|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Pią 11:25, 24 Lut 2012 |
|
Racja, coś się zasugerowałem . Tym razem ok. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
viki2000
User
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 642 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 16:55, 24 Lut 2012 |
|
smookee napisał: |
Jest bardzo dobrze, mega niszowy samochód, a mimo to go zrobili - no no DeA ostatnio punktuje |
A samo zainteresowanie serią i tak spada, nawet tutaj po tej informacji o pojawieniu się SS nie wzbudziło to jakiejś większej dyskusji, więcej postów chyba miał Citroen 11bl ( takie luźne porównanie, wcale nieświadczące o zainteresowaniu danym modelem ).
Nie zakładam, że takimi modelami chcą przyciągnąć klienta, bo jak sam piszesz to niszowe auto, a podejrzewam, że gro ludzi nawet nie wie o tym, że taka perełka motoryzacyjna kiedyś została zbudowana w Polsce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Frondax
User
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR
|
Wysłany:
Pią 17:02, 24 Lut 2012 |
|
Perełka jak perełka, są głosy mówiące o tym że była to jedna wielka porażka, min. z uwagi na beznadziejną sztywność nadwozia, która to przyczyniła się do upadku projektu.
Ale to tak na marginesie.
Co do serii to na szczęście jej popularność maleje. Na szczęście dlatego że już i Polacy dowiadują się co to jest jakość i coraz trudniej sprzedać im za prawie 30zł model od którego 2x lepszą jakość ma "nowy" Hongwell
Ale to tak na drugim marginesie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Frondax dnia Pią 17:03, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
viki2000
User
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 642 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 17:16, 24 Lut 2012 |
|
Niezapominajmy również, że był to tylko prototyp, i tylko w takich kategoriach należy go rozpatrywać, jeżeli mówisz o nadwoziu, to jak nazwiemy silnik, który tam był ? porażka x 2.
Jak wiadomo od prototypu do produkcji seryjnej daleka droga, a więc zakładając, że weszła by do produkcji, to napewno nie w takiej formie jaką znamy, chociaż brak wszystkiego w tamtym okresie na rynku , kto wie ...
P.S. ja znam tą bardziej rozpowszechnioną wersję, mówiącą o zbyt nowoczesnym aucie jak na tamte czasy i na tą część europy, ale kto to tak naprawdę wie jak było, pewne są tylko 2 rzeczy, że był taki prototyp i został bezpowrotnie zniszczony.
P.S.2 Jak pięknie by wyglądał chociażby pomiędzy autami w Muzeum Motoryzacji w Wa-wie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez viki2000 dnia Pią 17:18, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:30, 24 Lut 2012 |
|
viki2000 napisał: |
P.S. ja znam tą bardziej rozpowszechnioną wersję, mówiącą o zbyt nowoczesnym aucie jak na tamte czasy i na tą część europy, ale kto to tak naprawdę wie jak było, pewne są tylko 2 rzeczy, że był taki prototyp i został bezpowrotnie zniszczony. |
Też znam tą wersję porzucenia projektu . Przyszło dwóch smutnych panów i nakazali mówiąc wschodnim akcentem zniszczenia prototypu. Był to na tamte czasy za bardzo trącający zgniłym zachodnim kapitalizmem model auta , za nowoczesna bryła nadwozia dla szarej klasy robotniczej .... |
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 17:44, 24 Lut 2012 |
|
A wersja opisana chyba w Classicauto i (znowuż) chyba przez panów mających jakiś związek z projektem - że to nigdy nie miał być samochód wprowadzony do produkcji, a cały projekt był jedynie badaniem możliwości wykonywania nadwozi tą technologią? To byłoby nawet bardziej zrozumiałe, zwłaszcza w tamtym okresie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:59, 24 Lut 2012 |
|
To wyobraźcie sobie, że w najnowszym numerze "Automoblisty" w głównej roli występuje właśnie Sport, co do modelika ważne, że jest a poprawki to już inny temat . |
|
|
|
|
mto
User
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 423 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 18:01, 24 Lut 2012 |
|
Kiedyś czytałem, że Syrena Sport została nagrodzona na zachodzie za design... czy to prawda?
A nawiązując do zainteresowania KAP'em - z dnia na dzień mam wrażenie, że to zainteresowanie rzeczywiście spada. Pamiętam tą "zajawkę" jak na jesieni 2008 pojawiła się reklama serii w tv. Dziś w temacie pisze już garstka z tych, którzy się udzielali na początku. Co ciekawe mi, mimo wszystko ta "zajawka" nie przeszła i co miesiąc wyczekuję na paczkę od DeA a aktualizacja strony nadal budzi u mnie spore emocje
Ciekawi mnie nagła zmiana frontu co niektórych, bo tylu kolegów chciało Syrenę Sport a teraz gdy się pojawiła na ebay, nagle "fochy" - że po co, na co... Melkus się nie podobał, to można zrozumieć, ale gdy pojawił się najbardziej kultowy polski prototyp i też się nie podoba, to chyba już coś nie tak... Tylu "zbieraczy" "molestowało" DeA o Syrenę Sport, no to w końcu DeA zleciło jej wykonanie i... też źle Zatem myślę, że biadolenie na zasadność jej w kolekcji jest bez sensu - nie chcesz, nie kupuj... Ja tam się, cieszę z niej bardzo |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mto dnia Pią 18:05, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Frondax
User
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR
|
Wysłany:
Pią 18:22, 24 Lut 2012 |
|
mto ale kto napisał że "źle"? nie popadaj w zimową deprechę! ;P
super że będzie, na dodatek jest szansa że będzie to model a nie jak ostatnio często w KAP bywa zabawka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Pią 19:26, 24 Lut 2012 |
|
smookee napisał: |
A wersja opisana chyba w Classicauto i (znowuż) chyba przez panów mających jakiś związek z projektem - że to nigdy nie miał być samochód wprowadzony do produkcji, a cały projekt był jedynie badaniem możliwości wykonywania nadwozi tą technologią? To byłoby nawet bardziej zrozumiałe, zwłaszcza w tamtym okresie |
i to jest właśnie prawdziwa historia syreny sport... to był prototyp - tester nowych technologii produkcji nadwozi (potem miała być tak robiona normalna syrena) i silnika (miał trafić do syreny)
a wiem to od p. Cezarego Nawrota z rozmowy na AŚP w Łodzi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pią 19:32, 24 Lut 2012 |
|
smookee napisał: |
A wersja opisana chyba w Classicauto i (znowuż) chyba przez panów mających jakiś związek z projektem - że to nigdy nie miał być samochód wprowadzony do produkcji, a cały projekt był jedynie badaniem możliwości wykonywania nadwozi tą technologią? To byłoby nawet bardziej zrozumiałe, zwłaszcza w tamtym okresie |
Zgadza się. I nie traktujmy tego jako "wersji wydarzeń" - bo cała ta chora "martyrologia" narosła wokół Syreny Sport to rodzaj miejskiej legendy. Są obecnie znane fakty, są relacje z pierwszje ręki, od ludzi, którzy Syrenę Sport budowali. Samochód od początku do końca był pojazdem koncepcyjnym. Konstrukcyjnie służył do przebadania płyty podłogowej do Syreny, która to płyta miała zastąpić ramę w seryjnej produkcji osobowej Syreny (sztywna płyta nośna i zmiana tylnego zawieszenia na wachacze, bodajże wleczone; rezygnacja z tylnego resoru poprzecznego).
W tym samym czasie zbiegły się w FSO poszukiwania alternatywnych do stali materiałów na budowę nadwozi. Zakupiono wówczas partię jakiegoś tworzywa do sprawdzenia, czy da się z niego budować / produkować nadwozia - i nieformalnie połączono te dwa projekty. W kwestii tworzywa konstruktorzy mieli sprawdzić, co (czy) da się z niego zrobić w kwestii budowy nadwozi, mieli zaś całkowicie wolną ręke co do formy (wyglądu). Syrena Sport powstała z ich pasji i zaangażowania, ale od początku do końca była czymś, co dziś nazwalibyśmy concept carem / samochodem studyjnym - i wszyscy ją tworzący mieli tego pełną świadomość. Kropka
Oosbna historia, to atmosfera, jaka wokół tego samochodu powstała. Podobał się, bardzo, wielu osobom, a tygodnik "Motor" pisywal artykuły w stylu "Kiedy FSO uruchomi produkcję smaochodu, na który jest zbyt / który może przynieść naszemu krajowi tak potrzebne dewizy" - ale to była "misja" i wizje dziennikarzy
Prototyp Syreny Sport został zniszczony - po przeprowadzce działu badawczego z terenów FSO do Falenicy - na mniejszy obiekt, gdzie brakowało miejsca w garażach na bieżąco badane projekty (pojazdy). Idąc po najmniejszej linii oporu, zniszczono wtedy między innymi Syrenę Sport. Do bólu prozaicznie - z braku miejsca. Oczywiście "komisyjnie" (słowo, co niektórym osobom bardzo dzisiaj działa na wyobraźnię ) - bo była to własność państwowa, więc nie mógł z nią nic zrobić sobie pojedynczy Kowalski. A wszelkie komisje były codziennością (i bywają nadal) w dużych zakładach.
P.S. Xiędzu w tym samym czasie streścił |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Pią 19:35, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
RAFLAB
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1398 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 57 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork
|
Wysłany:
Pią 20:23, 24 Lut 2012 |
|
Jak zawsze można liczyć na żetelną i wyczerpującą informacje od Xedza i Maga
Ja osobiście nie załapałem się na limitowaną SS, więc jestem niezmiernie zadowolony że będzie w serii, mało tego, jeżeli DeA zdecydowało się na ten "prototyp", to być może idąc tropem Автолегенды СССР u nas też zaczną wypuszczać prototypy, a było ich trochę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kędzior
User
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 1045 Przeczytał: 95 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oz
|
Wysłany:
Pią 21:29, 24 Lut 2012 |
|
Moi kochani, bardzo szanuję i doceniam przedkładane przez Was opinie i informacje / w wielu wypadkach bardzo merytoryczne i fachowe /dotyczace Naszej SS ale pragnę dodać coś o czym chyba troszeczkę Wszyscy zapomnieliśmy. SS jest dla Nas autem legendarnym, a wiec czymś co jestlegendą i w pewien sposób ponadczasowym i jako taką proponuję ją traktować. Oczywiście że była prototypem i pojazdem koncepcyjnym /to dla realistów / ale też była piękna, jedyna w swoim rodzaju, samotna i wspaniał jak ukochana kobieta / to dla romantyków / . Panowie i Panie troszeczkę mistycyzmu nikomo nie zaszkodzi, a legendy są od tego aby w nie wierzyć nawet z pewnym przymrużeniem oka. Wiara wszak czyni cuda... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Pią 21:33, 24 Lut 2012 |
|
Polskie prototypy zasługują na miejsce w serii, według dawno temu podanej listy sroczki ma być jeszcze Warszawa 210 i Beskid, ale to mało, pozostałe jak 110 czy 125 coupe czy inne też powinny zaistnieć no bo gdzie indziej możemy dostać modele o których tylko mogliśmy pomarzyć. Seria ma swoje wzloty i upadki (golf i ford) ale syrena jako samochód doświadczalny w latach 60 był kultowy i został nim do tej pory i dla mnie jest dużym plusem jak się pojawi |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
PRLowiec
User
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 101 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:06, 25 Lut 2012 |
|
Ja tam bardzo jestem zadowolony z Syrenki Sport. Mamy z Tatą żywiczną. Przynajmniej będzie porównanie wykonania
Niestety na pierwszy rzut oka widać, że koła tej żywicznej są mniejsze
Pozdrawiam ! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|