|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pon 18:36, 22 Paź 2012 |
|
Tak, a najgorsze, że ci ludzie to od nich kupują |
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 18:42, 22 Paź 2012 |
|
I to nie jest dużo, za jakiś czas pewnie znajdą się oferty i po60-70 zł. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 18:57, 22 Paź 2012 |
|
Dyskusje na temat cen na portalach aukcyjnych to raczej nie w tym temacie. Ponadto od ponad 20 lat mamy w kraju wolny rynek i o cenach decydują wspólnie sprzedawca i nabywca ,czyli popyt i podaż. |
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 20:16, 22 Paź 2012 |
|
jat02 napisał: |
ja tam jestem zadowolony , trzeci polski autobus w tej skali |
Patrząc na skalę 1:72 to własciwie pierwszy nie licząc starego Ruchu. Bo jak dla mnie Jelcz Mex wydany przez DeAgostini to była raczej farsa...
Chyba że zaliczymy do tego model Skoda RTO706 z serii Atlas bo to już można nazwać ogórkiem. Co do PR110 poczekajmy aż będziemy mieli go w rękach bo mam trochę obaw. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 21:40, 22 Paź 2012 |
|
Nie wiem dokładnie jaki będzie, ale z fotki wynika, że malowanie będzie biało-czerwone. Przydałby się tutaj trochę inny odcień niż biel, a mianowicie kość słoniowa!
Takie pamiętam
|
|
|
|
|
Coffee
User
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.
|
Wysłany:
Pon 22:14, 22 Paź 2012 |
|
titianvs napisał: |
Szkoda, że model na stronie nie jest pokazany z prawego boku...
tamten jest ładniejszy i ciekawszy niż ten pokazany. Miejmy nadzieję, że nie skopany. |
Ale coś koła mi się za duże wydają. A no i okna będą do wymiany. PR110 miała z lewego boku wszystkie (prócz ostatniego) okna osuwane.
A już zupełnie dziwne jest dla mnie wzorowanie się PR110M, z numerem taborowym i barwami typowymi dla Warszawskich PR110U (oryginalnie malowanie czerwone było podciągnięte na wysokość uszczelki okna w kabinie. O tak:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coffee dnia Pon 22:14, 22 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 22:47, 22 Paź 2012 |
|
Coffee napisał: |
titianvs napisał: |
Szkoda, że model na stronie nie jest pokazany z prawego boku...
tamten jest ładniejszy i ciekawszy niż ten pokazany. Miejmy nadzieję, że nie skopany. |
Ale coś koła mi się za duże wydają. A no i okna będą do wymiany. PR110 miała z lewego boku wszystkie (prócz ostatniego) okna osuwane.
A już zupełnie dziwne jest dla mnie wzorowanie się PR110M, z numerem taborowym i barwami typowymi dla Warszawskich PR110U (oryginalnie malowanie czerwone było podciągnięte na wysokość uszczelki okna w kabinie. O tak:
[link widoczny dla zalogowanych] |
No cóż, gdybym wiedział wcześniej o planach wydania tego modelu, z pewnością bym zwrócił wydawcy uwagę na to niedopatrzenie. Niestety dowiedziałem się już post factum, kiedy były potrzebne zdjęcia do broszurki Za wzór mógłby wtedy posłużyć nasz tj. należący do KMKM Warszawa autobus, a tak prawdopodobnie wzorowano się na wozie z MPK Poznań, który dopiero oczekuje remontu i ma nie do końca historyczne malowanie.
BTW. Szykuje się już kolejny model polskiego autobusu... |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 23:04, 22 Paź 2012 |
|
Jelcz PR 110 miał z lewego boku oprócz ostatniej krótkiej także dwie szyby całe . Jedną naprzeciw środkowych drzwi a druga przed ostatnią krótsza. Były to wyjścia bezpieczeństwa ze specjalnymi uszczelkami. które można było usunąć w razie potrzeby pociągając za specjalne kółko. A malowanie… Inaczej wyglądał autobus nowy, z fabryki . inaczej po naprawie głównej (tzw. karosażu)wykonywanej przeważnie w słupskiej Kapenie a jeszcze inaczej po lakierowaniu na zajezdni. Wszystko zależało od możliwości zaopatrzeniowych. Jakość lakieru była tak kiepska , że po kilku przejazdach przez myjnię miejscami czerwony był zdarty do białego podkładu. |
|
|
|
|
reno
User
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 139 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa
|
Wysłany:
Wto 1:43, 23 Paź 2012 |
|
zadzior napisał: |
Szykuje się już kolejny model polskiego autobusu... |
A może zdradzisz jakieś szczegóły????
EDIT: Czy naprawdę musisz cytować wypowiedzi trzech osób, żeby odnieść się do jednego zdania? Nie wystarczy tak, jak teraz? Mod. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 6:27, 23 Paź 2012 |
|
Możliwości wypuszczenia kolejnych autobusów jest wiele, właściwie mogła by powstać osobna seria, podzielona na autobusy podmiejskie i między miastowe. Na pewno Autosan H9, ale dla mnie ciekawym modelem byłby macedoński Sanos produkowany w Sanoku np. model Sanos S14 zawsze będzie kojarzył się z polskim PKSem, a tak mało się o nim mówi i pisze.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koland dnia Wto 6:30, 23 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552 Przeczytał: 41 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 8:25, 23 Paź 2012 |
|
Coffee napisał: |
A no i okna będą do wymiany. PR110 miała z lewego boku wszystkie (prócz ostatniego) okna osuwane. |
zaprzeczasz sam sobie , zdjęcie z wcześniejszego postu wyraźnie pokazuje tylko dwa odsuwane okna , tak jak jest w modelu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Coffee
User
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 97 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków - Borek Fał.
|
Wysłany:
Wto 9:30, 23 Paź 2012 |
|
Regulamin pkt 7. Mod.
Wozy po NG w KPNA i ostatnia seria produkcyjna zazwyczaj miała tylko te dwa okna odsuwane (PR110M). Fabrycznie PR110U wychodziły z czterema lub pięcioma odsuwanymi oknami.
Z resztą: Wóz ma "udawać" ten pojazd:
[link widoczny dla zalogowanych]
(Przy okazji wyłapałem mały "chohlik". Nie Warszawski, a Łódzki wzór.)
Czyli powinien mieć (nawet z rozważeniem tych wyjść awaryjnych), cztery odsuwane okna, a nie dwa i "wysokie" malowanie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coffee dnia Wto 9:31, 23 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
zet
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 32 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 12:43, 23 Paź 2012 |
|
Rozmieszczenie okien jest jak najbardziej prawidłowe. Dwie szyby przesuwane w lewej i dwie szyby przesuwane w prawej ścianie. Tak model PR 110 był cały czas produkowany, z wyjątkiem pierwszych egzemplarzy z serii informacyjnej które miały cztery szyby przesuwane w lewej ścianie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1450 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 15:32, 23 Paź 2012 |
|
koland napisał: |
Na pewno Autosan H9, ale dla mnie ciekawym modelem byłby macedoński Sanos produkowany w Sanoku np. model Sanos S14 |
Tego sanosa mam już zaprojektowanego do wycięcia z tym że w skali 1/43 i 1/87 , ale jest narazie w fazie projektu, droga do końca jeszcze długa, a swoją drogą to faktycznie mogłaby powstać seria 1/72 polskich autobusów i używanych w Polsce . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
metall
User
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1125 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
|
Wysłany:
Wto 18:43, 23 Paź 2012 |
|
Według mnie faktycznie błędem jest brak informacji ze strony DeA o planach wydawnictwa odnośnie skali 1/72. Gdyby było wiadomo że planują wydanie większej ilości modeli w tej skali pewnie i popyt by się zwiększył.
Teraz będę musiał nadrabiać zaległości |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|