 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3593 Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Wto 22:56, 26 Lip 2011 |
 |
Piotrek_EPKK napisał: |
Trcohę mnie zawiedli Multicarem, zdecydowanie spodziewałem się M25 i to w jedynym słusznym zielonym kolorze, a tutaj jakiś taki dziwak... Kraz to wiadomo klasyka i bardzo oczekiwany model, chyba nawet bardziej niż Tatra 148, no cóż trzeba będzie szukać okazji u Helmuta, bo na ukazanie się tej serii lub jej spin-offa szanse są marne  |
właśnie M22 to klasyka , następcy to już nie to , miałem okazję jeździć takim w 70-tych latach .
Dwucylindrowy silnik Diesla . dwie tony ładowności i 25 km/h
istny demon |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 8:52, 27 Lip 2011 |
 |
Z góry przepraszam, jeśli pytam w niewłasciwym wątku - być może powinnam wybrać dział "Warsztat". Ponieważ to raczej błahostka, niż poważna praca modelarska, decyduję sie tutaj napisać, niż zakładać nowy wątek?
Słuchajcie, czy Wasze egzemplarze IF W50 mają też lekko przekrzywione - zapadnięte do tyłu szoferki względem osi wyznaczanych przez ramę, skrzynię ładunkową z plandeką?
Popatrzyłam na fotki z netu - wszystkie wydają się tak "lecieć" w dół - do tyłu - jakby chciały się w tym miejscu złamać ze zmeczenia materiałów.
Prowizorycznie zniwelowałam to kawałkiem tekturki, któą wepchalam między plandekę, a tył szoferki, ale może popełniam błąd merytoryczny, tzn. IFy właśnie miały przewidziane przez konstruktorów takie przekrzywienie? |
|
|
|
 |
cysior
User
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1882 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:23, 27 Lip 2011 |
 |
JarekS napisał: |
Ja tylko mam nadzieję, że koła w Krazie będą normalne, a nie takie balony jak na obrazku.
Jeśli koła będą zwykłe, to Kraz będzie miodzo - w idealnych kolorach. Coś mi się wydaje, że Kherson będzie się mógł wstydzić swojego Kraza...
Pozdrowienia. |
Ale fajnie że będzie Kraz Co do krazowch opon w razie czego są dostępne u ruskich jakieś zamienniki na sztuki - ale nie mnie oceniać ich zgodność |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cysior dnia Śro 12:25, 27 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 14:19, 27 Lip 2011 |
 |
JarekS napisał: |
(...)Jeśli koła będą zwykłe, to Kraz będzie miodzo - w idealnych kolorach. Coś mi się wydaje, że Kherson będzie się mógł wstydzić swojego Kraza... |
Nie ma takiej opcji. Jakiekolwiek dotychczas znane Ixo postawione obok Hersona to całkowicie inna liga Chyba, że miałeś na myśli KrAZa z Saratova - tego na balonach, nieco bardziej topornego jak Elekony?
Banshee napisał: |
renault4 napisał: |
(...)EDIT: ale ten KRAZ co jest na ulotce to chyba ma bliźniaki na tylnych osiach |
Bo to grafika - wizja artysty. Wskazówką, jak może wyglądać realny modelik, może być zdjęcie oryginału o niebieskiej szoferce (...)). |
renault4 napisał: |
Obyś miała rację Justynko  |
W TYM PRZYAPDKU - oby nie!
KrAZ 256 (wywrotka; ewnetualnie ciągnik siodłowy) miał napęd 6x4 i "małe" koła, z tyłu właśnie bliźniaki.
KrAZ 255 (generalnie skrzyniowy) miał zawsze napęd 6x6 i koła balonowe, (również z tyłu pojedyncze).
(Bardzo) dużo KRAZów 255 z demobilu wojskowego było zabudowywane przez użytkowników czym popadło, w tym rozmaitymi kiprami (od Kamazów, Tatr czy czego tam było pod ręką) na wywrotki - stąd tak duża ilość zdjęć rozmaitych wywrotek na balonowych kołach - ale fabryczna wywrotka KrAZa to zawsze 6x4 na bliźniakach.
cysior napisał: |
(...)Ale fajnie że będzie Kraz Co do krazowch opon w razie czego są dostępne u ruskich jakieś zamienniki na sztuki - ale nie mnie oceniać ich zgodność |
Żywiczne koła dostępne solo u Rosjan są co najmniej bardzo dobre - w sensie zgodności z oryginałem
P.S. @ Banshee - to przegięcie szoferki IFY to "błąd" w modelu, nie zamysł konstruktorów auta W modeliku przy tylnej ścianie kabiny jest "krążek" na mocowanie skrzyni ładunkowej, i przepuszczona tam jest śrubka, która skręca jednoczesnie kabine ze skrzynią. Nieco pomaga poluzowanie tej śrubki i "odchyleniee" (bezczelnie, na siłę ) kabiny do przodu, a paki do tyłu... Tylko śrubka jest z trójkątnym otworem - czyli albo właściwy śrubokręt, albo obcięty pilnik iglak trójkątny; czasem udaje się takie dziadygi ruszyć zwykłym, wąskim płaskim śrubokrętem).
Pozdrawiam!  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Śro 14:27, 27 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
renault4
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 425 Przeczytał: 37 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 15:52, 27 Lip 2011 |
 |
Zwracam honor i przyznaje się do błędu ale nigdy nie widziałem kraza na bliźniakach tylko zawsze na "balonach' choć osobiście dla mnie to bez różnicy ale oby te bliźniaki nie wyglądały tak jak w zapowiedzi  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 18:20, 27 Lip 2011 |
 |
W uzupełnieniu do Maga: ciągnik siodłowy to КрАЗ-258. Forma wozu to 6x4, natomiast koła to albo "małe" bliżniaki z tyłu, albo "duże" pojedyńcze (co jest ciekawe przy układzie 6x4).
Osprzęt siodła i samo siodło takie jak w МАЗ-515. |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 19:00, 27 Lip 2011 |
 |
Przyszła do mnie dziś paczka z Tatrami dla Kolegów: JarkaS i Metalla i co mnie zdziwiło - one nie mają podnoszonych kiprów, ani ruchomej - wahliwej tylnej burty (dodatkowe grupowe zdjęcie prezentuję w dziale "Nasze kolekcje"). Byłam przekonana, że będą jednak podnoszone skrzynie załadowcze. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 9:56, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5718 Przeczytał: 70 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 19:31, 27 Lip 2011 |
 |
Dziwny Mag napisał: |
Nie ma takiej opcji. Jakiekolwiek dotychczas znane Ixo postawione obok Hersona to całkowicie inna liga Chyba, że miałeś na myśli KrAZa z Saratova - tego na balonach, nieco bardziej topornego jak Elekony?  |
Nie, miałem na myśli model Khersona (klik):
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia z molotok.ru
Patrząc na zdjęcia (tylko) i grafikę, śmiem przypuszczać, że Atlasowy może (ale nie musi) mieć równie dobrze, albo i lepiej odwzorowane szczegóły. Nie miałem nigdy w ręku modelu Khersona, więc to jedynie domysły. Cena, to rzeczywiście inna liga, ale nie o tym rozmawiamy.
Dziwny Mag napisał: |
KrAZ 256 (wywrotka; ewnetualnie ciągnik siodłowy) miał napęd 6x4 i "małe" koła, z tyłu właśnie bliźniaki. |
I nie wyobrażam sobie innego - wywrotki 6x4 na zwykłych kołach, bo takich widywałem najwięcej. Do dziś widuję dźwig na podwoziu takiego Kraza, który czasem przejeżdża pod fabryką, w której pracuję.
Jeden, jedyny, niepowtarzalny (klik):
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie z Internetu
Dziwny Mag napisał: |
Co do krazowch opon w razie czego są dostępne u ruskich jakieś zamienniki na sztuki - ale nie mnie oceniać ich zgodność |
Dobrze, że jest wyjście awaryjne
Banshee napisał: |
one nie mają podnoszonych kiprów, ani ruchomej - wahliwej tylnej burty |
Hmmmmm. No to mała lipka :roll:
Ale i tak model jest fajny.
Pewnie z Krazem będzie to samo... Będę się musiał dobrze zastanowić, jak zobaczę zdjęcia Kraza z Atlasa, czy aby nie szarpnąć się jednak na Khersona...
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 22:53, 27 Lip 2011 |
 |
Jeśli o tym już pisaliście - sorki za dublowanie tematu. Na kartonikach obydwu Tatr, na spodniej stronie jest napis w pięciu językach, w tym po polsku: "Model w niewielkiej skali dla kolekcjonerów. Trzymać poza zasięgiem dzieci w wieku poniżej 14 lat" Sugerowałoby to przygotowanie serii także na Polskę. |
|
|
|
 |
1313
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2733 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
|
Wysłany:
Śro 22:56, 27 Lip 2011 |
 |
Haha, w niewielkiej skali  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Piotrek_EPKK
User
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6413 Przeczytał: 93 tematy
Pomógł: 289 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 22:58, 27 Lip 2011 |
 |
Nasze marzenia o tej serii w Polsce snujemy już od listopada... szkoda tylko, że nic Nas do ich spełnienia nie przybliża (zawiało pesymizmem) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 0:36, 28 Lip 2011 |
 |
JarekS napisał: |
(...)Patrząc na zdjęcia (tylko) i grafikę, śmiem przypuszczać, że Atlasowy może (ale nie musi) mieć równie dobrze, albo i lepiej odwzorowane szczegóły. Nie miałem nigdy w ręku modelu Khersona, więc to jedynie domysły. Cena, to rzeczywiście inna liga, ale nie o tym rozmawiamy.
|
Pisząc o innej lidze miałme na myśli jakość detali i zgodność z oryginałem Cena to sprawa wtórna, a i nieraz bardzo względna
Nic to - w dość krótkim czasie przekonmay się, jaki będzie "atlasowy" KrAZ. Osobiście nie bardzo "wierzę" w jego finezję - ale to takie puste gadanie teraz. Staną dwa obok siebie, porównamy Jeśłi atlasowy będzie równie dobry lub lepszy, to tylko się cieszyć
A dla równowagi - przy wianiu pesymizmem - czy Atlas robił modele na różnych rozmiarach podstawek / pudełek w jednej serii? Pytanie jest z podtekstem - dotychczasowe podstawki i pudełka dla KRAZa w 1:43 są bowiem za krótkie  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 7:06, 28 Lip 2011 |
 |
Dziwny Mag napisał: |
(...)A dla równowagi - przy wianiu pesymizmem - czy Atlas robił modele na różnych rozmiarach podstawek / pudełek w jednej serii? Pytanie jest z podtekstem - dotychczasowe podstawki i pudełka dla KRAZa w 1:43 są bowiem za krótkie  |
Podstawki IFY i Tatry mają identyczne wymiary, z tym, że IFie jeszcze sporo brakuje do jej brzegów, a Tatra dochodzi "ryjkiem" i "pupką" prawie do jej końca.
Mam natomiast wątpliwości związane z innym ixowskim produktem - Berlietem GBH. Wydaje mi się na oko ciut za wąski - szczególnie jeśli chodzi o szoferkę w stosunku do IFY.
Zobaczcie jak prymitywne, uproszczone podwozie zrobili w Tatrze.
Edit:
Dodaję fotkę IFY o poprawionych kątach szoferka - rama - skrzynia. Całą "operację" przeprowadzałam dwa razy - za pierwszym razem, gdy użyłam tylko kapki epoksydowego kleju Pattex - 5 Minutes, nie byłam zadowolona z efektu. Poszukałam więc odpowiedniej podkładki i dopiero jest - jak to mówicie - miodzio. Dzięki Dziwny Magu za wskazówki, jak trzeba było to zrobić. Wymieniłam prz okazji śrubki na typowe - z krzyżakowymi łebkami.
 |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 19:22, 28 Lip 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
 |
metall
User
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 1133 Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 52 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk
|
Wysłany:
Czw 18:49, 28 Lip 2011 |
 |
Kabina Ify wydaje mi się przeskalowana,chociaż przyglądałem się ostatnio 1:1 i ta kabina jest bardzo szeroka. Trzeba by pomierzyć i znać szerokość oryginału. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 18:53, 28 Lip 2011 |
 |
Nie bijcie ale ta tatra najlepiej zrobiona nie jest moim zdaniem? Ifa wydaje się ciekawiej wykonana |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|