|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
grajos
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 258 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 21:58, 14 Maj 2014 |
|
Może być nawet w 1:73,ale tylko żeby był. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Śro 22:00, 14 Maj 2014 |
|
no jak będzie to dobre i to pożyjemy zobaczymy |
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 17:53, 15 Maj 2014 |
|
No i fajnie
Super modelik, tylko przemalować na biało czerwony i szyby dostosować do naszych. Ciekaw jestem czy pojawi się w polskim bus collection. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 97 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 18:42, 15 Maj 2014 |
|
Na pewno nie - Atlas nie przewiduje żadnych numerów specjalnych, a w kolekcji go nie ma.
Jeśli miałby się taki ukazać w Polsce, to tylko jako wydanie specjalne KAP.
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 18:58, 15 Maj 2014 |
|
koland napisał: |
No i fajnie
Super modelik, tylko przemalować na biało czerwony i szyby dostosować do naszych... |
A co jest z tymi szybami nie tak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Czw 19:46, 15 Maj 2014 |
|
Listwa powinna być niżej, szyby przesuwane są większe
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale to też zależy od wersji. Na przykład 260.00 i 260.01 miały małe szyby przesuwne, 260.02 dla NRD miały okna nieotwierane. Duże szyby przesuwne miały wersje dla Miszkolca - 260.03 i dla PRL - 260.04.
Więcej tutaj
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 19:58, 15 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 20:02, 15 Maj 2014 |
|
Mniejsze też są przesuwne i w modelu zostały właściwie odwzorowane. Pytałem Koland'a co z tymi szybami jest nie tak bo chciał je wymieniać na "nasze". Nie bardzo to rozumiem więc może dajmy mu się wypowiedzieć.
Widzę, że uzupełniłeś posta więc ja też w uzupełnieniu podam, że wersje z małymi przesuwnymi szybami były sprowadzane do Polski od roku 1973 do 1979. Taka wersja Ikarusa 260 z pochyłym przednim napisem umieszczonym po lewej stronie oraz małymi przesuwnymi szybami użytkowana była w Bielsku-Białej i Częstochowie. Być może również w WPK Katowice ale tego nie jestem pewien. Jeśli więc o to chodziło z wymianą szyb na "nasze" to nie ma takiej potrzeby. Model jest pod tym względem poprawny i odpowiada wersjom użytkowanym w Polsce. Historia Ikarusa 260 w Polsce nie zaczęła się w roku 1979, kiedy zaczęto sprowadzać wersje z dużymi przesuwnymi szybami tylko kilka lat wcześniej. Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji. Jest niestety miejscem w którym bez ponoszenia odpowiedzialności można umieszczać różne głupoty, które potem żyją własnym życiem
Ikarus w Bielsku
Częstochowa
WPK Katowice
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 20:54, 15 Maj 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Czw 20:23, 15 Maj 2014 |
|
Wszystkie sprowadzane przed 1979 rokiem do Polski Ikarusy 260 miały wąskie przesuwne szybki boczne.
WPK Katowice posiadało najwięcej takich pojazdów.
Tylko pierwsza seria miała na całej szerokości klapy przedniej umieszczony napis IKARUS. Np.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dzidek dnia Czw 20:45, 15 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5662 Przeczytał: 97 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 22:46, 15 Maj 2014 |
|
max, ze zdjęć, które zamieściłeś wynika, że jednak model nie ma poprawnych szyb, by być "naszym autobusem". Chodzi o drugą boczną szybę z prawej strony, przed środkowymi drzwiami. Ta szyba jest pełna, nie ma żadnej ramki, żadnego przesuwanego (otwieranego) lufciku. Dokładnie, jak przerabiał Tracker w swoich Ikarusach w 1/43.
Poszukaj zatem zdjęcia, które będzie miało identyczną w/w szybę, albo uznaj, że model nie do końca jest poprawny dla naszego regionu
Pozdrawiam. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:24, 16 Maj 2014 |
|
Oj tam, oj tam, jedna mała szybka . Ta szyba w polskich Ikarusach 260 była niedzielona niezależnie od tego czy w pozostałych oknach przesuwna część szyby była mała czy duża. Za nią umieszczona była kaseta na tablicę kursową. Myślę, że Kolandowi chodziło o to o czym pisał Adam55kr czyli, że małe szyby są niepoprawne, a "nasze" szyby przesuwne powinny być większe. Ale oczywiście masz rację, wyraziłem się nieprecyzyjnie.
A tak na marginesie, model ma odwrotnie założony przedni zderzak |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
marakas
User
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 433 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 10:33, 16 Maj 2014 |
|
Dla zainteresowanych. Ikarus 260 ,,pachnący nowością,, pojawia się w polskim filmie z 1974 roku dziejącym się na Górnym Śląsku pt. ,,Koniec Wakacji,, .
Można odnieść wrażenie że chcieli się tym autobusem ,,pochwalić,, gdyż bohaterowie filmu przechodzą na ulicy obok jadącego Ikarusa w przeciwną stronę , a za chwilę bohaterka wsiada na przystanku też do Ikarusa ( z tym samym numerem bocznym ). |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pią 12:09, 16 Maj 2014 |
|
Wąskie przesuwne szybki we wszystkich oknach ( o czym zresztą już pisałem) posiadały tylko Ikarusy 260 z pierwszej dostawy w WPK Katowice.
Wizualną różnicą jest umieszczenie napisu na całej szerokości klapy przedniej inną (starszą) czcionką i dodatkowe halogeny pod przednim zderzakiem:
[link widoczny dla zalogowanych]
We wszystkich Ikarusach produkowanych na polski rynek przepisy bezpieczeństwa warunkowały umieszczenie okna bez wywietrzników jako wyjście awaryjne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 87 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:42, 16 Maj 2014 |
|
Czyli z tego wynika, że autobusy pierwszej serii w roku 1973 miały wszystkie boczne szyby małe przesuwne i duży napis Ikarus. Później do roku 1979 małe szybki przesuwne z wyjątkiem szyby niedzielonej (oznaczonej jako wyjście awaryjne) gdzie była kaseta na tablicę kursową i pochyły napis Ikarus po lewej stronie. Potem od roku 1979/80 duże szyby przesuwne również z jedną niedzieloną. Czy tak? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
koland
User
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 482 Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 41 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 15:53, 16 Maj 2014 |
|
max napisał: |
Oj tam, oj tam, jedna mała szybka . Ta szyba w polskich Ikarusach 260 była niedzielona niezależnie od tego czy w pozostałych oknach przesuwna część szyby była mała czy duża. Za nią umieszczona była kaseta na tablicę kursową. Myślę, że Kolandowi chodziło o to o czym pisał Adam55kr czyli, że małe szyby są niepoprawne, a "nasze" szyby przesuwne powinny być większe. Ale oczywiście masz rację, wyraziłem się nieprecyzyjnie.
A tak na marginesie, model ma odwrotnie założony przedni zderzak |
Max dokładnie o to mi chodziło co poprawił Adam55kr. Dzięki za przydatne informacje, nie wiedziałem, że taka wersja też była w Polsce. Jeśli były jak piszecie i jak widać takie ikarusy w Katowicach to pewnie były i w Jaworznickim oddziale WPK, co mnie interesuje.
Jeśli KAP wyda ten model i 280 jako numery specjalne to mogą się liczyć z dużym wzięciem. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez koland dnia Pią 15:54, 16 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Dzidek
User
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 481 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
Wysłany:
Pią 20:32, 16 Maj 2014 |
|
Z tego, co pamiętam, to Oddział jaworznicki WPK Katowice powstał bodaj w 1975 roku, ale pierwsze dostawy Ikarusów 260, to rok 1978. Numeracja od #1116 wzwyż.
Czyli była to wersja z wąskimi szybkami, oknem awaryjnym i napisem "Ikarus" stylizowanym na bocznej powierzchni klapy przedniej.
Niestety nie posiadam żadnego zdjęcia, na poparcie tej tezy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|