zderzak i pod katem prostym do blotnika. ByloOTymMowione pare stron temu |
Panowie,na litość boską, jak coś co jest ODLEGŁOŚCIĄ czyli innymi słowy długością odcinka może byc : "zbyt pionowe", "być zakończone po skosie,lekkim łukiem" ???
Starałem się to wyjaśnić podając definicję ZWISU bodajże na poprzedniej stronie naszego forum : " ZWS TYLNY TO :odległość w rzucie poziomym między linią łączącą środki kół tylnych a skrajnym tylnym punktem pojazdu.
Jeżeli przyjmujemy za wiarygodne dane techniczne podane w gazetce,
a podaje ona,ze długość pojazdu wynosiła 3054 mm czyli tyle samo ile standardowego malucha z 1974 roku to prosty i czysto matematyczny wniosek nasuwa się sam : GDYBY TYLNY ZWIS BOMBLA BYŁ WIĘKSZY NIŻ W STANDARDOWYM MODELU TO AUTOMATYCZNIE ROZSTAW OSI MUSIAŁBY BYĆ MNIEJSZY co jak wiadomo nie miało miejsca w tym prototypie bo zmianom poddano tylko tylną górna część nadwozia (jak czytamy w innym miejscu gazetki)
Gdy dostanę zdjęcia od własciciela BOMBLA do którego już wysłałem prośbę w tej sprawie to postaram się umieścić na forum aby rozwiać raz na zawsze wszelkie wątpliwości.POZDRAWIAM ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 16:58, 01 Cze 2013 |
|
Nie będę się powtarzał cytując całe posty (polecam abyś sam do nich wrócił), mając nadzieję ze skojarzysz o czym jest mowa.
Owszem, "zwis" tak jak mówisz jest odległością. Ale mówiąc (pisząc) "zwis tylny" wszyscy tutaj mamy na myśli element tylnego błotnika, tam, na samym dole karoserii, gdzie zazwyczaj zaczyna się zderzak. To chyba oczywiste.. I mowa tutaj o właśnie tym fragmencie karoserii, który w poczciwym, bogu ducha winnym Maluszku jest zakończony po skosie, lekkim łukiem (a miałem się nie powtarzać..), natomiast w modelu jest to większa powierzchnia, bardziej prostokątna, tak jak w, przedstawionym na zamieszczonym przez kolegę idoneo1 powyższym zdjęciu, Maluchu kombi. Rozumiesz? Nikt tu nie próbuje na siłę nadać kształtu abstrakcyjnemu odcinkowi określającemu odległość, a nazywa ten fragment blachy "zwisem" tylko dla wygody, bo i tak wszyscy (jak widać chyba jednak nie wszyscy) wiedzą o co chodzi.
I na przyszłość polecam Ci ciut więcej pomyślunku i mniej nerwów
Peace
PS.
idoneo1 napisał: |
Wydaje się, że tylni zwis jest taki, jak w kombi |
Może DeA szykuje Wam też kombicę Tylko jako dawcę pod bąbla wzięli nie tą matrycę |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Sob 17:02, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Sob 19:03, 01 Cze 2013 |
|
Śmigi - z całą sympatią, ale mów za siebie
Jak przeleciałem wzrokiem wcześniejsze posty o "zbyt pionowym zwisie" to odechiało mi się wczytywać w szczegóły
Poza tym drobne przypomnienie niektórych pojęć jak i elementarna logika nikomu chyba nie zaszkodzą? Bez względu na to, czy były potrzebne, czy nie.
Proponuję ten niuans (co kto rozumiał pod pojęciem ZWISU ) uznać za wyczerpany (chyba, że ktoś będzie odczuwał jakąś konieczność wyjaśnienia do wyjaśnienia ).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Sob 20:21, 01 Cze 2013 |
|
Owszem, simon2107 dosc niefortunnie i niezbyt fachowo sformuowal swoja wypowiedz i tu sie zgadzam, "zwis pionowy" brzmi conajmniej dziwnie, ale czytajac ten post w kontekscie modelu i wczesniejszych spostrzezen wiadomo o co mu chodzilo, a nas drogi mistrz w ogole nie zalapal i odwraca kota ogonem wmawiajac autorowi postu, ze chodzilo mu o klape silnika...
Sam juz tego tematu poruszac nie chcialem bo to nie miejsce do takich dyskusji, ale zwyczajnie nie lubie jak ktos sie tak spina... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Sob 20:36, 01 Cze 2013 |
|
żeby zobrazować rzecz sporu o zwis polecam -> [link widoczny dla zalogowanych]
co do samego bombla...
w fiacie 126p dolna-tylna część nadwozia jest nachylona ujemnie (co widać na załączonym obrazku)
[link widoczny dla zalogowanych]
w modelu jest ona pionowo... jak słusznie zauważył idoneo1 podobnie jak w kombi...
według opisu w gazetce powinna być taka sama jak w normalnym 126p, bo "Konstrukcja Bombla powstała przez prostą amputację górnej części tyłu nadwozia (...)" ale... jeśli mnie pamięć nie myli w bomblu, którego widywałem na FSM-ie klapa tylna była płaska (nie przełamana jak na zdjęciu w gazetce na str. 3) a nawis - czyli odległość od tylnej krawędzi błotnika do "końca" karoserii wydawała się optycznie większa niż w typowym maluchu... to oznaczało by, że cała tylna ścianka mogła być pionowa...
pamiętajmy, że bobel to prototyp i poszczególne egzemplarze mogły się różnić...
z niecierpliwością więc oczekuję odpowiedzi właściciela bombla i zdjęć jego tyłu
ciekawostką zaś jest fakt, że nikt nie pisał o zamontowanej w modelu, a nieistniejącej w rzeczywistości szybie oddzielającej część "osobową" od "towarowej" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xiedzu dnia Sob 20:41, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 23:56, 01 Cze 2013 |
|
Koledzy:
Śmigi - trochę więcej kultury na forum...
mistrz1-43 - nie przesadzaj z cytowaniem poprzedzających postów.
Wszystkich zaś poproszę o więcej spokoju i powściągliwości, żeby nie robił się śmietnik.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Nie 6:30, 02 Cze 2013 |
|
Oj Panowie, Panowie... widzę, że jeszcze trochę, a trzeba będzie skończyć polibudę i mechaniczny, żeby cokolwiek tu napisać - widocznie rację ma pewna prześmiewcza reklama dużej sieci handlowej-"... bo my Polacy tak mamy - wszyscy jesteśmy fachowcami...". Ja ze swej strony chciałbym przypomnieć, że nie jest to forum o inżynierii samochodowej, a o modelarstwie-zresztą, jak widzę, śmigi zrozumiał o co chodziło.
Co do merytorycznej uwagi Tomka, odnośnie szyby/ścianki działowej plastikowej-nie opisywałem jej, bo była pierwszym elementem jaki usunąłem po rozebraniu fiacika.
A tak z innej bajki-czy ktoś spotkał gdzieś może zdjęcia ukazujące wnętrze bombla? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
miki rempejcz.
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 647 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany:
Nie 7:39, 02 Cze 2013 |
|
Simon, jak dobrze pamiętam to w książce "Auto Moto PRL" jest zdjęcie części towarowej. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|