|
Autor |
Wiadomość |
viki2000
User
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 642 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 13:14, 27 Maj 2011 |
|
Arko nie wiem ile masz lat, lub moze posiadasz jakies schorzenie uniemozliwiajace poprawne pisanie, ale Twojego postu przeczytac sie nie da - nusie, srebnym, zulto, taplicerke, bronzowo, anbulans, to tak na goraco.
Sorki za OT
A co do tematu, to chyba wnetrze lepiej samemu pomalowac, jezeli ktos widzi taka potrzebe. Znow by sie zaczely lamenty, a bo to nie taki kolor, a bo to nie w tym miejscu itd. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 14:42, 27 Maj 2011 |
|
Mimo wszytko spróbuję sprowadzić dyskusję z powrotem na w miarę merytoryczne tory, toteż zamiast wylewać frustrację z powodu propozycji DeA czy ortografii kolegów, chciałbym zapytać o kilka spraw, bo są tu osoby rozeznane lepiej.
Odnośnie VW 1200 : czy nie powinien mieć czasem migaczy na błotnikach ?
Mam już garbusa z Hongwella, z białego DelPrado i dalej nie mam pojęcie czym się różnił model 1200 od np. 1303 tym bardziej, że te modele modyfikowano z czasem i zdaje się (chyba) miały jakieś 'podwarianty' - ja w każdym razie się pogubiłem.
W razie gdybyśmy ustalili co i jak pytanie 2 - czy właśnie ten model był montowany w Jugosławii ? Nie ma to w sumie większego znaczenia, bo chyba wszystkie można było spotkać w Polsce, niemniej jeśli zakładamy, że DeA kierowało się 'motywem jugosłowiańskim' to można to sprawdzić.
Idąc dalej tym tropem, mogliby na tej zasadzie równie dobrze uraczyć nas jakimś BulgarRenault 8 lub 10, tym bardziej, że ten 2 występował jako Dacia 1100.
Gdyby całkiem puścić wodze fantazji to może jakiś Bulgaralpine, albo Dacia D6 (Estafette)... Tu kolejne pytanie : czy któryś z w.w. samochodów IXO ma w swojej ofercie ? Jeśli tak, to kto wie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 15:02, 27 Maj 2011 |
|
No Renaulty 8 i 10 są u IXO, Estafette także, więc...
Co do kierunkowskazów, to od pewnego rocznika przeniesione zostały z błotników w zderzak, więc jest to poprawne. Nie pamiętam kiedy to się stało. VW 1200 produkowany był wg Wikipedii w latach 1974 - 1985, więc z pewnością w tym przedziale mieści się przeniesienie kierunków. Z tego co mówili koledzy, to Jugosłowianie montowali je w latach 1970 - 1976, także nie wiem, czy w tych latach kierunki jednak nie były w błotnikach... Raczej były i mamy tu do czynienia z modelem bliżej roku 1985, więc z moich rozważań wynika, że Jugosłowiański to on nie był jednak... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Pią 15:04, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:16, 27 Maj 2011 |
|
Zdaje się, że nasz garbus to kryzysowa wersja dokladnie tego modelu IXO:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Pią 15:17, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 15:17, 27 Maj 2011 |
|
I jaki rocznik podaje dla niego IXO? 1985? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:25, 27 Maj 2011 |
|
Niestety nie ma podanego roku - to wersja meksykańska. Można przyjąć, że to model z 1978 roku.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Pią 15:40, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 16:00, 27 Maj 2011 |
|
Czyli wychodzi na to, że Garb z Hongwella lepiej 'pasuje' do kolekcji. A co do jakości... trudno mi porównać, bo tego z IXO nie mam, pozostawiam tą kwestię do dyskusji.
W każdym razie... jakaś BulgaRenówka by nie zaszkodziła, w końcu na ulicach PRL-u
i tak było ich więcej niż Melkusów czy Sachsenringów, (nawet, jeśli to były 'oryginalne' renówki to różniły się chyba tylko znaczkiem)
Co do Dacii 1100, D6, innych - może i w Polsce nie jeździły , ale jeśli podbijają rynek rumuński to mogą się przydarzyć i u nas, ponadto po cichu liczę na Oltcita, bo widywałem go na mieście jeszcze w latach '90 i pamiętam ten samochód. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MS
User
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:28, 27 Maj 2011 |
|
W Jugosławii montowany był model 1200. Od 1975 roku miał on migacze w zderzaku. VW 1303 miał m.in. panoramiczną przednią szybę i wypukłą pokrywę bagażnika (podobną do tej z VW 1302).
Jeśli montaż w b. YU jest usprawiedliwniem dla obecności "Garbusa" w serii, to może będzie też i Golf I (równiez montowany przez TAS z Sarajewa).
Renault 10 Major bym chętnie zobaczył w KAPie.
Pewna (mała) liczba Renault Estafette została oficjalnie sprowadzona do PRL. Kilka tych aut (a przynajmniej jedno ) służyło np. na lotnisku Okęcie w Wawie.
Oltcita można było widywać TYLKO w latach 90. w Polsce. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MS dnia Pią 18:18, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
paragraf1973
User
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 283 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany:
Pią 17:32, 27 Maj 2011 |
|
Wychodzi też na to (idąc tropem wytworów byłej Jugosławii), że możemy doczekać się aut zupełnie nieoczekiwanych tj. Fiat 1500 "wanna" i Zastawa 125p (osobiście trzymam za nią kciuki, bo to skóra zdarta z MR 76, na pojawienie się którego raczej po zapowiedzi MR 83 nie liczę)
Dea! Taką Zastavę dajcie:
http://www.motoshowminatura.fora.pl/gadamy-o-samochodach,35/zastava,3331.html |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez paragraf1973 dnia Pią 17:58, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
MS
User
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 17:36, 27 Maj 2011 |
|
Dlaczego nie MR75? Swoją drogą, nie chcę biadolić, można sobie przerobić, ale wolałbym właśnie 125p MR75 zamiast FSO 125p z 1983. 1975 to był jeszcze fajny okres w dziejach FSO, 1983 już mniej
Były też i Zastawy z chromowanym pyskiem oznaczone jako 125PZ.
Idąc dalej tropem jugosłowiańskim, czekam na Renault 4, Citroena Dyane, albo Ami 8/Super. Francuskie oryginały były przecież też sprowadzane do PRL (cytryny przez chwilę, ale jednak). Nie no - oczywiście nic się nie mogło ilościowo równać z VW, więc tylko tak sobie -> |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MS dnia Pią 18:22, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 19:33, 27 Maj 2011 |
|
VW Garbus w towarzystwie Warszawy i PF125p w PRL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit:
Można wydedukować, że zdjęcie na prezentowaną pocztówkę zostało zrobione najprawdopodobniej około 1972 roku, ponieważ reklamowany w Kinie Relax film (z Jeanem P. Belmondo) wg wikipedii został nakręcony w 1971 roku . |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:26, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
SlawekH
Moderator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 99 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 20:58, 27 Maj 2011 |
|
Notabene, scena pościgu w tym filmie z udziałem Opla Rekorda i Fiata 124 Special jest wg mnie jedną z najlepszych w historii kina. Przepraszam za OT, ale nie mogłem się powstrzymać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:32, 27 Maj 2011 |
|
SlawekH napisał: |
Notabene, scena pościgu w tym filmie z udziałem Opla Rekorda i Fiata 124 Special jest wg mnie jedną z najlepszych w historii kina. Przepraszam za OT, ale nie mogłem się powstrzymać. |
Faktycznie, niezłe emocje, choć twarz się trochę uśmiechała
[link widoczny dla zalogowanych]
koniec OT |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:33, 27 Maj 2011 |
|
A ja tylko jeszcze dodam, że na Garbim dobrze widoczne są znaki rejestracyjne. Jeśli to Warszawa, a na to wygląda, można przyjąć, że brakującą - niewidoczną literką na tablicy była W, czyli całość to: WS-3100? Możecie pokusić się o odwzorowanie w kolekcji legend PRL-u auta, które faktycznie jeździło w tamtym czasie po polskich drogach . |
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Sob 11:52, 28 Maj 2011 |
|
Co do Garbusa, to specjalnie spojrzałem na blister i jak byk stoi "IST". Ciekawe... Ale pewnie z rozpędu, bo nie sądzę, żeby mieli na uwadze montaż w Jugosławii. W sumie n a ogórku też było jak byk 1:43 z rozpędu.
Jeszcze co do jego jakości. Chyba trochę przesadzacie. Wg mnie jet to normalny wypust IXOwskiego Garbusa, trochę zubożony do gazety. Nasza seria miała już modele o niebo gorsze - patrz 601 UNIVERSAL, Polonez Coupe itd. Myślę, że Garbusek pod względem jakości wykonania mieści się w średniej naszej serii. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Sob 11:55, 28 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|