|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Lucanero
Moderator
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3293 Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 11:41, 08 Sie 2011 |
|
Zakładam to samo co Artemis. Modelik fajny i już dołączył do kolekcji. Ja z kolei troszkę odgiałem przednie ośki ale może podniosę faktycznie przód. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 9:31, 09 Sie 2011 |
|
smigi napisał: |
A skąd taka pewność żę modelik przedstawia wersję LWB a nie SWB ? |
Widziałem inne zdjęcia (chociaż te Twoje też), różne nadwozia. Niestety, takich jednoznacznie zgodnych z MkII, a jeszcze bardziej z podobnym nadwoziem nie ma wiele. Przyjrzałem się jeszcze dokładnie modelikowi i ....... nabrałem wątpliwości. Może macie rację, że to SWB?
Po obejrzeniu tych zdjęć założyłem, że SWB to wersja z zabudową, w której nie ma przestrzeni użytkowej za kierowcą (w modeliku przykryta czarną opończą). Takiej przestrzeni nie mają Astony wyścigowe. Od razu za fotelem kierowcy zaczyna się tył auta. Ale może jest inaczej. Może to tylko różnica sposobu karosowania auta?
Rzeczywiście nasz Aston ma tylne koła tak blisko drzwiczek, że bliżej się chyba nie da.
Marzy mi się bardziej jednoznaczny dowód w postaci dokumentacji Astona SWB vs. LWB. Żeby było pewne, że to MkII, a nie np. LeMans albo inna wersja, żeby było zdjęcie z boku pozwalające ocenić odległości osi itd. Może ktoś ma jakąś monografię o Astonach z takimi danymi i zdjęciami? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 9:40, 09 Sie 2011 |
|
Oj chłopie, sam sobie kłopotów szukasz . Jest ładny, dobrze zrobiony, odpowiada krótkiemu? Więc jest dobrze |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:00, 10 Sie 2011 |
|
1313 napisał: |
Oj chłopie, sam sobie kłopotów szukasz . Jest ładny, dobrze zrobiony, odpowiada krótkiemu? Więc jest dobrze |
Oj chłopie, masz Ty rację. Kiedy zaczynałem zbierać modele, to w ogóle skala była drugorzędna. Potem coraz bardziej koncentrowałem się na 43 – wtedy wierzyłem opisom producenta.
Potem zrobiłem "inwentaryzację" i wpisałem do komputera. Później zacząłem uzupełniać o podstawowe dane – długość, szerokość, potem rozstaw osi. Okazało się, że ze skalą to różnie. Te „trefne” najpierw odstawiłem na bok, potem do pudełka, bo już było ciasno na półkach. Ale nie było tragedii - do większości modeli nie miałem danych, nie miałem odpowiednich książek, Internetu nie było, a jak już "zaczął być" to jeszcze nie za wiele danych tam było.
Ale zacząłem zbierać katalogi aut, książki, publikacje, też z Internetu i danych przybywało. Coraz częściej się okazywało, że model nie w skali, albo oryginału nie przypomina.
Ilu ładnych modeli pozbyłem się, bo nie miały skali !
Tych wywalonych mam już spisanych 109 szt., a serce przy wywalaniu bolało. Bo nie kupuje się modelika od razu do wyrzucenia. Liczy się, że jest dobry i w skali.
Na szczęście tych dobrych (lub prawie dobrych) modeli jest już blisko pół tysiąca. Jeszcze do kilkunastu nie znalazłem danych. Mam też sukcesy – np. wymiary i zdjęcia Peugeota typ 27 z 1899 roku (za wąski o 3 mm, reszta OK.).
Z małymi wyjątkami „toleruję” zakres skali 42 do 44. A najchętniej 42,5 do 43,5. I zamierzam tak trzymać.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 13:30, 10 Sie 2011 |
|
Ostatnio zobaczyłem na własne oczy jak gigantyczna różnica jest miedzy skalą 1/43 a 1/45 o_0
O ile nie ma szczególnie problemu jeśli np. stawiamy kamaza i tatrę w tych skalach obok siebie, to problemy pojawiają się, jak ktoś tak jak ja ma np. kilkanaście porsche 911 - ten w 1/45 był po prostu komicznie mały |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Śro 14:14, 10 Sie 2011 |
|
Promens, ale nikt tutaj nie neguje twojej pedantycznosci jeśli chodzi o skalę modelu, ale skoro wszystko wskazuje na to ze model Astona przedstawia wersję z krótkim rozstawem osi, i to się zgadza z wymiarami i skalą, to po co się zastanawiać czy czasem nie jest to LWB [pomijając fakt ze proporcje są kolosalnie inne i widać to na pierwszy rzut oka, patrz. zdjęcia na poprzedniej stronie].
Inna sprawa ze dla pewności mozesz posprawdzać inne wymiary-jeśli szerokość/rozstaw kół/średnica kół okazałaby się za mała to to by wskazywało na zaburzoną skalę, ale jeśli wątpliowści masz tylko do rozstawu osi a proporcje modeliu wskazują jednoznacznie na wersje krótką-to w czym problem? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Śro 14:30, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
speedwayer
User
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice
|
Wysłany:
Śro 8:56, 17 Sie 2011 |
|
Faktycznie Aston wart zakupu, a mimo to zalegaja jeszcze w kioskach... Ktos juz kupil LeBaron'a? jakie wrazenia ? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
huml
User
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1227 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany:
Śro 18:41, 17 Sie 2011 |
|
Model Chryslera dość dobrze wykonany, chyba wart zakupu.
Z kolejki wyskoczyła Skoda i mamy w kolejności :
- 48 - ZIS 101A 1940
- 49 - Talbot Lago 1938
No i BMW według zdjęcia z zapowiedzi wygląda bardzo dobrze, jest szczegółowa w dwu kolorowym malowaniu szaro - czarnym. IDEAŁ |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
razamanaz
User
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 494 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Czw 16:34, 18 Sie 2011 |
|
Dla wyjaśnienia.
Aston Martin Mk II produkowany był w czterech wersjach nadwoziowych.
2/4 seater, 4 seater, Sport Saloon i Drophead Coupe. Trzy ostatnie miały dłuższy rozstaw osi. Model przedstawia wersję 2/4 seater, a więc jego skala jest prawidłowa.
Mnie drażnią w tym modelu czarne szprychy. Fabrycznie były one srebrne (chrom) podobnie jak piasty kół. Widziałem egzemplarze z czarnymi obęczami (chyba dwa), ale to raczej późniejsza sprawa. Samochody drogowe nie miały też skórzanego pasa przytrzymującego maskę, a samochody rajdowe (Ulster) miały po dwa. Trochę za duże są centralne nakrętki kół, ale nie będę się czepiał. Pewnie projektant zmierzył je razam z piastą koła.
Z innych dupereli, to poziomy pręcik między podpórkami reflektorów powinien być zaraz pod nimi, a nie łączyć buczki klaksonu. Może go też nie być wcale. Nie potrzebny jest też ten prostokątny luk na burtach, pomiędzy drzwiami a maską. Po drobnych korektach i podmalowaniach (klamki, zamknięcia maski, kierunkowskazy na przednich błotnikach) będzie się ładnie prezentował. |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez razamanaz dnia Pią 10:46, 19 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
szjan-64
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2873 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO
|
Wysłany:
Czw 17:09, 18 Sie 2011 |
|
moje czary{modlitwy} pomogły -razamanaz
na czarnym forum - witamy {przepraszam za off top ale to wydarzenie} |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 852 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:56, 19 Sie 2011 |
|
huml napisał: |
....
No i BMW według zdjęcia z zapowiedzi wygląda bardzo dobrze, jest szczegółowa w dwu kolorowym malowaniu szaro - czarnym. IDEAŁ |
Czy któryś z Kolegów mógłby zamieścić obrazek BMW z gazetki?
Kupuję tylko wybrane Legendarne. Chrysler ( ten akurat ) mnie nie ciekawił, to BMW bardzo. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 9:13, 19 Sie 2011 |
|
LeBaron
I zapowiedź BMW
[link widoczny dla zalogowanych][/img] |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 5:05, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
speedwayer
User
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 293 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CzęstochowaKatowice
|
Wysłany:
Pią 23:29, 19 Sie 2011 |
|
Chrysler to srednio wykonany model. Kola do kitu, wnetrze niby z dzwignia zmiany biegow i nawet ok kierownica, ale zwykla, naklejonea na deske rozdzielcza brazowa naklejka oraz kiepskie fotele. Przod moze nei tragiczny, ale dosc zalany, napewno gorszy niz w Mercedesie czy Citroenie B2 Torpedo. Sadze ze na poziomie Cadillaca V16, ladniejszy napewno kolor, ale gorsze kola i szyba.
Beta zapowiada sie fascynujaco :O juz nie moge sie jej doczekac ! Moze byc jednym z najlepszych modeli LS! Czyzby czekal nas hit? Jeszcze 2 tyg |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 23:34, 19 Sie 2011 |
|
speedwayer napisał: |
Chrysler to srednio wykonany model. Kola do kitu, wnetrze niby z dzwignia zmiany biegow i nawet ok kierownica, ale zwykla, naklejonea na deske rozdzielcza brazowa naklejka oraz kiepskie fotele. Przod moze nei tragiczny, ale dosc zalany, napewno gorszy niz w Mercedesie czy Citroenie ........... |
Wszystko prawda, ale szukałem i szukałem.... i nie znalazłem LEPSZEGO Chryslera w tej cenie.... ani nawet..... w tej cenie RAZY DWA Więcej racjonalnego podejścia, Panowie i Panie |
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 122 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 0:06, 20 Sie 2011 |
|
speedwayer napisał: |
Beta zapowiada sie fascynujaco :O juz nie moge sie jej doczekac ! Moze byc jednym z najlepszych modeli LS! Czyzby czekal nas hit? Jeszcze 2 tyg |
Będzie dobrze, bo to amercomowskie Schuco.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|