FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Przecieki i pewniaki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 22:52, 24 Maj 2011 Powrót do góry

660 do opinii na temat dea jest inny temat ....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:22, 24 Maj 2011 Powrót do góry

Cochise napisał:
1313 napisał:
Nigdzie, ale albo wrzuca się nieznane wynalazki, które nijak nie były kultowe i trzyma się zasady, że są komunistyczne, albo bierze się pod uwagę słowo "kultowe", używane z resztą ostatnio nawet do papieru do d... i wsadza się do serii wszystkie samochody, które były często spotykane w socjalistycznej Polsce w tym Grbusy, Beczki, Golfy, Simci itd.

Wybacz, bo w tym momencie pleciesz jakbyś o jednego browara przecholował Razz
Po pierwsze kultowe w żaden sposób nie warunkuje tego, że komunistyczne,
po drugie mam to szczęscie/nieszczęście pamiętać PRL i możesz mi wierzyć, że garbus był bardziej kultowy niż sachsering czy lativia Razz Laughing


no ale 1313 właśnie dokładanie napisał to samo co Ty powyżej Very Happy

definitywnie(bo 127p jeszcze by uszedł bo to niby polski fiat...) złamali żelazną do tej pory zasadę! Żadnych samochodów PRODUKCJI STRICTE zza żelaznej kurtyny. Zobaczymy co bedzie dalej.

Póki co jednak czas skończyć ten koncert życzeń bo znów się zrobi w tym wątku bałagan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 23:38, 24 Maj 2011 Powrót do góry

Falcon napisał:

no ale 1313 właśnie dokładanie napisał to samo co Ty powyżej Very Happy

No chyba nie dokońca Wink o ile go dobrze zrozumiałem to on chce jakiegoś sztywnego podiału na to co jest kultowe lub nie a tak sie chyba nie da Smile
Falcon napisał:
złamali żelazną do tej pory zasadę! Żadnych samochodów PRODUKCJI STRICTE zza żelaznej kurtyny. Zobaczymy co bedzie dalej.
Nie wiem czy w ogóle takie założenie było, przynajmniej nie kojarzę Kwadratowy
Falcon napisał:
Póki co jednak czas skończyć ten koncert życzeń bo znów się zrobi w tym wątku bałagan

Co fakt to fakt, tylko trochę mnie śmieszy to, że oburza tu w wykonaniu dea to co niektórzy też stosują na allegro, ale to się chyba marketing zwie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cochise dnia Wto 23:40, 24 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 1:04, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Nie sztywnego podziału, bo takich to jest tyle ilu kolekcjonerów i dla każdego co innego jest "cooltowe", tylko sztywnej tematyki kolekcji... Czyli albo "kultowe" w rozumieniu popularne, często spotykane, takie, które były codziennością na ulicach, albo tematyka inna - nawet te rarytaśne, które występowały nawet w liczbie pojedynczych egz., albo wcale, ale były stricte komunistyczne. Chodzi o profil kolekcji i o to, żeby wydawnictwo orientowało się co wydaje, a nie jak niedawno Amercom wydał inny model niż gazetkę... Ja też myślę, że czas skończyć tę burzę, bo nas pogonią!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Śro 1:05, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
grzegorz106
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 211
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 6:22, 25 Maj 2011 Powrót do góry

b
mto napisał:
Marcin napisał:
No a wątpiliście w listę użytkownika sroczka7 z Motonewsa, który 11 dni temu tak odpowiedział na pytanie co będzie po Wołdze:
Cytat:
VW Garbus, Aro 240, IFA Cabriolet, PF 125 MR 84, Nysa 521 Van


No cóż, moim zdaniem trochę ten Garbus nie pasuje. Może faktycznie planują więcej aut z zachodu?


Patrząc na tego garbusa od razu pomyslalem o poście w/w kolegi z motonews. Szczerze mówiąc jak dla mnie było to mało prawdopodobne a tu proszę - jednak coś gdzieś kiedyś usłyszał i Garbus jest tzn. będzie. No cóż, nie da się ukryć, że Vw był niezmiernie popularny w PRL, stał na praktycznie każdym podwórku z tego co pamiętam i tym przewyższa sporo modeli w KAPie. Tylko pojawia się pytanie co z dalszymi popularnymi w PRL autami z zachodu np. Mercedes W122 i W123 ?
Ale wracając do listy kolegi sroczka7, która i tak wydaje się nie pełna (brakuje Żuka skrzyniowego i Nysy 522, Poloneza akwarium, Dacia 1300 kombi itd.) ale jest tam parę ciekawych pozycji:
Warszawa Furgon, Nysa 521, Syrena 100, Velorex (?), Melex, Zastava Mediteran, Tatra t600, , Oltcit (?)
Wartburg 311 Coupe,
P70 limuzyna,
EMW 340,
IFA Framo, Trabant P50 Limuzyna,
Moskwicze: 403 ,412 i 2140,
Lady: 2104, 2106 i 2107,
Luaz 969m,
Zaporożec Zaz 968 M,
RAF 977,
Wartburg 311 Kombi, Trabant 1.1, Aro M59/Muscel, Dacia 1300
Smile Smile Smile

Już kiedyś pisalem , że mój kolega z niemiec dostal taka liste zapowiedzi od chińczyka sprzedającego na ebay.de byla tam jeszcze:
Samara 4d
Lada 2107
Dacia kombi
Multicar
Wolga 24 kombi
itd


zapomnielem
Polonez 3d
Fiat 126p 83'
Polonez 87'


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grzegorz106 dnia Śro 6:50, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 7:49, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Cochise napisał:

No chyba nie dokońca Wink o ile go dobrze zrozumiałem to on chce jakiegoś sztywnego podiału na to co jest kultowe lub nie a tak sie chyba nie da Smile

Chodzi o to, że do tej pory (czyli przez dłuugie 2 lata z hakiem) puszczali tylko to co było produkowane za żelazną kurtyną, a co nawet często nie miało nic współnego z kultowością..czyli jak leci! IXO ma jakąś tam kastę no to po kosztach dorzucili nam aż 5 wartburgów...no i wszyscy myśleli, że skoro przez 70 nr tak było to dalej tak zostanie, a tu proszę..
Cochise napisał:
Nie wiem czy w ogóle takie założenie było, przynajmniej nie kojarzę Kwadratowy

pisanej zasady oczywiście nie było, ale jakieś wnioski można było wyciągnąć (tak jak napisałem powyzęj).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SlawekH
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1747
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 99 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 8:15, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Falcon napisał:
Cochise napisał:

No chyba nie dokońca Wink o ile go dobrze zrozumiałem to on chce jakiegoś sztywnego podiału na to co jest kultowe lub nie a tak sie chyba nie da Smile

Chodzi o to, że do tej pory (czyli przez dłuugie 2 lata z hakiem) puszczali tylko to co było produkowane za żelazną kurtyną, a co nawet często nie miało nic współnego z kultowością..czyli jak leci! IXO ma jakąś tam kastę no to po kosztach dorzucili nam aż 5 wartburgów...no i wszyscy myśleli, że skoro przez 70 nr tak było to dalej tak zostanie, a tu proszę..
Cochise napisał:
Nie wiem czy w ogóle takie założenie było, przynajmniej nie kojarzę Kwadratowy

pisanej zasady oczywiście nie było, ale jakieś wnioski można było wyciągnąć (tak jak napisałem powyzęj).


Ale Panowie, biorąc pod uwagę to, co napisał Qlig, zasada powyższa ma zastosowanie i garb pasuje do serii identycznie jak pasowała Zastava 750 vel Fiat 600. Tyle w temacie. I nie ma co się napinać - było auto produkowane w demoludach ? Było. I wg tej zasady możemy oczekiwać w serii Renault 8, Renault Estafette, Fiata Campagnola, Fiata 1400, czy nawet Willysa Jeepa. Kasty są, pretekst jest, można wydawać, interes się kręci. Jak zareaguje rynek ? Zapewne pozytywnie. Myślę że ten garb jest balonem próbnym nowego sposobu spojrzenia na serię. Ja osobiście nie miałbym nic przeciwko, gdyby nie to, że model garbusa pokazany na zdjęciach wygląda jakby go wydał Amercom, a nie DeA. I właśnie obniżenie jakości modeli w serii bardziej mnie niepokoi, niż ew. rozszerzony profil tematyczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:49, 25 Maj 2011 Powrót do góry

No o to chodzi Sławek, mnie to rybka czy Garbus pasuje czy nie do profilu. Prawie wszystkim jednak umyka coś istotniejszego - najważniejsze żeby był dobrej jakości a już teraz widać że nie będzie. Gdyby tylko miały sens pisemne protesty do Dea na temat coraz gorszej jakości ich wyrobów....to byłbym pierwszy który by protestował


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Śro 8:53, 25 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 623
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Śro 8:56, 25 Maj 2011 Powrót do góry

A skąd wiadomo że protesty nie mają sensu?
Skoro ich nie piszemy to nie wiemy, a DeA żyje w przeświadczeniu że seria miodzio jakość ma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:10, 25 Maj 2011 Powrót do góry

A jeden taki tu twierdzi, że maile trafiają do kosza a nie wyżej niż panie z BOK Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 10:35, 25 Maj 2011 Powrót do góry

cysior napisał:
A jeden taki tu twierdzi, że maile trafiają do kosza a nie wyżej niż panie z BOK Smile


Bo to prawda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3552
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 10:45, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Wydaje mi się , że wszyscy zapomnieli tytułu serii "Kultowe Auta PRL" a nie produkowane w PRL , VW garbus był jak najbardziej kultowym samochodem w PRL-u


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Śro 10:57, 25 Maj 2011 Powrót do góry

A ja z innej beczki: czy ktoś posiada może tą ankiete dołączoną do 1-go numeru kap?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Śro 11:04, 25 Maj 2011 Powrót do góry

1313 napisał:
Nie sztywnego podziału,..... Chodzi o profil kolekcji i o to, żeby wydawnictwo orientowało się co wydaje, ....!

Ale jak słusznie zauważył Jat tematyka jest dosyć elastyczna Kwadratowy
Falcon napisał:
pisanej zasady oczywiście nie było, ale jakieś wnioski można było wyciągnąć (tak jak napisałem powyzęj).

Eeee DeA i wnioski? Chyba za dużo wymagasz Wink
SlawekH napisał:
... I nie ma co się napinać ..... Ja osobiście nie miałbym nic przeciwko, gdyby nie to, że model garbusa pokazany na zdjęciach wygląda jakby go wydał Amercom, a nie DeA. ....

Chyba nikt się nie napina :roll: tak sobie dyskutujemy Smile
Co zaś porownania DeA i Amercom.... to raptem 2 złote a tu na świecie kryzys inflacja i takie tam ... Very Happy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:03, 25 Maj 2011 Powrót do góry

Pomysł dodania VW Garbusa do kolekcji uważam za jak najbardziej uzasadniony, bo co by nie mówić, to był często spotykany samochód za socjalistycznej Polski. Nie zapominajcie o tym.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin