|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 7:05, 12 Wrz 2015 |
|
Nt. Jelcza "śmieciarki".
//.sehl napisał: |
Jak widać zmienili koła, no proszę Czy wielkość kół jest już teraz zupełnie poprawna? |
Nie wiem jakie koła ma model Jelcz - śmieciarka, bo nie kupiłem. Ale Jelcz 315 miał opony 11 X 20 co (przy normalnym profilu) daje średnicę koła 1067 mm, a w skali 43 - 24,8 mm.
Jelcz 315 skrzyniowy w KAP miał średnicę kół 22 mm, co bardzo raziło. Po zmianie opon na te od MANa z Auchan koło ma średnicę 25 mm i wygląda idealnie jak w oryginale.
A jaka jest średnica w Jelczu - śmieciarce, to musi podać któryś z Kolegów, który ten model kupił. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 425 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Śro 7:56, 16 Wrz 2015 |
|
Najwyraźniej do Jelcza śmieciarki były zakładane dwa rozmiary opon. Przed chwilą zmierzyłem średnicę kół śmieciarki otrzymanej od DeA - wychodzi równe 22 mm.
W zestawieniu z Jelczem skrzyniowym widać że pojazdy i koła są tej samej wysokości, dla porównania zdjąłem opony z obu - identyczne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:07, 17 Wrz 2015 |
|
Dzięki za info. Modelu śmieciarki nie mam i oceniam wielkość kół ze zdjęć. Otóż w śmieciarce te koła nie rażą, że są za małe, a w skrzyniowym raziły bardzo. A jak Kolega M5Q napisał - są identyczne. Nie rozumiem tego. Czyżby DeA w śmieciarce zrobiła mniejsze nadkola ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Citar
User
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 195 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hamburg / Gdansk
|
Wysłany:
Sob 16:00, 07 Sty 2017 |
|
Przepraszam, ze odgrzeje stare tematy, ale dopiero teraz znalazlem ten watek o wymiarach opon.
Kolega xiedzu napisal:
"opona standardowa, bez wzgledu na calowe czy metryczne wymiary ma stosunek szrokości do wysokości 80% ."
Z tego co pamietam ze szkoly, a bylo to dosc dawno
temu, standardowy wymiar wysokosci opony ma 82% jej szerokosci, np 155 r13 moznaby napisac 155/82r13.
Opona 155/80r13 juz odbiega od standardu i jest "ciut" nizsza
od 155r13. Dlatego tez podaje sie ten wymiar wysokosci w 155/80r13, bo odbiega od "normy",inaczej wystarczyloby 155r13, skoro i tak wiadomo ,ze standardowo jest 80.
Jak ktos znajdzie oba te wymiary ,moze sobie roznice pomierzyc. Napewno nie bedzie duza, i obie opony stanowia dla siebie zamienniki.
Oczywiscie podany przeze mnie rozmiar opony jest przypadkowy, ale regula dotyczy takze innych .
Pozdrawiam
Andrzej |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Citar dnia Nie 9:49, 08 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:11, 11 Sty 2017 |
|
Wróć do pierwszej strony w tym wątku. Tam mój post wraz z dowodem z natury, że były czasy kiedy normalny profil oznaczał proporcje 1 : 1.
Bardzo mnie ciekawi od kiedy to się zmieniło ale na pewno jeszcze jeździłem na starym normalnym profilu.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Citar
User
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 195 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hamburg / Gdansk
|
Wysłany:
Śro 19:41, 11 Sty 2017 |
|
Niestety, czy takie opony byly i jesli tak - do kiedy byly produkowane/uzywane ,nie wiem, pewnie ciezko bedzie to ustalic.
Opon , gdzie szerokosc = wysokosc nie pamietam, a moze lepiej powiedziec - nie interesowalo mnie to , wtedy kto inny "zalatwial" opony do przeze mnie uzywanych aut, ja cieszylem sie, ze powietrze nie "schodzilo" i bieznik byl "widoczny".
Ponizej tekst z internetu , niestety po niemiecku, o standardowych 82% i nowszym odpowiedniku /80%.
Zainteresowani pewnie znajda sposob na tlumaczenie, inaczej moge troche przetlumaczyc.
Verhältnis der Reifenhöhe zur -breite
Bei der Bezeichnung "185/80" hat der Reifen eine Flankenhöhe von 80% der Reifenbreite. Das ist heute eine erforderliche Angabe, weil ja moderne Reifen immer flacher werden. Inzwischen gibt es sogar Reifen mit einer Flankenhöhe von nur noch 30% der Breite - aber die interessieren uns eher nicht, wir fahren ja hier keine Ferrari oder 3er BMW...
Wenn keine Angabe zum Höhen-Breitenverhältnis getroffen wurde, so handelt es sich um das etwas krude anmutende Format "/82", also 82% der Reifenbreite. Da die Abweichung von 80% zu 82% aber nur sehr geringfügig ist, und ohnehin durch Meß- und Fertigungstoleranzen praktisch keine zwei Reifenfabrikate exakt die gleichen Abmessungen haben, ist der Unterschied zwischen der /82 und der /80 bestenfalls akademisch zu betrachten.
Sollte sich trotzdem jemand an dieser geringfügigen Abweichung stoßen, so sei ihm gesagt, daß er dann einen Reifen mit halb abgefahrenen Profil ebenfalls schon nicht mehr tolerieren dürfte...
Sogar der Gesetzgeber hat hier ein Einsehen, und gestattet den Wechsel zwischen 185R14 und 185/80R14 ohne jegliche Auflagen. Auch eine Eintragung des anderen Formats ist hierbei nicht notwendig, ein "185/80R14" gilt also als identisch mit einem "185R14".
Znalazlem jeszcze stronke o oponach i ich przekrojach, moze troche rozjasni zagadnienie:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Citar dnia Śro 19:47, 11 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 23:36, 12 Sty 2017 |
|
Co ciężko będzie ustalić?
Nie ma książek napraw, katalogów, prospektów, danych technicznych do dawnych pojazdów?
Nie ma muzeów czy kolekcji, gdzie są takie pojazdy na takich oponach?
Nie ma zdjęć?
Pisanie o "standardzie" bez określenia ram czasowych jest bez sensu. Podobnie jak niedookreślenie "standardu" - bo i w latach 30. i w 50. i 80. itd czym innym był standard dla aut "zwykłych", osobowych, czym innym dla sportowych, a jeszcze inny był dla ciężarówek...
Poza tym wszystko jest wyjasnione na pierwszej stronie tego tematu... Nawet ze zdjęciami
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Czw 23:37, 12 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Citar
User
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 195 Przeczytał: 50 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hamburg / Gdansk
|
Wysłany:
Pią 15:53, 13 Sty 2017 |
|
Oj , ramy czasowe chyba jakies mamy , mam nadzieje, ze o autach z lat 30-tych nie rozmawiamy.
Faktem jest , ze troche porownujemy jablka z gruszkami, o ile przy autach osobowych sprawa "standardow" oponowych jest w miare prosta, to przy autach tak "specjalnych" jak Zuk czy Nysa opony byly pewnie od tych regul odbiegajace.
Moja pierwsza wypowiedz w tym temacie dotyczyla bardziej opinii , czy opona xxx/80 Rxx ma standardowa wysokosc, czy jest juz minimalnie, ale niskoprofilowa.
A przy Zukach- czy wysokosc ich opony ma 100% ich szerokosci, czy moze tylko 98% to zagadka dla bardzo dociekliwych, i miarka krawiecka nie moze byc zbyt rozciagnieta! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|