FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Pon 14:58, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

mógłbyś wrzucić zdjęcia tej Łady?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:00, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Nie ma problemu, oto fotki Smile :

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 17:07, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Brak czarnych ramek jednak zdecydowanie zubaża ten model.
Szkoda. Nie każdy ma zdolności manualne, aby to poprawić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Pon 17:10, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Dzięki.
Pytanie do Ładoznawców, mógłby ktoś mi wyjaśnić różnice pomiędzy 2105, a 2107?
Generalnie mówiąc ,to poza innymi kratkami grillów przednich różnic nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba96 dnia Pon 17:16, 30 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mto
User



Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:25, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Łada 2107 (1300) w mojej rodzinie była 21 lat, jako 3cie auto - taki wół roboczy. Poza wlotem i klapą przednią, różniły się wnętrzem. 2107 miała inną deskę rozdzielczą, fotele "lotnicze", inną kierownicę lepsze gatunkowo materiały wykończenia wnętrza w stosunku do 2105 oraz wspomniane w gazetce wycieraczki na przednich reflektorach. Z tego co pamiętam, nasza była bardzo komfortowa a tył był na tyle miękki, że jak wsiadły nawet 4 osoby to już tarła chlapaczami o jezdnię Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mto dnia Pon 17:29, 30 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5666
Przeczytał: 94 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 18:15, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Łada 2105 była 4-ro biegowa, 2107 była 5-cio biegowa. Choć nie wiem, czy to nie zależało od silnika. Rodzice mieli Ładę 2105 w wersji eksportowej na zachód, czyli występującą pod nazwą NOVA. Wydawało mi się, że wszystkie spotykane Łady 2105 miały silniki 1300, a Łady 2107 - silniki 1500. No, ale tematu nie zgłębiałem zbyt mocno, więc mogę się mylić.
No i oczywiście najbardziej znaczące różnice, wspomniane wcześniej - grill, maska, lampy przód i tył, oraz wnętrze.
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Radoslav1986
User



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 70 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard

PostWysłany: Pon 19:49, 30 Kwi 2012 Powrót do góry

Do tego co już zostało powiedziane to VAZ 2105 (sedan wersji 2104) był następcą VAZ-a 2101, czyli modelu podstawowego. VAZ 2107 był to następcą modeli VAZ 2106, czyli odmiany "luksusowej".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Wto 9:56, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Jako wieloletni "Ładziarz" poprę radoslava-róznica jest w genezie pochodzenia modelu. Silniki i skrzynie biegów nie maja tu nic do rzeczy-ja miałem eksportową 2107 "finkę" i nie miała 5-cio biegowej skrzyni, mimo, że była sprzężona z silnikiem 1.5. Podobnie z wycieraczkami na przednich swiatłach-miały je wersje eksportowe zarówno 2104/05 jak i 2107.
Róznice głowne to:
-zderzaki przedni i tylny,
-światła tylne;
-inny gril z przodu i co za tym idzie inny kształt maski;
-inna deska rozdzielcza w środku;
-inne siedzenia z przodu;
-róznice w materiałach wykończeniowych i elementach (np. blokada drzwi) we wnętrzu.
W mechanike wchodził nie bedę, bo to dla nas nieistotne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simon2107 dnia Wto 11:31, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:19, 01 Maj 2012 Powrót do góry

No to się cieszę, że mam tą ładę nie z KAP ale "ruską", przynajmniej ma pomalowane ramki i kolorowe lampy
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Wto 11:42, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Andrzej
User



Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 60
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:03, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Wśród Rosjan krążyła o 2017 bardziej popularna nazwa ; Lada HBM ( Hoczu Byt Marcedesom )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Wto 12:35, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Co nie przeszkadzało im kupowac ją do samego końca produkcji-była najpopularniejszym nowym samochodem, najchętniej kupowanym w Rosji przez wiele lat-bo szczerze mówiąc, poza problemami z blacharką, to świetny samochód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Radoslav1986
User



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 70 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard

PostWysłany: Wto 12:52, 01 Maj 2012 Powrót do góry

simon2107 napisał:
Co nie przeszkadzało im kupowac ją do samego końca produkcji-była najpopularniejszym nowym samochodem, najchętniej kupowanym w Rosji przez wiele lat-bo szczerze mówiąc, poza problemami z blacharką, to świetny samochód.


W Rosji VAZ-y 2107 są tak popularne jak Golfy w Niemczech. Na ulicy bardzo często można je spotkać i pewnie jeszcze długo będą w użyciu. Niecały rok temu zaprzestano ich produkcji. Prosta budowa i ogromny dostęp do tanich części jest na plus dla mniej zamożnych Rosjan. Poza tym, to auto tak, jak kiedyś Malucha, czy Poloneza zna każdy kierowca i z podstawowym zestawem narzędzi jest w stanie zrobi niemalże wszystko w tym aucie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 14:10, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Mimo wszystko nie powiem, po obejrzeniu tych zdjęć Fiacik coraz bardziej korci:

[link widoczny dla zalogowanych]
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 17:20, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Łada z serii pilotarzowej różniła się czymś od tej która była standardowo w kolekcji?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 17:36, 01 Maj 2012 Powrót do góry

Poza gablotką niczym. Akurat model Łady 2103 to jeden z najlepiej zrobionych modeli i poza dosłownie pierdołami nie różni się nawet od wersji oficjalnej IST. Nawet ma beżowe wnętrze. Zdaje się natomiast, że Trabant 601 w pilotażowej miał brązowy środek i jeszcze jakiś bajer, natomiast potem poszła wersja zubożona, choć ponoć niektórym Kapowcom trafiły się takie same jak w pilotażu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin