|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:41, 13 Kwi 2012 |
|
Jest możliwość gdzieś zamówić te modele autobusów które wyszły w Niemczech albo Czechach? Na Allegro widziałem kilka ale ceny jak dla mnie za wysokie. |
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6314 Przeczytał: 119 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pią 21:50, 13 Kwi 2012 |
|
S93 napisał: |
Jest możliwość gdzieś zamówić te modele autobusów które wyszły w Niemczech albo Czechach? Na Allegro widziałem kilka ale ceny jak dla mnie za wysokie. |
Próbuj na Ebayu, ale nie spodziewaj się cen porównywalnych z KAPem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 21:50, 13 Kwi 2012 |
|
A zastanowiłeś się, dlaczego te modele maja na Allegro dwukrotną lub trzykrotną "przebitkę" cenową?
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 22:01, 13 Kwi 2012 |
|
JarekS---> Zastanowiłem się, po prostu sprzedający chce zarobić...
Jak kogoś stać to niech kupuje, ja szukam modeli w trochę niższej cenie. |
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Pią 22:10, 13 Kwi 2012 |
|
S93 napisał: |
JarekS---> Zastanowiłem się, po prostu sprzedający chce zarobić... |
Nie.
Modele są drogie, ponieważ są dostępne tylko w obiegu wtórnym (czyt. nie kupisz ich w sklepach, nie zamówisz u wydawcy, dostępne tylko na aukcjach internetowych). Cenę reguluje dostępność, choć w tym wypadku decyduje jej brak. Cena zawiera koszty sprowadzenia z zagranicy oraz marżę sprzedawcy, która nie jest mała, bo konkurencja jest znikoma. Takie są prawa rynku.
Moja "uszczypliwość" wynika tylko i wyłącznie z faktu, że pytanie, które zadałeś, padło już kilka razy na forum i zostało tyleż razy wyjaśnione.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
omega26
User
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 127 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Sob 10:25, 14 Kwi 2012 |
|
A pamiętasz Jarku dyskusję na forum mniej więcej sprzed roku na temat ewentualnych cen modeli Atlasu? "Dobrze poinformowani" pisali o cenie 70-80 PLN, za co zastali wręcz wyśmiani, nawet użycie argumentu,że bodajże Syrena Sport jakiejś francuskiej firmy na allegro osiągnęła cenę 250 pln, więc chętni,którzy zapłacą są - nic nie zmieniło. Dziś na allegro atlasowskie auta z innych krajów grubo przekraczają cenę 100 PLN i mimo to znajdują nabywców. Cóż czasy sie zmieniają - pytanie jedynie czy znalazło by sie owe 5000 nabywców - moim skromnym zdaniem tak, ale tu dochodzimy znowu do tematu 0 zaradności polskiego oddziału Atlasu - ale to już zupełnie inna bajka. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 98 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Sob 10:42, 14 Kwi 2012 |
|
omega26 napisał: |
"Dobrze poinformowani" pisali o cenie 70-80 PLN, za co zastali wręcz wyśmiani, |
No i tyle będą kosztować, jak już seria ruszy w Polsce i modele będą dostępne dla każdego, bez marży za "trudno-dostępność".
Na razie mówimy o cenach modeli sprowadzanych zza granicy.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
rzymianin22
User
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Leszno
|
Wysłany:
Pią 19:07, 27 Kwi 2012 |
|
Osobiście najbardziej chciałbym posiadać model Ikarusa 55 oraz Man Su 240. Do Mana jeszcze daleko.
Seria ma podobno liczyć 24 modele i prawdopodobnie są to:
Kassbohrer Setra S8 z 1951 roku
Mercedes Benz O 3500 z 1949 roku,
Magirus Deutz Saturn II z 1965 roku'
Fleischer S5 z 1977 roku,
Bristol Lodekka z 1958 roku
Saurer LC4 a 1959 roku,
Magirus Deutz O 3500 z 1954 roku,
Mercedes Benz LoP 3500 z 1935 roku,
Volvo B 616 z 1953 roku,
Bedford Bella Vista z 1949 roku,
Mercedes Benz O 321 H z 1956 roku,
Kassbohrer Setra S 100 z 1969 roku,
Bussing Senator/Prafect z 1964 roku,
Van Hool 306 z 1962 roku,
Opel Blitz z 1954 roku,
Bussing Doppeldecker D2U z 1960 roku,
MAN SU 240 z 1977 roku,
Borgward BO 4000 z 1950 roku,
Auwarter Neoplan NH 9 L z 1964 roku
Pozostałe modele raczej te najważniejsze dla nas, które są wydane to: Ikarus 55, Skoda RTO 706, IFA H6BL VEB Werdau i Robur Garant 30K.
Skodę RTO 706 jest na naszym Allegro, tylko cena nie ciekawa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
omega26
User
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 127 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Nie 8:56, 29 Kwi 2012 |
|
Tak jak piszesz ma być 24 - ale podajesz 23 - brakuje tego najwazniejszego (przynajmniej dla mnie) czyli Stara 52. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:32, 13 Sie 2012 |
|
Moim zdaniem Atlas nie chce wprowadzic Bus Collection na rynek polski, bo ich normalna cena (np w Niemczech, jak i wszedzie indziej) jest okolo 20 euro. Za kazdy model - oprocz pierwszego.
Maja po prostu watpliwosci o chlonnosci polskiego rynku.
A moze sie boja, ze wszystko zginie po drodze?
Na niemieckim Ebayu nalezy do rzadkosci, zeby cos dostac taniej niz za ta cene. Niektore byly po 40 Euro! Np Ikarus 55. |
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6314 Przeczytał: 119 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 21:26, 13 Sie 2012 |
|
Seria autobusów jest raczej z góry skazana na klęskę, więc wcale się nie zdziwię, jeżeli nigdy się nie ukaże. Nie chodzi tylko o cenę, ale rówież o skalę 1/72. Jak na razie grupa DeA eksperymentuje z modelami w takiej podziałce. Z jakim skutkiem? Trudno powiedzieć, trzebaby mieć wtyki w dziale marketingu tego wydawnictwa. Bo jeżeli dla kogoś ciężarówki 1/43 za 20 euro to drogo, to tym bardziej będzie to widoczne przy autobusach 1/72. Oczywiście nie jest to właściwe rozumowanie, ale niestety powszechne wśród potencjalnych klientów...
Co do gnięcia po drodze, to nie mam za bardzo pojęcia o czym piszesz... Chodzi o to, że paczki wysyłają ze Szwajcarii? Myślę, że to jest akurat nejmniejszy problem.
Ceny na ebay to norma, kilka postów wyżej masz wyjaśnione elegancko dlaczego tak jest.
I na koniec chciałbym Ciebie zachęcić do przywitania się z nami w odpowiednim dziale i napisania kilku slów o sobie. Zacząłęś/aś swój pobyt u nas nieco niefortunnie i teraz jest dobry moment, żeby to naprawić. Zachęcam! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 20:04, 29 Sie 2012 |
|
Nie wiem, czy to juz wczesniej gdzies bylo podane (jesten nowa tutaj).
Tutaj lista autobusow wydanych (w Niemczech?) w roku 2011:
[link widoczny dla zalogowanych]
i 2012:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Roma |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 20:05, 29 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Sob 21:53, 13 Paź 2012 PRZENIESIONY Nie 16:10, 14 Paź 2012 |
|
Przeglądając interesujące mnie tematycznie strony natrafiłem na taką oto nowość.
Chyba możemy się powoli spodziewać pojawienia polskiej serii z autobusami.
Atlas Editions
Der Star aus Polen
F O R M N E U H E I T
Star N 52 im Maßstab 1/72
Star N 52 modellbus info
Als nächsten Modellbus hat Atlas Editions in der Sammelserie Bus Collection jetzt einen polnischen Star-Bus ausgeliefert. Die Busproduktion der Star-Omnibusse begann in den 50er Jahren in der südpolnischen Stadt Sanok auf Basis der Star-Chassis, die aus Starachowice geliefert wurden. Die Bodengruppen wurden bei Star SA in Starachowice gefertigt, mit über 15.000 Arbeitern in der Lkw-Fertigung ein mehr als namhaftes Unternehmen und im Zentrum der polnischen Stahlproduktion ansässig. Die Lkw-Fertigung wurde 1999 von MAN übernommen und sieben Jahre später eingestellt. Lediglich Teile für die MAN-Busproduktion werden heute noch bei Star gefertigt. Die Star 20 Bodengruppe entstammt der Lkw-Basis Star 20 und wurde nach Sanok zur der Waggonfabrik Sanowag geliefert. Im sozialistischen Polen wollte man vom Weltmarkt unabhängig auf eigene Omnibusse zugreifen, sodass es zusätzlich Unterstützung des "Zentralen Büros für Technische Automobilindustrie" gab. Nachdem zwei Prototypen gebaut wurde, stand die endgültige Lösung fest: Der Aufbau wurde aus einem Holz-Metallskelett, an dem die Wandelemente der Außen- und Innenhaut befestigt wurden, gefertigt. Für den Antrieb des Star N 52 verwendete die Waggonfabrik Sanowag einen aus Starachowice angelieferten Sechszylinder mit 84 PS, der auf der Lkw-Bodengruppe oberhalb der Vorderachse verbaut wurde. Auch Kupplung und Getriebe entstammen der Lkw-Fertigung, sodass der Fahrer nur mit Zwischengas das nicht synchronisierte Getriebe beherrschen konnte. Das tat dem Erfolg aber keinen Abbruch, der Star N 52 prägte das polnische Straßenbild. Noch heute werden in Sanok Omnibusse gefertigt, der polnische Hersteller Autosan bietet Stadt-, Überland- und Reisebusse sowie Sonderfahrzeuge auf Bus-Basis an. Das Metallmodell im Maßstab 1/72 wird in einer Präsentationsbox und mit einem Faltblatt, das Technik und Geschichte des Kleinbusses erläutert, verschickt. Wer möchte, kann immer noch über die Website von Atlas Editions mit dem Sammeln der Bus Collection beginnen.
((C)Text- u. Bildquelle: modellbus.info / Atlas Editions / 13. Oktober 2012) |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dzidek dnia Sob 22:01, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Sob 22:10, 13 Paź 2012 PRZENIESIONY Nie 16:10, 14 Paź 2012 |
|
Chyba jednak coś źle skopiowałem.
Odsyłam zatem na stronę
Modellbus.info Aktuelles |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Towi
User
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1987 Przeczytał: 55 tematów
Pomógł: 50 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 8:11, 14 Paź 2012 PRZENIESIONY Nie 16:10, 14 Paź 2012 |
|
Tu jest :
[link widoczny dla zalogowanych]ätze&hash=item1c2bff8deb#ht_500wt_1413 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|