Autor |
Wiadomość |
Grzesiek Polska
User
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 291 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec Zagórze
|
Wysłany:
Sob 6:11, 14 Mar 2020 |
|
Ta Łada 21061 to jakaś wersja amerykańska? Na okładce pisze że to wersja na rynek kanadyjski. Czyli Sowieci eksportowali Łady do samego "jądra ciemności" zgniłego Zachodu? Sprzedaż chyba nie szła ciekawie na tym rynku |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:02, 14 Mar 2020 |
|
Nie wiem nic o eksporcie do Kanady, ale mogło być podobnie jak z Wołgą - która była np. eksportowana do Danii. Widziałem film na ten temat. Wołgi wprawdzie były ciężkie i mało atrakcyjne w sensie - mało modne - ale miały cały szereg innych zalet.
- były uważane za "pancernie" odporne na stłuczki i korozję. Szczególnie w tej kategorii cenowej.
- były tańsze o 1/3, czasem nawet połowę tańsze od samochodów podobnej (teoretycznie) klasy.
- ta kategoria cenowa oznaczała, że mając pieniądze na mikro-samochód mogłeś kupić pełnowymiarowy samochód z 5 miejscami i dużym bagażnikiem. Pomyśl, jaki to wybór- możesz kupić NSU Prinz czy Fiata 500 albo Wołgę, nawet kombi, a masz domek za miastem i liczną rodzinę. Z opinią o samochodzie, że wprawdzie każde NSU cię wyprzedzi, to jednak blacha w Wołdze jest pancernie mocna.
- ostatni czynnik sam "wymyśliłem”. Sadzę, że na Zachodzie wiele osób miało komunistyczne "ciągoty" i - skoro wybór wydawał się im atrakcyjny (duży, komfortowy samochód za małe pieniądze) decydowali się dać wyraz swojemu sprzeciwowi wobec kapitalistycznej komercji. Tym samym pokazywali, że socjalizm może być też atrakcyjny ekonomicznie.
Ostatnio oglądałem Top Gear na temat Łady – jako klona Fiata 124. Też mówili, że Łada ma pancerną blachę - z ich punktu widzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Sob 15:03, 14 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Sob 15:04, 14 Mar 2020 |
|
Łada była oficjalnie exportowana do Kanady, ba, Kanadyjczycy nawet stworzyli swoją wersję Łady Nivy pickup. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 15:16, 14 Mar 2020 |
|
Była też jakaś sprawa z Wołgami diesel. W Holandii (???) były do nich montowane. Chyba, że coś pokręciłem? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 100 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:20, 14 Mar 2020 |
|
A nie w Belgii, "Skaldie" ? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Nie 13:21, 15 Mar 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
przemek77
Gość
|
Wysłany:
Sob 16:30, 14 Mar 2020 |
|
Wołgi występowały z wysokoprężnym silnikiem Land Rovera. W Belgii istniała "montownia" tych aut - chodziło głównie o ominięcie przepisów celnych, gotowe auta bez silnika i ze skrzynią biegów w bagażniku przypływały statkami i tu były ostatecznie montowane. W podobny sposób na rynek belgijski trafiały Moskwicze 408 (znane tu jako Moskwicz Ellite) oraz Zaporożce (często z silnikiem Renault 8 ) sprzedawane jako ZAZ Yalta. Co do nie typowych silników w Wołdze na rynku skandynawskim znana była odmiana z silnikiem V6 z Forda Capri. Wracając do łady w Kanadzie to sprzedano tam dość sporo tych samochodów. Znana jest historia jak to kierowcy tych aut byli wyganiani ze stacji benzynowych
(zdjęcie z neta)
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez przemek77 dnia Sob 16:45, 14 Mar 2020, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
gryngol
User
Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1849 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 12:56, 15 Mar 2020 |
|
Dlaczego wyrzucano tych kierowców? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 123 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 12:59, 15 Mar 2020 |
|
Odpowiedź masz na zdjęciu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
autobusy_prl
User
Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1443 Przeczytał: 67 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:12, 15 Mar 2020 |
|
Chyba tępy jestem, też nie kumam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 513 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 18:24, 15 Mar 2020 |
|
No polityka Panie ...! Masz na tablicy napisane, że nie tankują Ład do wycofania Sowietów. Jeśłi to lata 80. były, to pewnie chodziło o Afganistan. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
mulek
User
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 242 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań / Junikowo
|
Wysłany:
Nie 18:52, 15 Mar 2020 |
|
Ciekawe, czy można było pozwać takich właścicieli stacji? W końcu to Stany - niby wolno obsługiwać kogo się chce, ale jeździć też można czym się chce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2373 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:56, 15 Mar 2020 |
|
Na pewno. Tylko ciekawe, czy komuś się chciało. W USA pewnie zaraz znalazłaby się jakaś "papuga" specjalista od pozwów zbiorowych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 8:40, 16 Mar 2020 |
|
Pytanie co do samych modeli z serii Avtolegendy CCCP, czy producentem ich jest nadal PCT czyli IXO ? |
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 79 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:33, 16 Mar 2020 |
|
Po sowieckiej agresji na Afganistan (grudzień 1979) w demokratycznym świecie miał miejsce bojkot sowieckich produktów i usług. W krajach w których społeczeństwa obywatelskie były szczególnie wyczulone na przestrzeganie zasad demokracji, np. w Kanadzie bojkot był zjawiskiem powszechnym i przejawiał się m.in. jak na linkowanym zdjęciu. Spowodował m.in. bankructwo importera Lady pomimo, że Lada Riva była w Kanadzie tanim i dość przyzwoitym samochodem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
HUMBER IMPERIAL
User
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 587 Przeczytał: 38 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:25, 16 Mar 2020 |
|
PoldoMarc90 napisał: |
Pytanie co do samych modeli z serii Avtolegendy CCCP, czy producentem ich jest nadal PCT czyli IXO ? |
Tak, ale zdarzają się też inni producenci. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|