Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Czw 18:19, 10 Lut 2011 |
|
Cytat: |
kolejnego numeru specjalnego |
Taa,narazie trzeba poczekać aż wymyślą numery 70-80,a nie odrazu tak szybko następny specjalny |
|
|
|
|
|
|
sirPablo
User
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 497 Przeczytał: 37 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: południowe rubieże mazowasza
|
Wysłany:
Czw 20:40, 10 Lut 2011 |
|
Nowy katalog IST - dużych rewelacji to nie ma ale zawsze może coś trafi do naszej kolekcji
[link widoczny dla zalogowanych]
ps.
Nie wiem czy pasuje do tego działu w razie co to niech modzi przeniosą gdzie trzeba |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sirPablo dnia Czw 20:43, 10 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
simon2107
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury
|
Wysłany:
Sob 14:52, 12 Lut 2011 |
|
sirPablo napisał: |
Nowy katalog IST - dużych rewelacji to nie ma ale zawsze może coś trafi do naszej kolekcji
[link widoczny dla zalogowanych]
ps.
Nie wiem czy pasuje do tego działu w razie co to niech modzi przeniosą gdzie trzeba |
Polonez caro i caro w barwach policji? Nysa 522 KW milycyjna zielono-biała i nysa 522 Kw zielona i nysa 59 czerwono-biała to nic? Jak dla mnie, to ciekawe zapowiedzi-zwiastują, że być może doczekamy się cywilnej nysy 522 i w KAPie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
setaur404
User
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 496 Przeczytał: 26 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 7:24, 09 Mar 2011 |
|
Wszystko to ładnie tylko, że obie Nysy 522 to wersje KW. Pozycja IST 155 odpada bo ma to być pojazd cywilny. W MO "zielone" Nysy były tylko w jednostkach zwartych czyli ZOMO i prawdopodobnie w szkołach będących odwodem KGMO. Stosowano tam zasadniczo wersję OW nie KW. Standardowo pojazdy te były khaki z NIEBIESKIM pasem i białymi napisami MO/MILICJA. Czasem z tyłu pojazdu malowano białe koło. Taki schemat obowiązywał wszystkie radiowozy: FIATy 125, Nysy 501 i 522 (obie OW!), GAZy 69, UAZy 469... Zaczęto od takiego malowania odchodzić pod koniec lat 70tych. Nysy 501 i 522 OW khaki były jeszcze używane w Radomiu w 1976 roku. Biały pas na "zielonych" Nysach w MO jeśli się pojawił to tylko w kilku garnizonach czyli w procencie jeśli nie promilu wszystkich Nys. Inaczej sprawa wygląda z samochodami WSW gdzie większość Nys to właśnie KW i stosowano białe pasy i napisy. Jednym słowem miejmy nadzieję, że IXO-IST wybrnie z tych... "błędów zecerskich". |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez setaur404 dnia Śro 7:25, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 16:42, 13 Mar 2011 |
|
Czy posiada ktoś z Was informacje na temat SYRENY SPORT w KAP?? |
|
|
|
|
classicline
Administrator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice
|
Wysłany:
Nie 17:23, 13 Mar 2011 |
|
fantom84 napisał: |
Czy posiada ktoś z Was informacje na temat SYRENY SPORT w KAP?? |
ja mam:
nie będzie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:08, 14 Mar 2011 |
|
classicline napisał: |
fantom84 napisał: |
Czy posiada ktoś z Was informacje na temat SYRENY SPORT w KAP?? |
ja mam:
nie będzie. |
Skąd ta pewność? Czyżby istniała już jakaś lista 120 numerów KAP-u? Moim zdaniem Syrena Sport jak najbardziej zasługuje na miano kultowej, chociażby dlatego, że przez niektórych jest traktowana jako największa zmarnowana szansa polskiej motoryzacji. Po drugie istnieje bogata dokumentacja. A po trzecie w DeA nie pracują głupcy i zapewne dobrze wiedzą, że model ten znajdzie więcej nabywców niż choćby taki Melkus. |
|
|
|
|
viki2000
User
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 642 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 11:14, 14 Mar 2011 |
|
Temat poboznych zyczen to chyba nie tutaj. Temat poruszany wielokrotnie i nie ma sensu do niego wracac i rozpisywac czy istnieje dokumentacja, i czy cos jest kultowe czy nie.
Poki nie ma przecieków czy pewnosci ( o tym mowi ten temat ) spekulacje sa niepotrzebne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Pon 11:17, 14 Mar 2011 |
|
No i tu się z Tobą nie zgodzę. W DeA pracują głupcy (oczywiście na stanowiskach decyzyjnych) bo niby jak wytłumaczyć ogórka w skali 1:72. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
SlawekH
Moderator
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747 Przeczytał: 62 tematy
Pomógł: 99 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pon 11:24, 14 Mar 2011 |
|
Podkreślam jeszcze raz - NIE MA pobożnych życzeń w tym temacie.
Ponieważ ostatnie czyszczenie tego tematu było dość dawno, najwyraźniej niektórzy nie wiedzą lub zapomnieli. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:27, 14 Mar 2011 |
|
buusoola napisał: |
No i tu się z Tobą nie zgodzę. W DeA pracują głupcy (oczywiście na stanowiskach decyzyjnych) bo niby jak wytłumaczyć ogórka w skali 1:72. |
Fakt, ale to wydanie specjalne było swego rodzaju balonem próbnym. Z oceną, czy są głupcami, czy nie wstrzymajmy się do momentu, aż będzie wiadomo, że wyciągnęli poprawne wnioski i nie wytną nam drugi raz takiego numeru. Ja w każdym razie zbojkotowałem ogóra. |
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 13:31, 14 Mar 2011 |
|
jeeeeny...ogórek był od początku planowany w skali 1:72 z dwóch powodów:
- seria autobusów Atlasa(DeA) startująca w Niemczech w 1:72, a następnie może w Czechach i w Polsce gdzie w zależności od potrzeby Ogór by robił za Jelcza a innym razem za Skodę czy Karosę - EKONOMIA SKALI
- kwestie LOGISTYCZNE! wysyłkowo spokojnie dałoby rade dystrybuować model wielkości tego czy innego autobusu, ale za Chiny ludowe nie przez np. kioski! Jaki największy "obiekt" z jakiejkolwiek kolekcji widziałeś w kiosku? Chodzi też o wagę i delikatność!
MEX to najwyżej było badanie rynku czy opłaci się w Polsce puścić serię autobusów pod szyldem Atlasu. Wynik wyszedł chyba dość oczywisty co dla części zbieraczy(tych od 1:72) jest dobrym sygnałem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 15:28, 14 Mar 2011 |
|
Zobaczymy jak im te ekonomia skali oraz logistyczne cwaniactwo wyjdzie przy innych modelach autobusów już nie tak kultowych i atrakcyjnych dla Kowalskich i Nowaków... Numer był specjalny i w sumie mogli nim handlować wyłącznie poprzez sprzedaż wysyłkową. O adekwatnej (znacznie wyższej) cenie do wielkości i akceptacji jej przez chyba większość forumowych zbieraczy pisaliśmy już tu wielokrotnie.
W dyskusję ilu jest tych od 1:72 i dlaczego głównie w tej skali jest pancerka a nie samochody - nie ma chyba sensu brnąć zwłaszcza w tym wątku.. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Pon 15:32, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pon 19:52, 14 Mar 2011 |
|
cysior napisał: |
O adekwatnej (znacznie wyższej) cenie do wielkości i akceptacji jej przez chyba większość forumowych zbieraczy pisaliśmy już tu wielokrotnie. |
a oni pewnie o tym wiedzą, a i tak zrobili co chcieli (co im się bardziej opłacało) i na dodatek niestety się nieźle obłowili przy okazji sprzedaży Ogóra w KAP... Jestem pewien, że po polskim "eksperymencie" taki analogiczny numer specjalny(ten sam model w innym malowaniu) bedzie w Czechach...i tam tez rozejdzie się jak ciepłe bułeczki..
a resztę autobusów w 1:72 ktore nie pójdą ani w Reichu, a nie u nas bedzie pewnie mozna dostać za bezcen za jakis czas na ebayu ( tak jak camionetki inne takie..) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Pon 20:38, 14 Mar 2011 |
|
A ja ciągle wchodzę na ten wątek myśląc ,żę kolega zadzior coś nam podpowie a tu wielki ZAWÓD |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|