|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:47, 12 Lis 2012 |
|
Czyli dobrze kojarzyłem z wyglądu że to właśnie AN-2
Pamiętam ten ryk silnika kiedy przelatywał nisko nad domem Ahh całe moje dzieciństwo
Ogólnie dzięki temu aeroklubowi sporo ciekawych rzeczy latało mi nad głową, od szybowców po właśnie takie ciężkie dwupłatowce
Do tego wszelkie imprezy, w czasach świetności nawet parę razy do roku (łącznie z jakąś imprezą związaną z tvp Wrocław, sam już nie pamiętam dokałdnie) gdzie każdą z tych maszyn można było sobie pomacać z zewnątrz i od środka |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Pon 23:50, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 0:10, 13 Lis 2012 |
|
"Kukuruźnik" to umowne określenie ogólnie na dwupłatowce. Najpierw nazywano tak Po-2, potem An-2. Myślę, że oba samoloty zasłużyły tak samo na ten przydomek |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
olokolo
User
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 152 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany:
Wto 7:23, 13 Lis 2012 |
|
ArturS napisał: |
Olokolo, zapewne skakałeś z tego egzemplarza
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Tak - chodziło mi o ten egzemplarz. A co do sondy (przynajmniej tej "cywilnej" wersji) - za moich czasów za każdym razem przed wyskoczeniem pierwszego skoczka wyrzucało się sondę przez "naprowadzacza". W Aeroklubie Gliwickim najlepsza w te klocki była dziewczyna. Sonada wykonana była z patyka i 2- 3 metrów kolorowej bibuły. W prostejovie, gdzie też skakałem (z Turboleta) też wyrzucali sondę. No i lot samolotem - w Antku można było się wyspać jak samolot próbował się wdrapać na 4000 m (45 minut lotu) - dlatego też skoki z takiej wysokości w Rybniku to było święto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
czapajew
User
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 257 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:16, 13 Lis 2012 |
|
No tak... Dziękuję za miłe słowa. Nie lubię się chwalić, wolę słuchać opini innych o tym co zrobiłem. Tym bardziej jest mi miło. Ten samolot jest dalej w zasięgu moich zainteresowań. Moim zdaniem An-2 to samolot ponadczasowy, można powiedzieć nawet już kultowy. Do literatury polecam jeszcze książkę wydaną w Rosji, która zawiera sporo malowanych bocznych sylwetek Antków.
A to mój ulubiony Antek, którego oklejałem z kolegami.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
olokolo
User
Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 152 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany:
Wto 12:05, 13 Lis 2012 |
|
Według dzisiejszej nowomowy - to już jest samolot cooltowy . A tak naprawdę to polecam przelot tym samolotem każdemu, kto narzeka na samoloty pasażerskie współczesne. Pamiętam loty do Egiptu, czy Grecji A320 lub B737 i narzekanie ludzi, że ciasno, głośno, że nie ma gdzie nóg wyprostować i ogólnie że to nie B747 i tak dalej. W Antku lot to kwintesencja lotu - można poczuć co to znaczy latać kiedyś. Wszystko drga, trzęsię się. Ten widok za okna, start, lądowanie (chociaż w karierze skoczka zaliczyłem tylko jedno lądowanie - zawsze wysiadałem w pół drogi ). Szkoda tylko, że w Polsce nie rozwijało się konstrukcji, a AN-3 nikt już nie kupował. W końcu stary Antek to koń roboczy w aeroklubach (przynajmniej przy skokach). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Wto 12:06, 13 Lis 2012 |
|
ArturS napisał: |
Panie Robercie, kłaniam się nisko Książkę przeczytałem jednym tchem, w dwa wieczory Bogata ilość mało znanych zdjęć, a także ogromny zbiór danych i informacji o maszynach zarejestrowanych w kraju i nie tylko Książkę kupiłem na alledrogo z jakiegoś antykwariatu i ostro się o nią biłem na końcu Cieszę się ogromnie że mogłem Pana tutaj poznać |
To przyjedź z nią za rok na targi to dostaniesz autograf Czyż nie Robert ?? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Wto 12:08, 13 Lis 2012 |
|
A owszem, "Walcząca Warszawa" była u nas na Lisach w Bydgoszczy nawet chyba raz. Tu jego ostatnie foto przed remontem w Modlinie:
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz ładnie wyremontowany, aż razi z daleka
Kolejnym modelem jaki chciałem pokazać, jest AN-2 także w skali 1/75 z VEB Plasticart, ale w malowaniu Lotnictwa Ludowego Wojska Polskiego. Zestaw wyjściowy rocznik 1986
sklejony chyba w 1990 z pomocą taty . Początkowo bez malowania i oklejony kalkami z Iła 2m3, a z biegiem czasu pomalowany jakimiś Humbrolami. W 2000 roku z sentymentu, mimo posiadania już Antka z Italeri, rozpoczął się jego remont, który z przerwami zakończył się w 2005 roku :roll: . Remont wykonany został bez użycia szpachli, której się bałem wtedy strasznie , stąd luki, szpary i inne niedociągnięcia. Wiadomo, powinien mieć okrągłe okienka, ale w tamtym czasie to była dla mnie nie osiągalna umiejętność jeszcze. A teraz cieszy oko jako pamiątka minionego dzieciństwa i moja wizja luźnego vintage .
Zapraszam do zdjęć.
Autografa też mam, bo książka jest z dedykacją z 2004 roku, nie wiem czy moę pokazać foto bo jest tam imię i nazwisko osoby dla której jest dedykacja |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ArturS dnia Wto 12:12, 13 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 17:02, 13 Lis 2012 |
|
olokolo napisał: |
...Ten widok za okna, start, lądowanie (chociaż w karierze skoczka zaliczyłem tylko jedno lądowanie - zawsze wysiadałem w pół drogi... |
Tak, kiedyś w takiej maszynie i takiej sytuacji gościowi który nas wyrzucał zadałem pytanie: "Szefie, a jaki jest cel opuszczać w pełni sprawną maszynę?"
- Spojrzenie okrągłych oczu bezcenne |
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Wto 23:33, 13 Lis 2012 |
|
Na dobranoc kilka fotek
Antki na lisach, Bydgoszcz 2001 rok.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jako posiłki doleciały Antki z: Piły SP-AOP i z Inowrocławia SP-FIZ, który teraz biodegraduje się w Toruniu A w tamtym czasie wykonał tylko jeden lot bo miał jakieś problemy z silnikiem.
A tutaj bydgoskie Antki razem z Jakiem-12A przebazowane z Aeroklubu pod las koło pasa startowego w czasie Air Show w 1996 roku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Foto z: [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 19:34, 14 Lis 2012 |
|
Zaskakująca jakości fotki z '96. Czyżby cyfrowy skaner? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 19:46, 14 Lis 2012 |
|
pewnie tak samo jak te moje (np. elbląski An) - też robione analogiem, scyfryzowane w Fotomaxie, skan nie z odbitek, a z kliszy
tak wygląda w oryginalnym rozmiarze bez żadnej obróbki
[link widoczny dla zalogowanych]
generalnie jakby się pobawić potem w obróbkę i zmniejszenie to nawet źle z jakością by nie było |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 19:48, 14 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Czw 21:44, 15 Lis 2012 |
|
Kilka moich Antków w połowie gotowych i takie do remontu, które czekają na napływ weny twórczej i czas który pozwoli mi się nimi zająć
A na wieczór dobre kino z naszym polskim AN-2 Piotrek EPKK powinieneś to znać bo to u was było Osobiście przeraziła mnie bliskość zabudowań ale może to takie złudzenie na filmie, fakt faktem nie lada wyczyn fiknąć pętle Antonowem
http://www.youtube.com/watch?v=5VKjPf1SjpI |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Czw 22:44, 15 Lis 2012 |
|
Byłem świadkiem naocznym tego wydarzenia. Pilotowi zabrali licencje za ten numer Ale emocje niesmaowite, podobnie jak akrobacja na Wildze, którą widziałem w 1995 roku (jako dzieciak). Nieświadomym dopowiem, że na obu typach takie ewolucje są zakazane
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ArturS
User
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 167 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CB
|
Wysłany:
Pon 22:40, 19 Lis 2012 |
|
Jak się okazuje nasz "słynny" Antek od akrobacji już wcześniej dostąpił zaszczytu pokazania się na okładce zeszytu TBiU nr 77 poświęconemu tej właśnie konstrukcji. Jego zdjęcia znajdują się na okładce czyli str. 1 i na stronie nr 3 Tutaj jeszcze w malowaniu typowym dla okresu LWP.
Samolot AN-2 nr seryjny 1G9860 rok produkcji 1976. Stan obecny:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 125 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 22:00, 20 Lis 2012 |
|
No nieźle wynalazłeś! Faktycznie to ta sama maszyna Na pewno w okresie jak zrobiono to zdjęcie (w Mińsku Maz.) należał do 1PLM. Potem w latach 90 chyba służbę zakończył na Krzesinach, ale nie pamiętam dokładnie. W każdym razie jako SP-AMR figuruje od 2000 roku |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 22:03, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|