|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Pią 22:08, 20 Lut 2015 |
|
Też szukałem informacji o tych boczkach po ukazaniu się na forum zdjęć z regularnej serii...
Mam ten z testowej i zastanawiałem się nad wymianą...
Wychodzi mi z poszukiwań, że ta z regularnej serii jest prawidłowa dla większości traktorów, a ta z pionowymi żebrami z testówki też jest prawidłowa, ale przedstawia model z boczkami z równolegle produkowanym traktorem T74, który był wersją rozwojową DT54...
Inna rzecz, niepotwierdzona, że różnice w blachach mogą wynikać z miejsca produkcji - trzy fabryki go produkowały:
Сталинградский тракторны завод - Stalingradzka Fabryka Traktorów
Харьковский тракторны завод - Charkowska Fabryka Traktorów
Алтайский тракторны завод - Ałtajska Fabryka Traktorów
A w sumie powstało ich prawie milion...
Co do Polski - niestety brak danych czy obie wersje były sprowadzane... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Sob 10:38, 21 Lut 2015 |
|
W dzieciństwie często bawiłem sie koło takiego traktorka, jako, że mieszkalem koło bazy PGKiM i przyznam szczerze, że kwadratowych otworów z boku w ogóle nie kojarzę, to oczywiście żaden dowód i pamięć jest zawodna jednak obstawiałbym ten z pionowymi otworami. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:17, 21 Lut 2015 |
|
DT 54 z serii regularnej jako traktor rolniczy w Prl.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 16:36, 21 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cycek1983
User
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 366 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork
|
Wysłany:
Sob 16:33, 21 Lut 2015 |
|
Powiedział bym,że z serii regularnej a nie testowej. |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1278 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Nie 3:43, 22 Lut 2015 |
|
Być może, jednak jak pamięcią sięgne przyajmniej z tych co pamiętam w wiekszości i tak bebechy już były na wierzchu to kwadratowe otwory są dla mnie nowum. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Joxer
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1184 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:30, 26 Lut 2015 |
|
#2 DT-54 (testowe vs regularne)
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 12:14, 27 Lut 2015 |
|
Czyli oni też nie wiedzą, czy taki jak testowy, to w ogóle występował.
Uważnie przejrzałem wszystkie zdjęcia jakie na gogle (szczególnie gogle.ru ) pojawiają się dla hasła DT-54. I zdałem sobie sprawę, że wszystkie znalezione przeze mnie zdjęcia DT-54 przypominające wersję testową (czyli pionowe otwory) robią wrażenie, że boczne osłony silnika zostały dorobione. Na każdym zdjęciu wyglądały na nieco inne. Nie znalazłem dwóch takich samych.
Dla wyjaśnienia - piękne kolorowe zdjęcie od razu wyskakujące na gogle takiego żółtego DT-54 ignoruję. To wersja z rekonstrukcji. Ja ufam tylko zdjęciom historycznym, a tam właśnie jak napisałem - nie ma dwóch takich samych. Powtarzalne są tylko zdjęcia w wersji z kwadratowymi otworami.
Ale najgorzej jest ze zdjęciami z Polski - tu prawie wszystkie DT-54 w ogóle tych osłon nie mają ...
Takiego zdjęcia, jakie powyżej jeden z Kolegów umieścił, w ogóle przez gogle nie znalazłem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Pią 12:18, 27 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 15:43, 28 Lut 2015 |
|
Są różne żródła szukania zdjęć.Przy zdjęciu masz dane do
tego foto.Jest to foto w jednym z PGR w Prl |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Sob 20:40, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 10:57, 02 Mar 2015 |
|
No właśnie. To zdjęcie też wziąłem pod uwagę i ono też dowodzi tej samej tezy. Ten ciągnik też ma otwory kwadratowe. Takich z pionowymi podłużnymi dalej nie widać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 12:09, 02 Mar 2015 |
|
Trzeba też mieć na uwadze, że traktor był produkowany w trzech różnych fabrykach, a każda mogła wprowadzać pewne swoje technologiczne uproszczenia.
Na rosyjskim forum idzie też dyskusja, czy koło napinające powinno być pojedyńcze czy podwójne - to zależało od okresu produkcji / modernizacji.
A w ogóle to klną tych co dokonali odrestaurowania tego żółtego muzealnego - jako niechlujna zbieranine podzespołów z różnych okresów produkcji a nawet modernizacji i wersji rozwojowych.
To co tak naprawdę psuje wygląd zawnętrzny modelu - to zbyt płaski dach. Niektórzy próbują sami dorabiać poprawny.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Pon 12:13, 02 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 25 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Pon 12:53, 02 Mar 2015 |
|
Edekyogi napisał: |
Trzeba też mieć na uwadze, że traktor był produkowany w trzech różnych fabrykach, a każda mogła wprowadzać pewne swoje technologiczne uproszczenia. |
Wcześniej o tym właśnie pisałem.
Wrzucając w google "трактор Т-74" ,czyli rozwojową wersję DT-54, zobaczymy, że większość posiadała właśnie pionowe wloty... A z rozwojówkami często jest tak, że ich elementy wprowadzane są już w końcowych partiach poprzedników... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 45 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 0:09, 03 Mar 2015 |
|
Mam nadzieję, że Koledzy, że się nie obrazicie, ale to jest trochę wymyślanie historii. Bo jeśli takie z pionowymi otworami były z późnego okresu produkcji, to dlaczego nie ma ich na zdjęciach ?
Przecież im później tym łatwiej o zdjęcia. Jeśli z różnych fabryk, to znowu - dlaczego zachowały się zdjęcia tylko jednej fabryki ?
Na pewno nie tak dokładnie jak Wy, ale też próbowałem czytać informacje ze stron rosyjskich. Oni tam nawet nie zajęli się tym tematem. Przynajmniej ja zauważyłem tylko 1 wpis na rosyjskim forum modelarskim, który wskazywał na wątpliwość, czy taki traktor, jak z serii testowej w ogóle istniał. Nikt na tym rosyjskim forum tego wątku nie pociągnął.
Myślę, że mają kłopot ze zdobyciem jakichkolwiek informacji. Po prostu nic w tym zakresie nie wiedzą.
Ściągnąłem z Internetu gazetkę - ani słowa na temat różnic zewnętrznych w zależności od rocznika i fabryki. Zdjęcia egzemplarza z pionowymi otworami osłon silnika też nie ma.
O tyle jest to zrozumiałe, że jak na razie, to my też tak dokładnie nie wiemy, jakie jeździły w Polsce. Wychodzi, że mamy udokumentowany egzemplarz z kwadratowymi otworami i to wszystko co wiemy. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Wto 0:12, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 611 Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 64 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 9:08, 03 Mar 2015 |
|
A które rosyjskie forum odwiedziłeś?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Wto 9:14, 03 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Golfpolo
User
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1097 Przeczytał: 80 tematów
Pomógł: 140 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 17:01, 03 Mar 2015 |
|
Najlepsza dostępność zdjęć z okresu Prl w internecie jest z okresu 1945-1949
jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne.Okres póżniejszy do 1989r to praktycznie posucha
Nie wiem czy nadal są utajnione czy ich nie ma.
Druga sprawa czy ktoś ma jakieś foto lub info. o MTZ 50 z tym przodem
maski z okresu Prl jaki wyszedł w rosyjskiej serii jako nr 1.Ja mam foto tego traktora w Prl ale z prostokątną maską.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Cycek1983
User
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 366 Przeczytał: 17 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork
|
Wysłany:
Wto 23:47, 03 Mar 2015 |
|
Odbiegając trochę od wlotów czy innych rzeczy znalazłem coś takiego,fajny zestaw do traktora MTZ
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|