|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 19:39, 14 Gru 2012 |
|
Rewelacja!!! A jakby się w archiwum jakieś zdjęcie znalazło to w ogóle byłby pełny szał No i przyczyny i data demontażu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:09, 14 Gru 2012 |
|
był na 100% w krakowskim ZOO , pamiętam go |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Pią 20:09, 14 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 20:14, 14 Gru 2012 |
|
No to już ustaliliśmy, teraz czas na jakieś foto lub informacje, który to był egzemplarz i kiedy go zdjęli |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
renault4
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 423 Przeczytał: 30 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 21:50, 14 Gru 2012 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
Rewelacja!!! A jakby się w archiwum jakieś zdjęcie znalazło to w ogóle byłby pełny szał No i przyczyny i data demontażu |
Piotruś postaram się ale pamiętaj że "robię tylko w zwierzątkach"
A samoloty? taki efekt uboczny Przepisy IATA a dokładnie transport zwierząt
Postaram się dowiedzieć coś na temat tego samolotu u samego.......... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 22:35, 14 Gru 2012 |
|
Ha! Mam to samo Robię w "samolotach", a modele samochodów to tylko efekt uboczny No jak uderzasz do "Wielkiego Szu" to ja mogę tylko zacierać ręce |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czapajew
User
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 19:52, 15 Gru 2012 |
|
Ale smaczny temat. Postaram się więc coś dołożyć do tego dania. Kiedyś pisałem dla Angoli artykuł o polskich, cywilnych Li-2 na pocztówkach. Z tego wykazy wynika, że kawiarnie Li-2 były w następujących miastach:
- Wieruszów SP-LKI (1974)
- Sobieszewo SP-LKC? (1979)
- Lublin SP-LAL (1968)
- Czerwionka SP-LAG (1965)
W nawiasie podaje rok najwcześniej wydanej pocztówki z tym samolotem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 20:25, 15 Gru 2012 |
|
W Sobieszowie stał SP-LAS (obecnie Drzonów), w Straszynie SP-LAM, w właścwie "63", który to samolot z LOTu trafił do WOP
EDIT: Li-2 restauracja był również w Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie. Na 100% ex LOT i obok stał Jak-23. Nie mam niestety foto tego egzemplarza, w galerii Tomka Spólnickiego są fotki ogółu parku i tam widać jego kontury :roll:
EDIT2: Samolot z Lublina nie mógł być SP-LAL, dlatego, że ten rozbił się w 1960 roku! Był to SP-LAN i są jego zdjęcia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Sob 22:25, 15 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Wto 10:03, 18 Gru 2012 |
|
Pamiętam takiego Turboleta koło Bydgoszczy
[link widoczny dla zalogowanych]
później wywieziony został na pomorze do miejsc. Charzykowy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
O i jeszcze taki na fotkach Piotrka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Piotrek, a zapłaciłeś 2 zeta za fotografowanie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 13:26, 18 Gru 2012 |
|
Turbolety już mam rozpracowane Wszystkie to egzemplarze ex radzieckie użytkowane przez Exin, pierwszego PL operatora cargo po 1989 roku. W połowie lat '90 wycofane (zastąpione An-26) i sprzedane po cenie złomu na takie "minikawiarnie". Prócz Okuninki i Charzykowy (ex Białe Błota) kojarze jeszcze dwa samoloty, pod Chełmem i przy jeziorku na północ od Lublina, ale nie jestem pewien czy ten drugi nie pojechał już na złom...
Ciekawe foto odgrzebałeś z Okuninki, otóż wyobraź sobie, że nic nie płaciłem, po prostu tam wszedłem (nikogo nie było) popatrzyłem (ciężko było o coś sensownego, bo był pozastawiany parasolkami) zrobiłem fotki i tyle Dopiero potem, przeglądając materiał zwróciłem uwagę na ten "szczegół" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 13:27, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Wto 13:42, 18 Gru 2012 |
|
A mam jakieś foto Li-2 pomnik/restauracja z Lublina, wyszperane w starej Skrzydlatej Polsce. Wieczorem postaram się wrzucić |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 13:47, 18 Gru 2012 |
|
A wrzucaj, wrzucaj, ale akurat z Lublinem jest najmniejsza tajemnica, bo pocztówki wyraźnie wskazują na SP-LAL Jak masz czas to przeszukuj te stare Skrzydlate (sprzed 1980) w poszukiwaniu może jakichś info czy foto o takich samolotach, ja niestety dysponuje rocznikami tylko od 1991 roku (ale i tam ciekawe rzeczy można znaleźć!).
Wczoraj odgrzebałem w starym "Lotnictwie" artykuł o Spitfire z MWP, które złomowano w 1950 roku. Są też dokładne zdjęcia, a tych muszę przyznać nie znałem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 14:12, 18 Gru 2012 |
|
Warszawa, 1986-88 jakoś tak, na Ursynowie stał IŁ-18 po-lotowski (pamiętam zamalowane tylko żurawie, a i to dość niedbale). Knajpa, którą odwiedzałem przynajmniej 2 razy w miesiącu - standard i menu porównywalne do ówczesnego Warsu na PKP Kraków Główny - czyli przyzwoity (zbyt wielu tu Krakusów )
Potem jakoś w roku 88 przeniesiony na błonia Stadionu, gdzie stał obok TU-134, też po-lotowskiego.
W jednym była knajpa, w drugim były kelnerki
Jakoś w 1990 oba samoloty straciły skrzydła, potem stateczniki poziome - ot zagęszczanie miejsca.
Lata traktuj orientacyjnie, +/- jeden rok. |
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 15:14, 18 Gru 2012 |
|
Nie wiem czy chodzi o ten sam samolot, ale Ił-18 stał jako restauracja w okolicach Mostu Poniatowskiego, od końca lat 80 do 1995 roku kiedy to został zdemolowany przez wandali i wywieziony na złom...
Co do Tu134 to sprawa jest bardziej skomplikowana, z tego co wiem Tu-134 (starsza wersja) zostały wycofane początkeim lat 80 i w całości sprzedane do Aerofłotu. Natomiast Tu-134A (nowsza wersja) zostały wycofane w latach 1991-1993 i generalnie losy wszystkich egzemplarzy są mi znane. Dwa zostały do dzisiej w Warszawie. Jeden stoii na (uwaga, mogę mylić nazwę) Szczęśliwicach i służy jako trenzażer dla Policji, a drugi robi za to samo w GROMie. Jedyny T134, którego ewentualnie mogłeś widzieć jako restaurację to LGB, który w 1980 roku został poważnie uszodzony na Okęciu (lądował bez podwozia), ale wszystkie źródła podają jego status jako złomowany zaraz po wypadku. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 17:33, 18 Gru 2012 |
|
Zatem możliwe, że to ten sam IŁ-18, ale lata wtedy się nie zgadzają (nawet z moim błędem). Jaki był jego koniec i kiedy - nie wiem. Ale 1995 byłby prawdopodobną datą (porządkowanie błoni stadionowych, zarząd terenu Damisu, to możliwe, że je wtedy uprzątnięto).
Tak więc koniec samolotu względnie się zgadza. Natomiast początek zupełnie.
Jeszcze w socjaliźmie samolot stał na Ursynowie, w rejonie pętli Ursynów Płn. Potem, jak przez mgłę, na Pl. Defilad przez moment kojarzę, a dalej właśnie rejon Stadionu (Most Poniatowskiego jest obok, ale akurat samoloty stały od strony dworca PKS/PKP Warszawa Stadion, różnica jednego przystanku).
Tu-134 - Na pewno ten model, to zbyt charakterystyczny samolot by go z czym pomylić. Jako ciekawostka to w środku miał układ zabudowy jak wagony kolejowe - przedziały, a ścianki właśnie były ze starych wagonów wyjęte, klasyczne drzwi przesuwne - ot, przedsiębiorcza improwizacja na szybko. Choć przyznać trzeba schludnie i ładnie było to wykonane. Przód natomiast był zrobiony jako fotele kanapy pod ścianami, stolik jakiś taki okrągły w środku. Fajne były kelnerki |
|
|
|
|
Muzeum Ratownictwa
User
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:28, 18 Gru 2012 |
|
Piotrek a gdzie w Pułtusku stoi Tu-134? ;p Lim jakiś tam jest ale Tutuki nie widziałem. Takowa stoi za Warszawą ale w stronę Gdańska, nieopodal OKRĘTU! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|