|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Czw 11:50, 27 Lut 2014 |
|
Mam takie pytanko dotyczące ZiŁa 130: czy kiedykolwiek był produkowany seryjnie 130 w wersji z napędem 4x4?
W sieci udało mi się znaleźć tylko jedno zdjęcie, odrestaurowanego egzemplarza w malowaniu armii NRD, z podpisem, że to dowód na istnienie takiej wersji... (co w przypadku auta po remoncie kapitalnym będącego jednocześnie jedynym znanym egzemplarzem nijak mnie nie przekonuje).
Może wiecie coś więcej?
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Sob 0:40, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
QLIG
User
Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO
|
Wysłany:
Czw 12:02, 27 Lut 2014 |
|
Coś jest na rzeczy, bo nawet Rosjanie bawią się z modelami 4x4:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Pią 20:42, 28 Lut 2014 |
|
Gość napisał, że nie jest pewny istnienia takiej wersji - ot, zbudował sobie model, bo mu się podoba
Ale warto zajrzeć na wcześniejsze strony tego wątku, który podesłałeś
Szukając informacji znalazłem m.in. takie ciekawostki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2085 Przeczytał: 24 tematy
Pomógł: 54 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Pią 22:42, 28 Lut 2014 |
|
z mojej wiedzy w temacie - produkcję ziła 130 i 131 w 1987r. podjęła firma Amur (АМУР)
i prawdopodobnie mieli też w ofercie ziła 130 na mostach z 131... ale to rzadkość....
początkowo ziły 130 z Amura miały standardową kabinę a od 1992 roku miały kabine od ziła 131 i ta wersja jest bardziej znana
a tu prototyp ziła 131 z kabiną 130
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xiedzu dnia Pią 22:50, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Sob 0:33, 01 Mar 2014 |
|
O, dzięki, Xiedzu!
Tak na marginesie - prototypów ZiŁa 130 było ponad 40 w różnych konfiguracjach; samych kabin i ich wersji co najmniej kilkanaście.
Poszedłem tym tropem (AMURA) - podzielę się ciekawostkami, jakie znalazłem - ale to nie wyjasnia "NRDowksiego Ziła 4x4" (o ile w ogóle nie jest jakąś "wydumką"... na niemieckich stronach funkcjonuje opis, że już w takiej konfiguracji został nabyty z armii).
------
No to tak: AMUR to nazwa nadana w 1992 roku zakładom UamZ, po ich prywatyzacji. UamZ powstały w 1967 roku jako "podwykonawca" elementów dla macierzystych zakładów ZiŁ w Moskwie. Z czasem uruchomiono tam produkcję całych samochodów (ZiŁ 157).
Od 1987 produkują ZiŁa 130 i Ziła 131. W 2002 roku nazwy tych aut zostały zmienione na AMUR 531 350 (ZiŁ 130) i AMUR 531 340 (ZiŁ 131).
I teraz to, co mnie intrygowało W 2011 roku wprowadzono do oferty model АМУР-531384 - czyli "ex-ziła" 4x4 Występuje jako podwozie pod zabudowę.
W ogóle zakłady AMUR wyspecjalizowały sie (czytaj: na to mają zamówienia) w zabudowach specjalnych: pożarnicze, służba drogowa, więźniarki, pługi, śmieciarki, podnośniki koszowe, cysterny itd.
Wielkość produkcji... - w zakładach, które mogą produkować około 15 000 aut rocznie, wyniosła:
2009 rok: 293 auta
2010 rok: 189 aut
do połowy 2011: 94 auta.
Dostępne jest 6 typów silników, w tym 2 benzynowe.
Kabiny mogą być od ZiŁa 131, od Ziła 4331 lub jeszcze jakieś nowsze.
I linkownia:
1) [link widoczny dla zalogowanych](company)
2) [link widoczny dla zalogowanych]
3) [link widoczny dla zalogowanych]
4) [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Sob 0:39, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
leenny
Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 23:30, 26 Mar 2014 |
|
Czyli coś kiepsko z sprzedażą. Ale co się dziwić jak oni chcieli w 2011 czy 2012 roku sprzedawać auto konstrukcyjnie pochodzące z przełomu lat 50/60-tych |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|