|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 10:31, 11 Kwi 2012 |
|
Simca
i Opel z numeru 57
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki sam jak z Opel Collection ? |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:27, 23 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Śro 11:57, 11 Kwi 2012 |
|
Opelek niczego sobie. Wnioskując ze zdjęcia wygląda na idealną kopię modeliku z "Opel Collection", oczywiście bez znaczka na atrapie co jest typowe dla amercomu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
speedwayer
User
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice
|
Wysłany:
Śro 12:51, 11 Kwi 2012 |
|
Władek napisał: |
Opelek niczego sobie. Wnioskując ze zdjęcia wygląda na idealną kopię modeliku z "Opel Collection", oczywiście bez znaczka na atrapie co jest typowe dla amercomu |
Podzielam opinie kolegi, za dwa tygodnie mus do kiosku po Opla |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 853 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 16:17, 20 Kwi 2012 |
|
Chciałem wrócić do tematu modelu Lancia Astura. Przeszukiwałem intensywnie net dla znalezienia wymiarów tego konkretnie modelu tj. wykonania Gran Lusso Stabilimenti Farina. Niestety - o ile zdjęcia można znaleźć, to wymiarów już nie. Z analizy znalezionych materiałów wychodzi mi, że to powinien być model 233 Corto (coupe to nie limuzyna, więc raczej nie Longo). Jeśli mam rację, to znalazłem jego wymiary i z nich wynika, że modelik jest w skali ca.38-40. To dość daleko od 43. jeśli przyjąć, że to model 233 Longo, to rozstaw osi OK, jest 43, ale szerokość i długość modelu dalej są bardzo złe i nieproporcjonalne.
Czy ktoś z Kolegów ma jakieś wiarygodne źródło wymiarów tego samochodu, którego modelik Amercom nam dostarczył?
Jeśli nie znajdę innych danych to modelik trzeba będzie z kolekcji skali 43 usunąć.
PS. Tak naprawdę to jestem w posiadaniu Solido, którego zubożoną wersję wypuścił Amercom. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 6:55, 25 Kwi 2012 |
|
Opel to według mnie absolutna czołówka jeżeli chodzi o wykonanie. Ładnie ładnie się kończy ta seria.
A Mercedes ? Oceńcie sami
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:26, 23 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
RDK
User
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 112 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Śro 11:19, 25 Kwi 2012 |
|
Flagi na podstawkach się nie zgadzają, poza tym bardzo OK Opla nabyłem, teraz mu trzeba jakieś warszawskie rejestracje przedwojenne umocować, bo chromowane litery na białym tle to jakieś nieporozumienie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 18:59, 26 Kwi 2012 |
|
Tym razem numer LS z Oplem dostałem bez problemu w jednym z kiosków na Nowym Bytomiu.
Dla mnie na plus w Opelku: malowanie modelu, kolorowe wnętrze,
natomiast na minus: pokrzywione koła (przynajmniej w moim modelu).
Co do Mercedesa: myślę, że zasługuje on na miejsce w moim zbiorze. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 12:29, 27 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
speedwayer
User
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice
|
Wysłany:
Wto 12:24, 08 Maj 2012 |
|
Opel tak jak koledzy wspominali, bardzo dobrze wykonany i wart zakupu Moj mial klosze swiatel ogolnie w dobre strony skierowane
Co do flag na podstawkach, Amercom nie chcial nam dac swastyki czy zapomnial ? Jakos w Latających Fortecach nie byl to problem, a niezle by pasowaly miedzy samolotami Luftwaffe owe samochody III Rzeszy (szczegolnie Merc 320D). Sami bedziemy musieli sobie druknac male flagi ze swastyka... albo wywalic podstawki. Tak czy siak Merc 11 maja (piatek) jak podaje strona Amercomu, ktora ciut sie zmienila jakis czas temu...
Czekam z niecierpliwoscia bo Merc wyglada bardzo ladnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 119 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 12:59, 08 Maj 2012 |
|
Mercedes to będzie faktycznie ciekawy model dlatego, że kiedyś nie pomyliłem się wcale i będzie to na bazie Sparka wykonane. Szokujący fakt, ale jednak wygląda na to, że zrobiono model metalowy na podstawie żywicy. Wypust Sparka jest to jednak dość stary bodaj z okolic 2008 roku pochodzi...
Tak wygląda wzór dla Naszego Chyba po raz ostatni kolekcja dość mocno zaskakuje, wszak do końca zostają jeszcze tylko dwa modele:
-Fiat Turbina Prototipo - org. wydawca METRO, pochodzi z włoskiej serii wydawniczej "1000 Migilia", na temat legendarności nie będe się wypowiadał, chyba jeden z największych egzotyków tej serii
-Skoda Superb - org. wydawca ABREX. Zapowiadana bodaj już od początku serii, wiecznie przekładana i kasowana. W końcu wydana jako nr pierwszy w Czechach, u Nas jako zwieńczenie kolekcji, komentarz wydaje się zbędny, każdy zna ten model
Cóż szkoda, że się kończy, nie będzie po co co dwa tygodnie gonić do kiosku |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 12:59, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Wto 17:49, 08 Maj 2012 |
|
W Czechach skoda wyszła jako numer 3 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 17:52, 08 Maj 2012 |
|
Ciekawie z tym Mercem.. Ciekawie jak technologicznie z tego wybrnęli, chyba że odlewy żywiczne robi się takim samym sprzętem (formy etc.) co metalowe.
Albo dostaniemy model żywiczny Przyglądając się zdjęciom różnic w detalach naprawdę nie widać prawie wcale, ot inne kierunki na błotnikach. Ale ja się tam nie znam
Ano szkoda ze już koniec. Ja jako osoba nie zainteresowana KAPem w ogóle nie będę miał po co na dział modelarski zaglądać... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:31, 08 Maj 2012 |
|
na jakiej tam bazie sparka...proszę...
co najwyżej chinole z jednaj z fabryk produkującej dla amercomu zrobili skan 3D (lub pewniej sami dorysowali wszystkie części) paru części sparkowego modelu i na tej podstawie powstały rys. techniczne (3D) do zrobienia normalnej stalowej matrycy. To samo tyczy się innych wcześniejszych modeli (poza tymi, które dla zachodnich serii po prostu były produkowane z tych samych "chińskich" matryc, w tej samej fabryce co dla Amercomu). Pisanie tutaj o tym, że coś było wzorowane na jakimś NEO czy Minichampsie to duuuuuuuuuuże uproszczenie tematu
Przykładem korzystania z matryc (ale też nie w 100% tych samych) przygotowanych dla innych serii był np. Opel Osiołek lub nadchodzący Superb.
btw
od strony technicznej wytwarzanie takiego, nieżywicznego, niskobudżetowego modelu wyglada w następujący sposób (już to kiedyś pisałem, ale niech będzie dla potomności):
1. Zebranie dokumentacji technicznej na temat samochodu (może być jako wzorzec np. taki sparkowy Merc)
2. Wymyślenie podziału technologicznego modelu na części
3. Narysowanie rysunków technicznych (wykonawczych); obecnie wystarczy rys. 3D bez robienia konwencjaonalych rzutów
4 Zatwierdzenie - sprawdzenie czy wszystko do siebie pasuje, ew. symulacja frezowania formy np w solid edge'u
5. Wyfrezowanie (przeważnie) stalowej formy (ew. przy shortrun'ach może to być forma z tworzywa sztucznego)
6. Odlanie części z tworzywa lub lekkiego stopu
7. Malowanie części
8. Montaż
Ot i cała filozofia! Mógłby to robić każdy gdyby nie koszty projektu technicznego i olbrzymie zwykle koszty wykonania formy (ukłony w stronę barci Rosjan czy Ukraińców lub Chińczyków, którzy na bogato korzystają z dostępnych u nich ex. wojskowych, b. dokładnych obrabiarek).
Tyle w temacie... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Wto 20:43, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 119 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 20:48, 08 Maj 2012 |
|
Nie jest do końca tak jak piszesz. Modele są kopiowane z istaniejącej kasty modelu i nikt ich od nowa nie opracowuje! Detale są likwidowane, elementy typu koła upraszczane, ażeby wyszło jak najtaniej. I to jest faktyczne tyle w temacie... Nawet kolor pozostaje ten sam... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 20:56, 08 Maj 2012 |
|
A jak twoim zdaniem wygląda to "upraszczanie"? Robimy odlew np kabiny z formy przygotowanej dla PMA, a następnie Chinka bierze pilnik i "upraszcza"? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6313 Przeczytał: 119 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:04, 08 Maj 2012 |
|
Kopiowanie 1:1. Zwróć uwagę, że bryła jest zawsze ta sama, różnią się ordynarnie rzecz ujmując plastikami, jeżeli jakaś część jest zbyt droga w produkcji masowej zostaje zastąpiona tańszym odpowiednikiem - stąd właśnie często paskudne koła w tej serii. Pamiętaj kopiowanie to ulubiona czynność chińczyków |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|