 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 12:21, 11 Mar 2011 |
 |
Czy model Plasticartu da się w miarę poprawnie i bez jakchś arcymistrzowskich umiejętności przerobić na wersję Ił-62M? |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:35, 04 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
|
 |
kurkuma
User
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 305 Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pią 22:46, 11 Mar 2011 |
 |
Z tego co wiem, to ił 62M różnił się od poprzednika oszczędniejszymi silnikami, nowocześniejszą elektroniką, dodatkowym zbiornikiem paliwa w ogonie i wzmocnieniem konstrukcji skrzydeł. Bryła pozostała taka sama.
Więcej informacji uzyskasz tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6399 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 0:25, 12 Mar 2011 |
 |
kurkuma napisał: |
Z tego co wiem, to ił 62M różnił się od poprzednika oszczędniejszymi silnikami, nowocześniejszą elektroniką, dodatkowym zbiornikiem paliwa w ogonie i wzmocnieniem konstrukcji skrzydeł. Bryła pozostała taka sama.
Więcej informacji uzyskasz tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub:
[link widoczny dla zalogowanych] |
62M ma możliwosć włączenia rewersów jeszcze podczas lotu na krótkiej prostej Przydatne podczas lądowania, na krótkich pasach startowych. Jedyne co go odróżnia zewnętrznie to inne klapy.
A tutaj najbardziej spektakularny wyczyn na tym samolocie - lądowanie na pasie trawiastym 800m z wykorzystaniem odwróconego ciągu w ostatniej części lotu:
http://www.youtube.com/watch?v=-dre9ndOKXI
I co na to Globemaster???  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Sob 0:27, 12 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Sob 8:09, 12 Mar 2011 |
 |
Moje wspomnienie z najpiękniejszym pasażerem ever, za jakiego niezmiennie uważam Iła-62/62M, to całkiem nieodległe czasy - przylot Julii Tymoszenko na obchody 70-tej rocznicy wybuchu II wojny światowej na Westerplatte. Akurat byłam na dworze, gdy późnym popołudniem samolot odlatywał na Ukrainę i po startcie z Rębiechowa z wielkim hukiem przeleciał na małej wysokości, prawdopodobnie po to, aby pokazać Gdańsk - gdańską starówkę ukraińskim oficjelom.
Pozdrowienia, Piotrek - masz fascynującą pasję.
PS
Ciekawe, jak później Ił wystartował z tej "łąki-pasa" - mam nadzieję, że nie trzeba było go demontować i wywozić na lawetach, ale wyczyn - po prostu niewiarygodny. Z innej beczki, Piotrek - spojrzałam na licznik Twoich postów - masz ich na godzinę ca. 8:30 (wg czasu forum: 7:30) - 747... cóż za wyjątkowo lotnicza symbolika, chi, chi |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:36, 04 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6399 Przeczytał: 77 tematów
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 13:03, 12 Mar 2011 |
 |
Banshee napisał: |
Moje wspomnienie z najpiękniejszym pasażerem ever, za jakiego niezmiennie uważam Iła-62/62M, to całkiem nieodległe czasy - przylot Julii Tymoszenko na obchody 70-tej rocznicy wybuchu II wojny światowej na Westerplatte. Akurat byłam na dworze, gdy późnym popołudniem samolot odlatywał na Ukrainę i po startcie z Rębiechowa z wielkim hukiem przeleciał na małej wysokości, prawdopodobnie po to, aby pokazać Gdańsk - gdańską starówkę ukraińskim oficjelom.
Pozdrowienia, Piotrek - masz fascynującą pasję. |
No to tak a'propos bodaj początkiem lutego był na EPGD ten sam IL62M z Janukowyczem - bodaj rafinerię zwiedzał. Miałem strasznego pecha, ponieważ plan lotu był złożony do Krakowa (miał zwiedzać Wieliczkę), ale dwa dni przed przylotem skasowli go i zmienili na Gdańsk W ubiegłym roku w sierpniu również miał być (wg planu lotu) IL62M z dowódcą sztabu wojsk rosyjskich (tym razem wojskowy 551 pułk lotniczy - CHD), a przyleciał... Tu-154M - ciekawostka bo ostatni wyprodukowany egzemplarz. Ale ILa-62M widziałem jeszcze z Juszczenką w Katowicach w styczniu 2009 roku, szkoda tylko beznadziejnej pogody (był wtedy również ŚP PLF "101")... Ogólnie z tego co się orientuje na całym świecie pozostało w użytkowaniu około 15 Iłów 62M z czego najwięcej, bo osiem w Rosji (wszystkie należą do Rossiya, jeden oddelegowany jak zapas dla Medwiedewa), dwa na Ukrainie (UKN - bodaj mają do końca tego roku resursy, zresztą Janukowycz już kupił A319CJ i chyba już nim lata...), a reszta to Kuba, Korea Północna i jakieś państwa afrykańskie - czyli wiadomo cała trójeczka ma bana na wlot do UE
A samolot naprawdę wspaniały - jak kopci na dolocie Zresztą ma kolegę z RAFu pt Vickers VC-10, na którym podobno był wzorowany - i oba kopcą tak samo Natomiast samolotem najbardziej kopcącym jest Tu-134A - to są dopiero kłęby dymu Ten samolot wygrywa też w kwestii huku przy starcie i świstu przy lądowaniu - dźwięki zupełnie podobne do F-16
Cytat: |
PS
Ciekawe, jak później Ił wystartował z tej "łąki-pasa" - mam nadzieję, że nie trzeba było go demontować i wywozić na lawetach, ale wyczyn - po prostu niewiarygodny. Z innej beczki, Piotrek - spojrzałam na licznik Twoich postów - masz ich na godzinę ca. 8:30 (wg czasu forum: 7:30) - 747... cóż za wyjątkowo lotnicza symbolika, chi, chi |
No właśnie on nie wsytartował Pozostał już w tym miejscu jako element muzeum Otto Lilenthala: [link widoczny dla zalogowanych]
Można sobie go zwiedzać, a co ciekawe jest w 100% sprawny, tylko przegląd trzeba by zrobić Jeżeli idzie o posty to faktycznie niezłe odkrycie To teraz czekamy na 757, 767, 777...
Jak to mój wykładowca powiada - Ukłony  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
czapajew
User
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:58, 12 Mar 2011 |
 |
Pasja, pasją, zachwyt, zachwytem, ale mniej entuzjamu było przy naprawach tych maszyn. Ja pracowałem przy nich krótko i nie mogę zbyt wiele o tym mówić, ale mechanicy pracujący na tym sprzęcie, niezależnie od specjalności, to często byli prawdziwi cudotwócy. Czasami było naprawdę trudno. Ja najbardziej wspominam naprawę kadłuba w zimę na powietrzu, kiedy palce przymarzały do blachy. Na szczęście dziura była nieduża. Inna historia to kanibalizm, czyli przerzucanie części z samolotu, na samolot. To dopiero była sztuka. No i koniec komatanckich opowieści . |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 9:00, 15 Mar 2011 |
 |
Kopara mi opadła...:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
 |
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4224 Przeczytał: 43 tematy
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 9:12, 15 Mar 2011 |
 |
O w mordę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 10:09, 15 Mar 2011 |
 |
Co prawda to tylko komputerowy fotomontaż, ale efekt moim zdaniem - rewelacyjny:
 |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Nie 14:53, 01 Maj 2011 |
 |
Odpowiem sama sobie, symbolicznie zamykając wątek. Model Iła-62 z Plasticartu po naocznym przekonaniu się jest porażająco beznadziejny. Kompletnie nie trzyma geometrii - lista szczegółowych grzechów jest bardzo długa - na czele z obrysem skrzydeł i nieprawidłowymi przekrojami kadłuba. Szkoda czasu na ich wymienianie. Cieszę się, że się pozbyłam tych bubli na alledrogo. Pocieszające jest to, że przynajmniej nie dopłaciłam złotówki do całego "eksperymentu" sprowadzenia modeli jak i kalek z zagranicy. |
|
|
|
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Nie 14:58, 01 Maj 2011 |
 |
Może kiedyś ktoś wyda, poprawny model Nie ma pośpiechu, cierpliwość ;] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|