FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 20:56, 11 Wrz 2010 Powrót do góry

Witam. Dziś także zakupiłem Poloneza. Odwiedziłem 4 kioski i w każdym był jeden egzęplarz uszkodzonego modelu Sad Kupiłem 2. Jeden na półkę, drugi na części. W tym pierwszym trzeba było przykleić koguta. Jestem z niego bardzo zadowlony. Ma widoczny spojler, koła kręcą się w miarę równo, i przód jest... Lekko unieśiony! Co prawda niewiele, ok. 1milimetr, ale jest to dobrze widoczne. Natomiast drugi egzęplarz to koszmar. Obydwa chlapacze oderwane, jeden szczekacz oderwany, prawy dolny bok odczepiony, tylna oś przekrzywiona. Mimo, że jest modelem rezerwowym naprawiłem te wszystkie uszkodzenia. Co za paranoja. Zakładam, że jakieś 75% modeli w polsce jest uszkodzone bardziej lub mniej. W moim mieście jest tak rozwalony egzęplarz, że nawet ma oberwaną całą belkę na dachu, chlapacze, a nawet wycieraczki! Jeszcze nigdy nie widziałem tak tragicznego egzęplarzu KAP-u.
wujek 2Pac
User



Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 212
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec, Podkarpacie

PostWysłany: Sob 23:10, 11 Wrz 2010 Powrót do góry

Praktycznie z kazdym modelem KAP-u jest cos nie tak, ale mimo to i tak fajnie ze sa i bede kupowal nadal Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 15:57, 12 Wrz 2010 Powrót do góry

No to Was zaskoczę bo nigdy nie wybieram modeli, kupuje w osiedlowym sklepie i ku mojemu zaskoczeniu czytam takie posty. Albo gość z kiosku wybiera tak dobrze, albo mam tyle szczęścia, ale model jest zrobiony konkretnie Smile Oczywiście chciałoby się więcej detali, ale nawet nie marzyłem o tym idąc do sklepu.
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 20:01, 12 Wrz 2010 Powrót do góry

porównałem zdjęcia modelu oraz oryginału i niestety model ma przynajmniej jeden bardzo poważny błąd , a mianowicie całkowicie źle zrobiony przód , reflektory poza atrapą powinny być przykryte blachą tworzącą zamykającą linię atrapy , maski oraz błotnika , te części powinny się ze sobą stykać , natomiast atrapa w modelu wystaje po za obrys karoserii , a wyłupiaste reflektory w jakimś wgłębieniu obok atrapy, bardzo brzydko to wygląda , koła wyglądają na za duże , trudno coś powiedzieć o układzie przeniesienia napędu , ale mimo znaczących felerów i konieczności przerabiania ściany przedniej , należy się cieszyć , że będzie co przerabiać , przeklinając w duchu tego co ten model zaprojektował


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:20, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

Właśnie czytam sobie gazetkę z Poloneza MO i na ostatniej stronie czytam: "We wszystkich kołach zainstalowano hydrauliczne hamulce bębnowe ze wspomaganiem. Bez wspomagania zatrzymanie auta ważącego prawie 1,5 tony wymagałoby wielkiej siły". Bomba! 4 bębny... Mało, to jest tekst w całości przeklejony z gazetki Tatry 603-1. Matoły jakich mało!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Wto 13:57, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

Ja też zauważyłem ten błąd, dwa bębny hamulcowe stosowano dooiero w caro mr93, system ten to Lucas.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Wto 14:05, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

kuba96 napisał:
dwa bębny hamulcowe stosowano dopiero w caro mr93, system ten to Lucas.
Pozdrawiam.


:roll: Matko Boska...Przeczytaj jeszcze raz co napisał 1313, potem jeszcze raz swój post. Może się zorientujesz, jaką gafę strzeliłeś...

PS. Albo poznaj budowę układów hamulcowych Poloneza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Wto 14:18, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

QLIG napisał:
kuba96 napisał:
dwa bębny hamulcowe stosowano dopiero w caro mr93, system ten to Lucas.
Pozdrawiam.


:roll: Matko Boska...Przeczytaj jeszcze raz co napisał 1313, potem jeszcze raz swój post. Może się zorientujesz, jaką gafę strzeliłeś...

PS. Albo poznaj budowę układów hamulcowych Poloneza Wink


Dobrze wiem co napisął kol. 1313, więc dlatego piszę że bębny hamulcowe zaczęto stosować dopiero w Polonezach caro. Ponadto były one tylko z tyłu, z przodu były tarczówki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 16:34, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

zgadza się , wraz z wprowadzeniem sytemu Lucas , zastosowano układ mieszany , tarcze z przodu z zaciskami przeniesionymi przed oś koła oraz bębny z tyłu , starsze modele miały wyłącznie 4 hamulce tarczowe z zaciskani za osią koła , wyjątkami były Polonezy Truck w których wprowadzono hamulce tylne bębnowe o innej konstrukcji oraz felgi 14"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:54, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

jat02 napisał:
porównałem zdjęcia modelu oraz oryginału i niestety model ma przynajmniej jeden bardzo poważny błąd , a mianowicie całkowicie źle zrobiony przód , reflektory poza atrapą powinny być przykryte blachą tworzącą zamykającą linię atrapy , maski oraz błotnika , te części powinny się ze sobą stykać , natomiast atrapa w modelu wystaje po za obrys karoserii , a wyłupiaste reflektory w jakimś wgłębieniu obok atrapy, bardzo brzydko to wygląda , koła wyglądają na za duże , trudno coś powiedzieć o układzie przeniesienia napędu , ale mimo znaczących felerów i konieczności przerabiania ściany przedniej , należy się cieszyć , że będzie co przerabiać , przeklinając w duchu tego co ten model zaprojektował


Co masz na myśli pisząc, że pas przedni jest wykonany z "poważnym błędem"? Kilka razy czytałem Twoj post i zrozumialem tyle, że błędem nazywasz brak w tym modelu noska z modelu coupe/przejściówki/ akwarium. Jeżeli o to chodziło, to nie, nie jest to bląd, jeżeli o co innego to proszę o wyjaśnienie co jest skaszanione w przodzie milicyjnego poloneza bo na moje nieuzbrojone oko konstrukcja przedniego pasa w modelu jest ok.
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 21:22, 14 Wrz 2010 Powrót do góry

zapomniałem dopisać , mój post dotyczący poważnych błędów w pasie przednim dotyczyło modelu Tarpana Honkera , za zamieszanie przepraszam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 0:26, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

jat02 napisał:
zgadza się , wraz z wprowadzeniem sytemu Lucas , zastosowano układ mieszany , tarcze z przodu z zaciskami przeniesionymi przed oś koła oraz bębny z tyłu , starsze modele miały wyłącznie 4 hamulce tarczowe z zaciskani za osią koła , wyjątkami były Polonezy Truck w których wprowadzono hamulce tylne bębnowe o innej konstrukcji oraz felgi 14"


Układ hamulcowy lucasa to byla opcja dodatkowa, normalnie stonowano 4 tarczowe hamulce.
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 16:40, 15 Wrz 2010 Powrót do góry

wszystkie Polonezy FSO Caro Plus oraz Daewoo-FSO Caro plus miały układ mieszany


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 11:45, 19 Wrz 2010 Powrót do góry

Honker na Alledrogo:
[link widoczny dla zalogowanych]
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:11, 19 Wrz 2010 Powrót do góry

Tak on na allegro jak przyszłe modele z grudnia...

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin