|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Śro 19:30, 05 Gru 2012 |
|
Właśnie zrobił krąg nad moją chałupką i po kilku minutach "wytarł" sobie kółeczka o nasz pas i poszedł na KRK |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 19:32, 05 Gru 2012 |
|
Ja po dzisiejszym dniu wreszcie mam foty 787 takie jak chciałem, słońce wyszło, zimno było, ale się opłaciło, generalnie jestem z dzisiejszego dnia na lotnisku zadowolony |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Śro 19:44, 05 Gru 2012 |
|
Poka, poka. Zoba, zoba |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 19:47, 05 Gru 2012 |
|
Może później wrzucę, bo muszę sprzęt rozpakować i zgrać wszystko. Potem obróbka, żeby nie puszczać w świat surówki Za to po piątku pojawi się obszerniejsza relacja (chyba, że wystąpi mgła - wtedy będzie kaput!)
EDIT: tymczasem 787 (LO9208) już na Kraków_Approach i zniża na 6500ft (stóp) . FL24 źle wyświetla nr lotu, na zbliżaniu wołą się 9208 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Śro 19:52, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Śro 19:54, 05 Gru 2012 |
|
No ja w sumie nie mogę narzekać Prawie codziennie do nas zagląda, chociaż spalić gumę na pasie, ale zawsze miło popatrzeć i usłyszeć, a jak ładnie migają mu ledy Osobiście fotek nie mam, bo pojawia się zawsze kiedy jestem w pracy lub wieczorem, a od aparatu też wiele wymagać nie mogę. Muszę przyczajkę na podejściu zrobić w jakiś dzień lub wieczór i go tak live zobaczyć nad głową |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 20:00, 05 Gru 2012 |
|
no faktycznie źle wyświetla, 9208 gadają sobie chłopaki [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 20:00, 05 Gru 2012 |
|
Właśnie dwa dni temu widziałem, że zrobił kółko tylko i wrócił do Krakowa. Teraz mówisz, że było touch and go - bo widzę, że zszedł i się wzbił bez znikania z radaru U Nas postoii jeszcze z pół godziny i znika do Warszawy Ale pogoda chyba kiepska w Bydgoszczy? Bo miał dzisiaj z godzinę opóźnienia, a warunki były sądząc z Metaru dość fatalne
Co do oświetlenia się zgadzam - mruga inaczej niż większość, dość podobnie do Suchoja SS100. Ale mnie najbardziej podoba się głośność, a właściwie jej brak. I to i lądowanie i start. Taki durny 738 Ryanair'a to się doperio przy nim tłucze
A Nasz LOT właśnie wchodzi na prostą, a że dzisiaj mieliśmy kalibrację ILS (jest wyłączony) będzie lądował według NDB pasa 25 Zresztą w tej chwili właśnie zgłosił stabilizację
EDIT:
Cytat: |
gadają sobie chłopaki |
Co ja widzę - ponownie ruszył Kraków na LiveATC Tylko pomieszanie APP/TWR i GND jest wnerwiające :roll: Ja tego słucham i tak swoim sprzętem, w końcu zabójcza odległość od lotniska do czegoś zobowiązuje. Jakie jest moje ulubione radio? 121.075 |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Śro 20:04, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 20:06, 05 Gru 2012 |
|
Ja już sobie długo nie słuchałem, ale zacznę bo przynajmniej raz na tydzień podchodzą u nas do lądowania F16 (a nie wiem gdzie sprawdzić grafik, o ile w ogóle się da bo wciskają te myśliwce w dziury między rejsowymi, jak więcej luzu jest) i chciałem sobie ustrzelić, bo na słuch jak biorę to nigdy nie zdążę aparatu ustawić |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 20:08, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 20:16, 05 Gru 2012 |
|
Grafik powiadasz Taki grafik jest dostępny w dniu lotu w jednostce, która samoloty wysyła Ale powiem Ci tak, bo rozmawiałem z kontrolerem z Łasku kiedyś na ten temat - nigdy nie jest to pewne, bo samoloty trenują z reguły na lotniskach wojskowych, czasami owszem robią podejście na cywilnym (cywilno-wojskowym) i służy to sprawdzeniu możliwości stabilizacji na ILS DME cywilnym (wiadomo jest to lepiej oprzyrządowane). Co ciekawe nie każde lotnisko spełnia takie wymogi... Ale raz na czas nawet w KRK coś się zdarzy - dokładnie tydzień temu był 29 z Mińska Maz. - zrobił podejście ILS, low pass i tyle go widzieli (raczej słyszeli).
Ale co do Gdańska to F16 jakoś często tam nie bywają, co innego 29 z Malborka - to jest z tego co wiem stały temat w GDN.
Na radiu szukaj w przypadku F16 callsignów typu "Shark", "Spark", "Gryzzli", "Bouncer" etc. - tak się wołają. Czemu? Konkretny callsign zależy od ksywki pilota To też wiem od kontrolera z Łasku. Zadania w grupie i przebazowania z planem lotu to po prostu PLFxxx (gdzie xxx - numer w przypadku myśliwców zykle 7xx). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 20:20, 05 Gru 2012 |
|
No to będę nasłuchiwał, co do częstotliwości to jakoś raz na tydzień wypada, w tamtym miesiącu ze 2x na tygodniu podchodziły do lądowania, ale to tylko "na próbę" bo chyba nawet podwozia nie wypuszczali.
A to jeszcze na szybko pytanie, dlaczego na FL24 nie wyświetla mi Autosanów Eurolotu, a na FlightAware pokazuje je normalnie na mapie? Jest jakiś patent, żeby to na FL24 włączyć?
edit: już kumam gdzie leży różnica, na FlightAware wylądował 5min temu, a dopiero teraz przeleciał mi za oknem, czyli to taki bardziej koncert życzeń niż live tracking |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 20:25, 05 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Śro 20:20, 05 Gru 2012 |
|
W chwili kiedy robił go arounda było go widać w przerwach zachmurzenia i lekki opad śniegu był. Widoczność całkiem dobra jak podchodził na 26 to widać go było z 15 kilo
Dokładnie ten brak decybeli jest powalający |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 20:27, 05 Gru 2012 |
|
smookee napisał: |
A to jeszcze na szybko pytanie, dlaczego na FL24 nie wyświetla mi Autosanów Eurolotu, a na FlightAwere pokazuje je normalnie na mapie? Jest jakiś patent, żeby to na FL24 włączyć? |
Na razie nie da rady, ATR nie mają nadajników ADS-B. Z wyjątkiem jednego, SP-LFE ten ma zamontowany, ale wyświetla kupę błędów Podobnie nie mają ich EMB170 oraz 175 (w tym rządowe) oraz 737 z wyjątkiem SP-LLL i LLK. Również najnowszy nabytek ELO (Eurolot) czyli DHQ400 (Dash) jest pozbawiony tego urządzenia.
Nie mniej w przyszłości, planowane jest na FL24 uruchomienie MLAT, który na podstawie kilku odbiorników będzie pokazywał lokalizację samolotu bez ADS-B, na podstawie zwykłego transpondera. Wtedy widoczne byłoby wszystko co ma transponder w tym samoloty wojskowe
FlightAware to fajna rzecz dla lotów interkontynentalnych, niestety te dane są mocno naciągane. Z doświadczenia kupa samolotów po lądowaniu ma status "on route" lub "unknown". Linia lotu jest kreślona na podst. punktów z planu lotu i wyliczana na podstawie czasu. Do rzeczywistości w 80% ma się to nijak |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 21:00, 06 Gru 2012 |
|
obiecane |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Pią 8:11, 07 Gru 2012 |
|
Mmm, fajne:) jak tylko podlinkuje od nas jedno
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 12:50, 07 Gru 2012 |
|
A ja właśnie wróciłem z "wnętrza" Dreamlinera. Wrażenia super - ten przepych w klasie biznes i zapach nowości No i minuta konwersacji z pilotem fabrycznym Boeinga też bezcenna |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|