FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 "Avtolegendy CCCP" - seria rosyjska Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Grzesiek Polska
User



Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze

PostWysłany: Sob 6:11, 14 Mar 2020 Powrót do góry

Ta Łada 21061 to jakaś wersja amerykańska? Na okładce pisze że to wersja na rynek kanadyjski. Czyli Sowieci eksportowali Łady do samego "jądra ciemności" zgniłego Zachodu? Sprzedaż chyba nie szła ciekawie na tym rynku


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:02, 14 Mar 2020 Powrót do góry

Nie wiem nic o eksporcie do Kanady, ale mogło być podobnie jak z Wołgą - która była np. eksportowana do Danii. Widziałem film na ten temat. Wołgi wprawdzie były ciężkie i mało atrakcyjne w sensie - mało modne - ale miały cały szereg innych zalet.
- były uważane za "pancernie" odporne na stłuczki i korozję. Szczególnie w tej kategorii cenowej.
- były tańsze o 1/3, czasem nawet połowę tańsze od samochodów podobnej (teoretycznie) klasy.
- ta kategoria cenowa oznaczała, że mając pieniądze na mikro-samochód mogłeś kupić pełnowymiarowy samochód z 5 miejscami i dużym bagażnikiem. Pomyśl, jaki to wybór- możesz kupić NSU Prinz czy Fiata 500 albo Wołgę, nawet kombi, a masz domek za miastem i liczną rodzinę. Z opinią o samochodzie, że wprawdzie każde NSU cię wyprzedzi, to jednak blacha w Wołdze jest pancernie mocna.
- ostatni czynnik sam "wymyśliłem”. Sadzę, że na Zachodzie wiele osób miało komunistyczne "ciągoty" i - skoro wybór wydawał się im atrakcyjny (duży, komfortowy samochód za małe pieniądze) decydowali się dać wyraz swojemu sprzeciwowi wobec kapitalistycznej komercji. Tym samym pokazywali, że socjalizm może być też atrakcyjny ekonomicznie.

Ostatnio oglądałem Top Gear na temat Łady – jako klona Fiata 124. Też mówili, że Łada ma pancerną blachę - z ich punktu widzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Sob 15:03, 14 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Sob 15:04, 14 Mar 2020 Powrót do góry

Łada była oficjalnie exportowana do Kanady, ba, Kanadyjczycy nawet stworzyli swoją wersję Łady Nivy pickup.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:16, 14 Mar 2020 Powrót do góry

Była też jakaś sprawa z Wołgami diesel. W Holandii (???) były do nich montowane. Chyba, że coś pokręciłem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 48 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:20, 14 Mar 2020 Powrót do góry

A nie w Belgii, "Skaldie" ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Nie 13:21, 15 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
przemek77
Gość






PostWysłany: Sob 16:30, 14 Mar 2020 Powrót do góry

Wołgi występowały z wysokoprężnym silnikiem Land Rovera. W Belgii istniała "montownia" tych aut - chodziło głównie o ominięcie przepisów celnych, gotowe auta bez silnika i ze skrzynią biegów w bagażniku przypływały statkami i tu były ostatecznie montowane. W podobny sposób na rynek belgijski trafiały Moskwicze 408 (znane tu jako Moskwicz Ellite) oraz Zaporożce (często z silnikiem Renault 8 ) sprzedawane jako ZAZ Yalta. Co do nie typowych silników w Wołdze na rynku skandynawskim znana była odmiana z silnikiem V6 z Forda Capri. Wracając do łady w Kanadzie to sprzedano tam dość sporo tych samochodów. Znana jest historia jak to kierowcy tych aut byli wyganiani ze stacji benzynowych

(zdjęcie z neta)
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez przemek77 dnia Sob 16:45, 14 Mar 2020, w całości zmieniany 6 razy
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1849
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 12:56, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Dlaczego wyrzucano tych kierowców?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310
Przeczytał: 123 tematy

Pomógł: 284 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:59, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Odpowiedź masz na zdjęciu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1443
Przeczytał: 67 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:12, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Chyba tępy jestem, też nie kumam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Arek
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 513
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:24, 15 Mar 2020 Powrót do góry

No polityka Panie ...! Masz na tablicy napisane, że nie tankują Ład do wycofania Sowietów. Jeśłi to lata 80. były, to pewnie chodziło o Afganistan.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
mulek
User



Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo

PostWysłany: Nie 18:52, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Ciekawe, czy można było pozwać takich właścicieli stacji? W końcu to Stany - niby wolno obsługiwać kogo się chce, ale jeździć też można czym się chce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:56, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Na pewno. Tylko ciekawe, czy komuś się chciało. W USA pewnie zaraz znalazłaby się jakaś "papuga" specjalista od pozwów zbiorowych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 8:40, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Pytanie co do samych modeli z serii Avtolegendy CCCP, czy producentem ich jest nadal PCT czyli IXO ?
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 283 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:33, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Po sowieckiej agresji na Afganistan (grudzień 1979) w demokratycznym świecie miał miejsce bojkot sowieckich produktów i usług. W krajach w których społeczeństwa obywatelskie były szczególnie wyczulone na przestrzeganie zasad demokracji, np. w Kanadzie bojkot był zjawiskiem powszechnym i przejawiał się m.in. jak na linkowanym zdjęciu. Spowodował m.in. bankructwo importera Lady pomimo, że Lada Riva była w Kanadzie tanim i dość przyzwoitym samochodem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 587
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:25, 16 Mar 2020 Powrót do góry

PoldoMarc90 napisał:
Pytanie co do samych modeli z serii Avtolegendy CCCP, czy producentem ich jest nadal PCT czyli IXO ?


Tak, ale zdarzają się też inni producenci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin