Autor |
Wiadomość |
renault4
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 423 Przeczytał: 33 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 17:24, 26 Lis 2012 |
|
Byłem 23.11 i nic, czekałem i czekałem.....a on do Gdańska poleciał a tak na poważnie to inne samoloty siadały na Balicach, widoczność była ok 600metrów
Może teraz go upoluję |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 22:38, 26 Lis 2012 |
|
Sprawa na tę chwilę wygląda tak - szkolenie T&G zakończyło się, jutro dzień techniczny i samolot nie lata. Natomiast od środy POWINIEN latać według takiego harmonogramu:
EPWA-EPKK 09:40
EPKK-EPBY 10:20
----------------------
EPBY-EPKK 12:20
EPKK-EPBY 16:20
----------------------
EPBY-EPKK 18:20
EPKK-EPWA 18:40
Czyli powinien lądować i startować trzy razy dziennie. W niektóre dni będzie inaczej ze względu na prezentację. Podane wcześniej godziny odwiedzin na innych lotniskach są aktualne, przy czym skasowano przylot do Goleniowa w dniu 06.12...
EDIT: Oczywiście w przypadku złej pogody może się to nie odbyć, odbyć gdzie indziej lub w ograniczonej ilości. Decyduje nie tylko mgła (RVR), ale również podstawa pionowa chmur (jak w piątek). Względy operacyjne też mogą zadecydować o przeniesieniu lotów, generalnie depesza o tym jak to będzie wyglądać wysyłana jest w dniu treningu około 08:00. Krótko mówiąc - wszystko jest możliwe |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Pon 22:41, 26 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 20:51, 27 Lis 2012 |
|
Na dobry początek... Zła wiadomość. Jutro 787 nie lata. W ogóle |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
renault4
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 423 Przeczytał: 33 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:09, 27 Lis 2012 |
|
To kiedy można się go spodziewać na EPKK ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:50, 27 Lis 2012 |
|
Dobre pytanie do wróżki Skoro jutro go nie będzie na oficjalnej prezentacji (jednej z trzech) to nie mam pojęcia... Kolejny możliwy termin to czwartek, ale Panie - to się może jutro zmienić
W każdym razie dzisiaj z kolegą przechrzciliśmy go z "Dreamlinera" na "Nightmare'ra" |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 21:51, 27 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
grochu71
User
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 808 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek/Toruń
|
Wysłany:
Śro 13:12, 28 Lis 2012 |
|
Bo to Polska właśnie???
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 95 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 13:56, 28 Lis 2012 |
|
Bubel
Fuszera
Chłam
Złom
Pewnie zespawany z przystanku
Oddać te paści |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 36 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 14:39, 28 Lis 2012 |
|
Ja bym go wystawił na sprzedaż jak Jaki i Tutkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Śro 15:05, 28 Lis 2012 |
|
Oddać to "badziewo" i wprowadzić wizy dla Amerykanów. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 15:26, 28 Lis 2012 |
|
To wprost niewiarygodne, że nowy samolot, który dopiero jest na poważnie sprawdzany przed wprowadzeniem do służby wymaga jakiejś regulacji... chciałbym zobaczyć jak przywożą wywrotkę Kamatsu do kopalni, składają jak lego i bez najmniejszych problemów śmiga |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 16:07, 28 Lis 2012 |
|
Niesamowite! LO9201 establish on ILS DME 25
EDIT: I usiadł i na std17. I w ten sposób obyło się historyczne, pierwsze lądowanie 787 w Krakowie Fotek nie będzie ode mnie bo ciemno. Natomiast dzisiejszy dzień to był epic fail - ETA 12:30, następnie 14:20, 14:55 i w końcu 15:30. I oczywiście przyleciał po zmroku Teraz to już mi obojętne, podjadę jak będzie CAVOK |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Śro 16:18, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
grochu71
User
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 808 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek/Toruń
|
Wysłany:
Śro 20:13, 28 Lis 2012 |
|
Chyba burok jezdem. Ale na po polsku proszę. Bo ledwo co łapiem. Nie każdy jest na tyle lotny. Zechcesz przetłumaczyć? Dziękuję. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5664 Przeczytał: 95 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 20:34, 28 Lis 2012 |
|
Piotrek to chyba kiedyś dostanie ostrzeżenie za kodowanie
Bo to zaczyna podpadać pod 2 i 4 punkt regulaminu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6319 Przeczytał: 118 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 20:39, 28 Lis 2012 |
|
Już wiem napisze to samo inaczej! Był dziś 787 w Krakowie, a ja się naczekałem od 12:20 i wylądował po zmroku
STD = stand, miejsce na którym staje samolot na płycie, są numerowane.
ETA = estamited arrival, planowany przylot.
CAVOK = Clouds and Visibility OK = termin pogodowy, najlepsza pogoda bez chmur i zamglenia, podawany zamiast wpisywania ciągu Visibility 10 kilometers or more oraz No Significant Clouds.
Czym się różni ETA/ETD od ARR/DEP mimo, że wydaje się być to tym samym (Przylot/Odlot)? ARR/DEP to planowane godziny przylotu podawane orientacyjnie na jakiś czas przed lądowaniem samolotu, zazwyczaj kilka dni, tygodni. Forma może być dowolna jak również czas czy to UTC (uniwersalny), LT (lokalny) czy CET (Europa Centralna). ETA/ETD są wysyłane na lotnisko w dniu operacji na danym samolocie w postaci depeszy systemu komunikacji międzylotniskowej w skrócie AFTN. Służą kordynacji ruchu lotniczego i temu, żeby ATC (Kontrola Lotów) wiedziała kiedy samolot się pojawi. W depeszy AFTN prócz tych bardzo dokładnych informacji znajdują się informacje na temat rejestracji danego statku powietrznego, trasa jego lotu, numer lotu, dodatkowe statusy (w tym HEAD - rządowy, MEDICAL - medyczny). Wszystko w postaci jednego ciągu znaków Krótko mówiąc depesza taka potwierdza wizytę danego samolotu, określając prezcyzyjnie godzinę (ARR 09:00, ETA 08:47). Dzisiaj depesza taka a'propos 787 pojawiła się około 12, ale między czasie była modyfikowana statusami DLY (delay, opóźnienie), stąd też moje i kupy innych spoterów czekanie przez pół dnia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Śro 21:03, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Czw 18:48, 29 Lis 2012 |
|
Oj tam od razu psy i koty na nowym Benku wieszacie, że sprzedać, że oddać, że bubel, że wizy dla amerykanów (tu popieram ). Może to są tylko choroby "wieku niemowlęcego" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|