|
Autor |
Wiadomość |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 21:05, 08 Maj 2012 |
|
Prosty przykład - Lotus rzekomo "zubożały" AA - prawda jest taka, że wyglądał bez porównania gorzej, koła z przodu i tyłu takie same, w AA różniły się szerokością itp. Dlatego śmieszyło mnie gadanie, że dali w kolekcji AutoArta. Teraz też tak będzie. Dużą zaletą sparków jest właśnie to, że są z żywicy. O ile detali wcale przez to więcej mieć nie muszą, o tyle malowanie żywicy jest bez porównania łatwiejsze (kto malował jedno i drugie ten wie o czym mówie) - po prostu lakier żywicy lepiej się trzyma, można go dać bez porównania mniej, nie zalewając detali. Dlatego tak jak w przypadku Lotusa nie miałem zamiaru "szaleć" z zachwytu, że za dwie dychy dali AA (jak się po jego kupnie okazało - słusznie), tak teraz radziłbym troszeczkę zwolnić |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:14, 08 Maj 2012 |
|
Nikt nie napisał, że to będzie Spark i to jest jasne. To będzie COŚ na bazie Sparka, modelu który istnieje. Będzie zatem wyglądać podobnie, a że wykonanie będzie 10 razy gorsze to przecież jasna sprawa. To, że ktoś tam będzie pisał "mam Sparka za 19,99" to mu współczujmy niewiedzy i nie rozumienia tego co się piszę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 21:18, 08 Maj 2012 |
|
Nawet nie o to mi chodzi Piotrek, bo to akurat oczywiste. Chodzi mi o to "na bazie" - najwyraźniej zubożanie nie wychodzi na dobre modelom i widziałem już w tej kolekcji modele, które pochodząc "znikąd" biły na głowę Lotusa o rodowodzie rzekomo z AA. Dlatego nie jarajcie się tą informacją, dopóki nie dostaniecie modelu do ręki, bo wam oczy wyskoczą ze zdziwienia, jak mi gdy kupiłem tego Lotuska A jeśli mimo to model wyjdzie ładny to tylko się cieszyć
(to już nawet żeby daleko nie szukać ten Opelek P4 jest znacznie ładniejszy od tamtego żółtego "czegoś") |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Wto 21:19, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:24, 08 Maj 2012 |
|
Oryginalny Lotus z AA sam w sobie nie jest zbyt piękny, więc czegoż można wymagać od jego "podróbki" |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 21:25, 08 Maj 2012 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
Kopiowanie 1:1. Zwróć uwagę, że bryła jest zawsze ta sama, różnią się ordynarnie rzecz ujmując plastikami, jeżeli jakaś część jest zbyt droga w produkcji masowej zostaje zastąpiona tańszym odpowiednikiem - stąd właśnie często paskudne koła w tej serii. Pamiętaj kopiowanie to ulubiona czynność chińczyków |
nie ma czegoś takiego jak kopiowanie w tym wypadku. Albo coś jest robione z tej samej kasty co oryginał albo jest robiona bardzo podobna, druga matryca na potrzeby uboższej kolekcji. Pisałeś kiedyś, że Manta np jest robiona na kaście PMA, ale po ukazaniu się modelu okazało się, że tylne boczne okno jest skopane co oznacza, że NA PEWNO NA potrzeby serii Amercomu powstała nowa matryca! Mi to wisi czy coś jest robione z oryginału czy "kopii" (specjlanie użyłem cudzysłowia). Ważne żeby dobrze zrobione jak zapowiadan choć uproszczona Skoda czy wspomniany Opel (większość użytych matryc jest taka sama co w modelu oryginalnym).reszta części jest przygotowywana wg. pkt które napisałem.
Przede wszystkim chodziło mi o to żeby nikt nie zorientowany w temacie nie łudził się , że za 2 dychy dostanie sparka czy Minichampsa. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 21:33, 08 Maj 2012 |
|
No i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Kasta jest taka sama, bo matryca jest taka sama lub została skopiowana z błędem co potwierdza przypadek Manty. Plastiki też są kopiowane lub dorabiane na nowo co nie jest niczym specjalnie dziwnym. I ponawiam - czy ktoś tutaj napisał, że będzie to Spark? NA BAZIE SPARKA zrobiony model. Noname dla Amercomu :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 21:40, 08 Maj 2012 |
|
Nie nie nie, Ty napisałeś dobrze, ale pamiętam, że ze zbyt dużym hurraoptymizmem niektórym zaczęły w głowie kiełkować pomysły nad tanim AutoArtem, chodzi o to, żeby teraz też tak nie było zaraz poszukam przykładu |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Wto 21:40, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smigi
User
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2606 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 37 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
|
Wysłany:
Wto 21:41, 08 Maj 2012 |
|
Falcon napisał: |
Pisałeś kiedyś, że Manta np jest robiona na kaście PMA, ale po ukazaniu się modelu okazało się, że tylne boczne okno jest skopane co oznacza, że NA PEWNO NA potrzeby serii Amercomu powstała nowa matryca! |
Nie żebym się czepiał, czy coś, ale tu nie masz racji. Bo w Miniszympansie to okno też jest skopane, co potwierdza, że użyli tych samych matryc. Albo się na nich wzorowali i zrobili takiego samego babola..
A Lotus jest identyczny z AA, poza felgami, kalkami i oczywiście zawieszeniem. A cała reszta to kapka w kapkę, nawet identyczne wykończenie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smigi dnia Wto 21:49, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Wto 22:00, 08 Maj 2012 |
|
No właśnie, zachęcony zdjęciami AA kupiłem go tylko dla kół (coby może do poldka rajdowego próbować dopasować), a okazało się, że nawet tego nie dostałem... jednym słowem porażka |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Wto 22:01, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Wto 23:14, 08 Maj 2012 |
|
smigi napisał: |
Falcon napisał: |
Pisałeś kiedyś, że Manta np jest robiona na kaście PMA, ale po ukazaniu się modelu okazało się, że tylne boczne okno jest skopane co oznacza, że NA PEWNO NA potrzeby serii Amercomu powstała nowa matryca! |
Nie żebym się czepiał, czy coś, ale tu nie masz racji. Bo w Miniszympansie to okno też jest skopane, co potwierdza, że użyli tych samych matryc. Albo się na nich wzorowali i zrobili takiego samego babola.. |
Gdzie masz takie same modele/kasty?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
vs Amercom
[link widoczny dla zalogowanych]
chyba ślepnę na starość
Piotrek_EPKK napisał: |
No i sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Kasta jest taka sama, bo matryca jest taka sama lub została skopiowana z błędem co potwierdza przypadek Manty. Plastiki też są kopiowane lub dorabiane na nowo co nie jest niczym specjalnie dziwnym. I ponawiam - czy ktoś tutaj napisał, że będzie to Spark? NA BAZIE SPARKA zrobiony model. Noname dla Amercomu |
no to jest oczywista oczywistość, więc nie bardzo miałem na co sobie odpowiadać Mi chodziło bardziej o to, że cytując Ciebie "zrobiono model metalowy na podstawie żywicy." równie dobrze mogę powiedzieć, że korzystali z tych samych planów co spark, dlatego wyszło im to samo To samo tyczy się jakiegoś wzorowania na modelu dostępnym wcześniej w większej skali. Nie mamy żadnej pewności co się z czego wzięło (choć oczywiście mogli zrobić skan modelu sparkowego żeby sobie uprościć robotę).
Każdy z modeli LS był doposażany(albo cały tak zrobiony) w części-zamienniki, więc powiedziałbym (ironicznie dla Amercomu), że modele w tej serii były prawie w pełni imitacyjno-budżetowo-autorskie |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Falcon dnia Wto 23:18, 08 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 23:26, 08 Maj 2012 |
|
łopatologicznie - z odlewu żywicznego zrobili matrycę die-cast i tyle Chodziło mi o zaakcentowanie faktu, że jest to pierwszy taki przypadek w tej serii, a wyszło na to, że promuje pogląd jakoby w LS miał się w piątek ukazać model Sparka, jak rany chyba muszę wyrażać się jeszcze precyzyjniej
BTW - jeżeli chodzi Tobie o Mantę to wierzę Ci, że masz rację, ale nie umiem tego dostrzec na foto. Jak dla mnie to to samo. Chyba, że to jakieś suwmiarkowe rozmiary, ale to zbyt wysokie progi jak dla mnie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 23:53, 08 Maj 2012 |
|
Nie wiem czy ktoś już o tym pisał. Mercedesa przełożyli na piątek 11 Maja |
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 0:22, 09 Maj 2012 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
Jak dla mnie to to samo. Chyba, że to jakieś suwmiarkowe rozmiary, ale to zbyt wysokie progi jak dla mnie |
Chyba żartujesz? Tak jak Falcon pisał, różnicę widać od razu na pierwszy rzut oka , a ta mała różnica wyklucza jednocześnie użycie form pma. Nie trzeba suwmiarką mierzyć tego co od razu się rzuca w gałki
Cytat: |
Miniszympansie to okno też jest skopane, co potwierdza, że użyli tych samych matryc |
co za bzdury, i gdzie Wy tu macie przeniesienie błędu z pma do legendarnych skoro to zupełnie różne okna (już pomijam które prawidłowe i czy w ogóle)? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 0:28, 09 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Falcon
User
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 8:11, 09 Maj 2012 |
|
Piotrek_EPKK napisał: |
łopatologicznie - z odlewu żywicznego zrobili matrycę die-cast i tyle Chodziło mi o zaakcentowanie faktu, że jest to pierwszy taki przypadek w tej serii, a wyszło na to, że promuje pogląd jakoby w LS miał się w piątek ukazać model Sparka, jak rany chyba muszę wyrażać się jeszcze precyzyjniej
BTW - jeżeli chodzi Tobie o Mantę to wierzę Ci, że masz rację, ale nie umiem tego dostrzec na foto. Jak dla mnie to to samo. Chyba, że to jakieś suwmiarkowe rozmiary, ale to zbyt wysokie progi jak dla mnie |
hehe napisałeś to tak, jakby taką zamianę się robiło ot tak A z tym jest niestety masa roboty
Co do Manty: w LS są glutoklamki(zamiast osobnych jak w PMA), wycieraczki po połowie zintegrowane z podszybiem i szybą (PMA oczywiście osobne), brak wlewu paliwa wszystko razem i każde z osobna = zrobienie nowej matrycy która koło matrycy dla PMA nawet "nie musiała stać". Suwmiarka nie jest potrzebna. Niestety nie ma tek dobre mości Panowie
DOBRA - SKOŃCZMY TEN OFFTOP! Podobna dyskusja i tak już była toczona wcześniej.
po Merce (za 2 dni) marsz! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6310 Przeczytał: 124 tematy
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 11:46, 09 Maj 2012 |
|
Gdyby była z tym masa roboty to by tego w ten sposób nikt nie robił. A tak to po najmniejszej linii oporu powstawały kolejne modeliki w tym cała seria
A i jeszcze o Mancie. Widocznie jestem ślepy bo dalej nic nie widzę, albo inaczej jeżeli chodzi o to, że róg okienka ma inny kształt (bo tyle widzę na zdjęciu) to w życiu bym czegoś takiego nie zauważył. Za duży fetysz już jak dla mnie. Reszta auta wygląda tak samo, chociaż są pewnie jakieś mikro fałdy, których nigdy nie zauważę Krótko mówiąc spora przesada i czepialstwo No i dalej odnoszę wrażenie, że jestem krytykowany bo napisałem o "kaście z PMA". Zaczynam już odnosić wrażenie, że coś masz na tym punkcie wyczulone, a jak dla mnie jest to tylko uproszczenie wałkowanego właśnie tematu :roll: |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|