|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Śro 15:34, 29 Lip 2009 |
|
No to się nie wysilili-raptem 6 numerów do przodu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Śro 16:32, 29 Lip 2009 |
|
to jest trochę dziwne, bo 25 to według oficjal łebsajt ma być Moskwicz 408?
choc na początku z przecieków faktycznie wynikało, że będzie skoda potem jednak DeA na swoją stronę wrzuciła moskala.....
nie człowieku trafisz za DeA
i nie podpalał bym się też newsami i motonews |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Śro 16:40, 29 Lip 2009 |
|
i jeszcze jedno:
czy Warszawa 201 Kombi to jest poprawna nazwa?
w ogóle prosił bym, żeby ktoś mi wyjaśnił w końcu czym się różniła Wawa 200 od m20, 201 od 200, 202 od 201 i 203 od 202.(chodzi mi wygląd zewnętrzny przede wszystkim)
i najlepiej podparł to zdjęciami.
bo nigdzie nie mogę się doczytać.
a i jeszcze na bazie , których modeli robione były furgon i pickup?
to nie jest OT, pytam pod kątem konwersji modeli z DeA |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 16:53, 29 Lip 2009 |
|
chyba wystarczy że przeczytasz to:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam jest wyjaśnione o co są oparte pick-up i furgon, co to są 200,201,202 myślę że na początek w zupełności wystarczy:) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 16:54, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:57, 29 Lip 2009 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] Cała kolekcja od nr 1 do 24 |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:02, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
michael123
User
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 478 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 18:45, 29 Lip 2009 |
|
Cytat: |
marecki271 napisał
Mam niemiłe Deja Vu z motonews |
Nie bój się tylko się zapytałem zobacz co się dzieje na motonewsie teraz
Superman z motonesa wypytuje się na jakie forum przeszliśmy! Oczywiście nie mówie mu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michael123 dnia Śro 18:49, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Śro 18:51, 29 Lip 2009 |
|
np:
"...Pierwszą wprowadzoną do produkcji zmodernizowaną Warszawą była "M20 model 57" z roku 1957. Niedługo po wprowadzeniu tego modelu zmieniono jego nazwę na Warszawa 200. Wraz z modernizacją pojazd uzyskał nowocześniejszą atrapę chłodnicy, listwy boczne, estetyczniejsze okrągłe przednie lampy kierunkowskazów..."
tylko jak wyglądała ta atrapa, kierunkowskazy i listwy???
o to mi chodzi właśnie!!!
nie jestem dzieckiem z motonews i umiem korzystać z netu...
myślałem po prostu, że jest tu może jakiś fachura, co ma to w jednym palcu i wyłoży mi "jak chłop koniowi na miedzy"... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Śro 18:53, 29 Lip 2009 |
|
michael123 napisał: |
Cytat: |
marecki271 napisał
Mam niemiłe Deja Vu z motonews |
Nie bój się tylko się zapytałem zobacz co się dzieje na motonewsie teraz
Superman z motonesa wypytuje się na jakie forum przeszliśmy! Oczywiście nie mówie mu |
i ani mi się waż!!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
michael123
User
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 478 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Śro 19:19, 29 Lip 2009 |
|
Dla takich osobników jak on nigdy Nie musisz się martwić
Żal on twierdzi (superman) że Barkas to terenówka. Nieprzypominam sobie.......... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michael123 dnia Śro 19:21, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:33, 29 Lip 2009 |
|
Moim skromnym zdaniem atrapa, którą zyskała Warszawa 200, to ta, która jest w modelu z pierwszego numeru i śmiem twierdzić, że to nie jest M20, tylko właśnie 200! M20 z początku produkcji miała grill jak Pobieda. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 5:33, 30 Lip 2009 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście wysyp UAZ-ów 469.
Witam wszystkich!
Wczoraj nie poszedłem do kiosku po kolejny modelik, bo jechałem na wycieczkę. Dzisiaj idę odebrac swojego UAZika. Fotki i ocena będą za około 2 godziny.
Do napisania! |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 7:58, 30 Lip 2009 |
|
1313 napisał: |
Moim skromnym zdaniem atrapa, którą zyskała Warszawa 200, to ta, która jest w modelu z pierwszego numeru i śmiem twierdzić, że to nie jest M20, tylko właśnie 200! M20 z początku produkcji miała grill jak Pobieda. Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę. |
Egzakli i nie egzakli. Grille wymieniano, zamieniano, itd. bo nie było określonej identyfikacji wizualnej przodu pojazdu - taki miszmasz made in pseudo Poland.
Apropos;
Budowę Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu rozpoczęto w lipcu 1945 roku. Nawiązane zostały ponowne kontakty z przedwojennym partnerem - Fiatem. Doszło do podpisania umowy licencyjnej. Na Żeraniu miał być produkowany model Fiata 508 , a następnie 1100. Rozpoczęto prace budowlane. Niestety w 1949 roku , w związku z sytuacją polityczna umowa z Fiatem została zerwana. Rząd podjął jednak decyzje o ukończeniu rozpoczętej wdowy i zakupie licencji od Rosji. W styczniu 1950 roku podpisano polsko-rosyjską urnowe licencyjna na produkcje samochodu M-20 Pobieda, w ramach której strona rosyjska oferowała pomoc w projektowaniu , budowie , wyposażeniu oraz uruchomieniu seryjnej produkcji.
Licencje zakupiono w Zakładach samochodowych Gorki w Rosji. Pierwowzorem był Ford z 1947 roku. Pierwszy samochód, zmontowany z części sprowadzonych z Rosji zjechał z taśmy montażowej 6 listopada 1951r. O godzinie 14.00.
Ze względu na przestarzała technologie, produkcja Warszaw była niezwykle czaso- i materiałochłonna. Niski stopień mechanizacji procesu produkcji, z dużym udziałem obróbki ręcznej detali na stanowiskach ślusarskich, skutecznie utrudniał osiągniecie zakładanej wydajności. Według założeń radzieckich, FSO miała wytwarzać 25000 samochodów rocznie, lecz tego pułapu nigdy nie osiągnięto. Praktycznie, całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie.
Nic dziwnego, ze poczciwa Warszawa nie mogła stać się autem, które zmotoryzowało Polskę. Pomijając problem dostępności (większość produkcji trafiała do instytucji państwowych) była zbyt duża i nieekonomiczna jak na samochód popularny. Ponadto jej cena, która u schyłku lat 50-tych była dwukrotnie wyższa od ceny NRD-owskiej IFA F9 (pierwowzór Wartburga), przekraczała możliwości finansowe większości amatorów czterech kółek. Pierwsza poważna próbę modernizacji nadwozia podjęto pod koniec lat 50-tych, kiedy to zlecono wykonanie dwóch karoserii w firmie Ghia. Dwa takie samochody w wersji sedan i kombi, wraz z kompletem blach do wykonania dwóch następnych, dostarczono do FSO w 1959, ale produkcji seryjnej nie uruchomiono W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów. W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nowa, górnozaworowa jednostka o większej mocy, gwarantująca lepsze osiągi. W 1964 dokonano zmiany stylizacji nadwozia, przekształcając je w sedan z wyraźnie wyodrębnionym bagażnikiem. Wprowadzono tez panoramiczna szybę przednia, oraz zmieniono kształt wlotu powietrza. Konsekwentnie, model ten oznaczono 203/204, jednakże po proteście firmy Peugeot, która traktowała takie oznaczenia jako nazwy zastrzeżone swoich modeli, numeracje zmieniono na 223/224. Model ten był produkowany aż do roku 1973 bez większych zmian.
W międzyczasie powstało tez kilka prototypów i odmian. Z tych, które weszły do produkcji, wymienić warto: pick-up (1958), sanitarka (1962) i kombi (1965). Na bazie podzespołów Warszawy powstały tez liczne pojazdy użytkowe, jak dostawcze Żuk , towarowo-osobowe Nysa i rolniczy Tarpan. Pomimo to, dni Warszawy były już policzone, dlatego tez w 1964 roku powstał prototyp całkowicie nowego pojazdu. Był to model 210.
Prace nad Warszawą 210 (i syreną 110) przerwano, gdy po nawiązaniu kontaktów z Fiatem okazało się, że włoski koncern przebaczył PRL jej zachowanie w 1948 r. (kiedy zerwano umowę na licencyjną produkcję modelu 1100) i gotów jest negocjować kolejny kontrakt. Do roku 1973, kiedy to wstrzymano produkcje Warszaw, 254421 pojazdów tej marki opuściło fabryczne bramy. Ze względu na wysokie koszty utrzymania i przestarzała konstrukcje, niewiele egzemplarzy jest nadal użytkowanych. Wczesne modele są w tej chwili obiektem poszukiwań wśród kolekcjonerów, i odrestaurowane, coraz częściej pojawiają się na rajdach pojazdów zabytkowych.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 7:40, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 9:00, 30 Lip 2009 |
|
Witam po krótkiej przerwie. A oto obiecane fotki UAZa 469:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
3. [link widoczny dla zalogowanych]
4. [link widoczny dla zalogowanych]
5. [link widoczny dla zalogowanych]
A teraz fotka podwozia:
6. [link widoczny dla zalogowanych]
A teraz... aktualizacja mojej kolekcji (28 autek i robiona na złom Syrenka Welly). Pochwalcie się ile macie w sumie autek.:
7. [link widoczny dla zalogowanych]
Ocena nadwozia - 6-: No, myślę, że Chińczycy coraz bardziej się starają. Od nr z Ładą Nivą wszystkie modele, to marzenie (nie licząc podwozia Tatry 603). Ładna atrapa i inne detale (emblematy, znaczki itd.) Szkoda tylko, że prawie wszystkie elementy się ruszają, ale się trzymają. Odłożę ten model w bezpieczne miejsce.
Ocena podwozia - 5+: No tutaj widac wystające elementy (ośki, wydech). Jest też dobrze odwzorowane.
Ocena ogólna - 6: Szóstka nie wychodzi ze średniej, ale ogólnie ten modelik jest naprawdę super!
Ocena modelu: 6. Ocena mojego modelu: 6-.
--------------------------------------------------------------
Chwalcie moje posty. Oczywiście jak się należy. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 9:02, 30 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 10:36, 30 Lip 2009 |
|
ładne kieliszki |
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Czw 17:24, 30 Lip 2009 |
|
nie podoba mi sie bo nie ma tam kufelka na piwo ,popraw się !!!! |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|