Autor |
Wiadomość |
digital222
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Śro 16:36, 10 Sie 2011 |
|
Studebaker Warsztatowy
Skala: 1/43
Producent : MINIKLASSIK
Dzięki dostawą "Lend-Lease" ZSRR pozyskało ponad 100.000 Studebakeów w różnych wersjach. Część tych pojazdów trafiła do Ludowego Wojska Polskiego, co tym bardziej zachęca do posiadania modelu w swoich zbiorach. Miniklasik wypuściła serię modeli w skali 1/43 do samodzielnego montażu (od Zisów do różnych wersji Studebakerów) Prezentowany model zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Jest to Studebaker w wersji warsztatowej. Praktycznie cały model składa się z części plastikowych. Tylko felgi kół odlane są z metalu. Części prezentują się bardzo dobrze. Na oponach można doczytać się ich producenta "goodyear" wraz z pozostałymi oznaczeniami. Jak na produkt z za wschodniej granicy części są czysto i dosyć precyzyjnie odwzorowane. Nadlewki występują tylko w paru miejscach. Model jest dobrze zdetalowany. Klamki drzwi, wycieraczki czy haki holownicze są precyzyjnie odlane i na pewno będą wyróżniały się na złożonym modelu. To samo dotyczy się chłodnicy i całego zawieszenia, które jak na skale 1/43 jest bardzo szczegółowe. Ze wstępnych oględzin wynika, że tylne zawieszenie można wykonać jako ruchome. Reflektory wykonane są z przeźroczystego tworzywa. Dołączone do modelu oszklenie umożliwia wykonanie wersji z zamkniętą lub uchyloną przednią szybą. Jedynie wnętrze jest bardzo uproszczone. Znalazły się tam w prawdzie lewarki i kierownica, ale zabrakło deski rozdzielczej. Może producent stwierdził, że i tak nie będzie ona widoczna, więc ominął ten detal. W zestawie zabrakło instrukcji montażu, ale nawet dla mało wprawionego modelarza to żaden problem. Oznakowanie również należy wykonać we własnym zakresie. Przy budowie modelu pomocne mogą okazać się zdjęcia gotowego modelu, których w Internecie nie brakuje. Model po złożeniu prezentuje się bardzo okazale. Dla cierpliwszych modelarzy jest to bardzo dobra baza do zbudowania modelu i to przez duże M. Studebaker w tej skali i jeszcze z polskimi oznaczeniami na pewno będzie wyróżniał się z pośród innych modeli w kolekcji. Model pozyskałem z oferty naszego forumowego kolegi Simon.Templara
Wypraski
"Buda" warsztatowa
Rama wraz z błotnikami.
Kabina posiada drobne nadlewki które wystarczy przeszlifować papierem ściernym.
Opony wraz z metalowymi felgami. Felgi w niektórych miejscach mają nadlewki materiału, które należy usunąć przy pomocy pilnika iglaka.
Oszklenie umożliwia wykonanie wersji z zamkniętą lub uchyloną przednią szybą
Bardzo ładnie odlane klosze lamp.
Rzut oka na detale.
Kilka zdjęć złożonego modelu w różnych wersjach.
Organy Stalina
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4220 Przeczytał: 31 tematów
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 16:46, 10 Sie 2011 |
|
Ciekawy model. Nie ukrywam, że najbardziej przypadł mi do gustu w malowaniu z orłem Powal mnie jakość wykonania. Nie spodziewałem się takiej jakości. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buusoola dnia Śro 16:56, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
digital222
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Śro 18:39, 10 Sie 2011 |
|
Powiem szczerze, że model jest dużo lepiej odwzorowany (posiada też więcej detali) niż np. gotowiec GMC z Atlasu. Zresztą jest to model do samodzielnego montażu, więc siłą rzeczy posiada więcej detali, których nie trzeba upraszczać tak jak ma to miejsce w diecastach gdzie większość detali odlana jest jako jedna całość. Na temat spasowania części nie wypowiadam się do momentu aż model rzucę na warsztat. Z tego, co się dowiedziałem to spasowanie części jest dobre i model nie stwarza problemów przy składaniu
GMC CCKW 353 z Atlasu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Śro 19:14, 10 Sie 2011 |
|
To wygląda prawie jak nasz Lublin.(51) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Śro 19:46, 10 Sie 2011 |
|
oj kuba weź się ogarnij... prawie w tym wypadku to wieeeeelka różnica
ja poczekam aż wiadomo kto będzie miał skrzyniowca... ale wygląd in box - rewelacja |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
kuba96
User
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 886 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń
|
Wysłany:
Śro 21:00, 10 Sie 2011 |
|
No faktycznie, po przejrzeniu dokładnych zdjęć w internecie, stwierdzam że się różnią. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
digital222
Moderator
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 963 Przeczytał: 56 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany:
Nie 14:48, 14 Sie 2011 |
|
Producent jednak nie zapomniał o desce rozdzielczej. Wykonana jest z przeźroczystego tworzywa
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pon 1:45, 17 Wrz 2012 |
|
Ważne dla posiadaczy zestawów!
Prośba od Simona (jeszcze jest bez netu na nowym mieszkaniu), żeby przekazać nastepującą informację:
Przy przechowywaniu niezłożonego zestawu należy zadbać, żeby opony nie dotykały części "plastikowych"!!! Okazało się, że opony w styczności z częsciami modelu z tworzywa mogą bardzo silnie reagować, nawet powodując wżery. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|