|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
imagines7
User
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 609 Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany:
Czw 6:49, 20 Sie 2015 |
|
Witam. Właśnie otrzymałem kolejny model z serii BUS COLLECTION, to już 21 z kolei, do STARA N 52 coraz bliżej.
MAGIRUS-DEUTZ SATURN II 1964 w moim obiektywie wygląda tak. Pozdrawiam. Zbyszek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Kuba!
User
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 98 Przeczytał: 32 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany:
Czw 8:14, 20 Sie 2015 |
|
Wiadomo coś, nt. daty wypuszczenia miejskiego MANa? (to był bodajże sg242) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2608 Przeczytał: 81 tematów
Pomógł: 283 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:46, 20 Sie 2015 |
|
[quote="jacekk"]
Cytat: |
[...] A lampy tylne, podobnie jak kierunkowskazy, produkował krakowski OWS. [...] |
O ile wiem OWS Kraków produkował lampy akcesoryjne, natomiast do pojazdów nowych w fabryce montowano oświetlenie zewnętrzne z dostaw licencjodawcy (z wyjątkiem lamp przednich od połowy lat 60-tych).
Ale to ciekawe co piszesz. Mogę prosić o jakieś konkretne informacje na ten temat, np. zdjęcia takich lamp, katalog wyrobów OWS Kraków itp.? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 22:06, 20 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 23:11, 20 Sie 2015 |
|
max napisał: |
Lampy tylne ze światłem cofania w Skodzie 706 RTO występowały w dwóch wersjach (wcześniejsza obła i późniejsza "soczewkowa"), obydwie produkowane były w Czechosłowacji. Lampy tylne podobnie jak pozostałe oświetlenie autobusu dostarczane były do JZS przez licencjodawcę. Wyjątek stanowiły przednie reflektory zastąpione w latach 60-tych w Jelczu przez krajowe proste lampy (takie jak w pozostałych polskich samochodach) osadzone w dystansowych tubach. Obecność tylnych lamp ze światłem cofania w autobusie Skoda 706 RTO nie jest błędem ale raczej nie występowały one w Jelczu z 1959 roku. Ta wersja miała tylne lampy we wcześniejszej wersji ale bez świateł cofania - środkowy segment był czerwony.
Błędów w obydwu modelach jest znacznie więcej ale pisaliśmy już o nich - wystarczy przejrzeć forum wstecz. |
Ale błędy w Skodzie są usprawiedliwione bo model był wzorowany na dzisiejszym realnym odbudowanym modelu skody. Błąd dotyczy więc tylko wybrańca do odwzorowania prawdziwej skody.
[link widoczny dla zalogowanych]
Odzwierciedlona skoda mało ma raczej wspólnego z oryginałem jak napisałeś.
W przypadku naszego jelcza wzorowano się typowo na Jelczu, a nawet dzisiaj, żaden zachowany Jelcz nie ma np. tak zamontowanych lusterek.
Nasz jelcz dodatkowo ma pomieszane epoki tak jak napisałeś o szczegółach.
Po prostu Atlas poszedł na łatwiznę, najmniejszym kosztem wykorzystali powstały już model pseudo Skody.
Duża strata dla Atlasu w Polsce bo jak pokazuje KAP polskie model się sprzedają. Wystarczyło zainwestować i od początku wprowadzić autobusy jeżdżące w Polsce. Sukces mięli by murowany bo modele naprawdę nie są złe. Inna sprawa, że brakuje na rynku dobrze wykonanych modeli polskich autobusów. KAP też oprócz Jelcz PR i cienkiego w detale Ikarusa nic ciekawego nie wprowadził, dwa sensowne w szczegóły autobusy wydał jako zabawki RUCH.
No ale tak w Polsce funkcjonuje wiele firm, gdzie marketing i szacowanie potencjału rynku jest na żenującym poziomie. S.koda |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Pią 8:32, 21 Sie 2015 |
|
Właśnie odebrałem Magirusa, fajny, ale u mnie jest to dopiero 14 model. Wg jakiego klucza oni to wydają?
Koland, czy błędy w Skodzie są usprawiedliwione to bym się spierał, to, że wzięli błędnie odbudowany egzemplarz za wzór nie usprawiedliwia tych świateł, w oryginale chyba, żadna tak nie miała a zdjęć z dobrymi światłami jest sporo i to się rzuca w oczy. Nie mam pojęcia czym kierował się odbudowujący autobus. W modeliku nie da się z tym nic zrobić.
To, że ze Skody zrobili Jelcza to oczywiste, tyle tylko, że Jelczowi to akurat na zdrowie wyszło, reszta szczegółów przy tej skali nie rzuca się w oczy, sam nie wiem na ile zauważalne były by różnice w tych światłach z reszta przez lata użytkowania pojazdów hybrydy nie takie jeździły. A z lusterkami mały problem wystarczy odciąć górną część kabłąków i przestają razić. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cochise dnia Pią 8:35, 21 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
jacekk
User
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 44 Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:51, 21 Sie 2015 |
|
Cytat: |
O ile wiem OWS Kraków produkował lampy akcesoryjne, natomiast do pojazdów nowych w fabryce montowano oświetlenie zewnętrzne z dostaw licencjodawcy (...).
Mogę prosić o jakieś konkretne informacje na ten temat, np. zdjęcia takich lamp, katalog wyrobów OWS Kraków itp.? |
Tak się składa, że praktyki szkolne odbywałem w OWS na Hetmańskiej. Nie przypuszczałem nawet wówczas, że kilkanaście lat później będę "opróżniał" magazyny fabryki w Jelczu odbudowując pierwszego w Polsce zabytkowego ogórka (złożonego z tego co w magazynach było).
Ostatnie lampy krakowskiego producenta trafiły do kilku dziś odbudowanych aut a reszta czeka na lepsze czasy dobrze schowana. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
andrzej50_lodz
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 844 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pią 22:40, 21 Sie 2015 |
|
Warto tu przy okazji dodać co to za skrót OWS Kraków, chodzi o Okręgowe Warsztaty Samochodowe. Kiedy pracowałem w poprzednim zakładzie, miałem okazję być w OWS-ie, w sprawie produkcji pierścieni osadczych (Seegera). W owym czasie mój zakład oraz OWS Kraków byli jedynymi producentami tych pierścieni w Polsce. Każdy zakład wykonywał inne wielkości pierścieni wzajemnie się uzupełniając, technologia wykonywania pierścieni była w obu zakładach podobna, ale nie taka sama. Pierścienie osadcze dobrze znane są wszystkim samochodziarzom, którzy sami wykonują różne grubsze naprawy swoich autek. Dla innych informacja: pierścienie służą do zabezpieczenia przed przesunięciem osadzonych np. łożysk w otworach lub kół zębatych na wałach w różnych mechanizmach. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Nie 12:43, 20 Wrz 2015 |
|
Pojawił się kolejny model RSO Speedwagon jak dorwę aparat to pstrykne fotki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
j.jacek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 584 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 13:11, 20 Wrz 2015 |
|
U mnie w strefie klienta Fiat 360
Edit
To chyba jakiś model widmo ,nigdzie nie ma fotki. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j.jacek dnia Nie 13:33, 20 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 17:06, 20 Wrz 2015 |
|
Raczej będzie to typowa literówka, żeby nie napisać cyfrówka.
Model, to Fiat 306. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
j.jacek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 584 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 17:28, 20 Wrz 2015 |
|
Za chwilę we Francji,wychodzi ta 306-ka w 1/43 |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez j.jacek dnia Nie 17:29, 20 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 17:52, 20 Wrz 2015 |
|
W 1/72 ten Fiat jest też bardzo efektowny.
A jeśli chodzi o 1/43, to jak na razie cena była bardzo zaporowa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
j.jacek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 584 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:53, 20 Wrz 2015 |
|
Regularna cena serii autobusów we Francji to 19.99 Eur.Myślę że u znanego sprzedawcy *lolo-shop* będzie w sprzedaży na poziomie 27-28 Euro+ ze 2 Euro za model do paczki (tak było w akcjach Falcona )
Znając zamiłowanie Karola do autobusów jestem pewien że szykuję się już powoli do akcji zakupowej ,zegar tyka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 19:19, 20 Wrz 2015 |
|
j.jacek napisał: |
Za chwilę we Francji,wychodzi ta 306-ka w 1/43 |
Taki Fiat, ściągnięty z Włoch stoi u nas na półce od pół roku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Nie 19:35, 20 Wrz 2015 |
|
I właśnie na to liczę, że uda mi się go dostać w takiej właśnie cenie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|