Autor |
Wiadomość |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 17:40, 11 Kwi 2013 |
|
Chyba raczej pomyliły Ci się numerki.
Gaz 66 to klasyk z AGATu, model o jedynym i niepowtarzalnym klimacie. Gaz 62 to gazetowy kundel, którego nijak nie można porównać do AGATa...
Pozdrowienia
PS.
Gazy 66 jeździły często jako samochody wiertnicze lub pomocnicze - ekip wykonujących odwierty (poszukiwanie gazu, ropy, etc). Było tego dużo, poza wojskowymi.
PS2.
Zobacz do mojej galerii, gdzie są znacznie lepsze zdjęcia Gaza 66 z Agatu - nie oceniaj modelu na podstawie marnych zdjęć z rosyjskiego forum. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 17:44, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 18:56, 11 Kwi 2013 |
|
Abrimaal napisał: |
(...)nie widziałem go nigdzie z miękkim dachem.(...) |
Numerki pomyliłeś - fakt: 66 - to ten większy, 62 - to ten mniejszy.
A GAZ-66 z miękkim dachem - proszę bardzo - desantowy (google się kłaniają)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Czw 18:57, 11 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Abrimaal
User
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova
|
Wysłany:
Czw 21:13, 11 Kwi 2013 |
|
Tak, pomyliłem numery, zawsze wydawało mi się, że ten większy jest starszy, a to odwrotnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pią 8:03, 12 Kwi 2013 |
|
W seryjnej produkcji - TAK - mniejszy jest starszy.
Gaz-62 był produkowany bardzo krótko (1959-1962) i wyprodukowano raptem 64 sztuki!
Natomiast produkcja seryjna GAZ-66 ruszyła dopiero w 1964 roku.
Należy jednak dodać, że i GAZ-62 i GAZ-66 były opracowywane równolegle i dlatego mają np. zunifikowane szoferki. Gaz-62 był pojazdem nowej klasy ładowności a GAZ-66 zastępował wcześniejszy GAZ-63.
A sam GAZ-62 z kabiną nad silnikiem jest już III generacją noszącą indeks "62".
II generacja pochodziła z 1952 roku i wyglądem przypominała powiększonego GAZ-69 a wzorowana na Dodge 3/4:
[link widoczny dla zalogowanych]
I generacja pochodziła z 1940 roku i wyglądem była zbliżona do GAZ-AA (MM):
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Pią 12:18, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
walus025
User
Dołączył: 26 Maj 2011
Posty: 339 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opatówek-Kalisz-Wrocław
|
Wysłany:
Pią 13:11, 12 Kwi 2013 |
|
Z góry przepraszam, że cytuje cały post, ale będąc nie zalogowanym i szukając informacji o Ładzie 2106 z tej serii natrafiłem na zdjęcie wrzucone przez kolegę yurka65 w lutym 2012 roku. Zobaczcie, że już kilka z tych modeli zostało wydanych lub są zaplanowane w serii. Myślicie, że uda im się wydać wszystkie z listy ?
yurek65 napisał: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez walus025 dnia Pią 13:38, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
setaur404
User
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 495 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 23:35, 12 Kwi 2013 |
|
Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest dzisiejsza aktualizacja strony Avtolegend. ::) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 16:12, 13 Kwi 2013 |
|
Nie rozumiem narzekań na jakość kolekcji avtolelegend. Niby Gaz 62 wygląda zabawkowo, pewnie zawsze można kupić Neo bądź Dip-a za kilkaset złotych, tylko czy warto. Akurat modele serii avtolegend trzymają skalę, a biorąc pod uwagę zapowiedzi bije ona na łeb naszą serię. Za wschodnią granicą jest alternatywa w postaci f-my Avtoprom, a u nas co koszmarne żuki z alufelgami za 26 zł - to faktycznie jest zabawka. |
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 17:03, 13 Kwi 2013 |
|
korba2012 napisał: |
(...)modele serii avtolegend trzymają skalę(...) |
Na rosyjskim forum twierdzą, że kabina kierowcy modelu GAZ-62 jest o prawie 3 mm węższa od kabiny modelu GAZ-66 (chociaż w realu jest z nią zunifikowana). To samo dotyczy rozstawu przednich świateł. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 17:05, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Sob 19:13, 13 Kwi 2013 |
|
Kabina gaza 62 nie jest chyba tożsama z kabiną gaza 66-świadczą o tym wymiary obu aut: szerokość gaza 62 to 2100 mm a gaza 66 to 2320 mm. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 20:14, 13 Kwi 2013 |
|
Kabina GAZ-66 jest jak najbardziej tożsama z kabiną GAZ-62. Z tym że różnica w szerokości 2320-2100=120 mm (na jedną stronę 60 mm) wynika pewnie z faktu, że dla GAZ-66 szerokość 2320 jest podana łącznie z uchwytami na bokach kabiny (są na wysokości okien bocznych ale czemuś na rysunku z boku ich nie zaznaczono):
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast GAZ-62 tych uchwytów nie ma ponieważ cała góra jest brezentowa:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak na marginesie, może kogo zainteresuje.
GAZ-66 miał jeszcze krewniaka GAZ-34 (6x6). Wykonano tylko parę prototypów a do produkcji wszedł konkurencyjny ZiŁ-131.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 21:06, 13 Kwi 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Nie 10:14, 14 Kwi 2013 |
|
Dobrze wiedzieć-w ogóle z tym 62 to jakas pomyłka-kolor zupelnie inny niż zapowiadany w gazetce, teraz jeszcze nie trzyma wymiaru-pewnie i tak kupię z braku innej alternatywy, żeby mieć model 62, ale jasno widać, ze pogarszajaca się merytoryczna jakość modeli IST dla DeA zaczyna dotykać równieź serii rosyjskiej. Ale z drugiej strony skoro gablotkowy gaz 62 IST będzie miał te same wady, to nie widzę sensu wydawac 90 zeta na gniot, jak mozna go mieć za ok.30. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 11:33, 14 Kwi 2013 |
|
Tutaj się też absolutnie zgadzam. Jaki by ten GZ-62 nie był - też go chcę mieć. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
yurek65
User
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1603 Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka
|
Wysłany:
Wto 5:41, 16 Kwi 2013 |
|
Nr 113 - GAZ-21
Nr 114 Eraz (ЕрАЗ)-3730
Nr 116 - GAZ GL-1 (17.07.2013)
Nr 117 - GAZ-M73 (31.07.2013)
Nr 118 - NATI-AR (13.08.2013)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
prlman55
User
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 633 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany:
Wto 18:25, 16 Kwi 2013 |
|
Zazdroszczę Rosjanom tego bogactwa modeli...... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Wto 19:29, 16 Kwi 2013 |
|
A ja widzę, że trochę mi portfel odetchnie-nie kręcą mnie rosyjskie prototypy, czekam jeszcze na estonię, bo u nas towarzystwo długo ścigało się takowymi maszynami i może skuszę się na ziła 112-radziecką cobrę. I oczywiście BTR-o ile się ukaże. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|