|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 12:47, 30 Sie 2021 |
|
Na zdjęciach xsiędza:
1. 250
2. 250
3. 256
4. 250 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2226 Przeczytał: 73 tematy
Pomógł: 170 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 12:54, 30 Sie 2021 |
|
2,3 i 4 pełna zgoda i nie mam wątpliwości, że jest tak, jak mkazik pisze. Dzidek nie ma moim zdaniem racji w tym temacie. Co do 1. nie jestem pewien, bo ludzie zasłaniają cały bok autobusu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mkazik
User
Dołączył: 26 Maj 2021
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Pon 13:05, 30 Sie 2021 |
|
Dłuższa ostatnia szyba, dodatkowy wlot i klapka za tylnymi drzwiami + żeberka na froncie. To prawdopodobnie 250.5x. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:02, 30 Sie 2021 |
|
Żeby było jasne, pisząc o zdjęciach umieszczonych przez xiędza nie podałem, że chodzi o fotografie 1, 2 i 4. Ale oczywiście spór dotyczy tylko tych trzech fotografii na których jest Ikarus 250. Te zdjęcia zakwestionował Dzidek.
Zdjęcie nr 3 (Ikarus 256) nie ma tu znaczenia.
Jestem przekonany, że na tych fotografiach (1, 2, 4) jest Ikarus 250 ale może Dzidek weźmie udział w dyskusji i przedstawi jakieś argumenty na poparcie swojego zdania. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Pon 19:03, 30 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 20:09, 10 Wrz 2021 |
|
Książka, na którą powołał się MAX ( w angielskim tłumaczeniu "Ikarus rolling legends" jest do tej pory najlepszą pozycją o historii fabryki Ikarus. Powstała w ścisłej współpracy ze "śmietanką inżynierską" tej legendarnej fabryki. Spójrzcie tylko na początku książki dla kogo są podziękowania... Autorzy mieli dostęp do archiwów Fabryki.
Na "kontrowersyjnym" zdjęciu wspomnianym tu na forum, jest oczywiście Ikarus 250. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2612 Przeczytał: 86 tematów
Pomógł: 284 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:01, 10 Wrz 2021 |
|
Oczywiście, że tak
Sprawa czerwono białych Ikarusòw 250 w Polsce została przeze mnie w ciągu ostatnich tygodni dokładnie zbadana. Nie mam wątpliwości, że na zdjęciach przedstawionych wcześniej w tym temacie są Ikarusy 250. Dla osób mających jako takie pojęcie o Ikarusach serii 200 sprawa jest tak oczywista, że właściwie nie podlega dyskusji.
Ale jeśli ktoś się będzie upierał, że jest inaczej, przedstawię jednoznaczne argumenty. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pią 21:14, 10 Wrz 2021 |
|
Ikarus 250.... To był naprawdę godny większej uwagi model. Pierwszy z serii 200. Na początku dostaliśmy te autobusy "z rozdzielnika" w pewnej ilości. Później, w miarę kolejnych modyfikacji, autobus ten stawał się coraz bardziej "ekskluzywny". Do tego stopnia, że największym odbiorcą był ZSRR, potem NRD. Na Węgry już niewiele przeznaczono dla komunikacji dalekobieżnej i turystyki. Bazowali na Ikarusie 256.
Ale mnie właśnie najbardziej podobały się te wczesne wersje ( n.in. z Twoich zdjęć ), jeszcze ze stalowym zderzakiem. Późniejszy 250.59 już mniej... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
PawelD
Dołączył: 18 Sty 2023
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 13:46, 28 Gru 2023 |
|
Ja od siebie dodam inny schemat malowania: niebiesko-biały!
Myślę, że było to oryginalne malowanie fabryczne, bo był to kolor jak na zdjęciach z fabryki Ikarusa. Rzeczony autokar - prawdopodobnie typu 250, bo miał drzwi na klamkę, trzy nawiewniki (czy jak to się nazywa) w poprzek dachu i te piękne kołpaki z pierwszych lat produkcji - parkował w połowie lat 80. parkował przed Stadionem Zimowym w Sosnowcu. Trener hokeistów w wywiadzie dla Wyborczej wspomina, że w latach 80. kopalnia podstawiała pod lodowisko "wysłużonego Ikarusa", więc idąc tym tropem pojazd musiał pochodzić z lat 70. Wiadomo, że Sosnowiec był wtedy oczkiem w głowie tow. Gierka, byłego górnika, więc tutejsza kopalnia mogła liczyć na coś lepszego niż Autosan w latach, kiedy te sprowadzano pierwsze Ikarusy. Może ktoś kojarzy ten autokar, np. kolega Dzidek z Katowic? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|