|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Makelele76
User
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 464 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko Biała
|
Wysłany:
Czw 15:31, 23 Lip 2020 |
|
Witam!
Jestem na etapie wyboru i zakupu jakiegoś oldtimera.. niestety doświadczenia w tym temacie nie mam, wiec liczę na Waszą pomoc
co wybrać? gdzie kupić? może ktoś działa w tym biznesie i ma coś ciekawego do zaoferowania?
mechanikiem jestem żadnym więc musi być to coś mało awaryjnego, chciałbym by było to też coś jak lokata kapitału, by za kilka lat było dalej coś warte..
jestem fanem samochodów z demoludów ale też i zachodnie marki biorę pod uwagę..
budżet planuje na 30 tysięcy ale jak trafi się jakiś rodzynek można pomyśleć by zwiększyć pulę..
wstępnie zastanawiam się nad:
fiat 132
Fiat 130
Mercedes.. tu modeli mam kilka..
marzy mi się skoda 110R albo tatra 603..
myślałem też o skuterze OSA..
za wszelkie informację z góry wielkie dzięki! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
jat02
User
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3551 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 68 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Czw 17:44, 23 Lip 2020 |
|
Wszystko zależy od tego , czy bardziej nastawiasz się na polskie czy zagraniczne pojazdy .
Moje typy to:
Jeżeli polskie , to zdecydowanie poszedłbym w kierunku Fiata 125p z początkowych lat produkcji .
Jeżeli z KDL-u To może Wartburg 312 , jeden z najładniejszych samochodów tamtych lat .
Z zagranicznych może :
Fiat 125 S - czasem zdarzają się auta w niezłym stanie , koszt zakupu 30-40 tys. zł. , pojazd nie mający nic wspólnego ze 125p poza nazwą i podobieństwem w wyglądzie .
Fiat 132 - zdecydowanie odmiana GLS z silnikiem 1,8 lub 2,0 litra (sporo części mechanicznych pasuje od Poloneza) , kłopot z nabycie elementów karoserii .
Fiat 130 - trudno dostępny , drogi i może być studnią bez dna , szczególnie jeżeli chodzi o automatyczną skrzynię biegów .
Mercedes , zdecydowanie W123 (beczka) , ale z silnikiem 2400 lub 3000 ccm , 2 litrówki są bardzo słabe (55KM) lub 2 litrowa R6 .
Samochód stosunkowo niedrogi w naprawach , dużo części dobrych zamienników tak mechanicznych , jak i blacharskich , robiłem komuś kapitalny remont pojazdu (mechanika,blacharka,tapicerka i lakier-ogólny koszt ok.24000zł)
Można też pomyśleć o Mercedesie 190 (W201) zwanym też małym puchaczem , jeden z mniejszych modeli Mercedesa , pojazd bardzo przyjemny w prowadzeniu jak i naprawach . Miałem takiego w wersji 190e z 2 litrowym 115 konnym silnikiem benzynowym .
O innych Twoich marzeniach nie wypowiadam się , nie miałem styczności |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Czw 17:45, 23 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
msch00
User
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 656 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg
|
Wysłany:
Czw 19:13, 23 Lip 2020 |
|
MB W123, polecam jeszcze wersję 2.3 ew. 2.8. Benzyna 2.0 i 2.3 to 4 cylindry, 2.8 6 cylindrów. Szukaj bogatszych wersji wyposazenia. A diesel jak najbardziej od 2.0, 2.4 (4 cylindry) do 3.0 (5 cylindrów) Jeśli lubisz waarkot diesla starego merca bierz diesla. 2.0 też daje rade, jeśli lubisz szybsza jazdę to benzynę. Jeździłem 200D,240D,300D i 230TE.
Rozwaz wersję kombi |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Poldi
User
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1656 Przeczytał: 102 tematy
Pomógł: 48 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:26, 23 Lip 2020 |
|
Wydaje mi się, że te ostatnie to raczej youngtimer'y, czy może się mylę? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
msch00
User
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 656 Przeczytał: 40 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg
|
Wysłany:
Czw 19:52, 23 Lip 2020 |
|
W123 produkowano od 1976 do 1983, więc to już oldtimer. Fakt z MB jest jeszcze dużo ciekawszych oldtimerow, ale W109, MB 300 6.3, ale to już rzadkość. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Jacek_C5
User
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 428 Przeczytał: 99 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rumia/ Gdynia
|
Wysłany:
Czw 19:59, 23 Lip 2020 |
|
Cześć,
Pytanie czego oczekujesz od takiego samochodu?
-czy ma służyć tylko jako auto na niedzielne przejażdżki , czy na co dzień np. od wiosny do późnej jesieni?
- czy chcesz go sobie zostawić na długie lata, czy trochę się pobawić i później sprzedać? (niszowe i niepopularne samochody są trudne w odsprzedaży)
- zdecydować się konkretnie czego szukasz - albo oldtimer, albo skuter jak piszesz albo może .... ciekawy youngtimer ( ich jest naprawdę sporo),
- zdecydować czy to ma być auto popularne i nudne (Mercedes w124, Polonez) czy ciekawe i stylowe, bardziej odważne ( Citroen DS),
- czy jesteś w stanie siedzieć godzinami i szukać niezbędnych części do swojego auta?
- czy masz go gdzie garażować?
- czy będziesz miał go gdzie serwisować ?
- czy chcesz coś przy nim sam robić?
- jaką markę i model najbardziej "czujesz"?
- czy auto ma być gotowe do jazdy, czy jednak do lekkiej kosmetyki lub częściowej odbudowy?
- czy wystarczy Tobie totalnie słabo wyposażony egzemplarz (model samochodu) czy jednak fajnie by było gdyby miał klimatyzację i wspomaganie kierownicy?
- czy takie auto jest do kupienia w PL czy będziesz musiał jechać za granice, aby kupić rozsądny egzemplarz?
Na pewno, przed wybraniem samochodu, którego nie znasz, nie zapoznałeś sie z nim, (nie siedziałeś, nie jeździłeś, nie zrobiłeś sobie przerwy po oględzinach), nie widzisz sie w nim w marzeniach nie "zaklepuj" i nie nastawiaj się, że go kupisz. Ja tak kiedyś kupiłem właśnie Mercedesa, piękny egzemplarz- mocny silnik, nietypowy kolor karoserii, wnętrza, super wyposażenie- ideał! No własnie nie- kiedyś mnie "kręciła" ta marka, ale od kiedy zacząłem jeździć francuskimi samochodami i w pewnym momencie kupiłem tego Merca, bo w sumie zawsze mi sie ten model podobał - później zrozumiałem-tam jest wszystko odwrotnie jeżeli chodzi o sterowanie wyposażeniem, inny styl (w zasadzie dla mnie zero stylu i polotu) nuda jak cholera, inny zapach... Kupiłem go w Kluczborku, bedąc w polowie drogi do Gdyni, stwierdzam, że to nie dla mnie- sprzedałem go czym prędzej.... |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jacek_C5 dnia Czw 20:05, 23 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3635 Przeczytał: 49 tematów
Pomógł: 86 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Czw 20:24, 23 Lip 2020 |
|
Mirku, jak sam czytasz to widzisz że każdy będzie miał inne zdanie, inny pojazd, inne kryteria.
Podpinam się pod tekst Jacka, musisz sobie zadać te pytania i je przeanalizować.
Co do odtimera lub youngtimer jako lokaty kapitału to tu sprawa jest zdecydowanie bardziej złożona
i przy popularnych pojazdach raczej nie Masz co liczyć na jakieś kokosy nawet po kilku latach.
Trzymają cenę i zwyżkują tylko modele naprawdę rzadkie, unikalne lub w stanie prawie fabrycznym (nie restaurowane).
Z mojego doświadczenia (a miałem kilka pojazdów) rozsądniejsze i bardziej ekonomiczne jest kupno
pojazdu w jak najlepszym stanie fabrycznym, po restauracji lub do naprawdę niewielkich poprawek.
Zakup pojazdu do dużej lub gruntownej odnowy wiąże się z naprawdę dużym nakładem środków które
w efekcie końcowym są dużo wyższe niż wartość rynkowa danego modelu. Jedyna zaleta - Wiesz co
masz i jak to jest zrobione. A czy będziesz odnawiał maluszka czy Mercedesa koszty robocizny są
porównywalne a różnicę robią przede wszystkim koszty części i materiałów.
Co do wyboru marki to tu raczej Musisz zdać się tylko na siebie: to ma być coś co beż sprzecznie będzie
Ci się podobało i jak to mówią: "przyspieszało bicie serca". No i warto spróbować przejechać się swoimi 'typami". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|