|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Sob 21:32, 18 Cze 2011 |
|
Od części szóstej, autor zdjęć ma zdecydowanie lepszy teleobiektyw. Przyznaję, że jestem pod wrażeniem, co codziennie przelatuje mi nad głową tranzytowymi korytarzami powietrznymi, wyliczonymi po ortodromie. Nawet A-380-tki!
http://www.youtube.com/watch?v=CpxG1jauHcc |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 7:28, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 21:54, 18 Cze 2011 |
|
Sam często bawię się w RNAV, ale bez teleskopu, wystarcza mi mój 100-400. Generalnie A380 to nuuudy... Ostatnio złapałem na przelotowej Iła-18, a to jest naprawdę COŚ zwłaszcza w 2011 roku. Ten rasowy bas dudniacych silników - magia!!!
Tutaj załapałem niezwykły rarytas Douglas DC-8 na numerach z RPA, African International... wspaniała maszyna!
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 22:05, 18 Cze 2011 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
Sam często bawię się w RNAV, ale bez teleskopu, wystarcza mi mój 100-400. Generalnie A380 to nuuudy... Ostatnio złapałem na przelotowej Iła-18, a to jest naprawdę COŚ zwłaszcza w 2011 roku. Ten rasowy bas dudniacych silników - magia!!!
Tutaj załapałem niezwykły rarytas Douglas DC-8 na numerach z RPA, African International... wspaniała maszyna!
[link widoczny dla zalogowanych] |
Już wiem, co będzie moim następnym hobby - RNAV! Codziennie zadzieram głowę, by przyglądać się wyjątkowo licznym nad Gdańskiem smugom kondensacyjnym.
Być może dla Ciebie, Drogi Piotrku, kolos A-380 to nudy na pudy, mnie jednak zdecydowanie bardziej kręci od choćby najrzadszego latającego staruszka pamiętającego lata 60. No i mam nadzieję, że już wkrótce pojawią się na niebie lotowskie 787.
Swoją drogą, DC-8 krótko, bo krótko, ale latał wyczarterowany przez LOT, po zawieszeniu lotów na Iłach-62M (po katastrofie w lesie kabackim).
PS
Piękne zdjęcia strzelasz, Piotrku (dzień bez wazeliny byłby dniem straconym ) |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 22:07, 18 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 23:21, 18 Cze 2011 |
|
Banshee napisał: |
Już wiem, co będzie moim następnym hobby - RNAV! Codziennie zadzieram głowę, by przyglądać się wyjątkowo licznym nad Gdańskiem smugom kondensacyjnym. |
Polecam, można bardzo miło spędzić czas. Sam często jak nie mam co robić wychodzę na balkon śledzić ruchy samolotów na nieboskłonie
Cytat: |
Być może dla Ciebie, Drogi Piotrku, kolos A-380 to nudy na pudy, mnie jednak zdecydowanie bardziej kręci od choćby najrzadszego latającego staruszka pamiętającego lata 60. No i mam nadzieję, że już wkrótce pojawią się na niebie lotowskie 787. |
Pewnie, że nudy. Teraz A380 bez problemu można zobaczyć we FRA, i jest mi przykro bo LH wycofała już swoje ostatnie A300, a wkrótce pożegnamy również B747... A380 to przyszłość, jeszcze się na to człowiek napatrzy, a klasyki niestety powoli wymierają.
Lubisz Dreamlinera? To zapraszm Cię na nadchodzący piątek do Warszawy. Przyleci pierwszy prototyp tego samolotu na oficjalną prezentację w PLL LOT. Informacyjnie ARR 1100, DEP 1600 oczywiście LT.
Ja będe na pewno
Cytat: |
Swoją drogą, DC-8 krótko, bo krótko, ale latał wyczarterowany przez LOT, po zawieszeniu lotów na Iłach-62M (po katastrofie w lesie kabackim). |
Zaczął latać dokładnie tydzień po moim urodzeniu (31.08.1987), więc samolot dla mnie szczególny. Inna sprawa, że da się go jeszcze zobaczyć w Europie. Wspomniany wyżej Africa International lata co dwa tygodnie na trasie Lipsk/Halle - Johanesburg, więc trzeba polować. W 2009 do Warszawy przyleciał również DC8 od ATI, niestety nie mogłem go wtedy zobaczyć czego bardzo żałuję...
Cytat: |
Piękne zdjęcia strzelasz, Piotrku (dzień bez wazeliny byłby dniem straconym ) |
Dzięki za komplement. Muszę zacząć uzupełniać moje galerie lotnicze, bo materiału mi się uzbierało już wiela... Nawet wczoraj byłem na EPKT na B744F AtlasAir i jednak to jest moc przy starcie z 70 tonami cargo... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 7:35, 06 Maj 2012 |
|
Piotrku, co to za czterosilnikowe bydlę lądowało na EPGD wczoraj tuż przed 17-stą? Widziałam je znad kierownicy, na środku skrzyżowania na Morenie i nie mogłam się szczegółowiej przypatrzyć. Airbus A-340, Jumbo?
Mam, mam, sama znalazłam - to był 747!
http://www.youtube.com/watch?v=QBCzVd-jsps
Woooow!:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 7:48, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 9:30, 06 Maj 2012 |
|
Jus, a tą stronę znasz?
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo znacznie ułatwia identyfikację, co nam przelatuje nad głową, pozwala też się przygotować na obserwację, co nadlatuje
Pozdrowienia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 9:45, 06 Maj 2012 |
|
Porządny tele to niegłupia sprawa. Mi się ostatnio udało rozpoznać, możecie wierzyć lub nie, jakiej linii lotniczej leci samolot nad Gniewem (no w zasadzie obok) - to jest dystans uwaga - 62km!
Wprawdzie był to pewien strzał, bo na zdjęciu jedynie można było rozpoznać błękitny kadłub i biały statecznik, no ale od razu pomyślałem - KLM i faktycznie, na live traffic się potwierdziło Błękit dość charakterystyczny, choć pewnie wg tego schematu można by dopasować kilka(naście?) linii lotniczych.
Także 1000mm, a w zasadzie więcej bo przez pierścienie mam go łączonego, to niesamowita sprawa Te lecące kilkanaście kilometrów od nas rozpoznaje się bezproblemowo |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Nie 9:46, 06 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 10:33, 06 Maj 2012 |
|
Znalazłam na innym forum informację, że Jumbo przywiózł polskich żołnierzy z misji w Afganistanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Najbardziej ucieszyłam się zaś na fragment dyskusji, w którym ktoś podaje, że 20 lat temu w Gdańsku lądował koreański 747 z jego wujkiem, rybakiem z Dalmoru. Widziałam tamten samolot na lotnisku wtedy - to była krótka wersja SP, w iście bajkowej kolorystyce. Na 99 % to był 1993 rok.
|
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 11:21, 06 Maj 2012 |
|
Tylko jeszcze wrzucę takie małe porównanie z obiektywów. Zdjęcie robione z wieży Orange w Kolibkach (Gdynia). Robione obiektywami:
- obiektyw ustawiony na [link widoczny dla zalogowanych] - czyli maxymalny zoom z mojego "standardowego" obiektywu
- obiektyw [link widoczny dla zalogowanych]
- obiektyw [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia mają podkręcony kontrast, bo przy tych dystansach atmosfera robi prawdziwe mydło na zdjęciu. Wszystkie zdjęcia robione "z ręki" co przy 1000mm jest już trudne, bo aparat z obiektywem waży dobrych kilka kilo
Na ostatnim zdjęciu strzałeczką zaznaczyłem słupy linii wysokiego napięcia nad Wisłą. Odległośc [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 11:49, 06 Maj 2012 |
|
Wszystko się zgadza był to United Charter lot CMB547 FRU-GDN
Jak już zostało powiedziane przywiózł żołnierzy z Afganistanu, nie on jeden od jakichś dwóch tygodni raz w tygodniu lata do GDN 763 Omni lub czasem Delta. Od Nas z KRK były teraz marzec/kwieceiń wyloty na misję (6BDSz) w sumie poleciało 13 samolotów z czego prawie wszystko to była 763 DELTA, ze dwa razy Ryan, raz Omni i jeden raz piękny A330 Ryan, nówka sztuka. Liczę na to, że w listopadzie kiedy KRK będzie wracać z misji pojawi się u Nas taki 744. Aczkolwiek w ubiegły piątek była elegancka Air China, więc na razie wystarczy. A jutro na przykład będzie u Nas C-17 Globemaster III Ale cichosza bo to wszystko loty wojskowe i wy tego nie wiecie
Cytat: |
http://www.flightradar24.com/
|
Wiadomo super sprawa, ale nie wszystko zobaczycie. Tylko samoloty z wbudowanym ADB-S. Zwykłe transpondery nie są widoczne, czasami ADB-S jest wyłączany jest też na czas lotu wojskowego (CMB), więc może nie być widać takiego. Nie zobaczycie też specjalnie LOTu. W ADB-S na chwilę obecną wyposażone są jedynie:
763 - LPA. LPB, LPE. LPG
E195 - LNA, LNB, LNC, LND
734 - LLK, LLL
ATR72 - LLE
Pozostałe samoloty czyli więszkość (w tym rządowe) nie mają ADB-S i na tym radarze ich nie zobaczycie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 12:45, 06 Maj 2012 |
|
A jest jakiś inny radar na którym można zobaczyć wszytskie samoloty ? |
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 13:54, 06 Maj 2012 |
|
Kamil199804 napisał: |
A jest jakiś inny radar na którym można zobaczyć wszytskie samoloty ? |
W Internecie nie ma. Można natomiast kupić sobie do domu własny odbiornik SBS-1 i wtedy mam prawie, że ATC w domku Oczywiście to kosztuje i to nie małe pieniądze, ale znam ludzi, którzy taki wynalazek mają Cześć SBS jest też podłączona do stron gdzie po hexie można sprawidzć status samolotu, ale jest to już sprawa dość skomplikowana i zroumiała tylko dla takich jak ja maniaków |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:57, 06 Maj 2012 |
|
A mi się podoba piotrkowe slangowanie typów Boeingów:
767-300 = 763,
747-400 = 744. |
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 101 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Nie 20:03, 06 Maj 2012 |
|
Ale zgodnie z deklaracją flightradar, ADB-S ma ok. 70% lotów cywilnych w Europie. A to całkiem sporo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Przyznam szczerze, że często obserwuję tą stronkę przy ładnej pogodzie, a jak leci coś ciekawego, to lornetka w dłoń i wypatrywanie na niebie. Nad moim miastem jest całkiem ciekawy korytarz na daleki wschód, często latają maszyny transkontynentalne, np. B747 czy A380 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 20:09, 06 Maj 2012 |
|
Zgadza się w Europie. Bo na świecie, a szczególnie w USA mało co widać. Samoloty amerykańskie bardzo rzadko mają ten moduł zainstalowany, generalnie dlatego, że jest to patent Airbusa (stąd wszystkie, nawet najstarsze go mają) oraz Eurocontrolu. Można przyjąć, że jest to 70%, ale tak po prawdzie to najciekawszego ruchu JESZCZE nie wiadć. Szcególnie samolotów wojskowych i LOTu, o którym już pisałem. Prowadzone są jednak prace mające na celu rozszerzenie pracy radaru ponad ADB-S na zwykłe dipole. Wtedy będzie widoczne 100% ruchu cywilnego i wojskowego, a także większość "maluchów" posiadających to urządzenie. Warto dodać, że obecnie wszystkie NOWE wyprodukowane po 2010 roku samoloty, w tym amerykańskie mają to urządzenie fabrycznie instalowane. Domyślam się, że za jakieś 10 lat z samego tego faktu będzie widoczne 99% samolotów cywilnych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|